War Thunder [PC]

War Thunder to utrzymany w konwencji gry MMO symulator pola walki, wyprodukowany przez studio Gaijin Entertainment. Gracze mogą zasiąść za sterami samolotów bądź czołgów i rozegrać historyczne starcia z okresu II wojny światowej oraz wojny koreańskiej. W grze znajdziemy dziesiątki wiernie odwzorowanych pojazdów, dokładne mapy terenów oraz realistyczną fizykę i model uszkodzeń.

wersja językowa:
polska i angielska

War Thunder data premiery gry na PC:

jeszcze nie ogłoszona ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

jeszcze nie ogłoszona ( premiera w USA )

12 sierpnia 2012 gra dostępna dla wszystkich

Gra dostępna za darmo z funkcjonującymi mikrotransakcjami po rejestracji pod adresem: http://warthunder.com/

Beta Testy Gier ... zobacz więcej

gry podobne do War Thunder:

World of Warplanes
Iron Storm
WarBirds III
Zagraj za Darmo

Symulacje, II wojna światowa, samoloty, zagraj za darmo, sieciowe, Oculus Rift

War Thunder jest grą sieciową wydaną w formule free-to-play pozwalającą na rozegranie historycznych starć z okresu drugiej wojny światowej oraz wojny koreańskiej. Cechą szczególną tytułu jest możliwość wzięcia udziału w bitwach łączonych. Piloci, czołgiści a w przyszłości marynarze staną do walki na jednym polu bitwy, zaś zwycięstwo będzie zależało od współdziałania wszystkich trzech sił: lotnictwa, wojsk pancernych oraz marynarki wojennej. Gra została stworzona przez Rosyjskie studio Gaijin Entertainment znane z takich produkcji jak m.in. Wings of Prey, Birds of Steel oraz Apache: Air Assault.

Do dyspozycji graczy oddano całą gamę pojazdów, które brały udział w starciach z powyższego okresu. Możemy zasiąść za sterami zarówno różnego rodzaju myśliwców i bombowców, jak również pokierować czołgami, niszczycielami czołgów czy działkami przeciwlotniczymi, szczególnie przydatnymi podczas rozgrywania bitew łączonych. Aktualnie dostępne jest kilkaset samolotów należących do lotnictwa Niemiec, Związku Radzieckiego, Wielkiej Brytanii, Japonii oraz Stanów Zjednoczonych oraz kilkadziesiąt niemieckich i radzieckich pojazdów pancernych. Wszystkie maszyny opisane są szeregiem statystyk odwzorowujących ich rzeczywiste osiągi. Rozgrywając kolejne starcia będziemy mogli regularnie powiększać naszą kolekcję pojazdów, jak również usprawniać aktualnie posiadane modele ulepszając ich podzespoły czy też dobierając odpowiednią do rozgrywanej misji amunicję.

W starciach może brać udział do trzydziestu graczy podzielonych na dwie drużyny, przy czym zależnie od wybranego trybu, możemy zdecydować się na rozgrywkę jedynie za pomocą samolotów czy też czołgów (bitwy zręcznościowe) lub też rozegrać bitwę łączoną, w której na polu walki spotka się jednocześnie lotnictwo i wojska pancerne (bitwy realistyczne oraz symulacja). Do walki możemy stanąć samodzielnie, bądź też w plutonie/szwadronie liczącym maksymalnie cztery osoby.

War Thunder posiada bardzo rozbudowany, realistyczny system fizyki oraz uszkodzeń. Zarówno samoloty jak i czołgi zachowują się tak, jak ich rzeczywiste odpowiedniki, zaś wyeliminowanie oponenta następuje dopiero, gdy jego załoga straci przytomność bądź też zniszczymy krytyczne elementy pojazdu, takie jak: silniki czy magazyn amunicyjny. W starciach zręcznościowych interfejs użytkownika ułatwia nam celowanie we wrażliwe fragmenty wrogich maszyn; w bitwach realistycznych nie mamy już tego udogodnienia. Na szczęście dzięki szeregowi rozbudowanych samouczków gra nadaje się zarówno dla początkujących lotników i czołgistów jak również dla zaprawionych w wirtualnych bojach graczy.

Produkcje Gaijin Entertainment znane są z atrakcyjnej grafiki i War Thunder kontynuuję tę tradycję. Wszystkie mapy stworzono na podstawie współczesnych zdjęć satelitarnych zmodyfikowanych o dane z map pochodzących z 1940 roku. Udostępniono też rozbudowane funkcje społecznościowe, pozwalające m.in. zakładać klany, zawierać sojusze oraz organizować starcia z konkurencyjnymi grupami.

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Oczekiwania czytelników: 9.0 / 10 na podstawie 2153 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce 460 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8, łącze internetowe

Testujemy czołgi w War Thunder - realistyczna alternatywa dla World of Tanks

Testujemy czołgi w War Thunder - realistyczna alternatywa dla World of Tanks (PC)

"Niestety tym razem nie było mi dane dogłębnie przetestować bitew łączonych: samolotów i czołgów na jednej mapie. Bitwy zręcznościowe (przynajmniej te, na które natrafiłem) nie posiadały punktów startowych dla bombowców, stąd też jedyny lot próbny udało mi się rozegrać w trybie realistycznym. Stacjonarne działa przeciwlotnicze posiadają tutaj olbrzymią celność i mój Ju-87 Stuka, czyli popularny „Sztukas”, został podziurawiony zanim udało mi się przejść do lotu nurkowego. Niesterowną maszyną uderzyłem w drzewa i na tym skończył się mój podniebny popis. Na szczęście dwóch innych graczy zasiadających za sterami bombowców miało więcej szczęścia: każdy z nich trafił w cel i bez problemu zlikwidował tankistę. Ci, którzy mieli szczęście zbombardować cele naziemne zgodnie stwierdzili, że jest to wyjątkowo proste zadanie i bomby o wadze 250kg bez problemu mogą zniszczyć kilka czołgów na raz. Zbalansowanie samolotów i czołgów będzie prawdopodobnie największym wyzwaniem dla twórców gry."  więcej

War Thunder mapa Polski - trailer

War Thunder mapa Polski - trailer [1:34]

7:07

Video War Thunder

update 1.70 (PL)

7:16

Video War Thunder

update 1.47 (PL)

1:10

Video War Thunder

destrukcja otoczenia

komentarze czytelników (206)


xsellos  2015-01-19 - 22:13

Wiadomo coś na temat okrętów?

Hegemon de Pagan  2015-02-21 - 10:51

Nie rozumiem ludzi brzęczących na temat oneshotowania, dojazdu do akcji czy wywracania się pojazdów. Czołgom brak HP więc dobrze trafiony czołg pada na strzał i to jest piękne ale jak jesteś dobrze ustawiony - czytaj frontem do wroga , udaje ci się chować słabe miejsca lub być w lekkim ruchu a nie stać jak parówa w miejscu to nie zostaniesz tam trafiony od razu. Trzreba też wiedziec czym się na co wyjeżdza i odpowiednio do tego się zachowywać. Jeśli ktoś się wywraca to znaczy, że jeździ źle taranując wroga lub nieodpowiednie przeszkody przy zbyt dużej prędkości czołg to nie resorówka. Aktualnie ze wszystkich map w które grałem dojazd do akcji nie zajmował więcej niż minutę jak się wie gdzie jechać - czyli rozumiec mapę i korzystać z niej. Zawsze oczywiście coś komuś nie będzie pasować ale od tego są trzy tryby - arcade, realizm, simulation.

Hegemon de Pagan  2015-02-21 - 10:57

Co do map jeszcze - mapy są bardzo dobre i często ta sama mapa ma gdzie indziej punkty kontroli co zmienia rozgrywkę. Tu nie ma 3 górek i dwóch dołków jak u konkurencyjnej gry gdzie wiesz, że za tą górką będzie 10 wroga i możesz walić w zasadzie na ślepo po niektórych krzakach itp itd. Czołg nie znika będąc 10m przed tobą bo ma kamuflaz i nie strzelał 10s.... Może to sprawia ludziom problem - duża różnorodność na polu bity wróg zaskakujący zza wzgórza na którym teoretycznie nie powinno go być ale poświęcił 2-3min na sflankowanie wroga i teraz pierze bo silnikach.

KlakierGT  2015-02-22 - 11:43

Próbowałem grać jednostkami naziemnymi i... dramat. Albo komedia. Kartonowe czołgi, błyskawiczne bitwy, gdzie ni z gruchy ni z pietruchy jednym strzałem kończy się twoja zabawa, "sojusznicy" którzy napierdzielają w swoich zaraz na starcie, a i w trakcie bitwy się trafia. Gameplay w samolotach - ok, jak najbardziej, ale wszystko inne leży i kwiczy. Całe wieki gram samolotami, ale nijak nie przywyknę do tych bonusów pieniężnych kompletnie za nic, tego że statystyki stoją w miejscu, a choćbyś nie wiem ile nagrzmocił jednostek naziemnych atakiem bombowym, to w tej sprawie statystyka zniszczonych jednostek się nie zmienia. I konkretny ubaw: według gry rozegrałem siedem zwycięskich bitew w trybie symulacyjnym. No fajnie, ale sęk w tym, że do bitew symulacyjnych ani razu się nie dotknąłem. Kabaret, nie gra.

alternator123  2015-02-25 - 01:43

@ KlakierGT Kartony rc to masz w wot, bo w rzeczywistości czołgi mają pasek życia i do siebie strzelają aby zdjąć hp, w wocie to gracze z tej samej drużyny to do siebie nie strzelają przecież

RBSaper  2015-02-25 - 22:40

Samoloty - miodzio. Czołgi - dramat. Cyba na żywca przenieśli fizykę z samolotów do czołgów. A na ziemi ma ona tyle wspólnego z realiami co cycki Pameli Anderson z naturą. Niech programiści zmienią dilera albo biorą 1/2 dawki.

8.5

k0cur  2015-03-02 - 08:54

Po ostatnich updatach poziom fun z gry samolotami strasznie podupadł zwłaszcza powyżej br 5.0. Czołgi cały czas się rozwijają mimo kilku niedociągnięć nadal sto lat przed WoT-em(metr pod poziomem mułu i tonie).

pinokles  2015-03-03 - 00:31

Ciekawi mnie czy WT też by miał oceny na poziomie 9.0,gdyby punkt odniesienia jakim niewątpliwie jest Wot wogóle by nie powstał.

tigeR91  2015-03-15 - 13:52

eśli chcecie darmowe złote orły, a macie androida, to jest aplikacja, dzięki której za wykonanie prostych rzeczy możecie je dostać: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.gld4.wt Jeśli wpiszecie ten kod: grmm8 ,to automatycznie będziecie dostawać 20% tego, co zarobił i inni, którzy go wpisali (działa tylko jak codziennie rozbicie jakieś akcje

leaven  2015-03-15 - 16:13

Gra była jeszcze do niedawna zarąbista ale dwie ostatnie aktualizacje zrobiły z niej tak nachalny wyłudzacz kasy, że zniknęła cała frajda. Zaroiło się od supercelnych botów, które likwidują ciężki czołg (np. Tygrys II) będący w ruchu, jednym strzałem w dodatku z odległości 1000m lub więcej. Powtarza się to non stop. Za to kiedy ty strzelasz w zielone spoty nieruchomego czołgu z działa 88mm, z najbardziej zaawansowanej amunicji, z 500m, trzeba walić czasem i 5 razy żeby coś zniszczyć. Jak już nie może dopaść cię żaden bot lądowy to pomysłowi twórcy wyposażyli rozgrywkę w superboty lotnicze, które zrzucają ci bombę prosto pod gąsienice. Bardzo lubiłem tę grę ale to co się teraz dzieje czyni to bezsensowną stratą czasu. O ile twórcy nie zmienią czegoś szybko to program zostanie na moim kompie wyłącznie jako wirtualna encyklopedia czołgów i samolotów okresu IIWŚ.

1.0

leelareso  2015-03-19 - 09:14

straszna propaganda od strony rosjan, większe rng niż wocie, występuję russian bias, jedynie ruskimi idzie coś ugrać, czołgi to kompletna klapa a samoloty oczywiści ruskie rezerwy niszczące wszystko na 6 km

Dakar  2015-04-12 - 13:30

powiem krótko WoT nie dorasta War Thunderowi do pięt, bardzo dobry balans gry we wszytkich nacjach gra jest stale poprawiana i aktualizowana, na nic nie trzeba wydawać prawdziwych pieniędzy, wszytko można ugrać w grze a ostatnio nawet w specjalnych eventach można wygrywać samoloty premium, nie bede przypominał ze w WoT można kupowac amuncję premium (totalna glupota) i inne wspomagacze, felling strzelania, latania i jeżdzenia jest przecudowny czuć że jedziemy czołgiem (w WoT czuje jakbym jezdził resorakiem i strzelał z pistoletu na kulki) dodatkowo w war thunder mamy system obrażeń oparty na trafieniach krytycznych i wrażliwych miejscach samolotu czy czołgu. Mozemy samolot podpalic ugasić, zniszczyc silnik lub lotkę, lub zabić pilota lub sytrzelca , takich smaczkow jest pełno. Jeżeli ktoś narzeka i daje ocene w przedziale 1-7 to prawdopodobnie nie grał, gra zasługuje w tym momencie na co najmniej 9.5/10

Asmodeusz  2015-04-12 - 13:44

bardzo dobry balans gry we wszytkich nacjach ...

Dakar  2015-04-12 - 16:39

świetny komentarz

Asmodeusz  2015-04-12 - 16:59

Gadasz takie bzdury, ze ciezko cos wiecej napisac. Gdyby byl taki swietny balans jak piszesz, to nie zmienialiby co patcha BRow przynajmniej 30-40 samolotow/czolgow. A zmieniaja. "wspomagacze" i "amunicje" mozna tez kupowac w War Thunder jakbys nie zauwazyl. Ba! TRZEBA! Jesli kupujesz nowy czolg czy samolot (np odrzutowiec) to zycze powodzenia w lataniu stockiem i zbieraniu 20-40000 expa na odblokowanie dzialajacej amunicji. Zestawy naprawcze i gasnice na czolgach (wspomagacze ktorych niby nie ma? a jednak sa! whoah)? Fajnie sie gra takim tygrysem bez naprawiarki co nie? Ale zawsze mozesz wylozyc troche szekli i je kupic. Amunicja premium? Przeciez w war thunderze tez z niej korzystasz. I jest zupelnie zbalansowana. Przypomnij mi jaka penetracje ma M103? 380mm? czy 450mm bo juz nie pamietam. "balans taki dobry". Juz nie mowiac o tym, ze niemcy musza uzywac sprzetu z roku 1945 walczac z czolgami i samolotami z 1950+. Ale "bardzo dobry balans". Przeciez musi tak byc, bo tak napisales! dodatkowo w war thunder mamy system obrażeń oparty na trafieniach krytycznych i wrażliwych miejscach samolotu czy czołgu No mamy. Szkoda, ze polowe czasu nie dziala jak powinien i od 1,5 roku ...

leerupper  2015-04-17 - 14:47

Niepodobna mi się sika na nią ciepłym moczem. Wot lepsze

alternator123  2015-04-23 - 15:10

A ten znowu się produkuje jaki to wt jest beznadziejny a wot cudowny. Asmodeusz wyjdź na zewnątrz, świat nie kończy się na pseudo grach jaki jest wot, ta gra nie ma nic wspólnego z czołgami

9.5

Kojot03  2015-05-10 - 13:30

Gdzieś słyszałem że ta gra jak będzie się zbliżała ku końcowi rozwoju to ma być płatna. Czy to prawda ? PS: Gra miodzio.

9.0

Aranir  2015-05-11 - 00:18

Jak sie zrobi buy to play, to ujdzie, ale pay to play raczej sie nie pojawi - konkurencja z WoTem

bboy  2015-05-17 - 21:53

Jezus Maria, ignorujcie tego trola, facet ma nierówno pod sufitem. Jak nie padniesz na kolana przed jego jaśnie racją to takiego *****olca dostaje, że aż mu krew z uszu cieknie. A tak na marginesie gram w WT niemal codziennie i jakoś nie przypominam sobie niezniszczalnego Ki-10, albo żeby ruskie 75mm było kiedykolwiek lepsze od niemieckiej 88 - pewnie za mało kleju wącham.