Ubisoft chce poważniej podejść do gier na PC
Ubisoft – zgodnie z informacją ujawnioną w trakcie jednego z wywiadów na Gamescom 2014 – zamierza znacznie poważniej podejść do pecetowych wersji swoich produkcji. Okazuje się, że edycje tworzone z myślą o komputerach osobistych przynoszą firmie coraz większe zyski.
Krzysztof Nieradko

Ubisoft od dłuższego czasu znajduje się pod (na szczęście już nie tak mocnym) ostrzałem ze strony pecetowych graczy, którzy skarżą się na zaimplementowane systemy DRM, jak również – a może nawet przede wszystkim – opóźnienia gier w wersji na PC względem ich konsolowych odpowiedników. Podczas wywiadu przeprowadzonego przez serwis MCV w trakcie tegorocznej edycji targów Gamescom przedstawiciel wydawcy stwierdził, że firma robi spore postępy w kontekście odzyskania niezadowolonych osób.
Alain Corre, szef Ubisoftu na terenie Europy, przyznał, że firma zdaje sobie sprawę z potrzeb wypływających ze strony pecetowych graczy, dlatego też zamierza sukcesywnie ulepszać sposób tworzenia swoich gier, jak również jeszcze lepiej je wspierać. Oprócz tego firma czuje się również zobowiązana do ciągłego poprawiania optymalizacji gier na każdej z platform, na której się pojawią. I owszem, na PC także. Jak przyznał we wspomnianej rozmowie Corre:
”Słyszymy głosy ze strony graczy i staramy się odpowiednio reagować; dla przykładu, uruchomiliśmy prostą, jednorazową aktywację w naszych grach na PC – standardowa praktyka w branży. Robimy także co w naszej mocy, aby dostarczyć nasze gry na PC w tym samym czasie co wersje konsolowe. Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4 na przykład zostaną wydane jednocześnie na PC i konsolach, co stanie się celem w przypadku naszych innych głównych tytułów.”
Co więcej, okazuje się, że wersje gier tworzone z myślą o komputerach osobistych zwiększyły swój udział w przychodach osiąganych przez firmę – z 11 procent w roku 2012/2013 do 15 procent w 2013/2014. Tych kilka punktów procentowych w przypadku tak dużych korporacji oznacza niemałe pieniądze, dlatego też bardziej poważne podejście Ubisoftu do edycji gier tworzonych z myślą komputerach PC z całą pewnością ma swoje podłoże nie tylko w ostrych reakcjach ze strony niezadowolonych graczy.
Dla przypomnienia warto jeszcze dodać, że Assassin’s Creed: Unity pojawi się na rynku 31 października tego roku, natomiast Far Cry 4 – 20 listopada.
- Ubisoft
- biznes
- wyniki finansowe
- gamescom 2014
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
AIDIDPl Legend

Okazuje się, że edycje tworzone z myślą o komputerach osobistych przynoszą firmie coraz większe zyski. ---> I coraz większy wstyd...Grafika minimalnie lepsza, a wymagania wysokie + gra bez optymalizacji...
zanonimizowany998044 Senator
W przypadku Assassin's Creed II uczciwie podeszli do graczy PC-towych, bo mieli całą grę a konsolowcy wycięte z gry 2 sekwencje (12 i 13), które potem dodano jako dlc do kupienia.
zanonimizowany1019586 Chorąży
Mnie przekonają, tylko jeżeli uczciwie przyznają się do błędów. Jednak niestety ich zapewnienia, mają się nijak do tego co naprawdę robią. Po prostu kłamią prosto w oczy. Nie mam do nich za grosz zaufania, jeżeli chodzi produkcje na komputery osobiste. Już sam fakt powierzenia produkcji Assasyna Unity w wersji na PC zespołowi który był odpowiedzialny za tragiczne przygotowanie gry Assassin's Creed 3, może budzić jedynie uśmiech politowania, w kontekście ich kolejnych słów na wiatr....
zanonimizowany441223 Pretorianin
Niech usuną uplay (albo stanie się opcjonalny) i będzie lepiej :)
zanonimizowany916771 Senator
15% ich zysków to PC? Trzeba by porównać ilość sprzedanych egzemplarzy bo coś mi się nie chce wierzyć, że konsolowców jest 4 razy tyle co pc.
Konsol jest oczywiście mniej, ale zysk jest większy, nic nowego.