Twórcy Hitmana przerzucają się na tworzenie gier typu casual

Część twórców Hitmana odeszła z IO Interactive i założyła własne studio, nazywając je The Game Equation. W odróżnieniu od swoich poprzednich projektów, deweloperzy postanowili zająć się tworzeniem gier typu casual. Jednym z ich pierwszych dzieł opracowanych pod nowym szyldem jest Deep Blue Sea, gra logiczna oparta na sprawdzonym schemacie.

Artur Falkowski

Część twórców Hitmana odeszła z IO Interactive i założyła własne studio, nazywając je The Game Equation. W odróżnieniu od swoich poprzednich projektów, deweloperzy postanowili zająć się tworzeniem gier typu casual. Jednym z ich pierwszych dzieł opracowanych pod nowym szyldem jest Deep Blue Sea, gra logiczna oparta na sprawdzonym schemacie.

Abstrahując od pretekstowej warstwy fabularnej, mamy do czynienia z kolejną wariacją na temat popularnej w ostatnich latach łamigłówki, w której zamieniając miejscami parę klocków na planszy staramy się połączyć elementy tego samego rodzaju w liczące trzy i więcej części linie.

Twórcy Hitmana przerzucają się na tworzenie gier typu casual - ilustracja #1

Twórcy postarali się, by gracze zbyt szybko się nie znudzili. Wprowadzili więc możliwość robienia zakupów i wyposażania się w przydatne akcesoria, które pomogą uporać się z coraz trudniejszymi poziomami. Tych zaś w grze jest 130. Zainteresowani mogą wejść na oficjalną stronę producenta, ściągnąć z niej demo gry albo kupić pełną wersję za 20 dolarów.

Przerzucenie się z przeznaczonych dla dorosłych, wymagających sporego budżetu gier na proste, łatwe i tanie w realizacji produkcje typu casual może być zaskakujące. Warto więc przytoczyć wypowiedź Briana Meidella, współwłaściciela The Game Equation, który wyjaśnił powody podjęcia takiej decyzji:

„Po latach spędzonych na pracy nad wysoko ocenianymi strzelaninami potrzebowaliśmy założyć mniejszą firmę i robić mniejsze gry. Zauważyliśmy bowiem, że wielu ludzi naszego pokroju wyspecjalizowało się w produkcjach typu casual i tworzy prawdziwe hity. Zdaliśmy sobie wtedy sprawę, że robienie rozbudowanych, kosztownych gier jest poza naszym zasięgiem. Woleliśmy pracować w mniejszej firmie, tworząc tytuły o krótkich okresach produkcyjnych. Nasze gry przypominają nam tytuły, w które zagrywaliśmy się, gdy byliśmy dziećmi”.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl