Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD

AMD informuje o wprowadzeniu technologii FSR 2.0 na konsolach Xbox Series X/S. Trafi ona do developer-kitów i pojawi się w grach. Dla graczy oznacza to większą wydajność i wyższe rozdzielczości.

gaming
Arkadiusz Strzała24 marca 2022
52
W SKRÓCIE:
  • FSR 2.0 na konsolach Xbox – nowe możliwości graficzne i wyższa wydajność gier;
  • posiadacze Xbox Series S być może będą mogli sobie pozwolić na wyższe rozdzielczości.

Xbox będzie wspierać technologię FidelityFX Super Resolution w wersji 2.0. AMD zapowiedziało podczas Game Developers Conference (GDC 2022) implementację upscallingu na konsolach Microsoftu. To może zapewnić graczom lepsze doznania wizualne i większą szybkość działania.

Konsole Xbox Series X i S będą wspierać FSR 2.0. Technologia ta zostanie włączona do zestawów deweloperskich, co umożliwi jej stosowanie w grach przygotowywanych na te konsole. Na razie nie wiadomo, kiedy na Xboxach pojawią się pierwsze tytuły wspierające FSR 2.0.

FSR 2.0 na konsolach Xbox

Niektóre gry na Xboxach zostały wyposażone w obsługę pierwotnej wersji FSR, np. remake Myst, którego można uruchomić w 4K z 60 klatkami na sekundę na Xbox Series X i w rozdzielczości 1440p na Xbox Series S (konsola ta została zaprojektowana do grania w 1080p).

Wraz z oficjalnym wsparciem FSR 2.0 zapewne więcej gier zyska nowe możliwości graficzne i wydajnościowe. Dobrym przykładem jest Xbox Series S, który dzięki temu może przestać być konsolą „1080p only”.

Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD - ilustracja #1
Xbox Series S może wiele zyskać dzięki FSR 2.0

FidelityFX Super Resolution

Jest to odpowiedź firmy AMD na technologię DLSS Nvidii. Pozwala ona na skalowanie klatki obrazu renderowanej przez kartę graficzną w niższej rozdzielczości do wyższej. Dzięki zaawansowanym algorytmom (teoretycznie) strata jakości jest niewielka, a pozwala na przyspieszenie działania gry lub wyświetlenie rozdzielczości, na które nie pozwala moc obliczeniowa sprzętu. Jednak, w odróżnieniu od DLSS Nvidii, technologia AMD nie wykorzystuje uczenia maszynowego, więc jest nieco łatwiejsza w zastosowaniu przez deweloperów gier.

Sprawdź oferty Xbox Series X na Allegro

Sprawdź oferty Xbox Series S na Allegro

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Asus ROG Ally Z1 vs Z1 Extreme. Co je różni?

Asus ROG Ally Z1 vs Z1 Extreme. Co je różni?

iPhone 15 vs iPhone 15 Pro. Opisujemy największe różnice

iPhone 15 vs iPhone 15 Pro. Opisujemy największe różnice

Patrząc na cenę i specyfikację tego modelu, nie dziwi mnie, że Motorola jest królową smartfonów

Patrząc na cenę i specyfikację tego modelu, nie dziwi mnie, że Motorola jest królową smartfonów

ASUS ROG Ally dostał bardzo ważną aktualizację, nowa funkcja może dodać sporo klatek w grach

ASUS ROG Ally dostał bardzo ważną aktualizację, nowa funkcja może dodać sporo klatek w grach

Nowe karty graficzne AMD użyją „wolnej” pamięci, to spore rozczarowanie

Nowe karty graficzne AMD użyją „wolnej” pamięci, to spore rozczarowanie