Twórcy oryginalnego Silent Hill 2 bardzo spodobała się jedna zmiana w remake'u od polskiego Bloober Team

Tsuboyama pozytywnie wypowiedział się na temat szczegółu, który wbrew pozorom spotkał się ze średnim przyjęciem graczy.

Twórcy oryginalnego Silent Hill 2 bardzo spodobała się jedna zmiana w remake'u od polskiego Bloober Team
Źródło fot. Konami / Bloober Team
i

Już dziś do sklepów trafi remake Silent Hill 2, będący odświeżoną wersją kultowego horroru z 2001 roku. Osoby, które zakupiły edycję deluxe mogły zapoznać się z grą nieco wcześniej i chwilowo cieszy się ona wyjątkowo pozytywnymi ocenami na Steamie. Premierę więc możemy uznać za udaną, co zauważa nawet Masashi Tsuboyama – twórca oryginalnego Silent Hill 2 we własnej osobie.

„Jeszcze bardziej immersyjny remake”

Tsuboyama przygotował złożony wątek na Twitterze/X, w którym podzielił się swoją opinią na temat nowej wersji „dwójki”. Jak zauważył na wstępie, gry i technologie są mediami, które stale ewoluują – to zaś wpływa na różnice między deweloperami z przeszłości a teraźniejszości, objawiające się między innymi zakresem ograniczeń silnika.

Kąt kamery to tylko jeden z elementów uproszczonych na potrzeby starszej wersji. Remake oferuje nam widok „znad ramienia” protagonisty, szczególnie powszechny w produkcjach ostatnich lat. Niektórzy tęsknią za dalszą i bardziej statyczną perspektywą, jednak Tsuboyama zdecydowanie chwali sobie tę zmianę.

Zmiana grywalnej kamery ma znaczny wpływ na wiele aspektów, takich jak walka, projekt poziomów, twórczość, itd. Choć jej wpływ na historię jest relatywnie niewielki, to wnosi ze sobą ogromną zmianę w odczuwaniu gry.

- Masashi Tsuboyama

Twórca Silent Hill 2 zaznacza, że nie satysfakcjonował go efekt końcowy sprzed 23 lat. Na wygląd oryginału wpłynęły ograniczenia procesora, co w jego opinii negatywnie wpłynęło na głębię i kąt perspektywy. Zmiana w remake’u ma dodawać realizmu i jednocześnie zwiększać immersję opowieści Jamesa.

Czy Tsuboyama uważa Silent Hill 2 za idealne odświeżenie? Nie do końca, ponieważ Masashiemu nie odpowiada fotorealizm czy dodanie bonusowego nakrycia głowy nawiązującego do dawnego easter egga. Pomijając jednak te aspekty, z wielką chęcią powróci do własnej historii na potrzeby remake’u, który nijak nie wpłynie na pierwszą wersję.

Więcej na temat:   Różności

„Blizzard musi zwołać spotkanie kryzysowe”. Fani Diablo 4 są załamani stanem gry wobec nadchodzącej premiery PoE 2

Deweloperzy Diablo 4 nie mogą spać spokojnie, skoro na horyzoncie widać premierę PoE 2. Jeżeli Blizzard nie naprawi błędów, gracze zwrócą się ku konkurencji.

„Blizzard musi zwołać spotkanie kryzysowe”. Fani Diablo 4 są załamani stanem gry wobec nadchodzącej premiery PoE 2

Zdaniem graczy, PoE 2 to kolejny po Baldur's Gate 3 przykład cichej rewolucji w gamingu, która zawstydza resztę studiów

Choć premiera gry Path of Exile 2 wciąż przed nami, to gracze już spekulują duże zmiany w branży po jej debiucie. W dyskusji pojawił się także Baldur’s Gate 3 i Star Wars Outlaws. O co więc chodzi?

Zdaniem graczy, PoE 2 to kolejny po Baldur's Gate 3 przykład cichej rewolucji w gamingu, która zawstydza resztę studiów

Cała trylogia Piratów z Karaibów w jednym zestawie LEGO. Fan serii stworzył wyjątkowy model

Na stronie LEGO Ideas po raz kolejny pojawił się zestaw, który podbije serca miłośników popkultury. To najważniejsze momenty z trylogii Piratów z Karaibów odtworzone za pomocą klocków.

Cała trylogia Piratów z Karaibów w jednym zestawie LEGO. Fan serii stworzył wyjątkowy model