Szef studia odpowiedzialnego za Helldivers 2 apeluje do fanów, by przestali wyżywać się na nowych graczach i podali im pomocną dłoń

Gry kooperacyjne polegają przede wszystkim na współpracy. A co w przypadku, gdy nie wszyscy gracze chcą grać z innymi? Wtedy interweniują twórcy i proszą o wzajemny szacunek.

Szef studia odpowiedzialnego za Helldivers 2 apeluje do fanów, by przestali wyżywać się na nowych graczach i podali im pomocną dłoń
Źródło fot. Arrowhead Game Studios
i

Helldivers 2 od niespełna miesiąca podbija serca graczy na całym świecie. Trzecioosobowa strzelanka opowiadająca o walce o galaktykę z marszu spodobała się fanom elektronicznej rozgrywki o czym świadczą chociażby bardzo pozytywne oceny na platformie Steam.

Zamysł gry jest stosunkowo prosty. Drużyna składająca się z czterech tytułowych helldiversów staje naprzeciw owadopodobnym obcym lub śmiercionośnym droidom w walce, w której przetrwają tylko najsilniejsi.

Nowi gracze nie są mile widziani w Helldivers 2?

Aby jednak stać się najsilniejszym, od czegoś trzeba zacząć. Każdy z nas na pewnym etapie w grze sieciowej nie do końca ogarniał wszystkie mechaniki i dopiero z czasem nabierał umiejętności. Helldivers 2 zdecydowanie wymaga zręczności, umiejętnego wykorzystywania zasobów, broni i wysokiego poziomu kooperacji.

Doprowadza to jednak do sytuacji, że doświadczeni, wysokopoziomowi gracze nie są chętni do grania z osobami dopiero zaczynającymi przygodę z najnowszą produkcją, gdyż ich zdaniem nowicjusze zwyczajnie bardziej przeszkadzają niż pomagają w walce z przeciwnikami.

W obliczu takiego obrotu spraw, postanowił interweniować Jonah Pilestedt, szef Arrowhead, studia odpowiedzialnego za produkcję Helldivers 2. Za pośrednictwem swojego konta na Twitterze/X w formie mema zwrócił się do graczy, by ci przyjmowali do swoich drużyn początkujących helldiversów, uczyli ich i wspólnie dobrze się bawili, a nie zachowywali się jak faszyści.

W kolejnym z wpisów dodał żeby oddawać nowym graczom karabin i tarczę, bo można walczyć też bez nich jeśli jest się prawdziwym helldiverem.

Gracze jednogłośnie zgadzają się z twórcą, że początkującym należy pomagać. Co więcej, dużo fanów zwraca uwagę, że negatywne porównanie do faszystów nie do końca jest trafne, gdyż analizując lore gry, Super-Ziemia jest w rzeczywistości właśnie faszystowska, więc w praktyce każdy z helldiverów reprezentuje jeden i ten sam system.

Chociaż fani są zgodni co do wspierania nowicjuszy i chętnie zapraszają swoich znajomych do gry, to część z nich zwraca uwagę na inny problem, który w znacznej mierze przyczynił się do potrzeby interwencji przez szefa studia.

Gracze narzekają, że wielu początkujących helldiverów z pierwszym poziomem konta dołącza do otwartych kolejek z wysokopoziomowymi misjami. Niedoświadczeni fani chcąc szybko awansować próbują wykonywać trudne zadania, co najczęściej kończy się fiaskiem i frustracją ze strony „starszych” kolegów i koleżanek.

Nie mam nic przeciwko graniu z niskopoziomowymi graczami, ale nie uważam, że powinni oni wykonywać misje na poziomie 7 lub wyższym.

– NoBlueNaga

Razem przeciwko wszystkiemu

Niektórzy, bardziej wciągnięci w tytuł gracze, nawet w takiej sytuacji widzą powód do radości jakim może być szansa spotkania nowicjusza, który „przestraszony” galaktyczną wojną zacznie posłusznie wykonywać rozkazy doświadczonego helldivera.

Nowi gracze dołączający do moich meczów to właściwie moja ulubiona część gry. To dobry moment na odgrywanie ról. Jesteś w hierarchii wyżej od nich, nie pozwól im o tym zapomnieć! To nie potrwa długo, zanim zaczną mówić do ciebie: yes sir, no sir. To świetna zabawa! "CZY POZWOLIŁEM CI UMRZEĆ KADECIE?!"

– Corbin Doster

Tego typu podejście sprawia, że znaczna część graczy tworzy swoistą społeczność nastawioną przede wszystkim na wspólną eliminację kosmicznego zagrożenia, bez względu na poziom i prezentowane umiejętności.

A czy wy pomagacie nowicjuszom w grach online? Czy waszym zdaniem nie powinni mieć oni wstępu na serwery z trudniejszymi questami?

Więcej na temat:   Różności

Dzwoniąc na numer do Vault-Tec z serialowego Fallouta można się nieźle zdziwić. Twórcy wiedzieli, że widzowie na pewno tego spróbują

W historii serii Fallout nigdy nie brakowało reklam Vault-Tec. Nie zabrakło jej także w serialu od Amazona i widzowie od razu zdecydowali się zadzwonić na podany numer. Czekała na nich niespodzianka.

Dzwoniąc na numer do Vault-Tec z serialowego Fallouta można się nieźle zdziwić. Twórcy wiedzieli, że widzowie na pewno tego spróbują

Twórcy Helldivers 2 apelują, by gracze w końcu przestali simpować do pilotki Orła 1. „Jest zamężna z Demokracją, a jej chłopak to Wolność”

Co oczywiście nie powstrzyma graczy przed bezinteresowną admiracją ratującej helldiverskie istnienia żołnierki.

Twórcy Helldivers 2 apelują, by gracze w końcu przestali simpować do pilotki Orła 1. „Jest zamężna z Demokracją, a jej chłopak to Wolność”

Fallout od Amazona wyjawił, kto najprawdopodobniej odpowiadał za wybuch wojny jądrowej. W grę wchodzi jedna z teorii fanów

Twórcy serialowej adaptacji wiedzieli, które fanowskie spekulacje warto rozważyć podczas pisania scenariusza.

Fallout od Amazona wyjawił, kto najprawdopodobniej odpowiadał za wybuch wojny jądrowej. W grę wchodzi jedna z teorii fanów