Scenariusz jednej z ikonicznych misji z Wiedźmina 3 miał 40 stron jeszcze zanim dodano do niego dialogi

Paweł Sasko świętuje 13. rocznicę dołączenia do CD Projekt RED i z tej okazji dzieli się wspomnieniami. Wśród nich ciekawostki z prac nad przygodami Geralta.

Scenariusz jednej z ikonicznych misji z Wiedźmina 3 miał 40 stron jeszcze zanim dodano do niego dialogi
Źródło fot. CD Projekt RED
i

Ostatnio wielu twórców dzieli się swoimi doświadczeniami z pracy nad grami. Znamy już kulisy projektowania postaci do serii Dragon Age, wiemy także co nieco o niewykorzystanych pomysłach do Battlefielda 3. A teraz czas na rocznicowe wspominki Pawła Sasko, jednego z najbardziej uznanych i doświadczonych twórców związanych ze studiem CD Projekt RED.

Porońce i saksofoniści

Sasko świętuje 13. rocznicę swojego zatrudnienia w studiu i z tej okazji postanowił się podzielić z fanami tajnikami swojej pracy nad największymi tytułami. Najciekawszym z nich jest zdecydowanie proces projektowania questa związanego z Krwawym Baronem. Pierwszy szkic scenariusza do niego miał mieć bowiem 40 stron. Mówimy jednak jedynie o wstępnym projekcie, który nie obejmował jeszcze żadnych dialogów. Do jego napisania twórca wykorzystał zaś ludowe podania o kłobukach i porońcach.

W ramach zadania musieliśmy wykonać kilka questów, by zasłużyć na informacje o Ciri, z którą wcześniej miał do czynienia Baron. Jednym z nich są Sprawy rodzinne – było to pierwsze zadanie z Wiedźmina 3, nad którym pracował Sasko. Autorem szkieletu scenariusza był z kolei Marcin Blacha.

CD Projekt RED - Scenariusz jednej z ikonicznych misji z Wiedźmina 3 miał 40 stron jeszcze zanim dodano do niego dialogi - wiadomość - 2025-02-14
CD Projekt RED

Na tym się jednak nie skończyło. Twórca zdradził także, że Bitwa w Kaer Morhen była najtrudniejszym questem, jaki zaprojektował. Wszystko przez liczne warianty tej misji, nowe mechaniki i dużą rolę bardzo licznych NPC-ów, których trzeba było odpowiednio oskryptować. Dowiedzieliśmy się też, jak sobie radzi z problemem braku koncentracji podczas pracy. I tu, jak się okazuje, kluczem jest odpowiednia muzyka, która wspomaga pracę mózgu – Sasko poleca w szczególności youtube’owy film „Epic Sax Guy 10h”.

Ciekawym wątkiem z jego refleksji są również początki pracy w słynnym studiu. Sasko dołączył bowiem do zespołu twórców, gdy trwały prace nad edycją rozszerzoną Wiedźmina 2. Jego zadaniem było naprawianie bugów, a także ukończenie gry na poziomie trudnym. Zabicie Drauga udało mu się za 46. podejściem, ale kiedy już tego dokonał, był z siebie niezwykle dumny.

Paweł Sasko to jeden z najbardziej znanych deweloperów w polskim przemyśle gier, a jego droga zawodowa ma w tym swój udział – wiele świetnie zaprojektowanych questów, a teraz także stanowisko reżysera projektu Cyberpunk Orion świadczą o tym, że to naprawdę świetny specjalista. Pozostaje mu życzyć, że prace przy kolejnej grze również doprowadzą do powstania kultowych questów, które będziemy wspominać latami.

Więcej na temat:   cRPG   Wiedźmin

Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez

Konsekwencje jednego zadania z Cyberpunka 2077 wyszły na jaw dopiero po pewnym czasie i w zależności od podjętej decyzji, mogą być drastyczne w skutkach, ale mało zdaje sobie z tego sprawę.

Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez

„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier

W jakich barwach maluje się przyszłość BioWare? Sądząc po ostatniej wypowiedzi Marka Darrah – w dość jednolitych.

„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier

Aktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać

W sieci istnieją tysiące fanfików i nic dziwnego, że aktorzy wiedzą o ich istnieniu. Prawdziwe pytanie brzmi jednak, co robią z tą wiedzą?

Aktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać