
Ostatnio wielu twórców dzieli się swoimi doświadczeniami z pracy nad grami. Znamy już kulisy projektowania postaci do serii Dragon Age, wiemy także co nieco o niewykorzystanych pomysłach do Battlefielda 3. A teraz czas na rocznicowe wspominki Pawła Sasko, jednego z najbardziej uznanych i doświadczonych twórców związanych ze studiem CD Projekt RED.
Porońce i saksofoniści
Sasko świętuje 13. rocznicę swojego zatrudnienia w studiu i z tej okazji postanowił się podzielić z fanami tajnikami swojej pracy nad największymi tytułami. Najciekawszym z nich jest zdecydowanie proces projektowania questa związanego z Krwawym Baronem. Pierwszy szkic scenariusza do niego miał mieć bowiem 40 stron. Mówimy jednak jedynie o wstępnym projekcie, który nie obejmował jeszcze żadnych dialogów. Do jego napisania twórca wykorzystał zaś ludowe podania o kłobukach i porońcach.
W ramach zadania musieliśmy wykonać kilka questów, by zasłużyć na informacje o Ciri, z którą wcześniej miał do czynienia Baron. Jednym z nich są Sprawy rodzinne – było to pierwsze zadanie z Wiedźmina 3, nad którym pracował Sasko. Autorem szkieletu scenariusza był z kolei Marcin Blacha.

Na tym się jednak nie skończyło. Twórca zdradził także, że Bitwa w Kaer Morhen była najtrudniejszym questem, jaki zaprojektował. Wszystko przez liczne warianty tej misji, nowe mechaniki i dużą rolę bardzo licznych NPC-ów, których trzeba było odpowiednio oskryptować. Dowiedzieliśmy się też, jak sobie radzi z problemem braku koncentracji podczas pracy. I tu, jak się okazuje, kluczem jest odpowiednia muzyka, która wspomaga pracę mózgu – Sasko poleca w szczególności youtube’owy film „Epic Sax Guy 10h”.
Ciekawym wątkiem z jego refleksji są również początki pracy w słynnym studiu. Sasko dołączył bowiem do zespołu twórców, gdy trwały prace nad edycją rozszerzoną Wiedźmina 2. Jego zadaniem było naprawianie bugów, a także ukończenie gry na poziomie trudnym. Zabicie Drauga udało mu się za 46. podejściem, ale kiedy już tego dokonał, był z siebie niezwykle dumny.
Paweł Sasko to jeden z najbardziej znanych deweloperów w polskim przemyśle gier, a jego droga zawodowa ma w tym swój udział – wiele świetnie zaprojektowanych questów, a teraz także stanowisko reżysera projektu Cyberpunk Orion świadczą o tym, że to naprawdę świetny specjalista. Pozostaje mu życzyć, że prace przy kolejnej grze również doprowadzą do powstania kultowych questów, które będziemy wspominać latami.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez
Konsekwencje jednego zadania z Cyberpunka 2077 wyszły na jaw dopiero po pewnym czasie i w zależności od podjętej decyzji, mogą być drastyczne w skutkach, ale mało zdaje sobie z tego sprawę.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier
W jakich barwach maluje się przyszłość BioWare? Sądząc po ostatniej wypowiedzi Marka Darrah – w dość jednolitych.
„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gierAktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać
W sieci istnieją tysiące fanfików i nic dziwnego, że aktorzy wiedzą o ich istnieniu. Prawdziwe pytanie brzmi jednak, co robią z tą wiedzą?
Aktorka grająca Karlach w Baldur's Gate 3 wie, jakie fanfiki z jej postacią tworzą gracze i przyznaje, że woli ich nie czytać