Przed premierą WoW-a twórcy żartowali, że może zarobi milion dolarów miesięcznie. Chwilę po niej przebił ten wynik piętnastokrotnie
Były pracownik Blizzarda zdradził, iż początkowo w firmie nie dowierzano, że World of Warcraft będzie w stanie zarabiać milion dolarów miesięcznie. W rzeczywistości gra osiągnęła ten wynik błyskawicznie.

World of Warcraft – gra legenda, która zaproponowała formułę MMORPG-ów wykorzystywaną do dziś i którą wciąż, mimo krytyki, wiele osób postrzega jako synonim gatunku. Nie wszyscy jednak od początku wierzyli w oszałamiający sukces tego tytułu. Wśród ludzi, którzy tonowali nastroje przed premierą, byli... sami pracownicy studia Blizzard.
Milion dolarów – czy to realne?
O atmosferze panującej wówczas w kalifornijskiej firmie opowiedział w wywiadzie dla magazynu Retro Gamer jej były pracownik, Bo Bell. Cytując jego słowa (via GamesRadar+):
W tamtym czasie EverQuest przynosił około 500 000 dolarów miesięcznie. Zastanawialiśmy się, czy WoW będzie w stanie bez problemu osiągnąć ten pułap, a może nawet dobić do 800 tysięcy. A co z milionem? Śmialiśmy się z tej ostatniej idei, ale wszyscy po cichu mieliśmy nadzieję, że może naprawdę jesteśmy w stanie tyle zarobić.
I jak się okazało, byli w stanie. Na początku 2005 roku, zaledwie kilka miesięcy po premierze w listopadzie rok wcześniej, WoW miał już milion subskrybentów, co oznaczało zarobek na poziomie 15 milionów dolarów. Pięć lat później graczy było już 10 milionów. Obecnie liczba ta spadła do „zaledwie” około 7 milionów, lecz wciąż oznacza to miesięczny przychód w postaci blisko 91 milionów dolarów.
20. rocznica premiery WoW
Przypominamy, że nieco ponad tydzień temu obchodziliśmy okrągłą, dwudziestą rocznicę oficjalnego debiutu World of Warcraft na rynku. Z tej okazji zachęcamy Was do zapoznania się z naszym innym dzisiejszym tekstem na temat tej przebojowej produkcji, opowiadającym, jak na jej kształt wpłynęło kultowe Metal Gear Solid.
Ashes of Creation przeciera szlaki MMORPG przyszłości. Unreal Engine 5 przestaje być przeszkodą dla gatunku
Czy Unreal Engine 5 da się ujarzmić? Twórcy z Intrepid Studios sądzą, że tak – i zamierzają tego dowieść.
Ashes of Creation przeciera szlaki MMORPG przyszłości. Unreal Engine 5 przestaje być przeszkodą dla gatunkuNieaktywna gildia w WoW-ie otrzymała od twórców tytuł Hall of Fame. Wszystko przez literówkę i aż zbyt prostą technologię
Staracie się, żeby wasza gildia trafiła do WoW-owej Hali Sław? Wygląda na to, że nie macie się czym martwić – Blizzard nagradza nawet nieaktywnych użytkowników.
Nieaktywna gildia w WoW-ie otrzymała od twórców tytuł Hall of Fame. Wszystko przez literówkę i aż zbyt prostą technologięLeeroy Jenkins z WoW-a trafił na uniwersytecki wykład. Kultowe nagranie posłużyło za materiał dla profesora z USA
Imienne okrzyki bojowe nigdy wcześniej nie inspirowały tak do nauki.
Leeroy Jenkins z WoW-a trafił na uniwersytecki wykład. Kultowe nagranie posłużyło za materiał dla profesora z USA