Przeciwnicy w Skyrimie mogą być teraz inteligentni na tyle, by obrażać was, gdy korzystacie z exploitów

Koniec z oszukiwaniem! Dzięki uprzejmości moderów NPC nie będą już ślepi na wasze sztuczki.

Przeciwnicy w Skyrimie mogą być teraz inteligentni na tyle, by obrażać was, gdy korzystacie z exploitów
Źródło fot. JaySerpa / Nexus Mods
i

Chociaż Skyrim wciąż jest jednym z najpopularniejszych RPG-ów gatunku fantasy, nie da się ukryć typowej dla Bethesdy „sztuczności” – szczególnie widocznej właśnie w starszych produkcjach. Interakcje z NPC-ami w piątej odsłonie The Elder Scrolls bywają niekiedy tak niezręczne, że aż śmieszne, szczególnie biorąc pod uwagę ich brak spostrzegawczości.

Na szczęście nie ma niczego, czego nie naprawiliby moderzy. Na przestrzeni lat mody zmieniły niemalże każdy aspekt Skyrima, przy czym zachowanie wrogich bohaterów jest kolejne na liście.

Wiecznie czujni wrogowie

Autorem opisywanej modyfikacji jest szanowany w skyrimowej społeczności JaySerpa, który na celownik – dosłownie – obrał problematykę walk dystansowych. W oryginalnej grze korzystający z łuku lub magii protagonista pozostawał niezauważony przez wrogich NPC-ów, nawet jeśli mierzył w nich z naprzeciwka.

Taka mechanika, choć naprawdę ułatwiała inicjację starcia, przez długi czas była uznawana za nieimmersyjną. Modyfikacja „NPCs Take Over” czyni postacie niezależne mądrzejszymi, dzięki czemu teraz – zamiast grzecznie czekać na strzałę w głowę – od razu zareagują na widok nieznajomego strzelca.

JaySerpa usprawnił także kwestię ukrywania się przed głównym bohaterem. Od teraz wrogowie walczący wręcz będą rozważniej dobierać kryjówki, zmuszając gracza do zejścia z bezpiecznego pagórka i rzeczywistego wysilenia się. Co więcej, będą się częściej przemieszczać, utrudniając celowanie.

Mod dla graczy, którzy lubią wyzwania

Zdaniem autora, projekt jest całkowicie kompatybilny z innymi modami i może być zainstalowany dla istniejącego już save’a. Całość została stworzona niemalże w stu procentach bez ingerowania w skrypt Skyrima – jedynym wyjątkiem są tutaj nowe opcje dialogowe.

Albowiem JaySerpa zaimplementował do gry dwieście linijek służących jako reakcje przeciwników na protagonistę. Mowa tu w dużej mierze o przerobionych oryginalnych dialogach tak, by odpowiadały one określonym warunkom walki. Wrogowie mogą więc teraz wyzywać graczy, którzy stosują exploity chociażby stwierdzając, że nie powinni nazywać się Nordem lub proponować, by zaczęli walczyć „jak mężczyzna”.

Modyfikację „NPC Take Over” znajdziecie na platformie NexusMods pod tym linkiem. Warto dodać, że jest ona częścią projektu „Gate To Sovngarde” – kolekcji 1300 modów od JaySerpy, która ma całkowicie odmienić doświadczenia w Skyrimie.

Więcej na temat:   cRPG   Mody   Różności

Mama niemająca żadnej styczności z grami wypróbowała Baldur's Gate 3. Nie trzeba było długo czekać, by pokochała Faerun

Jeżeli zastanawialiście się kiedyś, czy wciągnąć swoich rodziców w świat DnD to wiecie już, od czego zacząć.

Mama niemająca żadnej styczności z grami wypróbowała Baldur's Gate 3. Nie trzeba było długo czekać, by pokochała Faerun

Gracz Baldur's Gate 3 znalazł sposób, by oszczędzić Karlach i zachować człowieczeństwo Wylla. Wystarczyła odrobina przemocy

Jak pogodzić Wylla i wymagania Mizory jednocześnie zachowując Karlach w drużynie? Jeden z graczy znalazł odpowiedni, choć nietypowy sposób.

Gracz Baldur's Gate 3 znalazł sposób, by oszczędzić Karlach i zachować człowieczeństwo Wylla. Wystarczyła odrobina przemocy

Baldur's Gate 3 posiada specjalny „pokój” na nieużywanych NPC-ów. Jednej z fanek udało się do niego trafić

Co deweloperzy ukrywają przed nami w grach? Jak się okazuje całkiem sporo, a żeby to odkryć czasem trzeba mieć farta albo wręcz pecha i znaleźć się tam gdzie trafić nie powinniśmy.

Baldur's Gate 3 posiada specjalny „pokój” na nieużywanych NPC-ów. Jednej z fanek udało się do niego trafić