
Po raz kolejny powracamy do tematu Path of Exile 2, której społeczność niestrudzenie poszukuje sposobów na poprawę gry. Tym razem na długą listę rzeczy do korekty trafia zachowanie wrogów, którzy w kilku aspektach mają niesprawiedliwą przewagę nad graczami. Jeden z takich przypadków zobaczycie na filmie poniżej.
Niewidzialne ataki
Niczego niespodziewającego się gracza trafia seria pocisków zza krawędzi ekranu, która go zabija. To przykład one-shotujących ataków, które sięgają na odległość „dwóch ekranów” i są dla graczy ogromnym źródłem frustracji. Wroga, którego nie widać, nie da się przecież pokonać. Nie da się także przewidzieć nadciągającego ataku i odpowiednio wcześnie zareagować, by zminimalizować ryzyko trafienia.
Nie jest to jednak jedyny problem – gracze skarżą się także na ograniczone możliwości ukrycia się, bo ataki wrogów ignorują przeszkody na swojej drodze. Wielu uczestników dyskusji zwróciło uwagę również na to, że oni sami nie mogą wykonywać ataków wychodzących poza krawędź ekranu, nie przenikają one także przez przeszkody. Wygląda na to, że gracze rzeczywiście są na gorszej pozycji w stosunku do wroga i obie strony obowiązują różne zestawy zasad.
Przeciwników powinny dotyczyć te same zasady, co graczy. My nie możemy strzelać przez krawędzie ekranu itp., a one mogą. Moim zdaniem to bardzo niesprawiedliwe.
Chmury ze strzał gazowych są blokowane przez kolumny w wieżach, mimo że sama chmura wypełnia obszar po drugiej stronie. Kolumna działa jak blokada linii widzenia i wrogowie nie otrzymują obrażeń. Oczywiście ściany i wszelkiego rodzaju teren działają tak samo.
Frustracja graczy jest w pełni zrozumiała. W końcu nikt nie lubi brać udziału w niesprawiedliwej rozgrywce; dla wielu fanów nie jest chyba także jasne, na jakich dokładnie zasadach się ona odbywa. Być może (oprócz koniecznych poprawek) twórcy powinni pomyśleć także o większej liczbie zróżnicowanych poziomów trudności albo nawet wprowadzić opcję ich customizacji. To zdecydowanie pomogłoby wyrównać szanse, a zwolennikom trudniejszych wyzwań dałoby pole do popisu.
Lista najpopularniejszych klas w WoW-ie nie pozostawia wątpliwości. Jeden z najbardziej klasycznych archetypów nie może wyjść z kryzysu
Niby klasyka, a jednak niepopularna. Po jedną z klas w WoW-ie sięga naprawdę garstka.
Lista najpopularniejszych klas w WoW-ie nie pozostawia wątpliwości. Jeden z najbardziej klasycznych archetypów nie może wyjść z kryzysuZestawy LEGO Star Wars sięgnęły cenowego absurdu? Fani porównują je z innymi zestawami i nie wierzą własnym oczom
Zestawy LEGO z serii Star Wars od lat cieszą się niesłabnącą popularnością, a to przekłada się na ceny wręcz z kosmosu. Czy istnieje granica tego, ile ludzie są w stanie zapłacić za odrobinę nostalgii?
Zestawy LEGO Star Wars sięgnęły cenowego absurdu? Fani porównują je z innymi zestawami i nie wierzą własnym oczomGracz stworzył prawdziwą demograficzną mapę Skyrima. Khajitów na północy nie znalazł zbyt wielu
Jaki jest podział mieszkańców Skyrima? Fan przeliczył, ile procent ludności składa się z poszczególnych ras – wyniki budzą kontrowersje.
Gracz stworzył prawdziwą demograficzną mapę Skyrima. Khajitów na północy nie znalazł zbyt wielu