8 lat minęło, a ta umiejętność w LoL-u dalej nie działa

LoL

Gracze od dawna zwracają uwagę na różnice między niebieską i czerwoną stroną mapy. Przez to niektóre umiejętności działają gorzej w konkretnych miejscach na Summoner's Rift.

8 lat minęło, a ta umiejętność w LoL-u dalej nie działa
Źródło fot. leagueoflegends.com
i

Społeczność League of Legends wciąż znajduje w grze nowe problemy. Niektórymi z nich Riot Games zajmuje się od razu, inne natomiast pozostają nieruszone niemal od początków produkcji.

Elise z problemem od 8 lat

Tak właśnie jest w przypadku mechaniki, na którą uwagę zwrócił użytkownik Qwertyburt na Reddicie.

Na filmiku przedstawiona jest umiejętność „rappel” („wspinaczka”) Elise. Daje ona wizję w określonym polu i pozwala przenieść się do pozycji przeciwnika atakując go. Okazuje się, że skill ten nie działa w ten sam sposób po obu stronach mapy, co jest dla junglerów dość uciążliwe.

Kiedy używamy umiejętności na niebieskiej stronie mapy, rappel daje nam wizję wystarczającą do zobaczenia i zaatakowania wilków w jungli. Jednak na czerwonej stronie zasięg działania umiejętności nie jest wystarczający. Gracze zwracali na to uwagę już wiele razy, a sam autor posta dodaje, że mechanika funkcjonuje w ten sposób od ośmiu lat.

Nie jest to jedyne miejsce na Summoner’s Rift gdzie pojawiają się takie różnice w zależności od strony mapy. Podobna sytuacja ma miejsce w leżach epickich potworów. Ze strony niebieskiej za pomocą rappel możemy dostać się do smoka, ale z czerwonej nie przeniesiemy się na Heralda (mimo, że działa to przy Baronie Nashorze).

Powodem może być projekt mapy

Taki problem mają też inni bohaterowie w LoL-u. Na czerwonej stronie mniejszą efektywność mają między innymi umiejętności E Gragasa czy Q Vi.

Biorąc pod uwagę to, że rappel zawsze daje nam wizję na tym samym obszarze oraz nie jest jedyną umiejętnością działającą w ten sposób w konkretnych miejscach, gracze dochodzą do wniosku, że źródłem problemu może być zły projekt mapy.

Problemem jest to, że dwie strony mapy nie są swoim idealnym lustrzanym odbiciem i przez to pojawia się dużo takich przypadków.

– yehiko

Już od dawna pojawiała się dysproporcja w procencie wygranych na obu stronach mapy z korzyścią dla niebieskiej. Odbija się to zarówno na zwykłych grach rankingowych, jak i profesjonalnych meczach. W samym finale tegorocznych Worldsów niebieska strona wygrała cztery z pięciu gier.

Riot Games podejmowało wiele prób, aby wyrównać szanse drużyn grających po obu stronach Summoner’s Rift, jednak wciąż się to nie udało. Możliwe, że aby poprawić tę sytuację, konieczne będzie bliższe przyjrzenie się projektowi mapy.

Więcej na temat:   LoL

Riot zaktualizował format plików powtórek tak, by nie dostarczał już żadnych przydatnych informacji. Twórca ReplayBook do LoLa jest zasmucony

To kolejna rzecz, którą twórcy jednej z najpopularniejszych gier MOBA zmienili na gorsze.

Riot zaktualizował format plików powtórek tak, by nie dostarczał już żadnych przydatnych informacji. Twórca ReplayBook do LoLa jest zasmucony

Fani LoL-a obawiają się implementacji nowego anti-cheata. Według wielu Vanguard działa jak malware

Riot zamierza wprowadzić dużo znaczących zmian w LoL-u w 2024 roku. Jedną z nich ma być zaimplementowanie sytemu Vanguard, czyli programu anti-cheat, wobec którego gracze mają obawy.

Fani LoL-a obawiają się implementacji nowego anti-cheata. Według wielu Vanguard działa jak malware

Ile wydałem na LoL-a? Tak można to sprawdzić w 2022 roku

League of Legends daje nam możliwość zakupu wielu elementów w grze. Riot Games udostępnia narzędzie, które pozwoli nam sprawdzić wszystkie nasze wydatki.

Ile wydałem na LoL-a? Tak można to sprawdzić w 2022 roku