Gracz Starfielda odnalazł imponującą lokację w grze, która może być śladem po porzuconym wątku fabularnym
Czy Starfield może jeszcze zaskoczyć graczy? Tak, a nawet tych którzy w grze od Bethesdy spędzili kilkaset godzin. Okazuje się, że niektóre lokacje pierwotnie miały oferować graczom dużo więcej.

Spotkaliście w grze kiedyś coś, co mogło trafić do finalnej wersji, a zostało niewykorzystanym elementem lub easter eggiem. Tego typu fragmenty produkcji zawsze wzbudzają w graczach zainteresowanie i powodują masę domysłów jakie questy i bohaterów mogliśmy spotkać podczas rozgrywki.
Starfield skrywa niewykorzystane lokacje?
Tego typu usunięte elementy niektórzy gracze znajdują często po bardzo wielu godzinach spędzonych w wirtualnym świecie, a czasem nawet wcale. Tego typu znajdźki można znaleźć przede wszystkim w rozbudowanych tytułach z otwartym i bogatym światem, gdzie twórcy specjalnie bądź przypadkowo zostawili niektóre ze swoich niedokończonych lub niewykorzystanych projektów.
Tym razem na podobne znalezisko natrafił jeden z fanów Starfielda, który po ponad 800 godzinach gry natrafił na kompleks budynków na planecie Maheo. Gracz był zaskoczony odkryciem, które okazało się niezwykle dopracowanym obiektem, z którym nie był powiązany żaden quest. Rozbudowaną lokację można teraz dzięki niemu oglądać na Reddicie.
Jak można zauważyć, budowla przedstawia coś w rodzaju eksluzywnego domu, bądź hotelu, który od dawna jest opuszczony i nieco zdemolowany. Taki wystrój zdecydowanie przywodzi na myśl niewykorzystany pomysł twórców i okazję na umieszczenie tutaj przynajmniej krótkiej misji.
Choć może się wydawać, że cała lokacja została zostawiona przez twórców i nic nie wnosi do gry, to komentujący wątek gracze szybko zauważyli, że ten kompleks to drugie po Paradiso miejsce, w którym możemy zdobyć stroje do nurkowania dla naszej postaci.
To nie jest przypadkowy POI, to w zasadzie jedyne cholerne miejsce w całym wszechświecie, w którym można niezawodnie zdobyć strój kąpielowy
– redR0OR
Jedyne poza kradzieżą z domków plażowych na Paradiso
– raven00x
Okazuje się, że tego typu lokacji jest więcej i zdaniem graczy warto ich szukać, by znaleźć takie miejsca jak chociażby kopalnia siarki Ka’zaal czy baza Vulture’s Roost.
Kopalnia siarki Ka'zaal. Jest to miejsce, w którym Barrett znalazł swój artefakt. Nie jest jednak powiązane z żadną istotną zawartością i trzeba się na nią natknąć.
Vulture’s Roost. Baza Ecliptic. Ponownie nie ma dla niej żadnej znaczącej historii ani misji. Po prostu można natknąć się na nią i oczyścić, by zdobyć losowe łupy. (…)
– rhn18
Deweloperzy z Bethesdy zapomnieli o niedokończonych lokacjach?
Niektórzy fani gry pozostają jednak przy stwierdzeniu, że na Maheo mieliśmy doświadczyć przeróżnych wydarzeń jednak Bethesda o tym zapomniała. Gracze wypominają deweloperom nieuwagę i niedbałość oraz wiele głupot, które trafiły do finalnej wersji gry.
(…) Naprawdę, oszałamia mnie to, jak bardzo spieprzyli tego typu rzeczy w całej grze. Nie chodzi nawet o to, że punkty POI pojawiają się tam, gdzie nie powinny... są błędy projektowe i niespójności w pojedynczych punktach POI. Jeden budynek ma śluzy powietrzne, ale sąsiedni już nie... otwory wentylacyjne otwierają się do atmosfery w budynkach ze śluzami powietrznymi... budynek można uznać za ciśnieniowy, nawet z gigantyczną dziurą w podłodze otwierającą go na zewnątrz... itd.
To Bethesda, firma znana z dbałości o szczegóły w swoich środowiskach. Po prostu tego nie rozumiem. (…)
– Deebz_
Ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy te miejsca od początku były zaplanowane przez twórców, czy zwyczajnie zostały pominięte w czasie produkcji. Na pewno odkrycie tajemniczej lokacji po kilkuset godzinach gry jest nie lada przeżyciem i być może fani Starfielda znajdą ich jeszcze więcej.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez
Konsekwencje jednego zadania z Cyberpunka 2077 wyszły na jaw dopiero po pewnym czasie i w zależności od podjętej decyzji, mogą być drastyczne w skutkach, ale mało zdaje sobie z tego sprawę.
Phantom Liberty rozwinęło najbardziej tajemniczego questa z Cyberpunka 2077, choć mało kto to zauważył. Wiemy co zrobił Peralez„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gier
W jakich barwach maluje się przyszłość BioWare? Sądząc po ostatniej wypowiedzi Marka Darrah – w dość jednolitych.
„BioWare to teraz studio od Mass Effecta”. Weteran studia uważa, że to koniec BioWare jako firmy tworzącej wiele różnych gierModer przywrócił wyciętą zawartość Baldur's Gate 3. Teraz jeden z napotkanych bohaterów spełni swoją obietnicę
W BG3 znajdziemy sporo pozornie niedokończonych wątków. Na szczęście społeczność moderów czuwa – kolejny fragment, który w końcu może doczekać się konkluzji, to los jednego ze Zhentarimów.
Moder przywrócił wyciętą zawartość Baldur's Gate 3. Teraz jeden z napotkanych bohaterów spełni swoją obietnicę