Cesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzają

Jeden z naszych najpotężniejszych sprzymierzeńców zapowiadał się na jeszcze bardziej skomplikowanego bohatera niż we właściwej grze.

Cesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzają
Źródło fot. Larian Studios
i

UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY BALDUR’S GATE 3

Do największych plot twistów fabularnych w Baldur’s Gate 3 zdecydowanie możemy zaliczyć tożsamość naszego sennego towarzysza. Strażnik, zwany tak naprawdę Cesarzem, jest zbuntowanym i w pełni świadomym Illithidem, który ratuje protagonistę przed ceremorfozą – w zamian oczekuje pomocy w uwolnieniu się ze swoich kajdan.

W zależności od tego jak pociągniemy wątek, Cesarz może okazać się naszym największym sprzymierzeńcem bądź zaciekłym wrogiem. Dlatego podobnie jak w przypadku każdej innej ważnej postaci, początkowe plany Larian Studios nieco różniły się od efektu końcowego.

Więź głębsza niż to, co dostaliśmy

Za tę poniekąd detektywistyczną sprawę zabrał się jeden z użytkowników redditowego forum, który zebrał wszystkie informacje na temat wyciętej zawartości dotyczącej Cesarza. Efektem tego jest obszerna analiza tego, co mogliśmy dostać w Baldurze – i nad czym w szczególności ubolewają fani mackowatego przyjaciela.

Nikogo nie zdziwi fakt, że największe zmiany dotyczyły relacji Cesarza z głównym bohaterem. Ostateczna wersja gry pozwala na krótkotrwały romans z sennym przyjacielem, owocujący jedną (i to dość specyficzną) cutscenką. Zgodnie z plikami gry, Larian szykowało jeszcze jedną intymną chwilę, która nie została wykorzystana.

Choć z drugiej strony, oszczędzamy w ten sposób traumatycznych (wymazanych) wspomnień pozostałym członkom obozu.

Źródło: MKIby1998 - Cesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzają - wiadomość - 2024-05-14
Źródło: MKIby1998

Podobnie ma się kwestia obecności Cesarza na przyjęciu w epilogu. Sojusznik znika po zakończeniu głównego wątku fabularnego, pozostawiając po sobie zaledwie listy różniące się w zależności od obranej ścieżki. Tutaj ponownie w grę wchodzą pliki gry, zgodnie z którymi Illithid miał być obecny na imprezie, ale skrywając się w krzakach.

Całość miała obfitować przy tym w dodatkowe flashbacki oraz większy nacisk na rozwój relacji między Tav/Mroczną Żądzą a Cesarzem. Jak zauważa autor wpisu, w plikach gry możemy znaleźć trzy możliwe ścieżki zmiennych: Desire Track (odnoszące się do romansu), Reason Track (neutralne i ograniczone do wspólnych interesów) oraz Fear Track (w którym sprzeciwiamy się planom Strażnika).

Źródło: MKIby1998 - Cesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzają - wiadomość - 2024-05-14
Źródło: MKIby1998

Z bliżej nieokreślonego powodu rozbudowane zmienne nie zostały wprowadzone do finalnej wersji Baldura, co widać poniekąd w słabej reaktywności otoczenia. Decyzje związane z Cesarzem niekoniecznie mają swoje konsekwencje w relacjach z pozostałymi członkami drużyny – idealnym przykładem jest tutaj romansowa scenka, którą komentują jedynie Rafael i Orfeusz.

Zmiany Cesarza oznaczają zmiany fabularne

Potencjał romansowy bądź przyjacielski Strażnika nie jest tutaj jednak jedyną rzeczą, na którą deweloperzy wpłynęli pod koniec prac. Znacznie zmieniono także historię jego i księżnej Stelmane, która według oficjalnej wersji od dłuższego czasu nie żyje. W oryginalnym zarysie fabuły arystokratka miała być uprowadzona przez Kult Absolutu – przy czym rolę tę otrzymał ostatecznie ojciec Wylla.

Wiele rzeczy wskazuje przy tym na to, że Cesarz został ukształtowany jako ważna postać na stosunkowo późnym etapie prac. Świadczą o tym między innymi jego oryginalny projekt (niezbyt różniący się od innych Łupieżców Umysłu napotkanych w grze) oraz fakt, że aktor głosowy został wybrany na zaledwie osiem miesięcy przed premierą.

Źródło: Larian Studios - Cesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzają - wiadomość - 2024-05-14
Źródło: Larian Studios

Larian Studios potwierdziło w wywiadach, że Cesarz od zawsze był uwzględniony w scenariuszu. Jego specyficzna rola wymagała przy tym ogromnych pokładów prac, co mogło przyczynić się do tak późnego rozwoju.

[Cesarz był] istotną częścią fabuły od samego początku. Zawsze miał być plot twistem, po prostu na początku mieliśmy problemy… Chwilę nam zajęła decyzja, jaki ma mieć głos. Początkowo [gracz mógł] wyczuć sposób, w jaki jest manipulowany. Usunęliśmy ten fragment, ponieważ nie działał.

- Swen Vincke

Niezależnie od tego jak wiele zawartości wycięto bądź całkowicie przekształcono, Cesarz to w dalszym ciągu godny zapamiętania towarzysz, który przejdzie do historii gier jako jedno z największych zaskoczeń.

Więcej na temat:   cRPG   Baldur's Gate 3

Jeśli wydostaniecie się daleko poza Night City, znajdziecie miejsce, w którym twórcy prowadzili testy podczas produkcji

Poza granicami miasta traficie na tajemnicze wyspy o nietuzinkowej teksturze. Niektóre wyglądają tak, jakby były prosto z Marsa.

Jeśli wydostaniecie się daleko poza Night City, znajdziecie miejsce, w którym twórcy prowadzili testy podczas produkcji

Moder przywrócił 20 minut wyciętej zawartości Wiedźmina 3. Ostatni akt gry pierwotnie wyglądał nieco inaczej

Niewykorzystane sceny zapewniają odpowiedzi na wiele niewyjaśnionych w finale kwestii.

Moder przywrócił 20 minut wyciętej zawartości Wiedźmina 3. Ostatni akt gry pierwotnie wyglądał nieco inaczej

Masę graczy Baldur's Gate 3 dopada wypalenie w 3. akcie. Dla wielu osób jest on po prostu zbyt duży

Ironicznie to właśnie Wrota Baldura są najmniej ekscytującą częścią gry znanej jako Wrota Baldura.

Masę graczy Baldur's Gate 3 dopada wypalenie w 3. akcie. Dla wielu osób jest on po prostu zbyt duży