Do pierwszego sezonu w Diablo 4 zostało już tylko kilka dni i gracze nie mogą się doczekać nowej zawartości i wyzwań. Przede wszystkim czekają oni na nowych przeciwników i bossów, ponieważ ci, którzy obecnie są w grze, już im się znudzili.
Za dużo lochów, za mało bossów
Jeden z użytkowników Reddita, JamboreeStevens, na subreddicie poświęconym Diablo 4 podzielił się ze społecznością opinią, że liczba bossów w grze jest nieproporcjonalnie mała do liczby lochów, które znajdują się w grze. Gracz zauważył, że na ponad 120 lochów przypada tylko 12 unikalnych przeciwników. Jego spostrzeżenie spotkało się z ogromnym odzewem fanów gry, a sam wątek w kilkanaście godzin zdobył ponad 3 tysiące polubień i prawie tysiąc komentarzy.
Oczywiście nie wszyscy komentujący zgodzili się z autorem posta, twierdząc że mówienie o ponad 120 lochach jest grubo przesadzone i łatwiej jest zrobić planszę metodą „kopiuj-wklej” niż stworzyć dobrego bossa.
Generowanie proceduralne to śmierć innowacji. Blizzard nigdy nie poświęci czasu, aby zrobić różne lokacje, gdy mając wyłącznie 5 układów mogą "stworzyć" 120 lochów.
– Allarius21
Chociaż nie wszyscy twierdzą, że lochy są nudne, to pojawiają się głosy, że dysproporcja pomiędzy liczbami oraz ilością bossów wynika z tego, że Blizzard zwyczajnie zostawił sobie bardzo dużo contentu „na później” w formie sezonów czy nawet dodatków.
Zabawne. Blizz robił to przez DŁUGI czas z WoW-em i to przez lata znacznie się pogorszyło, (…) Ale WoW jest przynajmniej jest grą opartą na subskrypcji, więc rozumiem ich działanie, nawet cholernie głupie. W D4 widzę wyraźne czasowe ograniczenie treści. Celowo oferują nam mniejszy produkt, aby móc sprzedać więcej w przyszłości. Czuję się absolutnie zniesmaczony kupieniem tej gry i szczerze mówiąc nie grałem w nią od tygodni. Ostatnio o wiele bardziej podobała mi się p******** gra za 4 dolary.
– FkDenverFkRmods
Dużo komentujących zamiast narzekać na „lenistwo” deweloperów, wymienia się spostrzeżeniami dotyczącymi bossów i tego, że gdyby Blizzard zrobił więcej przeciwników pokroju Mahjooba, to oni serdecznie za taki „dodatek” podziękują.
Gracze chcą więcej wymagających bossów
Chociaż wielu graczy uznało kilku przeciwników z Diablo 4 za dostatecznie silnych i uciążliwych to znaleźli się też tacy, którzy uważają, że w grze powinno być więcej zaskoczeń. Użytkownik Ziid10, w swoim wątku pokazuje, że brakuje bossów takich jak chociażby Rzeźnik, który nie dość, że powrócił z poprzedniej części to jeszcze niespodziewanie wyskakiwał na gracza.
W przypadku tego wątku, komentujący jednogłośnie zgadzają się z autorem i zaznaczają, że tego typu smaczki dodałyby uroku grze.
Mamy – Rzeźnika, który losowo pojawia się w lochach.
Mamy – Kixxartha wędrującego bossa Helltide
Chcemy – Bossa na końcu lochu, który może zostać zastąpiony przez Andariel lub Duriela.
Chcemy – Wydarzenia Legionu z walką z Krwawym Krukiem
Chcemy – Światowego wydarzenia, które odradza Pierwszego Złego i jego armię na 2 godziny
– blarann
Wielu graczy tworzy nawet ogromne listy wydarzeń i zawartości, które chcieliby zobaczyć w grze. Wśród nich nie brakuje nawiązań do Diablo 3, bossów, którzy tak jak Rzeźnik czy Kixxarth wędrują po określonych lokacjach, czy upragnionego przez niektórych krowiego poziomu.
Czy Blizzard spełni marzenia graczy? A może któryś z sezonów, bądź dodatek zapewni dodatkowe atrakcje i urozmaci grę? Na tę chwilę ciężko powiedzieć, ale być może deweloperowi uda się zaskoczyć wymagających fanów.
Więcej na temat: Diablo 4 Różności Społeczność
'Tunel dopaminy': Ten loch w Diablo 4 pozwala przejść od poziomu 1 do 40 w 2 godziny
Dużo przeciwników to dużo punktów doświadczenia. Gracze zwrócili uwagę na loch, który pozwala szybko zdobywać poziomy w Diablo 4 i są nim zachwyceni.
'Tunel dopaminy': Ten loch w Diablo 4 pozwala przejść od poziomu 1 do 40 w 2 godzinyGrind w Diablo 4 i Podziemia Koszmarów to oszustwo? Gracz matematycznie udowodnił, że endgame to strata czasu
Czy ciągłe przechodzenie Koszmarnych Podziemi w Diablo 4 ma sens? Jeden z graczy sprawdził to i ocenił z pomocą matematyki, żebyście wy nie musieli.
Grind w Diablo 4 i Podziemia Koszmarów to oszustwo? Gracz matematycznie udowodnił, że endgame to strata czasu9 miliardów obrażeń i Lilith powalona jednym ciosem. Ten build w Diablo 4 to absurd
Najtrudniejszy boss w Diablo 4 wcale nie jest taki straszny, kiedy mamy odpowiedni build. Barbarzyńca na 91. poziomie był w stanie pokonać Uber Lilith w niecałe 20 sekund.
9 miliardów obrażeń i Lilith powalona jednym ciosem. Ten build w Diablo 4 to absurd