
Wśród społeczności graczy produkcje od Rockstar Games, włączając w to uniwersum Grand Theft Auto, uważane są za jedne z najbardziej dopracowanych na rynku – wszystko to dzięki ilości przemyconych detali, tworzących świat zbliżony do prawdziwego. Podobne wrażenie robiły nawet starsze odsłony serii słynącej z kradzieży aut, kodów i chaosu.
Najpopularniejsze części, takie jak San Andreas czy Vice City były jednak tworzone na PlayStation 2, co oznacza, że deweloperzy mieli ograniczone możliwości pod kątem szczegółów. Ostatnio jeden z nich ujawnił prosty trik, wykorzystany podczas prac.
Auta liczone na palcach jednej ręki
Obbe Vermeij jest kanadyjskim twórcą gier, który pracował dla Rockstara w latach 1995-2009. Co za tym idzie, miał szansę tworzyć wszystkie części GTA aż do czwórki. Obbe co jakiś czas dzieli się ciekawostkami z deweloperskich czasów za pośrednictwem Twittera/X. Jeden z ostatnich wpisów dotyczy właśnie gier wydanych na PlayStation 2.
Jak wyjaśnił kilka dni temu, niewielka pamięć 32 MB na PS2 ograniczała liczbę aut, które mogły występować na ekranie jako modele. Właśnie dlatego Vermeij opracował kod zastępujący wybrane samochody.
Mój kod okazjonalnie wybierał model auta, który był usuwany [z mapy]. Kiedy na mapie nie było już żadnego pojazdu, model był usuwany, podczas gdy gra wczytywała nowy. Kod miał wybierać modele wpasowujące się do otoczenia (samochody sportowe w dzielnicy biznesowej, stare auta na zaniedbanych ulicach, itd.).
- Obbe Vermeij
Łącznie lokacja mogła pomieścić osiem samochodów, przy czym sytuacja wyglądała inaczej, kiedy gracz był poszukiwany przez policję. Wówczas ich miejsca zajmowały radiowozy, pojazdy FBI bądź helikoptery. Wpływ miała także wykonywana w danym momencie misja.
Co z samochodami zostawionymi przez graczy?
Vermeij wyjaśnia w dalszej części wpisu, że gra pozostawiała w pamięci ostatni pojazd wybrany przez gracza dla zachowania spójności w rozgrywce – w końcu dziwnie by było, gdyby auto nagle zniknęło po wysiadce. To z kolei mogło skutkować niewielką różnorodnością na ulicach, którą rozwiązało wprowadzenie garażów.
By zminimalizować problem, garaże usuwają pozostawione w środku auta w momencie zamknięcia drzwi. W ten sposób usuwaliśmy model. Wybrane przez gracza auto pojawiało się na nowo przy otworzeniu drzwi. Podobnie działała kwestia NPC-ów.
- Obbe Vermeij
Być może warto zwrócić uwagę na pojazdy, które widzimy w tle podczas następnego nostalgicznego powrotu do starszych tytułów spod szyldu GTA.
Więcej na temat: Różności
Lista najpopularniejszych klas w WoW-ie nie pozostawia wątpliwości. Jeden z najbardziej klasycznych archetypów nie może wyjść z kryzysu
Niby klasyka, a jednak niepopularna. Po jedną z klas w WoW-ie sięga naprawdę garstka.
Lista najpopularniejszych klas w WoW-ie nie pozostawia wątpliwości. Jeden z najbardziej klasycznych archetypów nie może wyjść z kryzysuZestawy LEGO Star Wars sięgnęły cenowego absurdu? Fani porównują je z innymi zestawami i nie wierzą własnym oczom
Zestawy LEGO z serii Star Wars od lat cieszą się niesłabnącą popularnością, a to przekłada się na ceny wręcz z kosmosu. Czy istnieje granica tego, ile ludzie są w stanie zapłacić za odrobinę nostalgii?
Zestawy LEGO Star Wars sięgnęły cenowego absurdu? Fani porównują je z innymi zestawami i nie wierzą własnym oczomGracz PoE znalazł prawdziwy artefakt. Fizyczne wydanie Path of Exile to coś, o czym większość nie ma pojęcia
Niektóre kolekcjonerskie edycje gier to prawdziwe skarby (i przy okazji kawał historii). Jeden z fanów PoE odkrył u siebie artefakt z czasów, kiedy o serii jeszcze mało kto słyszał.
Gracz PoE znalazł prawdziwy artefakt. Fizyczne wydanie Path of Exile to coś, o czym większość nie ma pojęcia