200 GB modów w Skyrimie stworzyło sieć niezrozumiałą dla zwykłych graczy. Wszystko runęło przez jeden patch od Bethesdy
Co się stanie jak zainstalujemy za dużo modów? Jeśli dobrze je ułożymy, to nasza gra zwyczajnie będzie wyglądać inaczej, ale wystarczy jedna niespodziewana poprawka i wszystko runie niczym domek z kart.

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że The Elder Scrolls 5: Skyrim jest najczęściej modowaną grą wszech czasów. Potwierdza to chociażby ranking portalu Nexus Mods, gdzie tytuł od Bethesdy zajmuje dwa pierwsze miejsca (kolejno Special Edition i wersja podstawowa).
Moderzy od lat dostarczają społeczności przeróżnych modyfikacji, które potrafią zmienić grę w zupełnie inną produkcję. Zainstalowanie tylu modyfikacji wymaga jednak uwagi, a są przecież sytuacje losowe, które potrafią wszystko zaburzyć w kilka chwil.
Jeden patch przezwyciężył wszystkie mody
Jeden z użytkowników Reddita pochwalił się innym użytkownikom dość nietypową sytuacją. Gracz miał zainstalowanych tak dużo modów, że jego Skyrim ważył 200 GB, podczas gdy podstawowa wersja zajmuje niecałe 11. Musiał się jednak pozbyć całej gry, a także porzucić prawie 500 godzin rozgrywki przez najnowszy patch wprowadzony przez Bethesdę.
Dlaczego tak się stało? Aktualizacja deweloperów zaburzyła większość powiązań między zainstalowanymi modami i z przejrzystej hierarchii zrobił się kompletny chaos, który oczywiście sprawił, że nic nie działało tak jak należy. Gracz przedstawił to, jak obecnie wygląda sytuacja w jego narzędziu do modowania.
Gracze zaniemówili
Choć większość komentujących współczuje autorowi porzucenia tylu godzin gry, to ich znaczna część zwyczajnie nie wie z czym ma doczynienia i jak powinni odczytywać zaprezentowany screen.
Przepraszam, że pytam, ale na co ja do cholery patrzę? Wiem tylko, że pozbycie się takiej ilości czasu gry brzmi bardzo irytująco
Na kompletnie odjechany poziom modowania.
To, co widać powyżej, to screenshot z programu Vortex, który obrazuje powiązania między modyfikacjami, a także pozwala na nie wpływać ręcznie, co jednak w tym przypadku wygląda na wielogodzinną i dość mozolną pracę.
Ponadto sam autor zaznacza, że zainstalowanie wszystkich modyfikacji, jak i cała przygoda ze Skyrimem trwała 7 lat i uporządkowanie tego wszystkiego po ostatniej aktualizacji jest jego zdaniem niemożliwe.
Budowałem to przez ostatnie 7 lat i wielokrotne przechodzenie gry. Więc nie jest to ogromny cios; i mogę przez to popracować nad różnymi grami, które ciągle kupuję na wyprzedaży, lol.
To mapa katalogów modów wskazujących na siebie nawzajem w menedżerze modów Vortex, a Vortex nie jest w stanie tego zrozumieć. Jest po prostu zbyt wiele konfliktów do rozwiązania.
W związku z tym autor zdecydował się odinstalować wszystkie mody i usunąć grę ze swojego sprzętu. Czy będzie próbować zainstalować je wszystkie na nowo? Raczej mało prawdopodobne. Jest to niewątpliwie przykra sytuacja, w której jeden mały patch jest w stanie zaburzyć wiele lat ciężkiej pracy.
Moder przywrócił wyciętą zawartość Baldur's Gate 3. Teraz jeden z napotkanych bohaterów spełni swoją obietnicę
W BG3 znajdziemy sporo pozornie niedokończonych wątków. Na szczęście społeczność moderów czuwa – kolejny fragment, który w końcu może doczekać się konkluzji, to los jednego ze Zhentarimów.
Moder przywrócił wyciętą zawartość Baldur's Gate 3. Teraz jeden z napotkanych bohaterów spełni swoją obietnicęTeraz w Baldur's Gate 3 możecie mieć własnego smoka. Wszystko dzięki nowej fanowskiej podklasie
Marzyliście o własnym smoku w Baldur’s Gate 3? Fani jak zwykle znaleźli sposób, by to zrobić. Co prawda to przywilej dostępny tylko Czarownikom, ale i tak robi wrażenie.
Teraz w Baldur's Gate 3 możecie mieć własnego smoka. Wszystko dzięki nowej fanowskiej podklasieMod o skali DLC do Baldur's Gate 3 ma już pierwszy grywalny build, a twórcy zapowiadają udostępnienie dema
Fanowski projekt Path to Menzoberranzan nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Twórcy właśnie ogłosili, że mod doczekał się pierwszego grywalnego builda, prace nad resztą świata idą zaś pełną parą.
Mod o skali DLC do Baldur's Gate 3 ma już pierwszy grywalny build, a twórcy zapowiadają udostępnienie dema