Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 29 lipca 2009, 13:42

autor: Jacek Hałas

Postal 3 - zapowiedź

Trzeci Postal powstaje, powstaje i powstać nie może. Czy tworzony wspólnym wysiłkiem firm Running with Scissors i Akella produkt możemy już spisać na straty?

Przeczytaj recenzję Recenzja Postal III - Od bohatera do zera

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

O tym, że trzecia część Postala znajduje się w produkcji, dowiedzieliśmy się jeszcze w 2006 roku. Od tego czasu usłyszeliśmy jednak niewiele konkretów na temat najnowszych przygód najbardziej znienawidzonej przez obrońców moralności postaci świata gier. Doczekaliśmy się za to częstych przesunięć daty premiery. Pojawienie się tytułu, którego światowy debiut pierwotnie planowano na 2008 rok, obecnie typowane jest na okres powakacyjny, choć i ten termin wydaje się być poważnie zagrożony. Czy na Postala III warto w dalszym ciągu czekać, czy może połączone siły Running with Scissors i Akelli zaraziły się lenistwem od byłych pracowników studia 3D Realms?

Zgodnie z panującą modą Postal Dude nauczył się używać osłon.

Fabule nie warto poświęcać dużo miejsca, gdyż wiemy o niej niemal dokładnie tyle, co prawie trzy lata temu. Gwoli przypomnienia: „trójeczka” będzie stanowić rozwinięcie głównego wątku z dodatku Apocalypse Weekend. Premiera tego ostatniego na największych światowych rynkach przeszła właściwie bez echa, lecz w naszym kraju z racji „kioskowej” sprzedaży zyskał on dużą popularność. Postal Dude w związku z nuklearną apokalipsą zmuszony jest do opuszczenia rodzimego Paradise City. Jako swoje nowe lokum obiera większe i bardziej ucywilizowane Catharsis City. Głównymi dążeniami bohatera w nowym miejscu zamieszkania są: znalezienie dobrej pracy i prowadzenie spokojnego żywota, przy czym przykład drugiej części pokazał dobitnie, że z tym może być już znacznie gorzej. Konkretyzując, dowiedzieliśmy się, że Postal Dude w finalnej wersji gry obejmie między innymi posadę sprzątacza w lokalnym domu uciech, zbierającego przy pomocy specjalnego odkurzacza „niespodzianki” pozostawione przez gości tegoż przybytku oraz jego etatowe pracownice. Jedna z eskapad ma zakończyć się też wizytą w więzieniu, z którego trzeba będzie wydostać się w widowiskowy sposób.

W „trójce” najprawdopodobniej zostanie zaprezentowany schemat zabawy zbliżony do tego, który znamy z poprzedniej odsłony cyklu. Producent wyraźnie podkreśla, że Postal Dude będzie obdarzony wolną wolą, ale domyślam się, że niewielu graczom będzie zależało na biernej obserwacji wstrzymujących kolejkę klientów banku czy wyrażających swe poglądy w nachalny sposób demonstrantów. Jak do tej pory nie zarzucono też zapowiedzianego już dawno temu pomysłu zakładającego występowanie alternatywnych tożsamości bohatera, przekształcających go w przykładnego stróża prawa czy ekoterrorystę. Wszystko wskazuje jednak na to, że przejścia pomiędzy tymi sferami zachowań będą płynne i pozbawione niepotrzebnych utrudnień, a z każdą z nich powiązane zostaną nieco inne zestawy zadań. Generalnie można stwierdzić, że całość sprowadzi się do dużej swobody podejmowania decyzji.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.