Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lipca 2004, 10:48

autor: Daniel Sodkiewicz

Xpand Rally - test przed premierą

Xpand Rally jako gra rajdowa, która wedle słów swych autorów, łączy najlepsze cechy rajdów z cyklu WRC oraz zawodów z cyklu Rally Cross dostarczając graczowi unikalnych doznań i możliwości.

Przeczytaj recenzję Xpand Rally - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Do testowania wersji beta Xpand Rally podszedłem z dozą niepewności, a zarazem wielkimi nadziejami, bazującymi na poprzednich osiągnięciach Techlandu. Mam tutaj oczywiście na myśli przede wszystkim silnik graficzny Chrome Engine, którego możliwości możemy podziwiać w grze FPP - Chrome. Ten sam engine, po kilku przeróbkach (m.in. związanych z obsługą DirectX 9), posłużył bowiem do stworzenia gry, symulującej wyścigi samochodowe – Xpand Rally. Nowy produkt Techlandu musi jednak stanąć do nie lada trudnej walki z takimi tytułami jak Colin McRae Rally 04, czy pokryty jeszcze mgłą tajemnicy Richard Burns Rally.

Poniższy tekst powstał na podstawie grywalnej wersji beta programu i pierwszego w Polsce oficjalnego pokazu gry.

Grafika

Oprawa graficzna w przypadku gier samochodowych, to jeden z najważniejszych elementów, który napędza machinę reklamową produktu. Szczegółowa grafika oraz zróżnicowane scenerie i realistycznie odwzorowane warunki atmosferyczne, to główne slogany promocyjne Xpand Rally. Najbardziej zachwalane cechy gry poddałem więc szczegółowej analizie :). Konfigurując opcje wyświetlanej grafiki, mamy szeroki wachlarz dostępnych ustawień, które można przy odrobinie wprawy, idealnie dostosować do konfiguracji naszego komputera. Jest to jednak o tyle trudne, że gra należy do programów dość wymagających. Dużo lepiej prezentuje się tutaj m.in. Colin 4, którego już wersja demo, na najwyższych ustawieniach grafiki bez najmniejszego zacięcia hula na sprzęcie: Athlon XP 1700+, DDR 256 MB z Radeon 9500 64MB; należy tutaj oczywiście wziąć poprawkę, na fakt, że wersja XR to tylko niedopracowana beta. Mimo wszystko, w menu ustawień Video Xpand Rally, musiałem się nieźle nagimnastykować, aby osiągnąć złoty środek pomiędzy przyzwoitą grafiką i znośną płynnością programu. Na przedstawionych poniżej screenach, dość jednoznacznie widać różnice pomiędzy dwoma tytułami (oba rysunki przy najwyższych ustawieniach grafiki). Warto wspomnieć, że przedstawiony tutaj zrzut ekranu z Xpand Rally, został zrobiony przy „zawrotnej” prędkości kilku fps’ów; w przypadku Colina, na max detalach nie miałem problemu z płynnością gry.

Colin McRae Rally 04 – wersja demo
Xpand Rally – wersja beta
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?