Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS
Słownik gracza 17 marca 2013, 14:24

filtrowanie anizotropowe

Stosowana przy tworzeniu trójwymiarowej grafiki komputerowej zaawansowana technika poprawy wyglądu obiektu pokrywanego teksturą. Filtrowanie anizotropowe jest rozwinięciem filtrowania trójliniowego, w odróżnieniu od którego uwzględnienia kierunek obserwacji.

Filtrowanie anizotropowe jest procesem wymagającym sporej mocy obliczeniowej układu graficznego. Próbki pobierane są z co najmniej 8 pikseli otaczających punkt przy równoczesnym uwzględnieniu skali odległości na wyimaginowanych osiach X-Y-Z, co pozwala uniknąć zniekształceń tekstur na obiektach położonych ukośnie względem płaszczyzny ekranu.

Intensywność filtrowania a poprawa jakości grafiki w grze wideo. - 2013-03-17
Intensywność filtrowania a poprawa jakości grafiki w grze wideo.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz