Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS
Słownik gracza 20 czerwca 2011, 17:01

SCUMM

Skrót od Script Creation Utility for Maniac Mansion, czyli nazwy skryptowego języka programowania rozwijanego w latach 1987-1998 przez firmę LucasArts i wykorzystywanego w grach przygodowych, w tym: Maniac Mansion (1987), The Secret of Monkey Island (1990) i Sam & Max Hit the Road (1993).

SCUMM był jednym z pierwszych uniwersalnych narzędzi deweloperskich, pozwalających twórcom gier na tworzenie lokacji, przedmiotów, a nawet scen dialogowych bez potrzeby ingerowania w kod źródłowy.

Maniac Mansion (1987), czyli pierwsza gra stworzona w oparciu o język skryptowy SCUMM. - 2012-12-17
Maniac Mansion (1987), czyli pierwsza gra stworzona w oparciu o język skryptowy SCUMM.

Prace nad dalszym rozwojem SCUMM-a zostały zarzucone w 1998 roku, wraz z przejściem ekipy deweloperskiej firmy LucasArts na silnik GrimeE, korzystający z darmowego języka skryptowego Lua.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz