GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Red Orchestra: Ostfront 41-45 [Część - 1]

18.02.2006
13:29
smile
[1]

foxx [ lisek ]

Red Orchestra: Ostfront 41-45 [Część - 1]

• Newsy •

Premiera przez Steam: 14 Marzec !

Pre-order i Pre-load Red Orchestra: Ostfront 41-45: https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=24574

Trailer z gry: https://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=2916


• Wymagania •

Minimum:
Procesor: 1.2 GHZ
512 MB RAM
Grafika: 64 MB kompatybilna z DX9
2 GB wolnego miejsca na dysku
karta dzwiekowa kompatybilna z DX 8.1
Windows 2000/XP

Zalecane:
Procesor: 2.4 GHZ
Grafika: 128 MB kompatybilna z DX9 z PS 2
2 GB wolnego miejsca na dysku
karta dzwiekowa kompatybilna Eax


• Cechy Gry •

- 13 roznorodnych teatrow dzialan.
- 14 bardzo dokladnie odwzorowanych pojazdow lacznie z widokami z zewnatrz jak i na zewnatrz.
- 28 autentycznych broni.
- Do 32 graczy w rozgrywce multiplayer.
- Jedyny FPS o DWŚ ktory koncentruje sie tylko na froncie wschodnim.
- Mozliwosc toczenia bitw zmechanizowanych przy uzyciu narozniejszych czolgow z bardzo szczegolowo odzwierciedlonym modelem walki.
- Relistycznie zachowanie pociskow i ich trajektoria lotu.
- Walka pomiedzy piechota jak i zmechanizowana toczaca sie w szczegolowo odwzorowanych teatrach dzialan, od miast az po lasy i pustkowia.
- Mozliwosc komunikowania sie glosowo przez VOIP.
- Zaawansowany system audio z 'Sound FX' i '3d Positional Sound System'.
- Historycznie odwzorowana artyleria.
- Szczerbinki karabinow wykonane w 3d i unikalny system celowania za pomoca lunety.
- Zaawansowany system poruszania sie cechujacy sie mozliwoscia wychylania i skakania przez obiekty.
- Prawdziwe rachowanie broni wlaczajac przegrzewanie sie karabinow.
- Bardzo realistyczne animacje graczy korzystajace z 'Custom 8 way animation system'


• Pytania i Odpowiedzi czyli Q&A •

Co to jest Red Orchestra: Ostfront 41-45 ?
Red Orchestra: Ostfront 41-45 to FPS w rozgrywajacy sie w swiecie Drugiej Wojny Swiatowej na froncie Wschodnim, skupiajacy sie na walce pomiedzy Niemcami i Rosjanami, RO to gra przeznaczona do rozgrywek Multiplayer (czyli w sieci) ale rowniez z mozliwoscia zagrania w pojedynke z botami.

Gdzie moge kupic Red Orchestra: Ostfront 41-45, jaki bedzie koszt gry ?
Gra bedzie dostepna poprzez program 'Steam' (dostepny do pobrania stad: za 24,95$ (78zl) lub w wersjii pudelkowej w sklepach za 29.99$ (94zl). Wersla pudelkowa bedzie dostepna w Marcu 2006 a ogolnoswiatowym wydawca bedzie 'Bold Games'. Do grania i updatowania gry potrzebne bedzie konto 'Steam' (rejestracja jest za darmo), karta kredytowa niewymagana.

Czy bedzie demo Red Orchestra: Ostfront 41-45?
Tak, ukaze sie ono krotko po premierze pelnej wersji gry.

Czy RO jest na silniku 'Source engine' tak jak inne gry dostepne przez Steam?

Nie, Red Orchestra: Ostfront 41-45 jest zrobiony na mocno udoskonalonym silniku Unreal Engine 2.5.

Jakimi klasami zolnierzy bede mogl zagrac?
To zalezy od mapy na ktorej bedzie sie rozgrywac walka, ponizej zamieszczam liste klas po Angielsku:
Rifleman: Bolt Action Rifle, with Grenades. Can be found on nearly every Map, without Limitation.
Semi-Auto Rifleman : Semiautomatic Rifle, most of the time with Grenades, most found on Late War Maps, but usually no more then 2-3 per side, seldom more and never unlimited.
SMG-Trooper: SMG, most of the time with Grenades. Can be found on nearly every Map, most of the time up to 3 per Side, seldom more, sometimes in Late War Scenarios unlimited amount per Side
MG-Gunner: MG, usually with Pistol and Grenades. Can be found on nearly every Map, most of the time limited to 1 or 2 per side, never unlimited amount.
Sapper/Engineer: Rifle or SMG, Grenades and sometimes with Pistol. Can be found on all Maps with Destructable Objects (Road Blocks, Doorways and Tanks), not avaible on all Tank Maps, but most. Number per Side vary between 2 and 4.
Anti-Tank Infanterist: Anti-Tank Weapon, SMG (sometimes a Pistol instead of SMG) and sometimes Grenades, can be found on every Tank Map. Can be unlimited but is mostly limited to 2-4 per side.
Commander: SMG (rarely Rifle), Pistol, Grenades and Binoculars. Can be found on nearly every Map, seldom more then 1 per side, and then mostly only 2. Can call in Artillery and place Rally Points. More to that in the next Question.
Tank Crew: Pistol, sometimes with an SMG, and seldom additional Grenades. Can be found on every Tank Map, on Combined Arms Maps limited to #Tanks times 2, on "pure" Tank Maps they are unlimited per side.
Tank Commander: SMG, Pistol, Binoculars and sometimes with Grenades. Can be found on all Tank Maps, usually limited to #Tanks, very rarely unlimited. The Tank Commander can call in Artillery, and place Rally Points in the same way a the Commander.

Zwykle mam duzy ping na zagranicznych serwerach, czy to bedzie przeszkadzac w grze?
No, kod RO zostal tak zrobiony aby gracze mogli grac bez przeszkod z pingiem nawet do 200ms.


• Pare linkow •

Oficjalna strona gry:
Oficjalne forum gry:
Encyklopedia GOL'a: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6311
Screeny:
Trailer: https://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=2916
lub w lepszej jakosci:



Bylbym wdzieczny za poinformowanie mnie o bledach (a takie sie napewno znajda ;)) czy roznych sugestii na temat watku.
A tymczasem zapraszam do dyskusji na temat Red Orchestra: Ostfront 41-45 ;)

18.02.2006
15:40
smile
[2]

foxx [ lisek ]

Pare screen'ow ->

18.02.2006
15:41
smile
[3]

foxx [ lisek ]

->

18.02.2006
15:41
smile
[4]

foxx [ lisek ]

->

18.02.2006
15:42
smile
[5]

foxx [ lisek ]

->

18.02.2006
22:24
smile
[6]

coralgol [ Centurion ]

"Zaawansowany system poruszania sie cechujacy sie mozliwoscia wychylania i skakania przez obiekty."

to skakanie przez obiekty oznacza dokladniej, ze mozna "dac nurka" ponad murem lub np. przez okno
wychylanie sie, to np. ruchy na boki lub w pionie, cos podobnego bylo w grze vietcong.

18.02.2006
22:57
smile
[7]

foxx [ lisek ]

Jest takze taki trik ze nasza postac automatycznie sie dopasowuje wysokoscia do danego obiektu obiektu czyli jak np. stoimy przed oknem postac bedzie bardziej wyprostowana tak aby moc przez nie strzelac a jak przy jakims malym kamieniu, wtedy postac bedzie bardziej skulona... dam jeszcze screena dla objasnienia o co mi chodzi bo 1 obraz to tak jak 1000 slow ;]

19.02.2006
18:35
smile
[8]

foxx [ lisek ]

yeah :P ->

19.02.2006
20:29
smile
[9]

foxx [ lisek ]

co tak tu cicho, nikt sie nie interesuje RO ? niewierze ;)

19.02.2006
20:34
smile
[10]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

To jest to! kar, mp40, mg42, IIWW, dodać do tego awaryjność BF2 i to, że DoD'a odstawiłem to chyba w RO się zatrzymam na dłużej :D

19.02.2006
20:34
[11]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

foxx -
> gra bedzie samodzielna czy bedzie wymagala UT2004?

zapowiada sie wysmienice :) jesli nie przesadza z relizmem to BF2 bedzie lezal i kwiczal :-D

19.02.2006
20:40
smile
[12]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

A własnie ja myslałem, że to na silniku source bedzie.

19.02.2006
20:41
smile
[13]

foxx [ lisek ]

ZgReDeK -> samodzielna gra, czytac mi tu Q&A (FAQ) najpierw ! ;)

a w porownaniu do BF2 to gra bedzie tak realistyczna ze ho ho... z tego co czytam na glownym forum gry to chyba jeszcze tak realistycznej gry jesli chodzi o FPS'y niebylo ;)

Brisk. ->

Czy RO jest na silniku 'Source engine' tak jak inne gry dostepne przez Steam?
Nie, Red Orchestra: Ostfront 41-45 jest zrobiony na mocno udoskonalonym silniku Unreal Engine 2.5.

19.02.2006
20:47
smile
[14]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

foxx dopiero teraz to doczytałem :P

19.02.2006
20:50
[15]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Foxx --> poczekamy zobaczymy :P ale mam nadzieje ze nie bedzie jak w bf2 ze wale do goscia z biodra z 1m i nie trafiam go :?

19.02.2006
20:58
smile
[16]

foxx [ lisek ]

Bronie beda samo celne tak jak to mialo miejsce w rzeczywistosci, z boidra to nie wiem czy trafisz bo tam celownikow nie bedzie, trzeba calowac przez szczerbinke, ale jak bedzie 1 m od ciebe to chyba raczej dostanie ta kulke bo kule nie wyparowuja tak magicznie jak w BF2 ;P... a jesli go trafisz w tors lub glowe to masz pewny 1 shot - 1 dead ;)

w ogole BF2 to gra typowo arcade a tu mamy do czynienia raczej z 'symulatorem' WW2...

19.02.2006
22:03
smile
[17]

litlat [ Konsul ]

A będę mógł ustawić MG tam gdzie mi się podoba? Na przyklad na murku albo w oknie? Jak tak to wreszcie spełni się moje marzenie:P

A kółka będą się ruszać?

A będę mógł wrzucić granat do czołgu?

Albo "zdjąć" gąsiennice tymże granatem?

Jak tak to ja chce w to zagrać:P

19.02.2006
22:07
[18]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

foxx [ lisek ]

Bronie beda samo celne tak jak to mialo miejsce w rzeczywistosci, z boidra to nie wiem czy trafisz bo tam celownikow nie bedzie, trzeba calowac przez szczerbinke, ale jak bedzie 1 m od ciebe to chyba raczej dostanie ta kulke bo kule nie wyparowuja tak magicznie jak w BF2 ;P... a jesli go trafisz w tors lub glowe to masz pewny 1 shot - 1 dead ;)


mam nadzieje. bo juz tak prawde powiedziawszy mam dosc systemu totolotka jaki zafundowali nam w BF2 :P

19.02.2006
22:46
smile
[19]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Pytanie numer jeden: jakiej wielkości będą planszę oraz jak względem tego będą doskalowane parametry (widoczność, donośność broni, prędkość poruszania się) ?

Po tym co widzę, mam wrażenie, że gra jest przystosowana do małych obszarów gry.

19.02.2006
23:41
[20]

Praetor [ Generaďż˝ ]

czy to jest ten sam silnik co americas army ---> tam sa duze mozliwosci jesli chodzi o wielkosc map

20.02.2006
00:04
[21]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Wyglada to to... no rewelacyjnie, i nacisk na realism bez kompromisow mi sie podoba. Ciekawe czy jest mozliwosc wygladania jakimis szparami czy zza krzakow - w realnym zyciu mozesz obserwowac teren przez jakas mala dziure nie narazajac sie na wykrycie i zastrzelenie (chyba ze przez snajpera), dopiero jak wrog wyjdzie na otwarta przestrzen wychylasz sie i strzelasz.
W wiekszosci (wszystkich?) gier FPS trzeba miec caly leb razem z bronia wystawiony zza przeszkody co widac z kilometra i zarabiasz kulke zanim zdazysz zauwazyc ze ktos gdzies sie wychylil. Jakies szpary miedzy deskami, wystawianie samego helmu z oczami nad murek, naprawde maskujace krzaki, trawa itp. ?

20.02.2006
01:28
[22]

coralgol [ Centurion ]

@jiser
mapy stricte czolgowe maja miec wielkosc bedaca pomiedzy rozmiarami map dla 32 i 64 graczy w bf2
analogicznie mapy tylko dla piechoty, pomiedzy 16 i 32.
fizyka gry nie zmienia sie niezaleznie od wielkosci mapy, btw sa takie gry gdzie to sie zmienia?

@Amizaurus
wraz z odlegloscia maja nie zanikac detale terenu jak trawa, wiec nie powinienes byc widoczny :)
w kazdym razie nie tak jak w serii battlefield.
w modzie czasami gdy ktos lezal wsrod ruin, nie mozna bylo go zobaczyc dopoki nie poruszyl sie

20.02.2006
11:03
[23]

Pabju [ Legionista ]

Piękne, ale te wymagania sprzetowe. Na mojej maszynie to to nie pójdzie.

20.02.2006
11:47
[24]

coralgol [ Centurion ]

@Pabju
skad ta pewnosc? sciagnij sobie demo ut2004 i potestuj, roost nie bedzie mial duzo wiekszych wymagan :)

20.02.2006
12:02
[25]

Bigkangoo [ Not For All ]

Jest już dostępna poprzez Steam ?

20.02.2006
16:59
smile
[26]

foxx [ lisek ]

A będę mógł ustawić MG tam gdzie mi się podoba? Na przyklad na murku albo w oknie? Jak tak to wreszcie spełni się moje marzenie:P

Tak. Nie jestem pewny czy we wszystkich miejscach ale tak, zreszta zobacz na screeny a sam dostaniesz odpowiedz ;)

A kółka będą się ruszać?


Jakie kolka ?

A będę mógł wrzucić granat do czołgu?

Albo "zdjąć" gąsiennice tymże granatem?

Hmmm, nie wszystkie granaty mialy taka moc aby wyrzadzic wielkie szkody czolgowi, zreszta tez o to wlasnie pytalem na oficjalnym forum, zobacz sam jakie odpowiedzi dostalem ;)



czy to jest ten sam silnik co americas army


To mocno zmodyfikowany silnik Unreal 2.5.

Bigkangoo -> Tak, mozna juz gre sciagnac (pre-load) i zamowic (pre-order) ale bedziesz mogl zagrac dopiero po premierze.

20.02.2006
18:01
smile
[27]

foxx [ lisek ]

Nowe screeny i interview:

20.02.2006
18:17
smile
[28]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

miazga :O jak to skopia to pozabijam

20.02.2006
20:43
smile
[29]

foxx [ lisek ]

ZgReDeK -> To jest wrecz niemozliwe ;)

21.02.2006
00:47
[30]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

MG w DoD można było rozstawiać gdzie się chciało :P

Ja byłbym w niebie gdyby to było takie coś:
silnik lepszy od S [ bo source mi nie siedzi akurat ] + cąła fizyka broni z DoD 1.3 :>

foxx wszystko jest możliwe :P

btw gdzie do jasnej ... tutaj jest pre-load? bo labo debówka mi sie na oczy rzuca albo tutaj nie ma takiej opcji.

21.02.2006
00:52
[31]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

BRisk --> fizyka broni z DoD 1.3? tzn? duzy rozrzut ale spora sila ogania?

21.02.2006
01:05
[32]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

ZgReDeK w DoD 1.3 np. kar czy też obojetnie jaka snajpa 1shot - 1kill, mp40/thompson czy inny karabinek czy nawet pistolet teoretycznie to samo ale praktycznie jeżeli heada założyłeś ;-)
Więc tak: siła ognia wyważona, taka jak powinna być, a co do odrzutu: teraz jakbym zaczął grać w DoD'a to pewnie miałbym problemy z mp44 czy też bar'em ale po 2-3 dniach bym z dosc niezłej odległosci gościa potrafił ustrzelić. Ja to pisałem, z perspektywy grania w DoD'a a teraz w BF'a. Dodać tez, że na koniec grania w DoD'a co bym, nie wział do łapy to tak samo mi szło, wiec tutaj dochodzi kwestia wyuczenia sie gry [ nie pisze kwestia "skilla", bo ja tylko biedny robaczek a nie jakis pr0 :D ]. No ale ponoć tu ma być wszystko jesli chodzi o bronie tak jak powinno byc, wiec dla mnie to własnie zahacza o DoD'a.

21.02.2006
01:11
[33]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

ZgReDeK w DoD 1.3 np. kar czy też obojetnie jaka snajpa 1shot - 1kill, mp40/thompson czy inny karabinek czy nawet pistolet teoretycznie to samo ale praktycznie jeżeli heada założyłeś ;-)
Więc tak: siła ognia wyważona, taka jak powinna być, a co do odrzutu: teraz jakbym zaczął grać w DoD'a to pewnie miałbym problemy z mp44 czy też bar'em ale po 2-3 dniach bym z dosc niezłej odległosci gościa potrafił ustrzelić. Ja to pisałem, z perspektywy grania w DoD'a a teraz w BF'a. Dodać tez, że na koniec grania w DoD'a co bym, nie wział do łapy to tak samo mi szło, wiec tutaj dochodzi kwestia wyuczenia sie gry [ nie pisze kwestia "skilla", bo ja tylko biedny robaczek a nie jakis pr0 :D ]. No ale ponoć tu ma być wszystko jesli chodzi o bronie tak jak powinno byc, wiec dla mnie to własnie zahacza o DoD'a.


czyli tak jak powinno byc :) wczoraj gralem w coD po dlugiej przerwie i bylo masakrycznie :)_ odrzut stg powala :O
tymczasem w Bf wogle nie ma odrzutu za to jakis kompletnie poryty system w ktorym raz trafiasz a raz nie, a w dodatku karabinki sa celenieszje od karabinow :O

21.02.2006
01:25
[34]

neXus [ Fallen Angel ]

btw gdzie do jasnej ... tutaj jest pre-load? bo labo debówka mi sie na oczy rzuca albo tutaj nie ma takiej opcji.
Jak się pojawi przy wejściu na Steama info o Red Orchestra - w tekscie jest link do pre-load

21.02.2006
16:45
[35]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

"w ogole BF2 to gra typowo arcade a tu mamy do czynienia raczej z 'symulatorem' WW2..."

Symulatorem można nazwać grę, która stara sie w rzeczywisty sposób odtworzyć specifkę działań na polu bitwy. Red Orchestra wygląda jak bradzo mocno ulepszony shooter, ale symulatorem pola bitwy to nie będzie (ograniczenia mapy etc...). Symulatorem można nazwać np. Operation Flashpoint z addonami Chain of Command albo WGL. Tam mamy symulację pola bitwy (a można podstawic jednostki z WW2, i jest druga wojna światowa;)

Pozatym realizm w strzelaniu bronią, powinien wyglądać raczej w ten sposób.
Pociski leca prosto (z zakrzywieniem balistycznym oczywiscie), prosto względem lufy oczywiscie. Można pominąć takie cuda jak ppesza, z której pociski wychodzą pod katem 10stp:D
Za to broń powinna "pływać" w dłoniach, celowanie powinno być o wiele trudniejsze.

21.02.2006
16:51
[36]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

von Izabelin, foxx dał symulotorem w '' ;-)

To chodzi bardziej imo o to, że po prostu teraz wszystkie tego typu gry można wrzucić do jednego wora z napisem: "arcade". A ja nie szukam kolejnej gry arcade ale także nie jestem az takim napaleńcem czy też desperatem by zaraz chwytać za OF ;-)
DoD był wywazony bardzo dobrze między tymi dwiema granicami i mam nadzieje, że i RO się tam wpasuje.
Z pływaniem broni się zgodze.

neXus mam pre-order, pre-paid i to wszystko. pre-load nie ma.

21.02.2006
17:13
smile
[37]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]


Za to broń powinna "pływać" w dłoniach, celowanie powinno być o wiele trudniejsze.


ta bylo juz cos takiego w BiA i wyszlo megakupiascie bo sie przez szczerbinke prawie strzelac nie dalo.w pozycji lezacej tez ma bron plywac?

21.02.2006
17:15
smile
[38]

coralgol [ Centurion ]

@Brisk.
"mam pre-order, pre-paid i to wszystko. pre-load nie ma."
a to co?


ROOST ma blizej do OFP niz DoD, a "plywanie broni" jest obecne w grze :D

21.02.2006
17:21
[39]

eJay [ Gladiator ]

ZgReDeK--->W BiA wyszlo kupiascie bo gra byla shooterem, a nie symulatorem pola walki.

21.02.2006
17:25
smile
[40]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

coralgol lol, serio pierwszy raz to widze, dzieki ^^
Troche dziwne, bo np w przypadku DoD:S pre-load, robiłem to chyba z menu My Games a RO nie miałem tam teraz dostepnej.

Co do pływania broni to zależy jak bardzo to pływa i jak bardzo odstraszy graczy od tego :>

ROOST ma blizej do OFP niz DoD
Rozumiem, że sie pomyliłeś i miało byc "ROOST ma blizej do DoD niz OPF", prawda? plz powiedz, że sie pomyliłes :D

21.02.2006
17:51
smile
[41]

coralgol [ Centurion ]

@Brisk.
nie, nie pomylilem sie, takie po prostu mam zdanie na podstawie gry w moda pod ut2k4 :D
btw jezeli DoD/DoDS bardzo ci sie podoba mozesz sie troche rozczarowac ROOST.
chocby z powodu wprowadzenia klas, tzn nie kazdy dostanie ta bron na ktorej mu zalezy :P
o wolniejszej rozgrywce nie wspomne...

21.02.2006
17:55
[42]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

coralgol DoD tak podoba mi sie, ale DoD:S już nie i min. dlatego obie te gry już odstawiłem. Co do klas to przeciez w obu DoD'ach ograniczenia w klasach też były, by ppl nie gonili tylko z mg czy tez ze snajpami :>

A obawiam się tutaj tylko własnie o wyjatkowe spowolnienie gry poprzez "wyjątkowe_urealnienie" tej gry na siłe przez twórców.

21.02.2006
18:07
smile
[43]

coralgol [ Centurion ]

Co do klas to przeciez w obu DoD'ach ograniczenia w klasach też były, by ppl nie gonili tylko z mg czy tez ze snajpami :>

jasne, tylko przez cala moja przygode z DoD, chyba tylko raz trafilem na serwer, gdzie bylo to aktywne :P
spowolnienie gry jest b. dobre. to i brak celownikow odsieje troche "cs kiddies" :D

21.02.2006
18:10
[44]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Zgreddek-->Strzelałeś kiedyś z broni?

Nie grałem w BiA więc nie wiem jak to wyglądało tam.

Bron jest ciężka, ręce ci się męczą, ruszaja jak odychasz etc...
Tak na serio, nie widziałem by to poprawnie odwzrowowano w jakiejkolwiek grze (W AA jest oddychanie, ale reszta sucks). Najlepiej wypada mod WGL do OPF, gdzie broń jak leżysz jest stabilna (z oddechem), gdy stoisz już pływa mocniej, nie ma w ogóle krzyżyka na środku:PP, a gdy trochę pobiegasz, i się namachasz, to bron strasznie skacze z oddechem.
Pod tym względem jest to ideał. OPF w "vannila" version jest tylko podstawą, to modów które robią z tego najlepszy symulator żołnierza i pola bitwy ktory kiedykolwiek powstał.
Można z niego zrobić też symulator dowódcy pultonu/kompanii/batalionu za pomocą modu Chain of Command. Miałem też przyjemność uczestniczyć w rozgrywce multiplayeowej na WGL, gdzie ludzi grali jak sztab kompanii zmechanizowej, dowódcy plutonów/drużyń, radiooperatorzy, wsparcie lotnicze i helikopterowe. Razem około 40 luda:D


A co do spowolnienia gry, mam nadzieję że dodadzą to tu:)).
W OPF wyglada to tak, ze jak jest snajper, to 20 ludzi boi się podnieść głowy znad rowu:D. Bez myślenia szybko giniesz. Rambo żyje tam 10s (w walce z AI, z human 5s), a jego koledzy którzy siedzieli cicho 30s dłużej, bo rambo wskazał gdzie reszta jest:D Potem tylko bateria mozdzierzy, i po sprawie.

21.02.2006
18:18
smile
[45]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

von Izabelin
Po 1. nie chce AŻ takiej SYMULACJI :P Ja nawet nie chce symulacji, ja chce by to nie było az tak arcadowe, jak wszystko dotychczas, mogloby natomiast podchodzi pod AA ale z pewnym dystansem a i nie miałbym też nic przeciwko by to odsiało jak to ujął coralgol "cs kiddies".

Po 2. Z tym oddechem + bieganiem + celowaniem = mogło by być.
ps. brałbym snajpe, w krzaki gdzieś sie pchal i mam Was gdzieś :P Se sami latajcie i chuchajcie gdzie popadnie :D No jedynie od świeta bym zmieniał pozycje, co by nie było, że campa ściąga ppl :P

Po 3. Przerażasz mnie :D

jak jest snajper, to 20 ludzi boi się podnieść głowy znad rowu

Znaczy sie HANS? :D
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4768153&N=1


coralgol
To sie ostro mijaliśmy, bo ja w 99% trafiałem na servy z właczonym ograniczeniem klas :P
1% bo nie pamiętam, a mogłem trafić choćby na jeden taki :P

21.02.2006
18:22
[46]

coralgol [ Centurion ]

@von Izabelin
A co do spowolnienia gry, mam nadzieję że dodadzą to tu:)).
W OPF wyglada to tak, ze jak jest snajper, to 20 ludzi boi się podnieść głowy znad rowu:D. Bez myślenia szybko giniesz. Rambo żyje tam 10s (w walce z AI, z human 5s), a jego koledzy którzy siedzieli cicho 30s dłużej, bo rambo wskazał gdzie reszta jest:D Potem tylko bateria mozdzierzy, i po sprawie.

no to jestes w domu :D, co prawda to nie te przestrzenie co w ofp i snajpera latwiej zdjac

@Brisk.
gralem cos 2-3 lata temu i tak mi utkwilo w pamieci ;)

21.02.2006
18:24
smile
[47]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

coralgol to ja grałem przez ostatnie jakies ponad 2 lata :D Minelismy sie :P

21.02.2006
18:24
[48]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Snajper powinien zmieniać pozycję co strzał (czy serię strzałów). generalnie prędzej czy później wiadomo gdzie jesteś, a automatyczny granatnik z dachu hummera ci zrobi duże bubu.

Pozatym przyjemność strzelania z barret light fifty (m82a1-ten z BF2, tylko tam mapy są tyci:D), na 1500m jest boska. 15 minut czekania na strzał, i "pink mist". Tak samo jazda jako strzelec na HMMWV i słuchanie pięknego odgłosu pół calowego kaemu. A potem kątem oka widzisz murzyna z rpg, błysk odpalenia i czarny ekran:D

coralgol-->Przestrzen jest kluczowa, bo pozwala na tysiące rozwiązań taktycznych. Nie jesteś ograniczony wirtualna ścianą która nagle sie pojawia. Snajpera zawsze można obejść, ale można też wtedy wpaść w pułapkę.

21.02.2006
18:45
[49]

Praetor [ Generaďż˝ ]

ja bym chcial zeby postacie nie poruszaly sie szybciej niz w AA i nie byl mozliwy bunnyhopping - sa to wedlug mnie 2 najwazniejsze dla oddania realizmu czynniki.

21.02.2006
19:37
smile
[50]

coralgol [ Centurion ]

@Praetor
:D

mnie wystarcza 2 rzeczy. wiecej ludzi/serwerow (to byla bolaczka moda) i naprawione bugi. aha, no i przydalby sie jeszcze polski dystrybutor :)

21.02.2006
21:27
[51]

Praetor [ Generaďż˝ ]

kochany ja juz 2 dni po preloadzie w boksach stoje :)

22.02.2006
13:57
[52]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

Czołem !
Czy ktos z ekipy CMHQ kupuje RO? Sam sie nad tym zastanawiam i nie wiem czy bedize z kim pograc, a 100 zl piechotą nie chodz ;)

22.02.2006
13:58
[53]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Vlad --> ja raczej napewno :))


kiedy demo?

22.02.2006
14:56
[54]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Czy beta dziala tylko z UT ??

22.02.2006
16:42
[55]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

Demo - w niedalekiej przyszłości a sama gra wogole nie wymaga UT

22.02.2006
17:09
[56]

coralgol [ Centurion ]

Czy beta dziala tylko z UT ??
beta moda dziala tylko z ut. afaik beta pelnej gry dziala tylko ze steam

22.02.2006
17:20
smile
[57]

foxx [ lisek ]

ZgReDeK

kiedy demo?

Czy bedzie demo Red Orchestra: Ostfront 41-45?
Tak, niewiadomo jeszcze czy ukaze sie ono przed czy po premierze pelnej wersji gry. Mozliwe tez ze bedzie dostepny 'free-weekend' czyli darmowa gra przez okreslony czas dla wszystkich ale to jeszcze niejest ustalone.


von Izabelin


Bron jest ciężka, ręce ci się męczą, ruszaja jak odychasz etc...
Tak na serio, nie widziałem by to poprawnie odwzrowowano w jakiejkolwiek grze (W AA jest oddychanie, ale reszta sucks). Najlepiej wypada mod WGL do OPF, gdzie broń jak leżysz jest stabilna (z oddechem), gdy stoisz już pływa mocniej, nie ma w ogóle krzyżyka na środku:PP, a gdy trochę pobiegasz, i się namachasz, to bron strasznie skacze z oddechem.


W ROOST bedzie to wygladalo bardzo podobnie...


Co do realizmu to wystarczy poczytac sobie FAQ na oficjalnej stronie lub poszperac na forum, gra bedzie realistyczna jak cholera, ale to nie znaczy ze bedzie nudna ;)

Najbardziej mi sie podoba ich dbalosc o szczegoly, po prostu max...

22.02.2006
18:16
[58]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

foxx----> Grałem swego czasu w moda RO do ut2004 - troszke denerwujące było to, ze każdy piechur miał nerwy jak ze stali i ręce stabilne jak jubilerskie imadło :) Cała gra zamieniała się w jeden wielki pojedynek snajperów. (chociaż były tez naprawde dobre momenty)

Właśnie najbardziej obawiam sie tzw. pinpoint accuracy.

22.02.2006
18:56
smile
[59]

foxx [ lisek ]

VLADIMIR0 -> Snajperow dostepnych bedzie bardzo malo (1-2 na mape), pozatym celowanie ma byc troche bardziej zaawansowane niz w Modzie RO... zreszta, kto by sie tym przejmowal, wjedzie jeden Tiger w srodek bitwy i wszystkich pozamiata :D

aha, byl update dzialu 'media' na oficjalnej stronie, teraz mozna tam znalesc wszystkie screeny jakie byly udostepnione w necie:

22.02.2006
22:39
[60]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

foxx - a nie pamietasz takich sytuacji, ze gdzies heeeen daleko pojawia Ci sie pikselek, bierzesz go na musze swojego zwyklego mosina, bang HEADSHOT? ;) i tak nastepny i nastepny (w modzie byl zerowy ruch ręki, w przypadku strzelania z czegokolwiek)

22.02.2006
23:53
smile
[61]

foxx [ lisek ]

Tak nie bedzie w ROOST, przy celowaniu reka z czasem bedzie sie kolysac, a np. po sprincie trzeba bedzie odczekac chwile zanim bedziemy mogli znowu normalne celowac... oczywiscie pozycja postaci tez ma znaczenie wiec kucajac czy lezac zwiekaszmy celnosc...

22.02.2006
23:53
[62]

coralgol [ Centurion ]

@VLADIMIR0

cytat z "change log" dla wersji 3.2
- Sniper rifles now get sway reduction for crouch and
prone just like the rest of the weapons.


jezeli tak boli, ze ktos moze cie zdjac 1 strzalem i wcale nie musi to byc "head shot", to moze roost nie jest dla ciebie? w koncu przeciez w grze ma byc funkcja "opierania" broni, a wtedy juz nie bedzie prawie wcale "plywania" celownika :P

23.02.2006
08:07
[63]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

coralgol----> NIE MOWIE O KARABINACH SNAJPERSKICH, A O NORMALNYCH!!!!! trzeci raz to powtarzam ;). O czyje jak czyje, ale o moje nerwy się nie martw, są naprawde wytrzymałe. zdjecie jednym strzalem mnie nie boli, ale niech bedzie to strzal wymagajacy umiejętności, a nie tylko malpiego refleksu- jak railgun w quake-krzywa balistyczna, drżenie rąk, precyzja wykonania broni<zakładam, że znasz pojęcie minuty kątowej>, wpływ wiatru. Coś, czego początki pojawiły się w Sniper Elite, ale brakowało jeszcze strasznie duzo do ideału. (gra swoją drogą mocno średnia.

23.02.2006
08:35
smile
[64]

piokos [ Mr Nice Guy ]

w Sniper Elite trzeba było zgadywać z której strony wieje, bo na policzku nic nie czułem :).

(albo ja o czymś nie wiedziałem :))

p.s. fajnie, będzie Reichstag.

23.02.2006
08:37
[65]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

piokos----> ten numerek nad celownikiem oznaczał siłe wiatru i jego kierunek (coprawda nie wiem w jakiej skali,ale był ;)

23.02.2006
08:45
smile
[66]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

Sie mi widzi, że w tej grze będzie więcej czajenia sie i celowania niż akcji czy czegokolwiek innego :D

23.02.2006
09:30
[67]

coralgol [ Centurion ]

@VLADIMIR0
NIE MOWIE O KARABINACH SNAJPERSKICH, A O NORMALNYCH!!!!! trzeci raz to powtarzam ;)

coz, ten sam cytat :P
- Sniper rifles now get sway reduction for crouch and
prone just like the rest of the weapons.


a co do tego
krzywa balistyczna, drżenie rąk, precyzja wykonania broni<zakładam, że znasz pojęcie minuty kątowej>, wpływ wiatru
to takie rzeczy tylko w erze :P, roost to jest gra, nie symulator.

23.02.2006
11:09
[68]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

jakby ktos chcial zeby bylo ekstra realistycznie jak vladimir, to by moze z 20 osob w to gralo;P bo trzeba by bylo a kazdym razem losowowac jaka brone dostaniesz(a nuz tak zrabana ze po pierwszym strzale sie zatnie i nie odblokuje;P) albo bez celownika;D do tego bedzie siapal ostray wiatr, padal deszcz, ty bedzie przeziebiony i rece beda ci telepac;D a moze akurat wylosujesz ze niemasz jednej reki i dopiero bedziesz mial fajnie zeby trafic;) wez vladimir nie przesadzaj;D ta gra ma bawic a nie denerwowac ze wiatr wieje z taka sila ze w nic dalej niz na 5 metrow niemozesz trafic;)

23.02.2006
17:00
smile
[69]

foxx [ lisek ]

coralgol ->
krzywa balistyczna, drżenie rąk, precyzja wykonania broni<zakładam, że znasz pojęcie minuty kątowej>, wpływ wiatru
to takie rzeczy tylko w erze :P, roost to jest gra, nie symulator.

Nieprawda, w grze kazdy pocisk jest poddany prowom graiwtacji, rece drza w zaleznosci od pozycji/kondycjii gracza, a bronie wygladaja bardzo realistyczne, z wplywem wiatru na tor lotu pocisku zrezygnowali bowiem ma on bardzo male znaczenie na lot pocisku a do tego trzeba bylo by mocnejszego silnika wiec woleli zrobic inne rzeczy zamiast czegos takiego, co zreszta mialo by i tak maly wplyw na rozgrywke...

ROOST owszem, jest gra akcjii ale takze sumulatorem, i musze powiedziec ze jesli te wszystkie smaczki ktore auttorzy zamieszcili w grze sa prawdziwe (a w to niewatpie) to zapowiada sie najrealistyczniejszy FPS jaki sie do tej pory ukazal w realiach WW2...

23.02.2006
18:33
smile
[70]

Praetor [ Generaďż˝ ]

a propos realizmu --> widzial ktos lub ma VBS a? - to jest symulator

23.02.2006
19:48
[71]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

Praetor ---> ja bym nie przesadzał, to takie normalne OFP RES, tylko ze z kilkoma profesjonalnie zrobionymi modami ;)

23.02.2006
20:09
smile
[72]

Praetor [ Generaďż˝ ]

mysle, ze chyba jednak troche wiecej - z tego co znalazlem w roznych miejscach to sa wersje juz bezposrednio VBSa wykorzystywane bezposrednio do szkolen w wojsku.

23.02.2006
20:21
[73]

coralgol [ Centurion ]

@foxx
ja o tym doskonale wiem, przekomarzalem sie z VLADIMIR0 :)
a roost owszem zapowiada sie realistyczny fps, ale to przeciez wcale nie oznacza ze to symulator, to po prostu wciaz gra i nie ma sensu przybijanie jej metki, tylko dlatego, ze autorzy nie dali sie sprzedac :)

@Praetor
VBS? taa piekny, tylko co z tego skoro nie jest w klimatach 2ws :)

24.02.2006
09:26
[74]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

VBS - nie przesadzajcie. On powstał specjalnie dla wojska-prawda, ale na poczatku tylko dlatego że z uwagi na prawo USA nie mogą używać cywilnych programów do szkolenia żołnieży. Bohemia wypuściła im szybciutko specjalną wersję, która nie różniła się zbytnio od RES. Potem, wraz z kolejnymi dodatkami wzbogaciła się o m.i.n. tryb spectatora, mozliwosc zmiany miejsc w pojazdach i strzelania z nich, mozliwosc niszczenia budynków w bardziej realistyczny sposób. Oprócz tego to poprostu zwykły RES ze zmodyfikowanymi statystykami.

24.02.2006
09:57
[75]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

.....do szkolenia żołnierzy... ^UP^ (widać moja ortografia wzięła urlop razem ze mną ;) )

24.02.2006
17:48
smile
[76]

foxx [ lisek ]

26.02.2006
15:19
smile
[77]

foxx [ lisek ]

a taki maly up^

26.02.2006
16:39
[78]

coralgol [ Centurion ]

wyciekla beta

26.02.2006
16:54
smile
[79]

foxx [ lisek ]

coralgol -> co? gdzie? jak? to sa potwierdzone informacje czy moze fake ? bo ciekawy jestem w jaki sposob mogla wycieknac jak nigdzie o tym nie mowia... a moze to beta moda do UT ;) ?

26.02.2006
16:57
smile
[80]

zuromil [ Człowiek Jazda ]

foxx ---> czyli robisz przesiadkę z BF`a 2 na RO?

26.02.2006
16:58
smile
[81]

foxx [ lisek ]

zuromil -> raczej tak ;P

26.02.2006
17:00
[82]

coralgol [ Centurion ]

@foxx
wyciekla, a ci zli odpowiedzialni, to dawne emporio
potwierdzenie jest na rapidshare i paru torrentach

26.02.2006
19:12
smile
[83]

coralgol [ Centurion ]

@VLADIMIR0
foxx - a nie pamietasz takich sytuacji, ze gdzies heeeen daleko pojawia Ci sie pikselek, bierzesz go na musze swojego zwyklego mosina, bang HEADSHOT? ;) i tak nastepny i nastepny (w modzie byl zerowy ruch ręki, w przypadku strzelania z czegokolwiek)

tak z ciekawosci sprawdzilem sobie bete i wlasnie "plywanie" celownika. o ile zaraz po "przylozeniu do oka" bron prawie wcale nie plywa, to po 2-3 sekudnach zaczyna po prostu tanczyc :P.
poza tym ruchy postaci sa wreszcie jakby bardziej naturalne i mam wrazenie, ze troche szybsze niz w modzie. jezeli o mnie chodzi, to bedzie niezla gra, a jezeli jeszcze znalazlby sie u nas dystrybutor, to moze i hit :P

26.02.2006
19:21
[84]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

coralgol- > mozesz zapodac mi na mejla linka do bety ?:)
[email protected]

27.02.2006
01:40
[85]

nelson7 [ Pretorianin ]

zuromil--->> też robię zdecydowaną przesiadkę z bf'a na RO.już nie mogę się doczekać.
a bf'a mam SZCZERZE dosyć...

27.02.2006
01:57
smile
[86]

foxx [ lisek ]

ja tez chce jak mozesz ;P

[email protected]

27.02.2006
07:05
[87]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

A ja juz mam bete na dysku... czeka tylko, az wroce z mojego własnego frontu wschodniego, ehhh... a do fajrantu jeszcze 8 godzin ;)

27.02.2006
11:59
smile
[88]

piokos [ Mr Nice Guy ]

ej, podzielta siem tym linkiem
(@ w nicku ^)

27.02.2006
12:29
[89]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

coralgol --> nie ma jeszcze innych linkow? ten torrent nie dziala a z rapidem za duzo roboty

27.02.2006
13:05
[90]

coralgol [ Centurion ]

@ZgReDeK
nie mam, ale ztcw torrent wciaz dziala. musisz miec po prostu wlaczone dht :)

27.02.2006
13:18
[91]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Zebym ja wiedzial co to jest to dht :P

27.02.2006
13:48
[92]

T_bone [ Generalleutnant ]

W bete nie da się grać on-line, przynajmniej już dziś bo wczoraj jeszcze się dało.
Granie z botami mija się z celem bo mają AI równe zero. Ale moge trochę powiedzieć na temat samej fizyki gry...
Na początek wspomne że bronie mają niesamowity odrzut, "pepeszka" odchodzi nam do nieba po paru strzałach, celownik oczywiście lata nam we wszystkich kierunkach chyba że się położymy albo oprzemy broń o cokolwiek. Do tego przykładowo karabiny takie jak Mauser czy Mosin trzeba samemu repetować naciskając ponownie klawisz strzału. Karabiny maszynowe takie jak np. MG-34 zrobiły na mnie ogromne wrażenie, można je rozstawiać i ustawiać w stosownych miejscach, a w czasie strzelania się przegrzewają. I tu koniecznie musze wspomnieć że nie jest to takie przegrzewanie jak na przykład Day of Defeat, tutaj szybkostrzelność broni zaczyna spadać po paru magazynkach, lufa dymić aż wkońcu nie da się strzelać i co trzeba zrobić ?? Odpowiedz brzmi wymienić lufę :DD Do tego trzeba dodać że pociski z karabinów rykoszetują od elementów otoczenia ;)
Co do czołgów to sprawiają wrażenie dobrze odwzorowanych, trudno coś na ten temat pisać, nie wiem jak realistycznie oddano balistykę itp...
Moge za to powiedzieć że proces celowania nie jest wyłącznie ograniczony do najechania celownikiem na cel, mamy możliwość ustawiania odległości na celowniku i wybierania rodzaju amunicji.
Nie moge się doczekać full wersji...

27.02.2006
13:52
[93]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

rozstawiać i ustawiać w stosownych miejscach

W stosownych tzn? Nie mozna gdzie się chce?

27.02.2006
14:02
[94]

CMHQ_Widget [ Konsul ]

Swoją drogą wymyśliłem dziś rano, że któryś z producentów mogłby wymyśleć engine gry, który dawałby możliwość użycia Track IRa podczas rozgrywki. Poruszanie głową miałoby to samo znaczenie co w grze. W ten sposób możnaby lekko wychylić głowę za murek, obejrzeć się za siebie lub spojrzeć przez muszkę i szczerbinkę (od tego czy dobrze się spojrzy przez przyrządy celownicze zależałoby jak się wyceluje i trafi. Możliwości jest sporo, trzebaby tylko to dobrze opracować, myślę, że trudne to by nie było a wymagań sprzętowych aż tak bardzo nie zwiększy.

Track IR z Vector Expansion Pack zapewniło by wykonanie wszystkiego o czym wyżej napisałem. Jak myślicie, to byłby przełom co ?

27.02.2006
14:05
smile
[95]

T_bone [ Generalleutnant ]

Screen ;P

Brisk---> Nie będę udziwniał i poprostu napisze że można gdzie się chce ;D

27.02.2006
14:10
smile
[96]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

T_bone no teraz rozumiem :D

27.02.2006
14:21
[97]

coralgol [ Centurion ]

Do tego trzeba dodać że pociski z karabinów rykoszetują od elementów otoczenia ;)

co wyglad jak zywcem wziete z ut2k4. nie widzialem strzelania nabojami smugowymi w dzien, ale sposob w jaki sa przedstawione rykoszety pociskow karabinowe wyglada jak ze strzelan w nocy.

27.02.2006
14:51
[98]

T_bone [ Generalleutnant ]

coralgol---> Fakt, ale takie "smugi" o ile mnie pamięć nie myli są w większości gier od Call of Duty po Operation Flashpoint.

Strzelać szybko i celnie w tej grze to jednak sztuka... obsługa broni jest o poziom wyżej od tego co prezentują CoDy i inne Medale...

27.02.2006
15:39
[99]

CMHQ_Widget [ Konsul ]

Co do pocisków smugowych, to wyszedłbym przedewszystkim od tego po co one są. O ile się nie mylę, to są po to aby ułatwić celowanie w warunkach, gdzie ciężko się celuje, np. półmrok lub ciemność. Co za tym idzie, w dzień nie jest to trudne, w taki razie po co wogóle je używać ?

27.02.2006
16:00
[100]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Nie widget--> Pociski smugowe wystepują tylko w broni automatycznej, i służą jako pomoc do celowania też w dzień. Na dystans nie widzisz gdzie trafiasz, więc śledzisz lot pocisku.
Tak samo jak w samolotach, zobacz smugacze się używa w dzień:PPPP

27.02.2006
16:23
[101]

coralgol [ Centurion ]

wczoraj gdy zabawialem sie z botami :) na mapie z reichstagiem mialem swietna akcje.
siedzialem w stalinie i strzelilem do tygrysa ustawionego bokiem. niestety rykoszet spowodowal ze tygrysek mnie zauwazyl. tutaj najlepsze. w trakcie przeladowywania zauwazyelm, ze lufa tygrysa powoli obraca sie w moim kierunku i zanim zdazylem zakonczyc przeladowywanie padl strzal i zginalem. prostu oniemialem, scena jak z filmu :D

27.02.2006
16:43
[102]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Powiedziałbym, scena jak z CMBB ;-)

To było w modzie czy w becie RO ? Skąd to znaleść ?

27.02.2006
16:46
[103]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wbiłem się na jeden serwer IP: 63.211.111.84:7745 (wpisane reczne jako favorite).
Grało może 5 osób ale trochę postrzelałem na Stalingradzie i ubiłem jednego rosjanina bagnetem. Potem na mapce z Reichstagiem zostałem ustrzelony w moim Tygrysie przez ISa a później sam wziąłem odwet na biednym T-34 hehe

27.02.2006
16:50
[104]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

A wiadomo coś więcej o dokładnej dacie premiery + czy mozliwość sprawdzenia gry będzie przed/po czy w momencie premiery?

27.02.2006
16:53
smile
[105]

foxx [ lisek ]

Premiera przewidziana na Marzec, nie wiadomo kiedy ale duzo ludzi mowi ze bedzie to mid-march czyli w polowie Marca.

27.02.2006
16:57
smile
[106]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

No skoro środek marca to pewnie do początku kwietnia poczekamy :D

27.02.2006
17:03
[107]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

Panowie, skąd wykombinowac ip jakichs serwerów? Pograłem troche z botami - fajnie, ale bez rewelacji ;)

27.02.2006
18:01
[108]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

Juz znalazlem :) Pograłem 10 minut, a potem wywalilo mnie bez żadnego komunikatu i od tego czasu nie moge się podłączyć nigdzie.

27.02.2006
18:27
[109]

nelson7 [ Pretorianin ]

mam manuala do RO w wersji ENG.ktoś chce?. to prześle na mejla.

27.02.2006
18:45
[110]

coralgol [ Centurion ]

@nelson7
pewnie masz manual , ktory jest dostepny razem z modem ;)

27.02.2006
21:10
[111]

nelson7 [ Pretorianin ]

coralgol--->> teraz spojrzałem i tak.masz rację ale przecież o to chyba chodzi nie?.

27.02.2006
21:41
[112]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

Ktos chetny do gry? Moge postawić serwer na 6-8 osób. Proszę o kontatkt na gg 1945918

27.02.2006
22:22
smile
[113]

litlat [ Konsul ]

Buraki jesteście! Jestem jakieś 100zł pod kreską a tu jeszcze 100 musze skołować! To wszystko przez was! x[ ;[ ;( :P Ależ sie napaliłem... Ja nie mogę... czyżby mój ideał strzelanki?

27.02.2006
22:32
[114]

nelson7 [ Pretorianin ]

VLADIMIR0--->>skąd mogę ściągnąć tą betę czy jakieś demo RO???.prosze o linka.i czy już wiadomo kto będzie dystrybutorem w Polsce?.

27.02.2006
22:36
[115]

coralgol [ Centurion ]

mam 2 slowa w odpowiedzi dla osob z pytaniem "dajacie linka" :P
torrent, mininova

28.02.2006
11:53
[116]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

Ktoś chętny do pogrania dzis około 16stej?

28.02.2006
14:52
[117]

CMHQ_Widget [ Konsul ]

Ja jestem chętny....a od kiedy masz Forgotten Hope POPO ? :D

Co do gierki o której ten wątek to coś mnie kusi, że właśnie ją kupić w najbliższym czasie, mówicie że koszt to 100 zł ?

Myślę, że gdybym nie wypił 37 piw w tym miesiącu to dałbym radę...hmmmmm....nieee, może w następnym :D

28.02.2006
15:04
[118]

MAROLL [ Hibernate ]

Mosin Nagant i bagnety to jest to czego mi brakowało ^^

28.02.2006
15:42
[119]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

Chłopaki sie zchytrzyły i juz nie da sie pograć na necie - in use.

28.02.2006
16:04
[120]

CMHQ_Widget [ Konsul ]

Mosin Nagant - masz w Forgotten Hope, bardzo denerwująca zabawka, bagnetu nie ma ale masz za to saperkę, która jest bardzo skuteczna w walce w budynku

rach ciach i jednego ruska mniej :P

28.02.2006
18:42
smile
[121]

foxx [ lisek ]

szkoda ze nie da sie grac po necie w ta bete... ale przynajmniej mozna potestowac ja z botami.

w skrocie powiem tylko tyle ze zapowiada sie hit, moim zdaniem bedzie to najlepsza gra w czasach WW2 ever, bije realizmem i grywalnoscia wszystkie CoD'y Moh'y i inne badziewia. ;)

yeah, bagnet to jest to ! :D

i w dodatku najlepszy rag-doll jaki widzialem...

28.02.2006
18:53
smile
[122]

T_bone [ Generalleutnant ]

foxx---> Właśnie znowu da się grać on-line ;p Inna kwestia czy warto psuć sobie smaka graniem na serwerach stawianych przez zwykłych graczy na których pingi wynoszą 600 ;P No i pozostaje nam oczywiście kwestia sumienia ;) Dobra gra, warta pieniędzy... Gdyby tylko ją normalnie sprzedawali :(

28.02.2006
20:02
[123]

foxx [ lisek ]

jak wy mozecie grac online ? moja zakladka internet jest 'czarna' i niemoge nic kliknac... aha a gre trzeba przez steama uruchamiac czy nie ?

28.02.2006
20:30
[124]

coralgol [ Centurion ]

jak wy mozecie grac online ?
wyszedl "patch" do bety :)

28.02.2006
20:34
smile
[125]

foxx [ lisek ]

grac i tak w tej chwili nie mozna

ha ! wiedzialem ! :P

28.02.2006
21:23
smile
[126]

coralgol [ Centurion ]

@foxx
ales ty nerwowy :P. grac i tak w tej chwili nie mozna, poza tym sprawdzaj czasem gg

28.02.2006
21:33
[127]

coralgol [ Centurion ]

oo wlasnie zauwazylem za "anty cheat" dla roost to vac. ktos ma jakies opinie nt? jakos nie przepadam za cs i rodzina, wiec nic nie wiem :)

01.03.2006
23:19
smile
[128]

foxx [ lisek ]

VAC'em to program anty cheatowy jak kazdy inny, podobno jest gorszy od PB ale mi wystarcza, zadnych problemow z nim nie mialem.

02.03.2006
00:02
smile
[129]

neXus [ Fallen Angel ]

No nie wiem jak wy, panowie, ale ja już czekam tylko na odblokowanie 24 marca RO :P
W każdym razie opowiem wam wrażenia z finalnej wersji :P

02.03.2006
00:42
[130]

coralgol [ Centurion ]

poczytalem sobie troche o vac na steampowered i wychodzi na to, ze jest lepszy od pb (nie liczac rzadkich uaktualnien) ;).
a co do zakupu, ja czekam na pudelko od rodzimego dystrybutora, bez tego ciezko bedzie o jakis polski serwer. nie mam zamiaru kupic gry po to, zeby grac tylko za granica :(

02.03.2006
00:45
[131]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

coralgol dlaczego bez wersji od polskiego dystrybutora miałoby byc cięzko o PL server?

02.03.2006
01:00
smile
[132]

foxx [ lisek ]

No nie wiem jak wy, panowie, ale ja już czekam tylko na odblokowanie 24 marca RO :P
W każdym razie opowiem wam wrażenia z finalnej wersji :P


Te informacje to plotki, nic nie jest pewne, gra moze wyjsc jutro jak i 31 Marca. Nie wierz nikomu poki nie zobaczysz napisana date wydania duzymi wyboldowanymi literami na oficjalnej stronie gry ;)

coralgol dlaczego bez wersji od polskiego dystrybutora miałoby byc cięzko o PL server?

Wlasnie, tez nie rozumiem ??

02.03.2006
01:03
[133]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

foxx ja mam DoD:S zakupionego właśnie przez steama i problemów z gra na PL "ziemi" nie mam, więc dlatego tego nie rozumiem ;-)

02.03.2006
01:07
[134]

neXus [ Fallen Angel ]

coralgol ->>
a) obawiam się, że na polskiego dystrybutora sobie dłuuuugo poczekasz (żaden dystrybutor nawet nie wspomina o chęci sprzedaży tej gry, z resztą o ile wiem na razie jest tylko dostępna przez steam'a)
b) poniekad to może nawet dobrze bo dzięki temu nastąpi odsianie "dzieciaków" z gry. Do COD'a mnie zniechęcili gracze permanentnie strzelający swojej drużynie w plecy.
c) to że nie będzie polskiego wydania nie oznacza, że nie bedzie polskich serwerów. Jestem pewien, że sporo graczy z Polski kupi tą gre, a jak będą gracze to i serwery się znajdą :)

Z resztą - z tego co widzę to trzeba zacząć się przyzwyczajać do tego, że coraz częściej gry są sprzedawane w taki sposób...

foxx -> mnie to ryba, gra na dysku czeka na oficjalna premierę w celu aktywacji (a tak a'propos - kupując ja teraz dostaje się zniżkę, która akurat jest mniejwięcej wielkości podatku :) no i dolar w miarę nisko) dwa tygodnie w tą czy tamtą nie robi mi różnicy.
Teraz za to Jiser będzie częściej u mnie w domu przesiadywał :D

02.03.2006
02:14
smile
[135]

coralgol [ Centurion ]

no moze nie do konca sie wyrazilem, mialem na mysli obsadzony serwer. w to, ze jakis powstanie nie watpie. chodzi mi raczej o graczy. tak sobie sprawdzalem polskie serwery dods i swieca pustkami. dods jest az tak zly, czy ma az tylu graczy?
mam nadzieje raczej na cos w stylu bf2; kiedy bym nie wszedl na serwer, jest z kim zagrac.

02.03.2006
02:31
smile
[136]

jiser [ generał-major Zajcef ]

neX ~~>
Może za pół roku ;p

02.03.2006
08:53
[137]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

coralgol nie patrz na polskie serwery DoD & DoD:S nie dlatego, że gra jest słaba czy mamy mało graczy - bo troche by sie ich zebrało, choc lepiej jest z DoD:S, bo tutaj sporo graczy przeszło z gier typu CoD i CoD2. ;-) Ale większośc gra na zagranicznych serwerach. Dlaczego? Poszukaj czy istnieje polska strona o DoD - strona będąca odpowiednikiem www.counter-strike.pl. Będzie szybciej - nie, nie istnieje, padła jakies 2 miesiące temu. A tam było min. forum z adresami pl serwerów, nie dużo polskich serwerów nie ma. Na palcach jednej ręki bym takie Ci wyliczył w sumie - do tej i do tej gry.

Druga sprawa i chyba najważniejsza: "scena" graczy DoD'a - to byli/są ludzie, którzy sie znają prywatnie a także grywali ze sobą od w zasadzie początku wyjscia pierwszej wersji DoD'a, ludzie patrząc z góry na wszystkich tych co sie dopiero co pojawili, takie kółko wzajemnej adoracji i uwielbienia, mające wszystko głęboko gdzies - uwierz od takiego ich zachowania odechciewało się każdemu grać na pl serwerach. Nie będe wspominał o adminach serwów będących ludzmi "z góry".

Nie jest to jednak tylko wina graczy. Kiedyś był i JEST sobie serwer postawiony przez pewna firme stawiająca serwery. min do CS. Serwer CS jest ładnie obsługiwany, serwer DoD był chamsko olewany, prośby o zmiany, wprowadzanie nowych wersji vac czy map spływały po zarządzających jak po kaczce - serwer został zbojkotowany i nigdy nie widziałem od tego czasu by ktoś tam grał ;-)

Dlatego nie ma co porównywać w ten sposób tych gier pod kątem graczy. I mi sie o wiele przyjemniej grywało na zagranicznych niż na polskich. I zapisz sobie: nie szukaj polskich graczy DoD & DoD:S w Polsce.

02.03.2006
15:53
[138]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

mam pytanko odnosnie zakupów na steamie - ile prowizji liczą sobie banki od takiej transakcji ?i czy lepiej założyc nowe konto, czy można zaufać i puszczać z ogólnego roru.

02.03.2006
23:40
[139]

neXus [ Fallen Angel ]

Zadnej. To jest zwykły zakup za pomocą karty - dla nich nieważne czy to Polska czy USA. Jedyną rzeczą na jaka należy uważać, to aktualny kurs dolara - wg niej jest ściagana kwota z Twojego konta...

03.03.2006
12:48
[140]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Ogladalem gierke, co prawda na GF2MX bo lepsza karta sie spalila ale poruszac sie dalo :-). Grac nawet nie probowalem, tylko ogladalem jak engine dziala. Po przebiegnieciu 100m sprintem nie zauwazylem jakiegos radykalnego latania broni, troche plywala i to wszystko... mysle ze po takim biegu to mialbym problem z trafieniem w stodole z pozycji stojacej :). Pierwsza rzecz jaka zrobilem po wejsciu do Tygryska, to rura i w drewniana szope... niestety szopa okazala się być zrobiona ze zbrojonego betonu bo zatrzymala rozpedzonego Tygryska w miejscu.... rozumiem ze tak zakamuflowali bunkier ? ;-) Takze samo drzewka maja tendencje do zatrzymywania rozpedzonych ciezkich czolgow. Czy mi sie zdaje czy juz w Panzer Elite (gra ktora mi sie wybitnie nie podobala ze wzgledu na symulacje (a raczej brak) balistyki pociskow), mozna bylo przejechac przez dom. Wiele efektow nie bylo ale przejechac sie dalo :-). Rowniez przeszkody terenowe typu drzewo nie przeszkadzaja na razie w obrocie armaty, po prostu lufa przechodzi przez drzewo jak przez masło :-). Nie udalo mi sie zniszczyc zadnego przyjacielskiego pojazdu ale moze mialem takie ustawienia, nie wiem... karabin z muszka jest cool :-) zeby jeszcze tak zgranie muszki ze szczerbinka trwalo chwilke czasem :-), absolutnie fajny jest panzerfaust :-) zalogi czolgow beda musialy sie miec na bacznosci. Hm zapomnialem stanac tylem do sciany i odpalic panzerfausta, bedzie odpowiedni efekt ? :-)

Generalnie mimo niedociagniec (beta) wydaje mi sie ze zapowiada sie swietna gra, a jesli jeszcze bedzie udoskonalana (szczegolnie czesc opancerzona, mam nadzieje na modelowanie rzeczywistego opancerzenia co najmniej jak w CM albo lepiej)... zaczynam powoli zbierać pieniażki na gierke chyba :-)

03.03.2006
17:42
smile
[141]

foxx [ lisek ]

We are looking at 2 to 3 weeks from now. Sometime in that area. We will let you know if there is a change from that, but it will be out in march unless the Devs are struck down by almighty forces of unearthly powers.

04.03.2006
13:18
smile
[142]

coralgol [ Centurion ]

rozdaja darmowe klucze do bety! zapisywac sie! moze ktos z nas bedzie mial szczescie, to potem opisze wszystkim wrazenia z gry :) (co tam NDA :P )

06.03.2006
20:02
smile
[143]

foxx [ lisek ]

moze troche ozywimy ten watek ?

06.03.2006
20:03
smile
[144]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

załatw piwo + przedstawicielki płci pieknej i nie ma problemu :P

06.03.2006
20:14
smile
[145]

foxx [ lisek ]

hmmmm, nie to mialem na mysli ale ok.

06.03.2006
20:24
smile
[146]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

załatw piwo + uzbrojone przedstawicielki płci pieknej? :D

07.03.2006
02:27
[147]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Uwaga, ożywiam wątek: ;-) - czy smugacze pocisków z broni maszynowej nie powinny być czasem widoczne tylko od strony strzelającego, ewentualnie z boku, w żadnym wypadku przez ostrzeliwanego ?? Bo w grze widzę jest odwrotnie. Ja strzelając nie widzę smugaczy (no z LMG przynajmniej) a kiedy do mnie strzelają, widzę jak lecą...?

07.03.2006
03:37
[148]

neXus [ Fallen Angel ]

Hmmm powinny być widoczne dla obu stron. Bądź co bądź stosowano je w celu polepszenia celności strzelając w trudnych warunkach - miały pomagać w celowaniu.

07.03.2006
20:42
[149]

Amizaurus [ Pretorianin ]

No właśnie. Zaprojektowano je by były widoczne od strony strzelającego. Od strony ostrzeliwanego zasłania je przecież korpus pocisku, pocisk nie świeci z przodu tylko z tyłu, ewentualnie może być widać z boku lekko z tyłu... Ale z przodu ???

07.03.2006
21:12
[150]

VLADIMIR0 [ Centurion ]

za wikipedią:

Smugacz - element pocisku którego celem jest wytworzenie ciągnącej się za pociskiem smugi ognia (w przypadku pocisków świetlnych lub dymu (w przypadku pocisków smugowych).

jak wiadomo ogień jest widoczny z wielu stron ;)

Jeszcze jakies pytania?

08.03.2006
13:23
smile
[151]

foxx [ lisek ]

Red Orchestra: Ostfront 41-45 available via Steam on March 14th

Well - most of you have waited patiently... some have waited impatiently But here it is - the formal announcement of the release date. Red Orchestra: Ostfront 41-45 will be available for download via Steam from 11am Pacific time (2pm Eastern, 7pm GMT, 8pm Central European) on Tuesday 14th March.

We'll be seeing you on the battlefields of the Ostfront next Tuesday!



Do zobaczenia za tydzien na polu bitwy :D !!!

08.03.2006
13:39
smile
[152]

foxx [ lisek ]

BTW - Na stronie glowniej przydal by sie news o tym ;)

08.03.2006
18:22
[153]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Kupilem mam nadzieje ze nie sa to pieniadze w bloto. Bardo lubie grac w DOD chociaz lamie w niego beznadziejnie. Wyszlo praktycznie 90 zl .


Tak poza tematem wie ktos czemu DOD S jest sprzedawany w Polsce tak cholernie drogo przez Lema?

08.03.2006
20:11
[154]

neXus [ Fallen Angel ]

Bo jak zwykle lubi robić polskich graczy w trąbe :) Np na zachodzie gra po roku kosztuje jakąś 1/4 ceny - u nas widziałem gry sprzed 4 lat w cenie niewiele się różniącej od premierowej...

08.03.2006
20:27
[155]

Miniu [ Generaďż˝ ]

No ale bez przesady tym bardziej ze mozna bez problemu kupic Source Multiplayer Pack ktory zawiera DOD:S za okolo 90 zl. Gra osobno jest drozsza niz w zestawie.

09.03.2006
14:55
[156]

Czarny-PL [ Chor��y ]

Panowie ozywiam temat RED ORCHESTRA
Czy sciagneliscie najnowsza i ostatnia wersje beta3.3 FULL RO oraz Sumer ofensive mapppack?
Jesli tego nie zrobiliscie to juz zassysac!!!!Dodam tylk oze do bety wymagany jest UT2004 oraz patch 33.69

Panowie nocnik p[od siebie i zarzynamy.W koncu doczekalem sie gry od ostatniego wydania panzer elite sprzed 7 laty z bardzo duzym naciskiem na walki czolgow-realizm:))
Rykoszetem nie raz udalo mi sie zabic odbijajac sie od pancerza czolgu- sdkf z goscmi!!!
Uszkodzenia roznego rodzaju-Gasienice ,pancerz,silnik,roznego rodzaju uszkodzenia czolgu wraz nawet ze smiercia zalogi nie niszczac czolgu do konca tylko go uszkadzajac poprzez przebicia pancerza pociskiem kumulacyjnym noi te rykoszety pociskow odbijajacych sie od pancerza czolgu:)))A przedewszystkim realistyczne walki na dalekim dystansie -te wstzreliwanie -miod

09.03.2006
15:03
[157]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

a wiadomo cos więcej o wersji demo? jakoś tego mimo wszystko w ciemno kupowac bym nie chciał :>

btw Czarny-PL czy Ty przypadkiem swojego czasu nie grywałes w DoD'a w jakims klanie?

09.03.2006
16:01
[158]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Czy wiadomo coś więcej o sposobie modelowania pancerza i przebijalności w RO ? Model pocisków w CM był już bardzo dobry, jedynie modelowanie pancerza można by poprawić - zamiast ustalonych "na sztywno" elementów takich jak "front turret" itp. dla przynajmniej ważniejszych pojazdów w grze modelować rzeczywisty ich kształt wraz z grubością i innymi atrybutami pancerza. Tak żeby uwzględniać co najmniej widoczną powierzchnie każdego elementu w stosunku do całkowitej powierchni czołowej. Wiadomo coś więcej jaki model przyjeli twórcy RO ?

09.03.2006
16:21
[159]

Czarny-PL [ Chor��y ]

Sciagnijcie ostanio bete 3.3 FULL i Sumer Offensive mappack!!!!
Link macie powyzej.Gre kupowac w ciemno:))Pancerze jak i kaliber armaty -super realizm.
Tutaj naprawde wazne!!!jest ustawienie swojego tanka wzgledem wrogiego!!!najlepiej tak aby korpus naszego tanka byl pod katem 30% wzgledem wrogiego i wtedy zaczyna sie jazda,wymiana ognia i ktory pierwszy padnie.Wazne tu jest takze gdzie celujemy:
Czy to w kola-przydaje sie wtedy to jak mamy naprawde silnego przeciwnika w pancerz noi trzeba jeszcze wziasc poprawke na klase czolgow,armat:)))
Nasuwa mi sie tutaj tylko porownanie ze starym dobrym panzer Elite sprzed 7 laty ale teraz w jakiej grafice:)))Do pelni szczescia brakuje mi tylko jakiegos dobrego singiel player cos na wzor campani Panzer Elite ale jeszcze dlugo nie bedzie takiego hitu....

09.03.2006
16:27
[160]

Czarny-PL [ Chor��y ]

Do chorazego zapytanko:))
Chorazy piszesz ze miales potyczke z tTgerem.Czyzbys mial jakas nowsza bete niz 3.3 ?
Bo u mnie zanic w swiecie nie ma tigera na wersji 3.3 FULL:((

09.03.2006
16:59
[161]

graf_0 [ Nożownik ]

Czy w grze występuja działa, które można np. podczepić pod halftracka? A potem z 500m zdjąć t34 ze swojego pak-40 z krzakorów :)

09.03.2006
17:15
[162]

foxx [ lisek ]

Brisk -> Demo bedzie dostepne krotko po premierze pelnej wersji gry...

Amizaurus - Tak, pancerz ma rozna grubosc w zaleznosci od miejsca...

Czarny-PL -> To jest watek o Red Orchestra Ostfront czyli o pelnej wersji gry, NIE modzie do UT2004...

graf -> Nie, nie ma dzial...

09.03.2006
17:16
[163]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

foxx to to czytałem we wstepniaku. Myslalem, że są jakies przecieki.

wolny weekend w DoD:S był jakies 4 miechy po premierze, więc optymistycnzie mnie to nie nastraja :P

09.03.2006
17:20
[164]

foxx [ lisek ]

Nie, na oficjanym forum byla gadka o tym, autorzy obiecywali ze zajma sie demem najszybciej jak sie da po premierze pelnej wersji.

09.03.2006
17:21
[165]

graf_0 [ Nożownik ]

Są bunkry?

I czy granaty w zamkniętym pomieszczeniu bedą robić większe bum! I czy można przestrzelic z np. mosina itp drewniane płoty i inne lekkie zapory.

09.03.2006
17:24
[166]

foxx [ lisek ]

Są bunkry?

Tak

I czy granaty w zamkniętym pomieszczeniu bedą robić większe bum!

Dlaczego mialy by robic wieksze bum w pomieszczeniu niz na otwartej przestrzeni ?

I czy można przestrzelic z np. mosina itp drewniane płoty i inne lekkie zapory.

Nie wiem, nie widzialem takich plotkow czy 'lekkich zapor' ;)

09.03.2006
17:35
smile
[167]

foxx [ lisek ]

NOWE MEDIA!



(Patrzec w newsach...)

09.03.2006
17:38
[168]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

loto mi tu grafa ET a DoD:S o_O

ten celownik w snajpie takiś jakiś nie teges :>

Bardzo sie snajpa rusza? I czy rusza sie jak tylko sie zaczyna celować czy dopiero po jakims czasie w zalezności od tego czy sie biegło/lezy sie/stoi/kuca? I jak jest 1-1? Czy trzeba "dobijać" ofiare?
^do tych co grali w bete :>

09.03.2006
17:44
[169]

foxx [ lisek ]

Grafika jest lepsza niz w DOD:S (o ET juz nie mowie) ;)

Celownik jest moze i inny, ale za to realistyczny...

Bron porusza sie w zalerznosci od 'kondycji' i pozycji w jakiej sie znajdujesz, po przylozeniu do oka nie rusza sie zabardzo, dopiero po jakims czasie zaczyna sie troche chustac,a po dlugim sprincie celowanie jest wrecz nie mozliwe, trzeba odczekac chwile...

09.03.2006
17:46
smile
[170]

foxx [ lisek ]

zobaczcie na to ->

09.03.2006
17:46
smile
[171]

foxx [ lisek ]

->

09.03.2006
17:47
[172]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

foxx jak najbardziej do tej gry mnie ciagnie snajper i kupiłbym to już teraz żeby sie zaraz we wtorek przekonąc jak to działa i ma sie na róznych odległosciach :]

09.03.2006
17:49
[173]

foxx [ lisek ]

Brisk -> To kupuj, ale uprzedzam ze celowanie to nie bulka z maslem... ;)

09.03.2006
17:50
smile
[174]

foxx [ lisek ]

->

09.03.2006
17:51
[175]

graf_0 [ Nożownik ]

na jednym screenie widziałem jednak działo AT - niemiecką 50mm za workami z piaskiem

09.03.2006
17:51
[176]

Brisk. [ Gajowy Gugala ]

foxx licze, że wytrzymam albo wcześniej ktoś da mi pograć. Wiem, że kolega chyba wczoraj kupił, a jeszcze chyba pamietam jego login i hasło :D

09.03.2006
17:54
smile
[177]

foxx [ lisek ]

I troche screenow:

(te sa niezle :D)


graf -> Tak, sa dziala na mapie ale 'opuszczone' i nie da sie ich uzywac...

09.03.2006
20:30
smile
[178]

foxx [ lisek ]

zobaczcie sobie jakie sa efekty granatu\artylerii czy dostania w twarz z broni przeciwpancernej w RO ;P

09.03.2006
21:11
smile
[179]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Te "ratingi" nie wyglądają zachęcająco... Rozumiem że w Panterze amunicja zajmuje prostopadłościenne pudło wewnątrz kadłuba... ? A w Tygrysie w widoku z przodu tam gdzie pokazują to "jak pocisk spenetruje" nie trafi w silnik czy amunicje ale w skrzynię biegów :-/. Wciaż nie wiem czy jest uwzględniony rzeczywisty kształt kadłuba/wieży, jak jest liczony "podwójny" pancerz wież wielu niemieckich pojazdów (wieża plus jarzmo na sporej powierzchni), jak są liczone obłe elementy - przecież KW ma zaokraglony przód wieży, nie 15 stopni... :-/
Brak dział ppanc jest skandaliczny. Jako ppak soldier dłuższy czas próbowałem "zająć" lub uruchomić jedno z dział ppanc widziane na mapie i w koncu doszedlem do wniosku że nie udaje się bo jest zniszczone, "czarne" tak samo jak zniszczone czołgi ale występują też działa sprawne...

09.03.2006
21:20
[180]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Aha, czy w pełnej wersji czołgi sterowane przez AI (o ile będa takie) beda mogly opuszczac dziala tak jak w becie ? Do ziemi ? A nawet zastrzelic mnie kiedy wczolgalem sie POD czołg ?
I czy postacie będą dalej skakały jak kangury ? ;-) I czy drewniane elementy będzie można przestrzelić, teraz nie widzę ani dziur ani efektów (chociaż trudno sprawdzić nie widzac w co sie z drugiej strony trafia). Na mapie stalingradu sa drewniane plotki na dworcu. Czy bedzie mozna sie wychylic z dachu i spojrzec w dol ? Pod balustrada ? To tyle pytan mi przyszlo na razie do glowy :)

09.03.2006
21:22
[181]

T_bone [ Generalleutnant ]

Amizaurus---> To nie jest symulator, tu do obsługi każdego czołgu wystarczą przecież 2 osoby. Gdybym miał porównać ten system pancerza do czegoś to stwierdziłbym że bliżej RO do klasycznego Panzer Commander niż do maksymalnie rozbudowanego w statystki systemu z Combat Mission.
Mimo wszystko stwierdzam iż "w praniu" wszystko się sprawdza bo miałem okazję trochę powalczyć czołgami w becie przeciwko żywym przeciwnikom. Jeśli ktoś grał w Forgotten Hope do BF1942 i był zadowolony z realizmu to muszę powiedzieć że RO jest lepsze i stanowi krok naprzód.

09.03.2006
22:47
smile
[182]

foxx [ lisek ]

A tutaj 5 minutowy filmik z bety:



Amizaurus -> Nie, po prostu zaznaczyli mniej wiecej gdzie nalezy trafic aby uszkodzic czolg, konkretne hitpointy w grze nie sa raczej prostokatne ;), co do samej symulacji to to raczej nie jest CM ale ma swoje zalety i takie informacje jak grubosc/nachylenie pancerza, predkosc/kat/kaliber pocisku, czy ustawienie czolgu maja znaczenie a mnie to w zupelnosci wystarcza.

T_bone -> Dokladnie to 3 osoby, kierowca, strzelniczy i operator MG, oczywiscie to zalerzy tez od czolgu... ;)

09.03.2006
23:25
[183]

And [ Centurion ]

mam nadzieje ze po premierze bedzie zoorganizowany jakis trialowy weekend zeby zobaczyc jak to wszystko wyglada w praniu i czy maszyna uciagnie

10.03.2006
01:38
[184]

Amizaurus [ Pretorianin ]

Nie chcę przynudzać... ale czy na pewno T-34 przyspieszal do 30 na godzine w 7 sekund ? :-) A Tygrys do 20km/h w 4.5 sekundy ? Tak mi sie zdawalo ze czolgi przyspieszaja mniej wiecej podobnie jak w Steel Beasts i zmierzyłem... Na razie (?) nie można obracać czołgu w miejscu, co bardzo utrudnia walke Tygrysem z jego wooooolnym obrotem wieży... W rzeczywistości stosowano często obrót całego czołgu jako szybszy i dokładne przycelowanie wieżą, chociaż zależy od terenu jak miękki to należało uważać... Czas przeładowania w Panterze to koło 10 sekund. Wlasnie zerknalem wyzej na overview... 13 sekund ??? We współczesnym Leopardzie 2 120mm pociski przeładowują w 5 sekund jak się postarają... Mam nadzieje że gra będzie ewoluować... symulacja żołnierza jest bardzo fajna ale pojazdy to wciaż wobecnej postaci taka bardziej skomplikowana strzelanka... jakie ja przed chwilą widziałem rykoszety strzałów z Pantery od boku T-34, pociski odbijały się z powrotem prawie, spadały bliżej mojego czołgu :).

10.03.2006
10:49
[185]

graf_0 [ Nożownik ]

Ja zrozumiałem że pancerz będzie bardziej złożony niż np.9/10 pkt na przodzie, a nie grałem więc nie wiem tak do końca.
Ciekawe czy w rosyjskich czołgach ciężkich będzie możliwość strzelania z km który jest z tyłu wierzy skierowany do tyłu? Przy niewielkiej szybkości obrotu wieży jest to istotna obrona przeciw piechocie.

Dlaczego nie ma klasy, która miałaby ze sobą 50mm moździerz - przydatną broń, moździerz występował nawet w znacznie prostszym wolfenstein:ET.

Generalnie jak o takiej grze zacząć dyskutować to bardzo łatwo znaleźć braki i niedoróbki, ale myślę że "będzie się działo" jak już gra wyjdzie.

10.03.2006
11:00
[186]

graf_0 [ Nożownik ]

Tak sobie myślę - RO:ost ma byc dość łatwo modowalną grą, czyż nie wspaniale byłoby przygotować mod symulujący Powstanie Warszawskie - wiem że wymagałoby to przygotowania nowych modeli postaci, nowych broni, nowych map, odzwierciedlających ciekawsze akcjie z czasów PW, ale wysiłek byłby n a pewno wynagrodzony.
Gra na bank zgromadzi rzeszę graczy - może nie na skalę CS'a ale na pewno sporo, wówczas uświadomienie tym graczom że Polacy samodzielnie podjęli próbę walki z okupanem w Warszawie - i to próbę jak najbardziej udaną byłby niezłym osiągnięciem "dydaktycznym".

Mało tego - taki mod pownien być dosinansowany przez państwo! :)

10.03.2006
13:26
[187]

coralgol [ Centurion ]

@graf_0
Ja zrozumiałem że pancerz będzie bardziej złożony niż np.9/10 pkt na przodzie, a nie grałem więc nie wiem tak do końca.
Dlaczego nie ma klasy, która miałaby ze sobą 50mm moździerz - przydatną broń, moździerz występował nawet w znacznie prostszym wolfenstein:ET.


lol, pancerz zbyt prosty, ale juz jednoosobowy mozdzierz bylby w porzadku?
w roost jest mozdzierz w postaci artylerii, kaliber ktorej zalezy od autora mapy.

btw Polacy samodzielnie podjęli próbę walki z okupanem w Warszawie - i to próbę jak najbardziej udaną

he? spalem na historii, czy ty po prostu jestes z warszawy? :p

10.03.2006
14:23
[188]

graf_0 [ Nożownik ]

coralgol - w moim odczuciu PW w sensie militarnym było sukcesem - partyzanckimi siłami Warszawiacy zdołali przejąć znaczną część miasta i utrzymać ją przez ponad 2 miesiące, bez własnych sił pancernych, altylerii, lotnictwa - politycznie i strategicznie była to klęska, ale militarnie niezłe osiągnięcie.

Ale wracając do gry - taki 50mm moździerz nie byłby bardziej fantastyczny od natychmistowego wsparcia spoza mapty wzywanego przez dowódcę plutonu. Zresztą nie jest on taki znowu ciężki - rosyjski ważył 10kg + amunicja 0,9kg na pocisk, obsługa 2osobowa - jeden niesie moździerz +|4 pociski, drugi 14 pocisków

10.03.2006
16:06
[189]

Czarny-PL [ Chor��y ]

Mam jeszcze konkretne zapytanko co do sprzetu wystepujacego w RO.
Otoz nurtuje mnie pytanie czy w wersji Finalnej zrezygnowali ze STUGA 3G?
Bo jak na razie nigdzie nie widze nowego niusa na tema tego sprzetu oprocz starych scrinow:((
Czy ktos widzial Stuga 3g w wersji Finalnej?

10.03.2006
16:55
[190]

foxx [ lisek ]

Zgodnie z obietnica, udostepnili manuale:



Podoba mi sie to, widac ze dbaja o fanow i wysluchuja ich w przeciwienstwie do innych developerow...

Czarny-PL -> Wersji finalnej ? To jest osobna gra, a nie mod do UT2004 jak mowilem.... Co do stuga to nie mam pojecia.

10.03.2006
17:00
[191]

coralgol [ Centurion ]

@Czarny-PL
skoro jest w trailerze i w instrukcji, nie rozumiem dlaczego nie mialoby go byc rowniez w grze :)

10.03.2006
17:25
smile
[192]

foxx [ lisek ]

************** NOWA CZESC **************

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4832175&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.