Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Hi-Rez Studios

Firma producent wydawca

Amerykańskie studio deweloperskie i wydawca gier wideo. Hi-Rez Studios tworzy przede wszystkim dystrybuowane w modelu free-to-play gry na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Największymi sukcesami tego zespołu są serie Smite oraz Paladins.

Główna siedziba Hi-Rez Studios mieści się w Alpharetta (stan Georgia). Na przestrzeni lat zespół znacząco się rozrósł, a także otworzył oddziały w Seattle oraz brytyjskim Brighton (Red Beard Games).

Historia

Hi-Rez Studios rozpoczęło działalność w 2005 roku. Zespół, na którego czele stanęli Erez Goren i Todd Harris, składał się z deweloperów pracujących wcześniej między innymi nad The Elder Scrolls IV: Oblivion oraz serią Call of Duty.

Pierwszym dziełem Hi-Rez Studios była wydana w 2010 roku gra MMORPG pod tytułem Global Agenda. Tytuł trafił na komputery osobiste, zaś przetrwał do 2018 roku, kiedy to jego serwery zostały wyłączone. Co ciekawe, te ostatnie uruchomiono ponownie cztery lata później. Jako że Hi-Rez Studios jeszcze w 2010 r. przejęło prawa do marki Tribes, drugą grą studia była sieciowa strzelanka pod tytułem Tribes: Ascend, która zadebiutowała w 2012 roku. Choć tytuł doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony branżowych mediów, nie przetrwał zbyt długo; ekipa oficjalnie zakończyła wsparcie dla tego projektu już w lipcu 2013 r., aczkolwiek w latach 2015-2016 doczekał się on jeszcze kilku aktualizacji.

Trzecia gra zespołu, Smite, zadebiutowała w 2014 roku na komputerach osobistych, a z czasem pojawiła się również na konsolach. Produkcja, która reprezentowała gatunek MOBA, odniosła spory sukces artystyczny i komercyjny, toteż stała się jednym z filarów działalności Hi-Rez Studios.

W następnych latach ekipa skupiła się na rozwoju Smite i grach nieco mniejszego kalibru; mowa o platformówce Jetpack Fighter (2016) oraz turowej grze bitewnej z elementami karcianki zatytułowanej Hand of the Gods: Smite Tactics (2018). Rok 2018 przyniósł premierę następnego dużego projektu od Hi-Rez, sieciowej strzelanki Paladins: Champions of the Realm. Jeszcze w tym samym roku gra otrzymała spin-offy – mobilne Paladins Strike, a także opartą na zasadach battle royale grę Realm Royale.

Rok 2018 upłynął dla Hi-Rez Studios również pod znakiem podziału na cztery dywizje. Titan Forge zajęła się rozwojem marki Smite, Evil Mojo dostała markę Paladins, Heroic Leap (z czasem wcielona do Evil Mojo) pracowała nad Realm Royale, zaś Alacrity Arthouse czuwała nad stroną artystyczną projektów studia.

W 2019 roku Hi-Rez Studios powróciło do marki Smite, oddając w ręce graczy mobilne Smite Blitz. Ponadto zespół poinformował o otwarciu nowego studia, Red Beard Games, którego siedziba mieściła się w brytyjskim Brighton. Rok 2020 przyniósł premierę multiplayerowej strzelanki TPP pod tytułem Rogue Company. Poza tym w podobnym czasie pod skrzydłami Hi-Rez Studios powstał zespół Prophecy Games, który szybko uzyskał niezależność. Na jego czele stanął jeden z założycieli opisywanej firmy – Erez Goren.

W 2022 roku w ręce graczy oddano Divine Knockout, czyli dzieło wyżej wspomnianego Red Beard Games. Na początku 2024 roku zaś Hi-Rez Studios wyjęło potencjalnie największego asa z rękawa, oficjalnie zapowiadając grę Smite 2 na komputery osobiste i konsole.

Anulowane projekty

Na przestrzeni lat Hi-Rez Studios pracowało nad szeregiem projektów, które nie doczekały się premiery. Mowa między innymi o takich dziełach jak zapowiedziana w 2010 roku strzelanka MMO pod tytułem Tribes Universe, ujawniona światu w 2012 roku gra Global Agenda 2, mobilne Bot Smashers, a także Smite Rivals, którego tworzenie wstrzymano w marcu 2017 roku.


Plany wydawnicze na przyszłość

Smite 22024

Współpracujący z Hi-Rez Studios producenci gier

Lista producentów gier wydawanych przez Hi-Rez Studios


Red Beard Games