Porównując PC i konsole - biorąc pod uwagę, że liczyły się *wszystkie* konsole, to PC i tak nie wyszedł najgorzej. To tylko taka obserwacja, nie próbuję prowokować, żeby nie było.
A te pupile to tak... na serio?
Wskaźnik typów pupili posiadanych przez profesjonalistów z branży:
240 psów
165 kotów
11 ptaków
7 królików
4 żółwie
4 chomiki
4 rybki
Oraz 22 osobniki zakwalifikowane do kategorii inne, m.in.: 3 gekony, 3 wypchane zwierzaki, 2 węże, 2 jeże, 2 świnki morskie, 2 konie, 2 iguany, 2 szynszyle, fretka, odkurzacz roomba z przyczepionymi oczami i jedna sadzonka bazylii.
Rynek PC ma się dobrze, to trąbienie że PC do gier upada jest nie prawdą, teraz przez różne wyprzedaże kupiłem trochę gier, a jeszcze ile dostałem gratis od EGS, GOGa i całej reszty to nie liczę no i PC to najbardziej zróżnicowane gry od małych indyków po wielkie gry porty, oraz gry tylko na PC takie jak Crusader Kings III i Humankind na które czekam.
Przeraża kilka wyników
Wartość rynku mobilnego + dumphonowego + konsolowego względem PC. :-O
Wygląda na to że niestety PC zgodnie z przewidywaniami jest w odwrocie.
Ilość sprzedanych kopii cyfrowych względem fizycznych. :-(
To wszystko jasno ukazuje kierunek inwestycji i ogólnego rozwoju.
Są to bardzo złe informacje dla takiego gracza jak ja.
Jestem po prostu w pupie i obym któregoś dnia nie począł się w niej urządzać.
Jedyna pociecha że z konsekwencjami będą się borykać kolejne pokolenia graczy a nie ja i być może nawet nie będą wiedzieli o co w tym chodzi oraz że mogło być lepiej.
Jak kupujesz grę w pudle, a potem i tak musisz ją ściągać ze Steama to ja się nie dziwię, że pudła na PC umierają. Na własne życzenie zresztą.
Nowa generacja konsol trochę podgoniła w tym roku. W pierwszym półroczu PC zaczął znacząco odrabiać względem konsol, ale jak widać finalnie różnica jest większa niż rok temu. Sporo zyskał rynek Mobilny, bo aż 3% względem 2019. PC stracił 2% rynku, a konsole 1%.
Zyski z roku na rok coraz większe. Sam PC i Konsole rosną rocznie o około 10Bn. Streaming i dostęp do dobrego internetu wszędzie bez limitu może chyba tylko odwrócić trend w jakim idzie gaming - zmniejszyć przewagę mobilek.
"26,04 miliony dolarów zarobionych ze sprzedaży Animal Crossing: New Horizons na całym świecie w przeciągu pierwszych 6 miesięcy od premiery"
Tutaj jest błąd, powinno być, 26,04 milionów kopii sprzedanych przez pierwszych 6 miesięcy od premiery
Niesamowite jak bardzo różnią się gusta graczy z Japonii i Zachodu. Na przykład dla mnie na japońskiej liście nie ma ani jednej gry, która by mnie interesowała.
Z listy YouTuberów nie znam ani jednego, ale nie oglądam też zbyt wielu YouTuberów, więc raczej nie jestem w temacie.
To, że prawie połowa posiadaczy PlayStation 4 ma też Xboxa jest dosyć ciekawe.
Wykres "procentowy wskaźnik posiadaczy konsol na terenie UK" posiada złą analizę danych z wykresu.
Głównymi wartościami są wiersze i to na ich podstawie przypisujemy wartości z kolumn.
Dla Switcha: 60% jego userów posiada też PS4, 51% Xboxa.
Dla PS4: 36% posiada też switcha, 35% Xboxa.
Dla Xboxa: 40% posiada też switcha, 46% ma też PS4.
O co chodzi z tymi pupilami?
spoiler start
Znam takiego jednego gekona z F1:-P
spoiler stop
Imponujące i piękne wyniki (poza wynikami mikropłatności, które szpecą te infografiki oraz ranią oczy). Oby w następnym roku było jeszcze lepiej.
PS. Jak ja bardzo cenię sobie to, że dla komfortu wszystkich czytelników tłumaczycie te wszystkie informacje i dane na nasz rodzimy język. Potraficie myśleć o wszystkich.
720 milionów graczy w Chinach. Nic dziwnego, że GOG ugiął się w sprawie Devotion... :P
Blisko polowa konsolnikow w UK poradzila sobie z dylematem MS czy SONY.
Gry mobilne z pewnością wyparły całą resztę.
Masa stron internetowych które dają możliwość pobierania gier bez żadnych cracków itp. powoduje że znaczna część osób rezygnuje z konsol, komputerów.
Wystarczy wejść w google by znaleźć takie strony jak nasza rodzima gry-online.pl/S018.asp?ID=1892 czy mobilecheats.edu.pl a to wszystko dla kasy. Co zrobisz jak nic nie zrobisz :D
Branża sie rozwija, to napewno dobra wiadomość dla tych, ktorzy w niej pracuja.
Ja niestety mam wątpliwości czy gry video sie rozwijaja, czy moze monetyzuja.
Zbytnia komercja odcina sztukę, rozwój, wygasza proby stworzenia czegoś nowego, za to stara sie okopac w tym co znane i wyciskac coraz wiecej pieniążka ze wszystkiego.
Mamy coraz mniej gier ambitnych, przelomowych, opartych na nowycj technologiach. Coraz wiecej zas smietnika (99% gier tzw indie) czy klony.
A jakość techniczna tez coraz słabsza (gry Bethesdy, Cyberpunk 2077 itd.).
Pieniadz coraz większy, ale czy jakosc takze? Patrzac na ecy od Sony, na RDR2 od Rockstara to ma sie ochote powiedziec, ze tak, ale na jedna perłe jaka jest RDR2 przypada chyba ze 100 tys gier miernych, slabych lub przecietnych.
Czy to mozna nazwać rozwojem? Wg mnie nie do końca.
Jesli branza nastawia sie tylko na kase to pozniej mamy takiego CDP ktory bawi sie w gielde by na gorce sprzedac akcje, a gra ma trzeciorzedne znaczenie, albo Bloober Team, ktory jest specjalistą od wyciagania kasy od Państwa, a ich gry sa na jedno kopyto co najwyżej przecietne.
Jesli kasa jest wazniejsza pd samych gier to rozwoju nie bedzie. Rozwoj jest tak gdzie jest pasja i miłość, a pozniej kasa.
Czyli mobilki wciagaja nosem PC i konsole.
Jak jeszcze streaming spowszednieje to wogole PC/konsole stana sie reliktem przeszlosci za pare lat.
Bardzo ciekawy obraz rynku gier się przedstawia się w tym raporcie. Dla mnie jako fana gier w pudełek cieszymy mnie fakt ,że ten segment rynku w roku Covida 19 tak mocno trzyma się w przypadku konsol. Smuci mnie jako fana gier AAA tak duży udział mikro syfu w cyfrowej dystrybucji i fakt, że w przypadku PC pudełka stały się totalną niszą. W sumie obawiałem się znacznie gorszego wyniku pudelek a tak to jest wciąż połowa całej sprzedaży gier AAA na konsolach.
Nic się nie zmienia od lat. Gry mobilne rządzą a dla poważnych graczy konsolowe.