Gry wieloosobowe wykorzystujące lokalną sieć DS
Prowadzenie rozgrywki wieloosobowej przez sieć lokalną (LAN) to nieco zapomniana już forma wariantu multiplayer, która czasy świetności przeżywała w latach 90-tych XX wieku, gdy niezykle popularne były kafejki internetowe. W sieci lokalnej gracze nie muszą łączyć się przez Internet, bo ich komputery czy konsole są ze sobą bezpośrednio sprzężone (bezprzewodowo lub z użyciem kabli sieciowych). Jest to forma multiplayera wybierana zwykle przez osoby, które spotykają się w jednym miejscu (tzw. LAN party).
Call of Duty 4: Modern Warfare
Akcji 5 listopada 2007
Czwarta odsłona przebojowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS) autorstwa studia Infinity Ward. Tym razem deweloperzy z kalifornijskiego Encino zdecydowali się zerwać z tradycją i przenieść akcję w czasy współczesne. Zagmatwana, wielowątkowa fabuła Call of Duty 4: Modern Warfare przedstawia zmagania z rosyjskimi ultranacjonalistami pod wodzą nieobliczalnego Imrana Zachajewa. Gracze obserwują wydarzenia oczami kilku żołnierzy m.in. z brytyjskiego SAS i korpusu amerykańskiej piechoty morskiej. Kampania główna składa się z szeregu misji ulokowanych w różnych zakątkach świata. Rozgrywka bazuje na sekwencjach strzeleckich, często o mocno oskryptowanym przebiegu. Poza trybem dla jednego gracza twórcy przygotowali także rozbudowany, sieciowy multiplayer. Od strony technicznej Call of Duty 4: Modern Warfare bazuje na możliwościach silnika IW Engine.
Anno: Create a New World
Strategiczne 20 maja 2009
Czwarta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, zapoczątkowanych w 1998 roku. Za jej powstanie odpowiada już po raz drugi ekipa Related Designs, będąca częścią koncernu Ubisoft. Zgodnie z tytułem gry, akcja przenosi nas ponownie w czasy średniowiecza i wielkich odkryć geograficznych, a gracze wcielają się w role kolonistów, którym udało się dotrzeć do wschodnich wybrzeży Azji. Mechanika zabawy nie odbiega od standardów znanych miłośnikom serii. Poczynając od skromnej osady, założonej na jednej z niewielkich wysepek, mamy za zadanie dbać o rozwój naszej kolonii, przekształcając kolejne miasta w tętniące życiem metropolie. Anno 1404 oferuje rozbudowany model ekonomiczny, uwzględniający tworzenie skomplikowanych łańcuchów produkcyjnych oraz efektywny handel i dyplomację. Wśród całej masy pomniejszych nowości, wyróżnić należy głównie pojawiający się po raz pierwszy w historii serii tryb sandboksowy, pozwalający na swobodną zabawę bez ograniczeń fabularnych.
Disciples II: Dark Prophecy
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia turowa osadzona w realiach fantasy, będąca bezpośrednią kontynuacją Disciples: Sacred Lands. Wkraczamy do magicznego świata przypominającego czasy średniowiecza, gdzie cztery rasy toczą walkę o rozległe terytoria. W porównaniu do poprzedniej części usprawniono grafikę, interfejs użytkownika, a także sztuczną inteligencję przeciwników. Gra posiada tryb multiplayer do czterech graczy.
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Wyścigi 15 listopada 2005
Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.
Need for Speed: Underground 2
Wyścigi 27 maja 2005
Kontynuacja bestsellerowej gry Need for Speed: Underground z 2003 roku, która odmieniła oblicze jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W grze przenosimy się ponownie do skąpanej w mroku metropolii, którą po raz pierwszy w historii cyklu możemy dowolnie eksplorować, biorąc udział w kolejnych wyścigowych zmaganiach. Podczas zwiedzania miasta możemy rzucać wyzwania napotkanym kierowcom i uzyskiwać informacje o kolejnych miejscach spotkań wielbicieli nielegalnych wyścigów. Mechanika rozgrywki nie zmieniła się w istotny sposób, a autorzy cyklu położyli nacisk na szczegółowe odtworzenie jeszcze większej liczby licencjonowanych samochodów oraz części tuningowych. Oprawa graficzna gry została wyraźnie poprawiona i wykorzystuje całą masę nowoczesnych efektów graficznych. Równie wysoki poziom reprezentuje ścieżka dźwiękowa, w której wykorzystano tradycyjnie utwory znanych wykonawców o szerokim spektrum gatunkowym.
The Sims 2
Symulacje 24 października 2005
Kontynuacja bijącej rekordy popularności gry symulacyjnej The Sims (2000). Dewelopingiem The Sims 2 zajęło się studio Maxis (SimCity, EA Land i inne) we współpracy z koncernem Electronic Arts. Gracze ponownie mają okazję zaopiekować się wirtualnymi postaciami, kierując ich poczynaniami przez niemal całe życie – od wczesnego dzieciństwa aż do późnej starości. Celem zabawy jest osiągnięcie możliwie jak najwyższego wyniku Life Score, obrazującego intensywność ważnych wydarzeń w życiu bohatera. W porównaniu z pierwowzorem, The Sims 2 oferuje bardziej rozbudowany system tworzenia Simów, a także znacznie większy asortyment przedmiotów, jakie wprowadzić można do ich otoczenia. Zastosowanie wydajnego silnika graficznego pozwoliło natomiast zaprezentować wirtualne życie Simów w pełnym trójwymiarze.
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Akcji 8 listopada 2011
Trzecia odsłona serii pierwszoosobowych strzelanin (FPS), stanowiącej jeden z sub-cykli marki Call of Duty. Produkcją Call of Duty: Modern Warfare 3 zajęło się studio Infinity Ward. Zrobiło to przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Activision (takich jak Raven Software i Sledgehammer Games). Fabuła gry kontynuuje wątki z pierwszej i drugiej części. Gracze poznają dalsze losy członków oddziału Task Force 141, którzy próbują zlikwidować szefa rosyjskich ultranacjonalistów, odpowiedzialnego za wybuch ogólnoświatowego konfliktu. Twórcy sięgnęli po sprawdzone rozwiązania z bardzo widowiskową, choć mocno oskryptowaną kampanią główną, dynamicznymi sekwencjami strzeleckimi oraz rozbudowanym trybem rozgrywki wieloosobowej. Za atrakcyjną oprawę audiowizualną gry odpowiada silnik IW Engine czwartej generacji.
Pokemon Black 2
RPG 23 czerwca 2012
Bezpośrednia kontynuacja Pokemon Black, cieszącego sie dużą popularnością wśród graczy, jednego z bardziej popularnych tytułów na DS-a. Mimo urzędującego na rynku 3DS-a, twórcy zdecydowali się stworzyć sequel jeszcze raz z myślą o starszej konsolce, która w momencie premiery gry posiadała większą bazę użytkowników.
Call of Duty: Black Ops
Akcji 9 listopada 2010
Pierwszoosobowa strzelanina (FPS), będąca siódmą odsłoną serii Call of Duty i zarazem początkiem nowego sub-cyklu. Gra wyprodukowana została przez studio Treyarch, które w swoim dorobku ma również Call of Duty: World at War. Fabuła kampanii głównej w Call of Duty: Black Ops prezentowana jest w formie retrospekcji głównego bohatera – Alexa Masona. Komandos na usługach CIA powraca we wspomnieniach do misji z okresu Zimnej Wojny. Gra oferuje kilka wariantów rozgrywki zarówno dla jednego jak i wielu graczy, w tym możliwość zabawy w kooperacji oraz tryb zombie. Od strony technicznej Call of Duty: Black Ops bazuje na możliwościach zmodyfikowanych technologii IW Engine 3.0 oraz Demonware.
Need for Speed: Nitro
Wyścigi 6 listopada 2009
Kolejna odsłona znanej serii Need for Speed, tym razem stawiającej na bardziej zręcznościową zabawę. Mnóstwo licencjonowanych samochodów z górnej półki i niezwykła oprawa audiowizualna.
Jagged Alliance
Strategiczne 19 maja 2009
Jagged Alliance to pierwsza odsłona serii taktycznych strategii turowych, za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Sir-Tech. Gracz dowodzi grupą najemników, którzy mają za zadanie oczyścić tropikalną wyspę Metavira z wrogów. Członkowie oddziału posiadają zróżnicowane umiejętności, a powodzenie poszczególnych misji uzależnione jest od ich właściwego wykorzystania.
Pokemon Platinum
RPG 22 maja 2009
Pokémon Platinum to kolejna gra, w której możemy stać się trenerem popularnych Pokemonów. Stanowi dopełnienie innych tytułów serii - Diamond oraz Pearl - jednocześnie będąc ich udoskonaloną wersją.
LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues
Przygodowe 17 listopada 2009
Kontynuacja popularnej przygodowej gry akcji, opracowana przez studio Traveller's Tales. Gracze po raz kolejny mogą wcielić się w tytułowego bohatera, by wziąć udział w przygodach przedstawionych w oryginalnej kinowej trylogii oraz w najnowszym filmie, czyli Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. W porównaniu z pierwszą częścią serii, te pierwsze doczekały się nowych zadań, poziomów oraz pojazdów – dodatkowo, główny bohater może zrobić użytek z nowych funkcji bicza, pokroju przyciągania przeciwników. Same lokacje stały się jeszcze bardziej interaktywne (do walki z przeciwnikami możemy wykorzystać niemal wszystko, co znajdziemy), a w trakcie zabawy nic nie stoi na przeszkodzie, by przełączać się w locie pomiędzy dostępnymi bohaterami (których bogata lista obejmuje ponad sześćdziesiąt grywalnych postaci) lub zaprosić do współpracy drugą osobę. Poza trybami Story lub Free Play, LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues ma do zaoferowania rozbudowany edytor pozwalający na tworzenie własnych etapów oraz dzielenie się nimi z innymi graczami.
Pokemon Black
RPG 18 września 2010
Pokemon Black to kolejna odsłona cyklu, w którym gracz ma okazję wyszkolić, a następnie wystawić do walki setki przeróżnych stworków. Pokemony toczą walki z innymi w iście RPG-owym stylu. Wygrywając potyczki poszerzamy naszą kolekcję o kolejnych milusińskich. W sumie do zebranie jest około 600 gatunków.
Need for Speed Carbon: Own the City
Wyścigi 1 listopada 2006
Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy. Pierwszym z nich są pojedynki w kanionie, podczas których możemy przebić się przez barierki i spaść w przepaść. Druga z nowości to możliwość stworzenia własnego teamu, którego członkowie będą nas wspomagać w niektórych wyścigach np. blokując rywali. W grze nie zabrakło cut-scenek z udziałem żywych aktorów, kilkudziesięciu licencjonowanych modeli samochodów, a także rozbudowanych opcji tuningu, gdzie dzięki specjalnemu modułowi Autosculpt możemy zmodyfikować niemal każdy element nadwozia.
Anno 1701: Dawn of Discovery
Strategiczne 24 sierpnia 2007
Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry.
My Horse and Me 2
Sportowe 31 października 2008
Kontynuacja gry sportowo-symulacyjnej, poświęconej koniom i jeździectwu. Tym razem wcielamy się w postać nastolatki, która marzy o rozpoczęciu kariery zawodowego dżokeja i w tym celu przybywa na farmę swojego wujka, hodującego konie wyścigowe. Szybko okazuje się jednak, że farma ma problemy finansowe, a zatrudniony tam personel nie bardzo zna się na swoim fachu. Dlatego jedyną szansą na uratowanie stadniny przed upadkiem staje się zwycięstwo w prestiżowym konkursie w Kentucky. My Horse and Me 2, podobnie jak wydany rok wcześniej pierwowzór, stawia przede wszystkim na realizm, oferując ponownie oficjalną licencję światowej organizacji jeździeckiej FEI. Podczas rozgrywki uczestniczymy w szeregu zróżnicowanych minigier, mających na celu doskonalenie umiejętności naszego konia, musimy też dbać o niego i upiększać w taki sposób, aby zachwycić bardzo wymagające jury. Plusem gry jest także spory nacisk, jaki położono na wytworzenie swoistej więzi między jeźdźcem a zwierzęciem.
LEGO Star Wars: The Complete Saga
Akcji 6 listopada 2007
Kompletne wydanie dwóch bestsellerowych gier z serii LEGO, bazujących na fabule sześciu dotychczasowych odsłon filmowego cyklu Gwiezdnych Wojen (podzielonych na klasyczną i nową trylogię). W skład LEGO Star Wars: The Complete Saga weszła wydana pierwotnie w 2005 roku gra LEGO Star Wars oraz jej stworzona rok później kontynuacja LEGO Star Wars: The Original Trilogy. Pod względem mechaniki tytuł nie odbiega od wcześniejszych produkcji studia Traveller’s Tales, będąc barwną przygodówką akcji z elementami platformowymi. Podczas rozgrywki (dostępnej także w 2-osobowym trybie kooperacji) wcielamy się w całą masę postaci z kultowej gwiezdnej sagi i odwiedzamy szereg znanych z filmów lokacji. Od strony fabularnej, obie gry połączone zostały zaś w jedną epicką historię, wzbogaconą dodatkowym etapem w V epizodzie oraz rozgrywanym na czas zupełnie nowym trybem Challenges, w którym zadaniem graczy jest jak najszybsze znalezienie wymaganej liczby ukrytych przedmiotów.
Need for Speed ProStreet
Wyścigi 13 listopada 2007
Jedenasta odsłona popularnej serii wyścigowej, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, gra zrywa całkowicie z ideą nielegalnych wyścigów samochodowych, przenosząc akcję na profesjonalne, zamknięte tory. Gracze biorą udział w szeregu kolejnych zawodów, w ramach których rozgrywane są cztery podstawowe warianty wyścigów: tradycyjny, Drag, Drift oraz Speed Challenge, polegający na uzyskaniu jak najwyższej prędkości. Kolejne zwycięstwa odblokowują dostęp do nowych wyzwań oraz dodatkowych samochodów. Te reprezentują 26 licencjonowanych marek i dzięki specjalnemu systemowi Autosculpt mogą być poddawane tuningowi. Autorzy położyli szczególny nacisk na odwzorowanie kolizji oraz model uszkodzeń, których efekty wpływają teraz również na osiągi naszego wozu. Dla amatorów realizmu przewidziano także możliwość wyłączenia wszelkich udogodnień, jak wspomaganie kierownicy czy ABS, co czyni model jazdy nieco bardziej symulacyjnym.
Super Mario 64 DS
Zręcznościowe 20 listopada 2004
Super Mario 64 DS to konwersja pierwszej trójwymiarowej platformówki wydanej w roku 1996 na konsolę Nintendo 64. Wprowadzenie usprawnień graficznych, nowych misji oraz ekranu dotykowego udanie odświeżyło tę nieco przykurzoną pozycję. Super Mario 64 DS wyprodukowała i wydała znana chyba wszystkim, firma Nintendo.
Resident Evil: Deadly Silence
Przygodowe 7 lutego 2006
Przygotowana przez firmę Capcom reedycja pierwszej odsłony cyklu Resident Evil, opracowana z myślą o konsoli Nintendo DS. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł może się pochwalić obecnością zagadek logicznych, a także rozmaitych minigier, takich, jak choćby reanimacja (do czego wykorzystujemy mikrofon podłączony do konsoli). Produkcja w interesujący sposób korzysta z unikalnych możliwości urządzenia – rozgrywka toczy się na dolnym wyświetlaczu, a na górnym panelu prezentowane są rozmaite parametry postaci. W trakcie zabijania kolejnych oponentów ekran zasłaniają natomiast plamy wirtualnej krwi, które usuwamy za pomocą pociągnięć rysika. Na uwagę zasługuje także specjalny tryb walki nożem, w którym akcja prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby. Zmiany nie objęły jednak fabuły oraz głównych założeń zabawy. Trafiamy zatem do opanowanej przez zombie rezydencji, którą przemierzamy w skórze dwójki bohaterów – Chrisa Redfielda i Jill Valentine.
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
RPG 1 października 2007
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass to kolejna odsłona przebojowej sagi - tym razem przygotowana wyłącznie z myślą o konsoli Nintendo DS. Akcja niniejszego programu ma miejsce w kilka miesięcy po wydarzeniach, które przedstawiono w poprzedniej części, noszącej podtytuł The Wind Waker.
LEGO Batman: The Videogame
Zręcznościowe 23 września 2008
Kolejne dzieło studia Traveller's Tales, w którym świat duńskich klocków połączono z innym znanym uniwersum – tym razem wybór padł na znanego z komiksów i filmów Człowieka Nietoperza. Zadaniem graczy wcielających się w Batmana i jego pomocników jest zapanowanie nad chaosem, jaki rozpętali na ulicach Gotham City złoczyńcy pokroju Jokera, Pingwina i Dwóch Twarzy. Rozgrywka polega na eksploracji świata zbudowanego z klocków LEGO, walce z przeciwnikami i rozwiązywaniu prostych zagadek. Zabawę w LEGO Batman: The Videogame uatrakcyjnia możliwość ukończenia przygody w towarzystwie drugiej osoby – oprócz wspomnianych wcześniej przyjaciół zamaskowanego Bruce'a Wayne'a (takich jak choćby Robin lub Alfred), do naszej dyspozycji oddano także rozmaite czarne charaktery, co pozwala na toczenie pojedynków pomiędzy graczami. Niezależnie od platformy (tytuł pojawił się na komputerach osobistych oraz na konsolach stacjonarnych i przenośnych), całość charakteryzuje się przyjemną dla oka oprawą graficzną.