Gry wieloosobowe wykorzystujące podzielony ekran XBOX
W przypadku podzielonego ekranu (split-screen) gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo multiplayerowa rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy – zazwyczaj maksymalnie czworo – bierze udział w zabawie równocześnie, a dla każdego z nich wydzielony zostaje indywidualny kawałek ekranu na telewizorze lub monitorze. Split-screen jest najpopularniejszy na konsolach, w gatunkach takich jak strzelanki czy gry wyścigowe.

Need for Speed: Underground
Wyścigi 17 listopada 2003
Kolejna, siódma już odsłona legendarnego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. Gra opracowana ponownie przez zespół EA Black Box wnosi do serii prawdziwą rewolucję, koncentrując się na tematyce nielegalnych wyścigów ulicznych. Tym razem, oprócz tradycyjnych wyścigów po ulicach pogrążonego w nocy miasta, czeka na nas także rywalizacja w zupełnie nowych trybach: drag racing oraz drift. Do naszej dyspozycji oddany został pokaźny wachlarz licencjonowanych wozów, popularnych wśród wielbicieli nielegalnego ścigania. Jednym z głównych atutów gry są spore możliwości ich modyfikacji, przy użyciu licencjonowanych części najpopularniejszych firm tuningowych. W grze położono spory nacisk na aspekt finansowy, a nowe modele samochodów i części nabywamy za gotówkę zarobioną podczas kolejnych wyścigów. Naszym zmaganiom towarzyszy wybuchowa ścieżka dźwiękowa, stanowiąca istną mieszaninę gatunków - od rapu, poprzez techno, aż do metalu.

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Wyścigi 15 listopada 2005
Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

Sniper Elite: Berlin 1945
Akcji 7 października 2005
Pierwszoosobowa gra akcji z elementami skradanki autorstwa studia Rebellion Software, znanego dotąd głównie za sprawą kultowej strzelaniny Aliens vs Predator z 1999 roku. Akcja gry Sniper Elite: Berlin 1945 rozgrywa się w ostatnich dniach II wojny światowej, a podczas zabawy wcielamy się w postać Petera Maurera – elitarnego niemieckiego snajpera, zrekrutowanego przez amerykańską agencję OSS. Celem bohatera będzie rozprawienie się z pozostałościami armii nazistowskiej oraz agentami rosyjskiego SMERSH i nie dopuszczenie do przejęcia przez nich tajnych projektów niemieckich inżynierów i uczonych. Rozgrywka łączy cechy klasycznych strzelanin FPS z elementami skradanki, premiując ukrywanie się i cichą eliminację wrogów za pomocą kilku rodzajów karabinów snajperskich, wyciszonego pistoletu, granatów oraz noża, choć podczas zabawy nie zabraknie też okazji do użycia karabinów maszynowych, bomb i panzerfaustów.

Tom Clancy's Ghost Recon
Akcji 12 listopada 2002
Kolejna taktyczna gra akcji promowana nazwiskiem Tom’a Clancy’ego. Tym razem jej bohaterami są członkowie elitarnego oddziału żołnierzy „The Ghosts”, których można spotkać wszędzie tam gdzie toczy się konflikt zbrojny.

Halo: Combat Evolved
Akcji 15 listopada 2001
Halo: Combat Evolved to futurystyczna strzelanina FPP/TPP, w której wcielamy się w postać Master Chefa - jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów gier wideo. Za powstanie produkcji odpowiada ekipa studia Bungie Software, znana dotąd głównie z bestsellerowej serii RTS-ów Myth. Akcja gry opowiada o konflikcie pomiędzy ludźmi i dążącymi do ich całkowitego unicestwienia obcymi. Wcielając się w postać genetycznie zmodyfikowanego żołnierza, stajemy się członkiem elitarnej formacji bojowej, której zadaniem jest powstrzymanie przybyszów z kosmosu. Rozgrywka toczy się w wielu zróżnicowanych sceneriach, takich jak lasy, bagna, łąki, a także bazy i podziemne instalacje obcych. Atutem produkcji jest zaawansowany silnik z realistycznym modelem fizycznym, pozwalającym m.in. na wykorzystanie w formie osłon wszystkich elementów otoczenia czy też skorzystanie z szerokiej gamy pojazdów bojowych. Całości dopełnia rozbudowany tryb multiplayer, przeznaczony do zabawy na podzielonym ekranie oraz w sieci.

Delta Force: Black Hawk Down
Akcji 26 lipca 2005
Kolejna, czwarta gra z serii Delta Force. Akcja oparta została na autentycznych wydarzeniach związanych z operacjami wojskowymi „Restore Hope” oraz „Task Force Ranger”, które miały miejsce w 1993 roku w Somalii

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
Akcji 18 listopada 2003
Kolejna odsłona cyklu Jedi Knight, za której opracowaniem stoi studio Raven Software. Jej akcja toczy się sześć lat po wydarzeniach opowiedzianych w drugiej części serii. Gracze wcielają się w studenta Akademii Jedi, prowadzonej przez Luke'a Skywalkera i Kyle'a Katarna na księżycu Yavin 4. Co ciekawe, tym razem przed rozpoczęciem zabawy tworzymy własną postać, wybierając jej rasę, płeć, ubiór oraz cechy fizyczne. W naszej gestii leży również skonstruowanie indywidualnego miecza świetlnego – choć stanowi on nasz podstawowy oręż, nic nie stoi na przeszkodzie, by w walce wykorzystywać bardziej konwencjonalny arsenał w postaci pistoletów i karabinów energetycznych. Pomimo że założenia misji nie odbiegają od standardów, do jakich przyzwyczaiły nas wcześniejsze gry spod znaku Jedi Knight, Jedi Academy wyróżnia się na tle poprzedniczek za sprawą nieliniowej kampanii (poszczególne etapy możemy przechodzić w dowolnej kolejności). W toku przygody zwiedzamy między innymi Tatooine oraz Hoth, a w miarę czynionych postępów zdobywamy i rozwijamy zróżnicowane zdolności reprezentujące jasną i ciemną stronę Mocy. Obrana przez nas droga ma wpływ nie tylko na przebieg kilku ostatnich zadań, lecz także na zakończenie gry.

Richard Burns Rally
Wyścigi 1 czerwca 2004
Kolejna (po produktach z serii Colin McRae Rally marki Codemasters) gra, firmowana nazwiskiem znanego kierowcy wyczynowego. Patronem został w tym przypadku słynny Rajdowy Mistrz Świata z 2001 roku - Richard Burns.

Need for Speed Carbon
Wyścigi 1 listopada 2006
Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy. Pierwszym z nich są pojedynki w kanionie, podczas których możemy przebić się przez barierki i spaść w przepaść. Druga z nowości to możliwość stworzenia własnego teamu, którego członkowie będą nas wspomagać w niektórych wyścigach np. blokując rywali. W grze nie zabrakło cut-scenek z udziałem żywych aktorów, kilkudziesięciu licencjonowanych modeli samochodów, a także rozbudowanych opcji tuningu, gdzie dzięki specjalnemu modułowi Autosculpt możemy zmodyfikować niemal każdy element nadwozia.

The Lord of the Rings: The Return of the King
Akcji 3 listopada 2003
Gra akcji z elementami RPG, opracowana przez zespoły Visceral Games oraz EA Redwood Shores w oparciu o licencję filmowego hitu o tym samym tytule. Produkcja pozwala graczom wcielić się w jedną z kilkunastu postaci znanych ze srebrnego ekranu (na ich liście pojawiają się Frodo, Gandalf, Aragorn i Legolas), w których skórze podejmują próbę ostatecznego zniszczenia Pierścienia Władzy, a co za tym idzie – Mrocznego Władcy, Saurona. Rozgrywka w The Lord of the Rings: The Return of the King koncentruje się na starciach z hordami przeciwników, toczonych na dwunastu zróżnicowanych polach bitew; mowa między innymi o Minas Tirith, Polach Pelennoru, Czarnej Bramie czy choćby o Ścieżkach Umarłych. W miarę postępów rozwijamy poszczególnych bohaterów, zyskując dostęp do potężniejszych kombinacji ciosów, które później można wykorzystać w potyczkach. Dodatkową atrakcją wersji na komputery osobiste i konsole stacjonarne są wstawki filmowe pochodzące z trzeciej części filmowej trylogii Władcy Pierścieni oraz soundtrack skomponowany przez Howarda Shore'a. Całość można ukończyć w pojedynkę lub w towarzystwie drugiego gracza.

Sid Meier's Pirates!
Przygodowe 11 lipca 2005
Sid Meier's Pirates! to nowa, przygotowana z myślą o wymaganiach graczy w XXI wieku, wersja hitu z lat 80-tych ubiegłego stulecia o tym samym tytule. Podobnie jak pierwowzór z dawnych lat, jest to mieszanka elementów zręcznościowych, przygodowych i cRPG osadzona w czasach gdy wszelakiej maści piraci królowali na Karaibach.

Tony Hawk's American Wasteland
Sportowe 18 października 2005
Tony Hawk’s American Wasteland jest następną grą zręcznościową z serii, firmowanej nazwiskiem znanego amerykańskiego sportowca. System zabawy przypomina dwie odsłony Tony Hawk’s Underground, a akcję umiejscowiono tylko na terenie Los Angeles (obecność prawdziwych lokacji pokroju Hollywood itd.).

Need for Speed: Hot Pursuit 2
Wyścigi 1 października 2002
Szósta odsłona popularnej serii samochodowej firmy Electronic Arts, rozwijająca pomysły zapoczątkowane w wydanym w 1998 roku Need for Speed III: Hot Pursuit. Podobnie jak w poprzedniczce, akcja gry koncentruje się na rywalizacji z policją, a do dyspozycji graczy oddano kilka trybów rozgrywki, pozwalających wcielić się zarówno w prawdziwych piratów drogowych, jak i goniących ich stróżów prawa, by rywalizować z komputerem bądź znajomymi w sieci. Głównym z nich jest oczywiście tytułowy Hot Pursuit, w którym ścigamy się z przeciwnikami z udziałem policji. Na potrzeby gry przygotowano ponad 20 zróżnicowanych tras, umiejscowionych w terenach miejskich, nadmorskich czy też leśnych. W garażu znajdziemy zaś tradycyjnie dla serii pokaźny wachlarz licencjonowanych samochodów, które podczas rozgrywki będziemy sukcesywnie nabywać za zdobyte w wyścigach punkty. Tytuł cechuje się dopracowaną, trójwymiarową grafiką oraz ścieżką dźwiękową z udziałem wielu znanych wykonawców.

Midnight Club II
Wyścigi 3 czerwca 2003
Kolejna część ekscytujących wyścigów ulicznych pochodzących z firmy Rockstar Games. Najlepsi kierowcy co noc spotykają na ulicach trzech olbrzymich metropolii, tj. Los Angeles, Paryża i Tokio, by z ogromnymi prędkościami mknąć ulicami śpiącego miasta.

Medal of Honor: Wojna w Europie
Akcji 7 czerwca 2005
Kolejna konsolowa odsłona rozwijanej przez firmę Electronic Arts serii drugowojennych strzelanin FPS Medal of Honor. Po krótkiej wycieczce w rejony Pacyfiku, tym razem cykl przenosi nas ponownie na areny europejskie, gdzie wcielamy się w postać porucznika Williama Holta, wybranego do wypełnienia szeregu tajnych misji specjalnych w roli dowódcy nowo utworzonego oddziału OSS. Wraz z nim możemy wpłynąć na przebieg czterech wielkich bitew, rozgrywających się we Francji, Afryce Północnej, pod Stalingradem oraz w Ardenach. Medal of Honor: Wojna w Europie składa się z 12 scenariuszy, wypełnionych szeregiem zadań głównych i pobocznych, w których skorzystamy z pokaźnego arsenału 35 rodzajów broni. Oprócz podrasowanej oprawy graficznej oraz fizyki, za którą odpowiada realistyczny silnik Havok 2.0, nowością w serii jest specjalny tryb Rally Mode, po którego aktywowaniu protagonista na chwilę staje się nieśmiertelny, poruszając się szybciej i zabijając przeciwników jednym celnym strzałem.

Cars
Wyścigi 6 czerwca 2006
Cars to gra wyścigowa zrealizowana w oparciu o kinowy film animowany, który stworzony został przez studio Pixar, znane z takich hitów jak: Monsters Inc., Finding Nemo oraz The Incredibles.

Jet Set Radio Future
Sportowe 25 lutego 2002
Oficjalna kontynacja gry "Jet Set Radio", wydanej na konsolę Dreamcast. Do przemieszczania się po okolicy używamy rolek, a naszym zadaniem jest malowanie graffiti i unikanie stróżów prawa.

Midnight Club 3: DUB Edition Remix
Wyścigi 13 marca 2006
Midnight Club 3: DUB Edition Remix to wyścigi ze stajni Rockstar Games, firmy odpowiedzialnej m.in. za kontrowersyjną serię Grand Theft Auto. Zdaniem autorów specjalna edycja MC3 stanowi nagrodę dla wieloletnich fanów serii.

TimeSplitters 2
Akcji 17 października 2002
Timesplitters 2 jest kontynuacją dość oryginalnej strzelaniny, w której podróżujemy w czasie. Zachowując specyficzny klimat pierwszej części, dodano elementy, które uczyniły grę znacznie bardziej wciągającą.

Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour
Sportowe 5 października 2004
Kolejna część bardzo popularnej serii symulacji jazdy na deskorolce, sygnowanej nazwiskiem słynnej gwiazdy tego sportu – Tony’ego Hawka.

James Bond 007: Everything or Nothing
Akcji 17 lutego 2004
James Bond 007: Everything or Nothing to wyprodukowana przez studio EA Redwood Shores dynamiczna gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Tytułowy bohater, słynny agent MI-5, próbuje odzyskać skradzioną technologię, która trafiła w ręce niebezpiecznych wywrotowców z Europy Wschodniej. Rozgrywka łączy elementy strzelaniny oraz widowiskowe pościgi z wykorzystaniem rozmaitych pojazdów.

Red Faction II
Akcji 31 marca 2003
Kontynuacja ciepło przyjętego FPS-a z 2001 roku, opracowana przez studio Volition. Akcja gry Red Faction II toczy się pięć lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwowzorze – tym razem trafiamy na Ziemię, w sam środek wojny domowej w państwie znanym jako Wspólnota.

Burnout Revenge
Wyścigi 13 września 2005
Czwarta pełnoprawna część bestsellerowego cyklu zręcznościowych wyścigów samochodowych, którego cechą charakterystyczną stał się nacisk na powodowanie widowiskowych kraks w ruchu ulicznym. Opracowana ponownie przez studio Criterion Games gra Burnout Revenge stanowi swoistą kwintesencję wszystkich dotychczasowych odsłon serii, oferując rozbudowaną kampanię World Tour, w której ścigamy się w lokacjach wzorowanych na rzeczywistych miastach (np. Detroit, Tokio i Rzym), a także tryb podzielonego ekranu i wieloosobową grę sieciową. Sprawdzone rozwiązania poprzedniczek wzbogacone zostały nieobecnymi dotąd trybami rozgrywki, ulepszonym modelem jazdy, znakomicie oddającym poczucie prędkości, jeszcze bardziej efektownym systemem zniszczeń oraz wyraźnie lepszą szatą graficzną na silniku zapożyczonym z serii Grand Theft Auto.

Crash Tag Team Racing
Wyścigi 18 października 2005
Crash Tag Team Racing to kolejna produkcja z dobrze znanym jamrajem w roli głównej. Pozycja jest ciekawym połączeniem dwóch różnych gatunków: zręcznościowej gry wyścigowej oraz typowej produkcji platformowej.