Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 19 stycznia 2022, 13:30

autor: Dawid "Dawid Wanat" Wanat

YouTube przyznaje się do porażki. To koniec Originals

YouTube Originals oficjalnie martwe. Uruchomiona sześć lat temu inicjatywa miała być konkurencją dla Netflixa. Wiadomość potwierdził dyrektor biznesowy Robert Kyncl.

Portal Variety doniósł o zamknięciu YouTube Originals, usługi subskrypcyjnej zawierającej oryginalne filmy, seriale i wydarzenia. Platforma miała być konkurencją dla innych serwisów streamingowych, takich jak Netflix oraz Amazon Prime Video.

Wiadomość potwierdził Robert Kyncl, dyrektor biznesowy platformy YouTube.

W przypadku już zakontraktowanych programów, które są w trakcie realizacji, będziemy honorować zobowiązania. Twórcy zaangażowani w ich produkcję w najbliższych dniach otrzymają od nas bezpośrednie informacje.

Google próbuje gonić nowe trendy i wiele inspiracji czerpie od konkurencji. Za przykład może posłużyć YouTube Shorts (klon TikToka), YouTube Gaming (konkurencja dla Twitcha) czy YouTube Stories (odpowiedź na Snapchata). Originals było natomiast próbą odtworzenia sukcesu Netflixa.

Początkowo oryginalne podejście polegało na tworzeniu wysokobudżetowych produkcji z udziałem gwiazd platformy. W rezultacie otrzymaliśmy np. Scare PewDiePie. Ostatecznie YouTube Originals przestawiono na bardziej hollywoodzką zawartość, czego przykładem było wydanie w 2018 roku sequela Karate Kid zatytułowanego Cobra Kai.

Dziś YouTube oferuje jedynie abonament Premium, który kosztuje w okolicach 24 złotych miesięcznie. W tej cenie dostajemy możliwość korzystania z aplikacji mobilnej w tle, dostęp do YouTube Music oraz brak reklam.

YouTube przyznaje się do porażki. To koniec Originals - ilustracja #1

Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – GRYOnline Technologie, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.