Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Jak to działa Technologie - Hardware

Ludzkie oko nie widzi 4K

Kacper Pitala, 11 września 2016, 16:12

Czy 4K ma sens? Jaki jest limit ludzkiego oka? Czy ofensywa wysokich rozdzielczości w nowych konsolach do gier jest rozsądna? Opowiada Kacper Pitala.

Jak się steruje oczami?

Kacper Pitala, 31 sierpnia 2016, 20:27

W świecie gier wideo istnieje coś takiego jak czujniki wzroku. Jest ich kilka, a do nas trafił Tobii EyeX, który postanowiliśmy przetestować na najnowszej produkcji wspierającej tę technologię. Czy granie w Deus Ex: Rozłam Ludzkości zmienia się drastycznie? Jakie inne gry są w stanie wykryć nasze spojrzenie?

Po co nam bloom i aberracja chromatyczna? Sekrety efektów postprocesowych w grach

Kacper Pitala, 19 czerwca 2016, 12:16

W grach pojawia się coraz więcej różnorakich efektów, które budzą mieszane uczucia. Aberracja chromatyczna, motion blur, bloom, filmowe ziarno i różne inne wynalazki czerpane są głównie z filmu oraz fotografii. Jaka jest ich pierwotna forma? Co robią w grach, jak są generowane i ile mocy obliczeniowej zużywają? Kacper Pitala odpowiada na pytania o postprocesy.

Czy 4K ma sens? 900p to zło? - gry i rozdzielczość

Kacper Pitala, 9 listopada 2014, 21:59

Konsolowe i pecetowe wojny nie szczędzą nawet pikselom. Biedaki są na celowniku praktycznie cały czas: a to jakaś gra śmie działać w 900p, inna w ogóle w 720p, a powodem do dumy może być unikalne dla komputera 4K. Ale czy te różnice są naprawdę takie duże? I czy rozdzielczość czterokrotnie większa od 1080p jest warta sztabki złota? Czas przyjrzeć się temu bliżej.

Czy 4K ma sens? 900p to zło? - gry i rozdzielczość

Kacper Pitala, 9 listopada 2014, 21:59

Konsolowe i pecetowe wojny nie szczędzą nawet pikselom. Biedaki są na celowniku praktycznie cały czas: a to jakaś gra śmie działać w 900p, inna w ogóle w 720p, a powodem do dumy może być unikalne dla komputera 4K. Ale czy te różnice są naprawdę takie duże? I czy rozdzielczość czterokrotnie większa od 1080p jest warta sztabki złota? Czas przyjrzeć się temu bliżej.

Rewolucje w grafice - jak zmieniała się oprawa wizualna gier?

Adrian Werner, 11 maja 2014, 13:55

Współczesna oprawa wizualna gier to efekt kilku dekad nieustającego rozwoju. Wybraliśmy najważniejsze według nas kroki milowe, jakie miały miejsce w kwestii grafiki.