filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 21 stycznia 2022, 15:00

autor: Patryk Kubiak

Squid Game oglądaliśmy trzy razy chętniej niż Wiedźmina. Netflix pokazał wyniki za ostatni kwartał

Netflix pochwalił się, ilu przybyło mu użytkowników i co najchętniej oglądali subskrybenci w ciągu ostatniego roku. Squid Game i Czerwona nota okazały się największymi hitami w historii platformy.

Squid Game największym hitem serialowym w historii Netflixa, a Czerwona nota najchętniej oglądanym filmem. Gigant streamingowy opublikował informacje na temat wyników finansowych i oglądalności za czwarty kwartał zeszłego roku. Platforma pozyskała 8,28 mln nowych subskrybentów, a większość z nich pochodzi z Europy, Azji i Afryki.

Oznacza to, że na koniec 2021 roku Netflix miał globalnie 221,84 mln użytkowników, natomiast kwartał wcześniej było ich 213,56 mln, a w końcówce 2020 roku 203,66 mln. W minionych dwunastu miesiącach serwis pozyskał zatem 18,2 mln subskrybentów i jest to wynik o połowę gorszy niż w rekordowym w historii 2020 roku.

Wracając do danych oglądalności konkretnych produkcji: najpopularniejszym obrazem udostępnionym na Netflixie w ostatnim kwartale był drugi sezon Wiedźmina. Przez pierwsze cztery tygodnie od premiery oglądany był łącznie przez 484 mln godzin. Na kolejnych miejscach uplasowały się Sprzątaczka (469 mln godzin), dreszczowiec Ty (468 mln) i Emily w Paryżu (287 mln).

Powyższe wyniki nijak mają się jednak do rekordowego w dziejach Netflixa Squid Game. Koreański serial w pierwszych czterech tygodniach od debiutu, który miał miejsce w połowie września, uzbierał 1,65 mld godzin. Oznacza to, że w takim samym czasie od premiery z produkcją powstałą na kanwie prozy Andrzeja Sapkowskiego widzowie spędzili trzy razy mniej czasu. Z ciekawostek jeszcze: wszystkie sezony Domu z papieru osiągnęły łącznie 6,7 mld godzin oglądania.

Jeśli chodzi o premiery filmowe, najlepsza okazała się Czerwona nota – 364 mln godzin wyświetlania w takim samym okresie. To również rekord platformy. Głośne Nie patrz w górę zanotowało 353 mln godzin, Niewybaczalne 215 mln, Armia złodziei 158 mln, Miłosna pułapka 134 mln, a Zemsta rewolwerowca 122 mln.

  1. Oficjalne wyniki Netflixa za czwarty kwartał 2021 roku