Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 7 września 2022, 17:11

PS5 wspiera grę w 1440p; nowy firmware przynosi dużo zmian

Nowy firmware PlayStation 5 pozwala wreszcie grać w rozdzielczości 1440p, ale i bez tej nowinki posiadacze konsoli nie powinni narzekać na brak usprawnień.

Źródło fot. powyżej: oficjalna strona marki PlayStation.

PlayStation 5 otrzymało kolejną, tym razem dość konkretną aktualizację oprogramowania. Nowy firmware o numerze 22.02-06.00.00 w końcu dodaje wsparcie rozdzielczości 1440p, po trwających od końca lipca beta-testach.

PlayStation 5 kupisz na Allegro

To chyba najważniejsza, lecz bynajmniej nie jedyna nowość. Po nieobfitującej w zmiany aktualizacji z lipca Sony wprowadziło sporo usprawnień. Jednym z nich są listy gier pozwalające uporządkować swoją kolekcję na PS5. Użytkownicy mogą stworzyć do piętnastu folderów, z których każdy pomieści do stu tytułów.

Firmware 22.02-06.00.00 to także funkcje społecznościowe, takie jak opcje wysyłania naklejek i wiadomości głosowych do grup znajomych, sprawdzania profili świeżo dodanych kolegów oraz składania próśb o udostępnienie ekranu w ramach funkcji Share Play.

Dochodzą do tego powiadomienia o możliwości dołączenia do gry innego członka imprezy, poprawione działanie pada DualSense i wiele, wiele innych poprawek. Pełną listę znajdziecie na oficjalnej stronie konsoli PlayStation 5.

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

PS5 wspiera grę w 1440p; nowy firmware przynosi dużo zmian - ilustracja #1

Zapraszamy Was na nasz kanał na YouTube – GRYOnline Technologie, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej