Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

2.5D - Gry Xbox One

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce 2.5D na platformę Microsoft XBOX ONE ułożone według popularności.

Mortal Kombat 11
Mortal Kombat 11

Bijatyki 23 kwietnia 2019

Jedenasta część bestsellerowej serii brutalnych bijatyk. Mortal Kombat 11 korzysta z nowego silnika graficznego; ponadto zespół NetherRealm Studios oddaje w nasze ręce nowych wojowników, a także szerokie możliwości modyfikacji każdego z nich.

Unravel Two
Unravel Two

Zręcznościowe 9 czerwca 2018

Unravel Two to kooperacyjna platformówka 2.5D. Gracze kierują maskotką stworzoną w całości z grubej włóczki. Podczas zabawy testowana jest zarówno zręczność gracza, jak i jego spryt, dzięki często pojawiającym się pomysłowym wyzwaniom logicznym.

Trine 4: The Nightmare Prince
Trine 4: The Nightmare Prince

Zręcznościowe 2019

Czwarta część popularnej serii gier logiczno-platformowych. Tym razem znani z wcześniejszych odsłon cyklu Amadeus, Zoya i Pontius muszą odnaleźć księcia Seliusa, nim przenikające do prawdziwego świata monstra z jego koszmarów zdołają obrócić go w perzynę. Ze swoją barwną grafiką wykonaną w technice 2.5D Trine 4: The Nightmare Prince stanowi powrót do korzeni cyklu.

Dragon Ball FighterZ
Dragon Ball FighterZ

Bijatyki 26 stycznia 2018

Zrealizowana we współpracy firmy Bandai Namco z ekipą studia Arc System Works klasyczna bijatyka 2.5D, w której naprzeciw siebie stają bohaterowie popularnego uniwersum Dragon Ball. W odróżnieniu od większości wcześniejszych produkcji firmowanych marką stworzoną przez Akirę Toriyamę, Dragon Ball FighterZ wykorzystuje wariant zabawy znany jako "tag battle". Przystępując do walki, dobieramy więc trzyosobową drużynę, aby w trakcie potyczki przełączać się między jej członkami w dowolnym momencie, wykonując przypisane im ataki specjalne i budując rozmaite rozbudowane kombosy. Pojedynek przegrywamy zaś w chwili, w której każdy z naszych bohaterów utraci cały swój pasek życia. Akcję obserwujemy w rzucie z boku, jednak wszystkie elementy oprawy graficznej wykonane zostały w trzech wymiarach. Umożliwiło to twórcom wykorzystanie zaawansowanych efektów graficznych oraz stylizowanych animacji, dzięki którym gra przypomina klasyczne telewizyjne anime.

God's Trigger
God's Trigger

Akcji 18 kwietnia 2019

Opracowana z myślą o zabawie w kooperacji, brutalna gra akcji 2,5D od polskiego studia One More Level. W God’s Trigger gracze wcielają się w upadłego anioła i demonicę, których zadaniem jest rozprawienie się z czterema jeźdźcami apokalipsy. By tego dokonać, protagoniści muszą pokonać całe zastępy pomniejszych adwersarzy, korzystając z mieczy i pistoletów oraz swoich nadnaturalnych zdolności. W miarę postępów bohaterowie awansują na kolejne poziomy, zwiększając swój potencjał bojowy.

Unravel
Unravel

Zręcznościowe 9 lutego 2016

Logiczno-zręcznościowa gra platformowa, stworzona we współpracy studia Coldwood Interactive z koncernem Electronic Arts. W produkcji wcielamy się w postać stworzonego z włóczki bohatera imieniem Yarny, który przemierza inspirowane krajobrazami Skandynawii lokacje w poszukiwaniu śladów dawno zaginionej rodziny. W trakcie zabawy czeka nas masa zróżnicowanych przygód, podczas których staramy się uniknąć zamoczenia przez wodę, wykorzystując unikalne cechy naszego protagonisty. Yarny może bowiem przywiązywać się do rozmaitych elementów otoczenia, tworząc w ten sposób coś na kształt mostu, bądź przedostawać się przez rzekę, wykorzystując dryfujące po niej przedmioty oraz złapane ryby w roli napędu. Gra odznacza się w pełni trójwymiarową i niezwykle efektowną oprawą graficzną. Sama rozgrywka, podobnie jak w kultowym LittleBigPlanet zrealizowana została jednak w perspektywie 2.5D, tak więc podczas zabawy poruszamy się wyłącznie po z góry ustalonych ścieżkach.

Mortal Kombat X
Mortal Kombat X

Bijatyki 14 kwietnia 2015

Kontynuacja wydanej w 2011 r. bijatyki studia NetherRealm, która po latach przerwy przywróciła palmę pierwszeństwa kultowej serii Mortal Kombat, zapoczątkowanej w 1992 r. przez duet Midway/Acclaim. Do naszej dyspozycji oddano ponownie pokaźny zestaw wojowników – zarówno tych znanych z wcześniejszych części cyklu, jak i zupełnie nowych. Dodatkowo każdy z nich występuje w kilku wariantach, różniących się taktyką i stylem walki. Pojedynki toczymy na ukazanych w perspektywie 2,5D arenach, wypełnionych interaktywnymi elementami, które możemy wykorzystać podczas walki. Nie zabrakło oczywiście efektownych ciosów specjalnych oraz spektakularnych wykończeń walk, tzw. fatalities. Osią rozgrywki jest rozbudowany tryb fabularny, którego akcja toczy się 25 lat po wydarzeniach ukazanych w poprzedniczce. Autorzy nie zapomnieli jednak o całej gamie lokalnych i sieciowych trybów wieloosobowych, w których gracze rywalizują ze sobą w ramach globalnej walki o dominację.

Injustice 2
Injustice 2

Bijatyki 16 maja 2017

Następca wydanej w 2013 roku zręcznościowej bijatyki Injustice: Gods Among Us od studia NetherRealm Studios, znanego z produkcji najnowszych odsłon cyklu Mortal Kombat. Podobnie jak w poprzedniczce, w Injustice 2 wcielamy się w postacie z uniwersum DC Comics, które stają naprzeciw siebie w brutalnych pojedynkach. Całość spięta jest solidnymi ramami fabularnymi, silnie powiązanymi z komiksem o tej samej nazwie oraz poprzednią częścią cyklu. Otóż Batman i jego poplecznicy starają się odbudować społeczeństwo, ale jednocześnie muszą stawiać czoła sojusznikom Supermana. W całym tym chaosie pojawia się nowe zagrożenie, które może unicestwić całą ludzkość. Pod względem mechaniki Injustice 2 jest efektowną bijatyką 2,5D w stylu Mortal Kombat, choć nie jest aż tak brutalna. Pojedynkować się możemy jako bohaterowie lub złoczyńcy - wśród walczących znaleźli się Superman, Flash, Batman, Supergirl, Aquaman, Atrocitus oraz Gorilla Grodd. W dwójce wprowadzono system modyfikacji bohaterów. Podczas rozgrywki zdobywamy nowe elementy wyposażenia, które wpływają nie tylko na wygląd postaci, ale także na ich zdolności.

Mortal Kombat XL
Mortal Kombat XL

Bijatyki 1 marca 2016

Rozszerzona edycja gry Mortal Kombat X studia NetherRealm, wydanej w kwietniu 2015 roku jako dziesiąta odsłona kultowej serii bijatyk, zapoczątkowanej jeszcze w 1992 roku na popularnych, salonowych automatach. Akcja gry toczy się 25 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze i opowiada zupełnie nową historię, w której pierwsze skrzypce grają nieznane dotąd postaci (np. córka Johny’ego Cage’a i Sonyi z pierwszego Mortal Kombat). System rozgrywki nie uległ większym zmianom – nadal mamy więc do czynienia z bijatyką 2.5D, w której szczególny nacisk położony został na ciosy specjalne i efektowne finishery. Mortal Kombat XL zawiera wszystkie dodatki DLC, dostępne w ramach przepustki sezonowej do gry macierzystej. Poza wachlarzem różnorodnych skórek dla już dostępnych wojowników, ich największą atrakcją jest spora galeria dodatkowych postaci, takich jak czteroręki Goro, Tremor, Tanya Tri-Borg, Bo’ Rai Cho oraz bohaterowie ikonicznych filmów np. Predator, Ksenomorf, Jason Vorhees czy Leatherface.

Inside
Inside

Zręcznościowe 29 czerwca 2016

Inside jest drugim projektem niezależnego duńskiego studia PlayDead, które zyskało sławę kultową produkcją Limbo. Gra powstała dzięki wsparciu Duńskiego Instytutu Filmowego, który docenił walory artystyczne produkcji. Fabuła opowiada historię małego chłopca, który musi powstrzymać siły zła, próbujące przejąć kontrolę nad światem za pomocą eksperymentów przeprowadzanych na ludziach. Zasady rozgrywki przypominają klasyczne platformówki, łącząc konieczność rozwiązywania rozmaitych zagadek logicznych z zadaniami wymagającymi refleksu i sporych zdolności manualnych. Akcja gry toczy się w ponurym, spowitym półmrokiem i nieustannym deszczem uniwersum, którego stylistyka przypomina wcześniejszą, bestsellerową produkcję studia. Tym razem mamy jednak do czynienia z trójwymiarowym światem, wzbogaconym skromną kolorystyką i klimatyczną ścieżką dźwiękową. Całość powstała zaś na popularnym, multiplatformowym silniku Unity.

Trials Rising
Trials Rising

Zręcznościowe 26 lutego 2019

Trials Rising to opracowana z myślą o pecetach zręcznościówka, w której jako motocyklista musimy przedzierać się przez szalone trasy, pełne pułapek, przeszkód oraz innych zagrożeń. Osiągnięcie tego wymaga sprytu przy planowaniu metod przejazdu oraz doskonałego refleksu przy wykonywaniu akrobacji umożliwiających zrealizowanie tych planów.

Power Rangers: Battle for the Grid
Power Rangers: Battle for the Grid

Bijatyki kwiecień 2019

Bijatyka 2,5D, która powstała w oparciu o licencję popularnych filmów i seriali dla dzieci Power Rangers. Produkcja charakteryzuje się łatwym do opanowania, ale niepozbawionym głębi systemem walki. Za jej stworzenie odpowiada studio nWay oraz firmy Hasbro i Lionsgate.

Worms Battlegrounds
Worms Battlegrounds

Strategiczne 30 maja 2014

Kolejna odsłona bestsellerowego cyklu Worms, opracowana przez ekipę Team 17 specjalnie z myślą o użytkownikach konsol ósmej generacji. Tym razem akcja gry przenosi nas do muzeum historii świata, gdzie musimy stawić czoła złowrogiemu Lordowi Crowleyowi – robalowi pragnącemu przejąć kontrolę nad muzeum. Mechanika rozgrywki wzorowana jest na starszych odsłonach cyklu i polega na turowej rywalizacji dwóch uzbrojonych drużyn robaków. Wśród bogatego arsenału 65 broni znajdziemy zarówno te znane z poprzednich części serii, jak i 10 zupełnie nowych narzędzi eksterminacji. Grafika wykonana została w klasycznej perspektywie 2.5D, a poszczególne elementy map podlegają wszelkim zniszczeniom, pozwalając na stosowanie zróżnicowanych technik walki. Ciekawostkę stanowi twórcze wykorzystanie możliwości nowoczesnych konsol, jak narzędzia Xbox Smart Glass do wyświetlania statystyk rozgrywki, bądź light bara kontrolera Dual Shock 4, który zmienia kolor w zależności od stanu zdrowia kontrolowanego robala.

Killer Instinct
Killer Instinct

Bijatyki 22 listopada 2013

Trzecia odsłona cyklu zręcznościowych bijatyk zapoczątkowanego w latach 90-tych. Gra powstała w studiu Double Helix Games (Green Lantern: Rise of the Manhunters, MX vs. ATV Reflex). W Killer Instinct gracz wciela się w wybranego przez siebie wojownika i toczy pojedynki przeciwko komputerowym przeciwnikom lub żywym rywalom (możliwa rozgrywka cross-platformowa). Pośród dostępnych postaci znajduje się wielu bohaterów znanych z wcześniejszych odsłon serii (m.in. Thunder, Jago, Sabrewulf czy Glacius), a każdy z nich ma unikalne zdolności i taktykę walki. Rywale stają naprzeciw siebie na dwuwymiarowych arenach z ręcznie rysowanymi tłami. Sama walka jest czysto zręcznościowa i bardzo dynamiczna – gracze mogą wyprowadzać wiele różnych kombinacji ataków, osłon czy specjalnych ciosów. Ciekawym urozmaiceniem są bogate opcje społecznościowe. Killer Instinct oferuje grafikę 2,5D, przy czym wykorzystuje technologię cel-shading, dzięki czemu postaci i lokacje nabrały komiksowego wyglądu.

Never Alone
Never Alone

Zręcznościowe 18 listopada 2014

Platformówka wzbogacona o elementy zaczerpnięte z gier logicznych, za której stworzenie odpowiada studio Upper One Games. Fabuła opisywanej produkcji została oparta na wierzeniach ludu Inuitów – gracze wcielają się w młodą dziewczynę z plemienia Inupiaq, która wraz z białym lisem udaje się na niebezpieczną wyprawę celem uratowania swoich współplemieńców i powstrzymania nadejścia wiecznej zamieci śnieżnej. W toku przygody protagoniści spotykają wiele istot znanych z inuickich legend, pokroju Ludzi Nieba, Toczących się Głów czy Człowieka Zamieci. W Never Alone akcję obserwujemy z boku – podczas zabawy przemierzamy rozległe poziomy, unikamy pułapek, walczymy z przeciwnikami i rozwiązujemy zagadki logiczne. Z uwagi na fakt, że każda z postaci posiada unikalne umiejętności, których wykorzystanie jest niezbędne do pokonania większości łamigłówek, w trybie dla pojedynczego gracza można przełączać się pomiędzy dziewczynką oraz lisem; w trybie kooperacji natomiast kontrola nad nimi zostaje rozdzielona pomiędzy dwójkę graczy. Wszystko to okraszono przyjemną dla oka, trójwymiarową oprawą graficzną, a rozgrywce towarzyszy soundtrack oparty na tradycyjnej muzyce Inuitów. Co ciekawe, narracja jest prowadzona w języku tych ludów – każdą wypowiedź opatrzono jednak angielskimi napisami.

The Last Night
The Last Night

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona

Cyberpunkowa platformówka z elementami przygodowymi, będąca pierwszą komercyjną produkcją studia Odd Tales i zarazem rozwinięciem darmowej gry, która wygrała imprezę Cyberpunk Jam 2014. Akcja The Last Night osadzona została na terenie futurystycznego miasta o otwartej strukturze, podzielonego na cztery dzielnice różniące się wyglądem i ogólnym charakterem, co wpływa na przebieg rozgrywki. Podczas zabawy wcielamy się w rolę szpiega pracującego dla prywatnych zleceniodawców, a naszym zadaniem jest realizacja szeregu misji, takich jak kradzież danych czy zamordowanie określonej osoby. Z uwagi na wszechobecne kamery i patrolujące miasto oddziały policji, kluczem do sukcesu w grze jest zastosowanie podejścia skradankowego, unikanie wzbudzania podejrzeń u innych osób, szukanie alternatywnych dróg oraz włamywanie się do różnorakich sieci komputerowych. Skutecznym sposobem działania jest też konwersacja z postaciami niezależnymi, które w dynamiczny sposób reagują na poczynania gracza.

Deadlight: Director's Cut
Deadlight: Director's Cut

Zręcznościowe 21 czerwca 2016

Zremasterowana z myślą o pecetach i konsolach ósmej generacji edycja dwuwymiarowej platformówki studia Tequila Works z 2012 roku. Akcja gry osadzona została w alternatywnej wizji lat 80. ubiegłego wieku, w której w wyniku działania tajemniczego wirusa świat został opanowany przez zombie. Podczas zabawy wcielamy się w postać ocalałego, Randalla Wayne’a, który stara się dotrzeć w bezpieczne miejsce i spotkać się z rodziną oraz przyjaciółmi. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z platformówką 2,5D, w której szczególny nacisk położono na eksplorację oraz różne sposoby radzenia sobie z napotkanymi zombiakami. W grze nie zabrakło także sekwencji czysto zręcznościowych oraz zagadek środowiskowych, których rozwiązanie pozwala nam dostać się w niedostępne wcześniej miejsca. W porównaniu do wydanego 4 lata wcześniej pierwowzoru, Deadlight: Director’s Cut odznacza się podrasowaną oprawą graficzną w rozdzielczości 1080p, zestawem nowych animacji oraz nowym trybem zabawy Survival Arena.

This War of Mine: The Little Ones
This War of Mine: The Little Ones

Strategiczne 29 stycznia 2016

Rozszerzona wersja oryginalnej, survivalowej gry przygodowej This War of Mine, stworzona z myślą o konsolach ósmej generacji przez twórców oryginału z rodzimego 11 bit Studios. Produkcja odwraca o 180 stopni klasyczne schematy gier wojennych, gdyż podczas rozgrywki nie wcielamy się w rolę bohaterskich żołnierzy, lecz kierujemy poczynaniami grupki cywilów, zaskoczonych wybuchem wojny i starających się przetrwać w oblężonym mieście. Mechanika rozgrywki nie odbiega od pecetowego oryginału, koncentrując się na aspekcie survivalowym oraz konieczności podejmowania trudnych moralnie decyzji. Zgodnie z podtytułem The Little Ones, największą nowością tej edycji jest wprowadzenie do rozgrywki dzieci, które odgrywają w całej zabawie wyjątkowo istotną rolę. Początkowo nasi najmłodsi podopieczni będą zajmować się np. produkcją zabawek lub dekoracją otoczenia, lecz z czasem nauczą się od swych opiekunów wielu przydatnych umiejętności, które mogą okazać się nieocenione podczas kolejnych misji.

Omen of Sorrow
Omen of Sorrow

Bijatyki jeszcze nie ogłoszona

Bijatyka rozgrywająca się w fikcyjnym świecie. Twórcy Omen of Sorrow inspirowali się horrorami pokroju "Drakuli" Toda Browninga i filmami z gatunku gore, mamy zatem okazję zmierzyć się z wampirami, wilkołakami, monstrum Frankensteina i innymi maszkarami.

Marvel vs. Capcom Infinite
Marvel vs. Capcom Infinite

Bijatyki 19 września 2017

Czwarta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu zręcznościowych bijatyk, w którym naprzeciwko sobie stają postacie znane z gier firmy Capcom oraz superbohaterowie z uniwersum komiksów Marvela. W grze Marvel vs. Capcom Infinite dwaj antagoniści obu uniwersów łączą się w jedną, potężną istotę zwaną Ultron Sigma i usiłują przejąć kontrolę nad zjednoczonymi światami. Aby powstrzymać plany złoczyńcy, bohaterowie obu wymiarów muszą odnaleźć cztery Kamienie Nieskończoności i stawić czoła gangowi, na którego czele stoi niejaki Jedah Dogma. Mamy do czynienia z trójwymiarową bijatyką, w której gracze zmagają się ze sobą w drużynowych pojedynkach dwóch na dwóch. W rozgrywających się na trójwymiarowych arenach walkach biorą udział najsłynniejsi bohaterowie Marvela oraz postaci znane z gier firmy Capcom. Dodatkowym elementem rozgrywki są wspomniane Kamienie Nieskończoności, dzięki którym w trakcie pojedynków wojownicy mogą zyskiwać specjalne zdolności.

Little Nightmares
Little Nightmares

Zręcznościowe 28 kwietnia 2017

Platformówka autorstwa zespołu Tarsier Studios. Gracz wciela się w rolę odzianej w żółty płaszczyk przeciwdeszczowy Six, która została porwana przez potwory i zamknięta kompleksie zwanym Paszczą (The Maw). Zadaniem, jakie przed nią stoi, jest ucieczka z tego przerażającego miejsca, co utrudniają czyhające na każdym kroku, inspirowane dziecięcymi koszmarami niebezpieczeństwa. W Little Nightmares akcja prezentowana jest w perspektywie bocznej, a filar rozgrywki stanowi przeszukiwanie klimatycznych lokacji, przeskakiwanie po platformach oraz rozwiązywanie zagadek środowiskowych. Z uwagi na fakt, że protagonistka jest wyposażona jedynie w zapalniczkę, należy unikać bezpośredniej konfrontacji z koszmarnymi przeciwnikami i starać się przemykać niepostrzeżenie. Tytuł może pochwalić się wysokiej jakości, trójwymiarową oprawą graficzną, a także wyróżniającą go na tle innych gier platformowych mroczną stylistyką i stonowaną paletą barw.

Psi Patrol: Rusza do akcji!
Psi Patrol: Rusza do akcji!

Zręcznościowe 23 października 2018

Platformówka dla całej rodziny, oparta na licencji emitowanego na kanale Nickelodeon serialu Psi Patrol. Na grę PAW Patrol: On a Roll składa się szesnaście misji ratunkowych, a na każdą z nich możemy zabrać dwójkę z ośmiu szczeniąt obdarzonych unikalnymi umiejętnościami. Oprócz wykonywania zadań w trakcie zabawy możemy oddać się poszukiwaniom psich przekąsek lub sprawdzić rozmaite minigry.

Rad Rodgers
Rad Rodgers

Zręcznościowe 21 lutego 2018

Klasyczna gra platformowa, opracowana przez niezależne studio Slipgate. Tytuł ma za sobą udaną kampanię crowdfundingową w serwisie Kickstarter, a nawiązanie przez twórców współpracy z firmą THQ Nordic pozwoliło na produkcję jego konsolowych portów. Gracz wciela się w tytułowego, dwunastoletniego chłopca, który został wciągnięty do alternatywnej rzeczywistości i stał się bohaterem własnej gry. W przygodzie towarzyszy mu ożywiona, stara konsola przedstawiająca się jako Dusty. W Rad Rodgers akcja prezentowana jest z boku, a rozgrywka polega na przemierzaniu siedmiu różnorodnych światów i walce z hordami przeciwników – w trakcie starć z oponentami robimy użytek z rozbudowanego arsenału broni palnej. Dodatkowym urozmaiceniem są wycieczki do innego wymiaru (tak zwanego Pixelverse), gdzie model zabawy ulega drastycznej zmianie. Całość okraszono przyjemną dla oka, kreskówkową oprawą graficzną, a zmaganiom towarzyszy elektroniczny soundtrack skomponowany przez Andrew Hulshulta.

Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty
Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty

Zręcznościowe 27 marca 2015

Uwspółcześniony remake jednej z najpopularniejszych gier platformowych, Oddworld, która zadebiutowała w 1997 roku i doczekała się trzech pełnoprawnych kontynuacji. Gra przedstawia historię sympatycznego stworka imieniem Abe, który wraz ze swymi pobratymcami dostał się w niewolę bezwzględnych Glukkonów i został przymuszony do niewolniczej pracy. Na wieść o czekającej ich wkrótce śmierci, nasz bohater postanawia spróbować ucieczki i uwolnić swoich braci spod jarzma oprawców. Rozgrywka stanowi połączenie elementów typowej platformówki z licznymi zagadkami logicznymi, w których należy wykazać się inwencją i pomysłowością. Nasz bohater biega, skacze, wspina się i podkrada do przeciwników, porozumiewając się z kompanami przy pomocy specjalnego zestawu komend, wypowiadanych w zabawnym, niezrozumiałym języku. Mimo zmian w mechanice rozgrywki i podrasowania oprawy graficznej do standardu HD, twórcom z Oddworld Inhabitants udało się zachować specyficzny klimat pierwowzoru.