Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

TPS - Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce TPS na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

X360
TPS
Czas
Akcji113 Zręcznościowe1
Bijatyki
RPG27
Strategiczne
Przygodowe5
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne
Towarzyskie
MMO2
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V

Akcji 17 września 2013

Piąta, pełnoprawna odsłona niezwykle popularnej serii gier akcji, nad której rozwojem pieczę sprawuje studio Rockstar North we współpracy z koncernem Take Two Interactive. Miejscem akcji Grand Theft Auto V jest fikcyjne miasto Los Santos (wzorowane na Los Angeles), a fabuła koncentruje się na perypetiach trójki bohaterów: Michaela De Santy, Trevora Philipsa i Franklina Clintona, którym nieobce są zatargi z prawem. Twórcy gry pozostali wierni sandboksowemu modelowi rozgrywki, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań i poruszaniu się po wirtualnym mieście. Koszty produkcji i promocji tytułu oszacowane zostały na ponad 360 milionów dolarów, co pobiło wszystkie wcześniejsze rekordy w branży gier wideo.

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Akcji 18 maja 2010

Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu przebojowej gry akcji studia Rockstar Games, która ukazała się w 2004 roku na konsolach szóstej generacji. Druga część serii opowiada zupełnie nową historię, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w postać drobnego rzezimieszka Johna Marstona, który próbując odnaleźć swoje miejsce na prerii, wplątuje się w skomplikowaną intrygę z udziałem kowbojów, Indian oraz poważnych przemysłowców. Podczas gry eksplorujemy skonstruowany na podstawie rozwiązań zastosowanych w serii Grand Theft Auto ogromny, otwarty świat i realizujemy kolejne zadania fabularne związane z wątkiem głównym, a także szereg dodatkowych misji pobocznych. Całość zrealizowano z iście westernowym rozmachem, wypełniając rozgrywkę konnymi gonitwami i widowiskowymi pojedynkami. Dzięki znanemu z GTA IV silnikowi RAGE, możliwe stało się odtworzenie całego bogactwa Dzikiego Zachodu z różnorodnością lokacji i postaci, dzikiej przyrody oraz z dynamicznie zmieniającymi się porami dnia i efektami pogodowymi.

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Akcji 10 listopada 2015

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Rise of the Tomb Raider kontynuuje wątki zapoczątkowane w swej poprzedniczce, a my towarzyszymy ponownie młodej, choć twardszej i bardziej bezwzględnej Larze Croft. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, tym razem zwiedzamy różne zakątki świata, eksplorując większe i bardziej otwarte przestrzenie. Pod względem mechaniki Rise of the Tomb Raider łączy survivalowe aspekty poprzedniczki, ze stanowiącą znak rozpoznawczy cyklu eksploracją licznych grobowców i katakumb. Podczas rozgrywki nie zabraknie więc zarówno licznych elementów skradankowych, jak i sekwencji czysto zręcznościowych oraz otwartej wymiany ognia. Lara skorzysta także z szeregu zupełnie nowych broni i gadżetów. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV

Akcji 29 kwietnia 2008

Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Fallout 3
Fallout 3

RPG 28 października 2008

Trzecia odsłona popularnego cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Produkcją gry Fallout 3 zajęła się ekipa deweloperska Bethesda Softworks, znana przede wszystkim z serii The Elder Scrolls. Osią fabuły gry są poszukiwania ojca. W trakcie wyprawy główny bohater, Samotny Wędrowiec, dowiaduje się o Projekcie Oczyszczenie, który mógłby zapewnić wodę mieszkańcom Pustkowi. Twórcy przygotowali kilka wariantów zakończenia kampanii głównej, zależnie od wyborów podejmowanych przez gracza. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu systemowi atrybutów postaci, S.P.E.C.I.A.L., znanemu z wcześniejszych gier z serii Fallout. Rozgrywka utrzymana jest jednak w stylu gier akcji, z dynamicznymi sekwencjami walki. Trójwymiarowa oprawa wizualna Fallout 3 generowana jest w oparciu o silnik Gamebryo.

Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 26 października 2014

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas

RPG 19 października 2010

Fallout: New Vegas jest poboczną odsłoną cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Tytuł wyprodukowany został przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków Black Isle Studios (producent Fallout i Fallout 2). Fabuła Fallout: New Vegas koncentruje się na konflikcie pomiędzy frakcjami New California Republic i Caesar’s Legion oraz mieszkańcami miasta New Vegas. Gracz wciela się w rolę kuriera, którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot – Victor. Rozgrywka opiera się na rozwiązaniach znanych z Fallout 3. Zależnie od decyzji gracza akcja może być prezentowana z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej osoby (TPP). Wykorzystano również sprawdzony system walki V.A.T.S. umożliwiający m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Gamebryo, zastosowany np. w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Mass Effect 3
Mass Effect 3

RPG 6 marca 2012

Trzecia odsłona osadzonej w konwencji science fiction gry studia BioWare, stanowiącej połączenie RPG-a akcji z trzecioosobową strzelaniną. Tytuł jest zwieńczeniem epickiej trylogii, opowiadającej o losach komandora Sheparda i konflikcie z prastarą rasą Żniwiarzy. Akcja rozpoczyna się w chwili, gdy nasz bohater jest przesłuchiwany w związku z jego ostatnią misją. Proces zostaje przerwany przez inwazję Żniwiarzy, którzy tym razem rozpoczynają pełnoprawną inwazję zagrażającą całej galaktyce. Zaprawiony w walce z nimi Shepard wydaje się jedyną osobą zdolną zapobiec nieuchronnej katastrofie. Podobnie jak w Mass Effect 2, rozgrywkę możemy kontynuować postacią z poprzedniej gry, zachowując uzyskane przez nią doświadczenie i reputację. Mechanika zabawy nie uległa gruntownym zmianom, choć rozgrywka stała się jeszcze bardziej dynamiczna. Zupełną nowością w serii jest za to wprowadzenie trybu multiplayer i połączenie go z główną kampanią fabularną.

Gears of War 3
Gears of War 3

Akcji 20 września 2011

Trzecia odsłona serii futurystycznych strzelanin studia Epic Games, stanowiących prawdziwą chlubę konsoli Xbox 360. Po zniszczeniu ostatniego bastionu ludzi – miasta Jacinto, koalicja COG w dalszym ciągu prowadzi nierówną walkę z przeważającymi siłami Szarańczy. Marcus Fenix wraz z towarzyszami broni wyrusza zaś na poszukiwanie ojca bohatera. Posiadana przez niego wiedza jest najprawdopodobniej ostatnią szansą ludzkości, aby znaleźć sposób na ostateczne pozbycie się wroga. Rozgrywka w trzeciej części gry korzysta ze sprawdzonych rozwiązań swoich poprzedniczek, oferując graczom oczywiście całkiem nową zawartość w postaci niedostępnych wcześniej narzędzi zagłady, ale także i wrogów. W trakcie kampanii jednoosobowej na graczy czeka również blisko 60 różnego rodzaju „znajdziek”. W grze pojawił się nowy wariant rozgrywki wieloosobowej o nazwie Beast Mode, a istotnej modyfikacji uległ także tryb kooperacyjny, pozwalający obecnie na zabawę nawet 4 osób przy jednej konsoli.

Alan Wake
Alan Wake

Przygodowe 14 maja 2010

Zrealizowana w konwencji horroru psychologicznego trzecioosobowa gra akcji, inspirowana twórczością Stephena Kinga. Za jej powstanie odpowiada znane za sprawą cyklu Max Payne studio Remedy Entertainment. Bohaterem gry jest autor poczytnych powieści, który w nadziei na przełamanie kryzysu twórczego, wyrusza na wakacje do niewielkiego miasteczka Bright Falls. Już po kilku dniach pobytu żona Alana znika w niewyjaśnionych okolicznościach, zaś pisarz wyrusza na jej poszukiwanie. Szybko przekonuje się, że malownicze miasteczko kryje w sobie wiele tajemnic, podobnie jak miejsce akcji jego ostatniej książki. Aby ocalić ukochaną, Alan musi odszukać fragmenty swego własnego dzieła, eksplorując zakamarki Bright Falls, rozmawiając z napotkanymi osobami i stawiając czoła przyczajonym w ciemności złym mocom. W walce pomoże mu nie tylko broń palna, ale także latarka i rozmaite źródła światła, odstraszające i osłabiające moce duchów. Mroczny klimat rozgrywki potęguje nastrojowa ścieżka dźwiękowa.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Akcji 1 września 2015

Utrzymana w konwencji „skradanki” gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stanowiąca kolejną odsłonę popularnego cyklu Metal Gear Solid. Za stworzenie Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odpowiada japońskie studio Kojima Productions kierowane przez Hideo Kojimę. Akcja gry toczy się po wydarzeniach przedstawionych w prologu – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Główny bohater – Punished Snake budzi się po ośmiu latach śpiączki. Niespodziewanie szpital zostaje zaatakowany przez uzbrojonych napastników i protagonista zmuszony zostaje do ucieczki, w której pomaga mu tajemniczy Ishmael. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu, gra oferuje bardziej otwartą strukturę świata i pozwala graczom na znacznie większą swobodę działań. Deweloperzy zastosowali również całkowicie nowy silnik – FOX Engine, zapewniający fotorealistyczną oprawę wizualną oraz zaawansowane możliwości odzwierciedlenia praw fizyki.

Gears of War: Judgment
Gears of War: Judgment

Akcji 19 marca 2013

Czwarta część cyklu widowiskowych gier akcji przedstawiających zmagania ludzi z groźną rasą Locustów. Tytuł wyprodukowany został przez należące do firmy Epic Games polskie studio deweloperskie People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm i inne). Pod względem fabularnym Gears of War: Judgement stanowi prequel historii przedstawionej w Gears of War. Głównym bohaterem jest Damon Baird, który wraz z towarzyszami broni - Augustusem Colem, Garronem oraz Sophią - niesłusznie oskarżony zostaje o zdradę. Wydarzenia prezentowane są w formie retrospekcji towarzyszących zeznaniom składanym przez kolejnych członków oddziału Kilo. Rozgrywka nie odbiega znacząco od schematów wytyczonych przez wcześniejsze odsłony serii Gears of War, jednak deweloperzy pokusili się o kilka ciekawych innowacji, jak chociażby Smart Spawn System.

Gears of War 2
Gears of War 2

Akcji 7 listopada 2008

Kontynuacja trzecioosobowej strzelaniny studia Epic Games z 2006 roku, w której jako skazany za dezercję Marcus Fenix stawialiśmy czoła wrogiej rasie Szarańczy. Akcja gry rozpoczyna się 6 miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. Mimo że większość obcych została unicestwiona, niedobitki kosmitów ukrywają się w podziemnych tunelach, a ludzkość zapada na tajemniczą zarazę, zwaną „rdzewieniem płuc”. Wkrótce Szarańcza wprowadza w życie całkiem nową technologię, dzięki której jest w stanie doprowadzać do zapadania się całych miast. Do akcji wkracza ponownie ekipa Fenixa z zamiarem ostatecznego rozprawienia się z wrogiem. Pod względem mechaniki druga odsłona Gears of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru, kładąc nacisk na dynamiczną rozgrywkę z wykorzystaniem systemu osłon. W grze pojawił się jednak nowy (najłatwiejszy) poziom trudności, niedostępna wcześniej broń, znacznie więcej rodzajów przeciwników oraz postaci niezależne, wokół których osnuta jest fabuła.

Mass Effect
Mass Effect

RPG 20 listopada 2007

Osadzony w konwencji science fiction RPG akcji, opracowany przez ekipę studia BioWare – autorów tak kultowych tytułów, jak Baldur’s Gate czy Neverwinter Nights. Akcja gry toczy się pod koniec XXII wieku, a gracze wcielają się w rolę komandora Sheparda - pierwszego ludzkiego członka Widm, sił specjalnych strzegących porządku w galaktyce. Podczas jednej z misji, której celem jest powstrzymanie zbuntowanego agenta Sarena, nasz bohater odkrywa, iż przeciwnik sprzymierzył się ze znacznie silniejszym wrogiem – pradawną rasą inteligentnych maszyn zwanych Żniwiarzami. Rozgrywka w umiejętny sposób łączy elementy klasycznych produkcji RPG ze współczesnymi grami akcji, zaś prócz eksploracji, licznych dialogów, zróżnicowanych zadań i moralnych wyborów, czekają nas także strzelaniny, w których przejmujemy kontrolę nad 3-osobową drużyną. Podczas zabawy gromadzimy punkty doświadczenia, przeznaczając je na rozwijanie cech postaci oraz ulepszanie posiadanego ekwipunku futurystycznych broni i gadżetów.

Mafia II
Mafia II

Akcji 24 sierpnia 2010

Pełnoprawna kontynuacja popularnej gry gangsterskiej Mafia z 2002 roku. Za jej powstanie odpowiadają znani także z Hidden & Dangerous czy Vietcong twórcy oryginału, działający obecnie pod skrzydłami koncernu 2K Games. Druga część gry opowiada zupełnie nową historię, choć w warstwie fabularnej znajdziemy mnóstwo nawiązań do poprzedniczki. Jej bohaterem jest niejaki Vito Scarletti, który po zakończeniu wojny powraca do rodzinnego Empire Bay, będącego w istocie wirtualną rekonstrukcją Nowego Jorku. Próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości, Vito podejmuje się realizacji kolejnych zadań dla lokalnych grup przestępczych, z wolna awansując w mafijnej hierarchii. Prócz typowych potyczek z konkurencyjnymi gangami, porwań i ucieczek, czeka nas też spora liczba dodatkowych atrakcji, takich jak sklepy z ubraniami, czy możliwość modyfikacji samochodów. Dzięki nowemu silnikowi gry otrzymaliśmy znacznie lepszą oprawę graficzną, cykl dobowy, oraz nowe umiejętności bohatera.

Saints Row: The Third
Saints Row: The Third

Akcji 15 listopada 2011

Trzecia odsłona rozwijanego przez koncern THQ cyklu gier akcji, łączących mechanikę serii Grand Theft Auto z mocno absurdalnym poczuciem humoru. W grze wcielamy się w znanego z poprzednich części bohatera, który wraz z grupką gangsterów stara się utrzymać pozycję tytułowego gangu Saints. Do władzy w mieście Steelport aspiruje jednak zupełnie nowa siła – specjalizujący się w haraczach i wymuszeniach międzynarodowy syndykat Jutrzenka. Na domiar złego współpracuje z nim szereg lokalnych gangów, takich jak Luchadores czy The Deckers. Kwitnącą w mieście przestępczość stara się zaś powstrzymać finansowana przez rząd grupa STAG. Rozgrywka oferuje szereg zróżnicowanych misji, polegających na wzajemnej rywalizacji wymienionych frakcji, a zabawę możemy toczyć w pojedynkę lub w trybie kooperacji. W porównaniu z poprzednimi odsłonami serii, autorzy poszli o krok dalej w kwestii specyficznego poczucia humoru, co przejawia się w sporej liczbie wyjątkowo komicznych strojów, broni czy pojazdów.

Watch Dogs
Watch Dogs

Akcji 27 maja 2014

Przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), za której powstanie odpowiadają studia deweloperskie koncernu Ubisoft na czele z Ubisoft Montreal. Fabuła Watch Dogs przenosi graczy w niedaleką przyszłość do Chicago, jednego z wielu amerykańskich miast, których infrastrukturą zarządza Centralny System Operacyjny (CtOS). Główny bohater to Aiden Pearce, utalentowany haker potrafiący włamać się niemal do każdego urządzenia elektronicznego i wykorzystać jego możliwości, by sprokurować rozwój wypadków lub wpłynąć na zachowanie innych ludzi. Rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracz ma dużą swobodę w wykonywaniu zadań. Zastosowana w grze mechanika walki łączy elementy trzecioosobowej strzelaniny, skradanki i zręcznościówki. Watch Dogs oferuje również unikalny tryb multiplayer, w którym poczynania innych graczy wpływają na przebieg kampanii single player.

Mad Max
Mad Max

Akcji prace wstrzymane

Sandboksowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP) na motywach kultowej serii filmów George’a Millera. Tytuł wyprodukowany został przez szwedzkie studio Avalanche we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła Mad Max nie jest adaptacją kinowego przeboju, przedstawiając w zamian całkowicie odrębną historię rozgrywającą się w postapokaliptycznym świecie niedalekiej przyszłości. Gracze mają okazję wcielić się w rolę tytułowego Maksa, który po utracie swego legendarnego wehikułu V8 Interceptor przemierza pustkowia w poszukiwaniu części potrzebnych do skonstruowania nowego pojazdu. Twórcy zadbali o dużą swobodę w eksploracji świata gry, a także mnogość pobocznych misji, jakich można się podejmować w trakcie rozgrywki. Stylistyka oprawy wizualnej Mad Max stanowi wyraźne nawiązanie do filmowych wzorców.

Mass Effect 2
Mass Effect 2

RPG 26 stycznia 2010

Kontynuacja bestsellerowej gry RPG akcji studia BioWare, opowiadająca o dalszych losach komandora Sheparda. Po tym, jak Normandia pada ofiarą ataku insektoidalnej rasy Zbieraczy, jej załoga zostaje rozproszona, zaś sam komandor ginie. Przywrócony do życia przez tajemniczą korporację Cerberus, lecz uznany za buntownika – nasz protoplasta kompletuje drużynę śmiałków zdolnych stawić czoła nowemu niebezpieczeństwu: Zbieraczom pustoszącym ludzkie kolonie. W grze spotykamy zarówno postaci znane z pierwszej odsłony serii, jak i zupełnie nowych bohaterów o unikalnych zdolnościach fizycznych i biotycznych. W grze położono znacznie większy nacisk na elementy akcji, rozwijając m.in. system walki i mechanizm zadawania obrażeń. Nieznacznemu uproszczeniu uległy aspekty związane z rozwijaniem postaci oraz dostosowywaniem ekwipunku. Co ciekawe, do rozgrywki możemy przystąpić, importując postać z pierwszej części gry, a wszystkie dokonane przez nas wybory moralne znajdą odzwierciedlenie w kontynuacji.

Sleeping Dogs
Sleeping Dogs

Akcji 14 sierpnia 2012

Sandboksowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Fabuła Sleeping Dogs inspirowana jest azjatyckim kinem sensacyjnym, w tym zwłaszcza twórczością Johna Woo. Główny bohater – detektyw Wei Shen próbuje przeniknąć w struktury niebezpiecznej organizacji przestępczej Sun On Yee. Aby zyskać zaufanie gangsterów policjant musi wykonywać kolejne zlecenia i krok po kroku piąć się w górę mafijnej hierarchii. Mechanika rozgrywki to wybuchowa mieszanka elementów gry akcji, strzelaniny, bijatyki, a nawet wyścigów samochodowych. Gracz ma sporą swobodę w eksplorowaniu wirtualnego Hong Kongu i wypełnianiu pobocznych zadań. W trakcie gry dużą rolę odgrywa aspekt moralny, który obrazuje dylematy towarzyszące pracy funkcjonariusza pod przykrywką.

Resident Evil 6
Resident Evil 6

Akcji 2 października 2012

Szósta część popularnego cyklu gier akcji w konwencji survival horroru. Produkcją Resident Evil 6 zajął się dedykowany zespół deweloperski firmy Capcom pod wodzą Eiichiro Sasakiego. Akcja gry osadzona została 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w Resident Evil: Operation Raccoon City. Świat zagrożony jest atakami bioterrorystycznymi z zastosowaniem groźnego wirusa T. Resident Evil 6 oferuje cztery kampanie fabularne, w których wcielić można się odpowiednio w Leona Kennedy'ego, Chrisa Redfielda, Jake'a Mullera oraz Ady Wong. Zależnie od bohatera rozgrywka może różnić się naciskiem na sekwencje strzeleckie lub survival horror. Twórcy gry wiele uwagi poświęcili zabawie w trybie kooperacji dla maksymalnie sześciu graczy.

The Evil Within
The Evil Within

Akcji 14 października 2014

Trzecioosobowa gra akcji w konwencji survival horroru. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio Tango Gameworks pod kierunkiem Shinjiego Mikamiego (Dino Crisis, Devil May Cry, Onimusha i inne). Akcja The Evil Within umiejscowiona została na terenie zakładu psychiatrycznego położonego w niewielkim, amerykańskim miasteczku. Gracz wciela się w rolę detektywa, próbującego rozwikłać zagadkę makabrycznego mordu. Wkrótce śledztwo zmienia się jednak w walkę o przetrwanie i zachowanie resztek zdrowych zmysłów. Ambicją deweloperów z Tange Works było wykreowanie ciągłej atmosfery lęku i zagrożenia, czemu sprzyja mroczna oprawa audiowizualna oraz ograniczony do minimum interfejs użytkownika. Grę napędza zmodyfikowany silnik id Tech 5, znany chociażby z Rage.

Hitman: Rozgrzeszenie
Hitman: Rozgrzeszenie

Akcji 20 listopada 2012

Gra akcji z elementami skradanki, stanowiąca piątą, pełnoprawną odsłonę cyklu Hitman. Produkcją Hitman: Absolution zajęło się duńskie studio IO Interactive we współpracy z koncernem Square-Enix. Fabuła gry przedstawia dalsze perypetie Agenta 47. Doskonale wyszkolony płatny zabójca zostaje zdradzony przez swoich przełożonych. Aby przetrwać bohater musi wykorzystać swoje niebagatelne umiejętności i doświadczenie. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach cyklu sednem zabawy w Hitman: Absolution jest eliminowanie kolejnych celów. Gracz ma przy tym dużą swobodę w sposobie uśmiercania przeciwników, choć zazwyczaj premiowane są najbardziej kreatywne zabójstwa. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez silnik Glacier 2. Deweloperzy skorzystali również z technologii motion-capture, by starannie odwzorować mimikę twarzy postaci.