Might & Magic - Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne o tematyce Might & Magic.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Heroes of Might and Magic V
Strategiczne 16 maja 2006
Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa.
Might & Magic: Heroes VII
Strategiczne 29 września 2015
Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji.
Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy
Strategiczne 12 października 2007
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2006 roku piątej odsłony cyklu Heroes of Might and Magic, za której powstanie odpowiada doświadczone, rosyjskie studio Nival Interactive. Dodatek zatytułowany Dzikie Hordy (ang. Tribes of the East) wprowadza do rozgrywki kolejny epizod w toczącej się w świecie Ashan wojnie z demonami.
Heroes of Might and Magic IV
Strategiczne 29 marca 2002
Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom.
Might & Magic: Heroes VI
Strategiczne 13 października 2011
Szósta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej przez legendarne New World Computing w 1995 roku. Celem odświeżenia serii, produkcję tytułu powierzono zupełnie nowej ekipie studia Black Hole Games, mającej na swoim koncie cenione RTS-y Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Akcja gry toczy się 400 lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniczce i koncentruje na spisku Aniołów, mającym na celu rozniecenie na nowo zapomnianej wojny.
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Strategiczne 3 marca 1999
Trzecia odsłona popularnej serii turowych strategii fantasy studia New World Computing. Po śmierci króla Gryphonhearta, królestwo Erathii pada pod naporem mrocznych sił Nighonu i Eofolu. Jego córka Katarzyna, władczyni Enroth, powraca w rodzinne strony z zamiarem zjednoczenia wszystkich mieszkańców krainy i poprowadzenia ich do walki z siłami zła.
Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Strategiczne 29 stycznia 2015
Odświeżona edycja jednej z najwyżej ocenianych odsłon legendarnej serii Heroes of Might & Magic, przygotowana dla uczczenia 15 rocznicy wydania gry oraz 20-lecia całego cyklu. Gra została przygotowana na zlecenie firmy Ubisoft przez studio DotEmu, znane m.in. z remake’u kultowej platformówki Another World. Zawartość edycji HD pokrywa się z podstawowym wydaniem „trójki” (bez dodatków) i oferuje 7 kampanii fabularnych (łącznie ok. 50 map), tryb potyczek oraz funkcjonalny edytor.
Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja
Strategiczne 20 września 2004
Kompletne wydanie osadzonej w realiach fantasy turowej strategii studia New World Computing, stanowiącej trzecią - i jak dotąd najwyżej ocenianą – odsłonę popularnej serii Heroes of Might and Magic. Oprócz wydanej w marcu 1999 roku gry podstawowej, w zestawie znalazły się także dwa oficjalne dodatki: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death.
Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia
Strategiczne 14 listopada 2006
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Heroes of Might and Magic V, opracowany przez rosyjskie studio Nival Interactive. Najważniejszą z nowości rozszerzenia zatytułowanego Kuźnia Przeznaczenia (ang. Hammers of Fate) jest nowa rasa krasnoludów, która aktywnie włącza się w konflikt targający światem Ashan. Wnosi ona do rozgrywki nie tylko swoje legendarne zdolności bojowe, ale także bogaty zestaw całkiem nowych zaklęć.
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Strategiczne 22 marca 2000
Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów.
Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars
Strategiczne 1 października 1996
Kontynuacja bestsellerowej strategii turowej Jona van Caneghema i jego studia New World Computing. Fabuła Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części gry. Kiedy sprawujący władzę nad krainą Enroth Lord Morglin Ironfist umiera, pomiędzy jego synami rozpoczyna się walka o prawa do tronu.
Heroes of Might and Magic III Complete
Strategiczne 15 stycznia 2002
Kolekcjonerska edycja trzeciej odsłony popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, rozwijanej od 1995 roku przez studio New World Computing. W skład zestawu Heroes of Might and Magic III Complete weszła wydana w marcu roku 1999 gra podstawowa wraz z dwoma oficjalnymi dodatkami: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death (na osobnych nośnikach).
Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku
Strategiczne 2 maja 2013
Samodzielny dodatek do przebojowej gry strategicznej Might & Magic: Heroes VI. Rozszerzenie wyprodukowane zostało przez studio Virtuos, znane przede wszystkim z dokonań w zakresie grafiki komputerowej (współpracowało m.in. przy tworzeniu NBA 2K13, MLB 2K13 oraz Generator Rex: Agent of Providence). Głównym atutem Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku jest nowa frakcja – Lochy. Dodatek wprowadza również dwie nowe kampanie z Raelagiem w roli głównego bohatera.
Might & Magic: Heroes VII - Trial by Fire
Strategiczne 4 sierpnia 2016
Samodzielne rozszerzenie do turowej strategii fantasy Might & Magic: Heroes VII z 2015 roku, przygotowane przez studio Limbic Entertainment. Akcja dodatku rozpoczyna się pięć lat po wydarzeniach z podstawowej wersji gry, w wyniku których Ivan Gryf został pierwszym władcą Świętego Imperium Gryfów. Spokój nie trwa jednak długo, gdyż szybko dochodzi do spięć z sąsiednim królestwem krasnoludów Grimheim.
Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm
Strategiczne 24 września 2002
Pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części kultowej serii turowych gier strategicznych studia New World Computing. Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm przynosi ze sobą ponad 20 pojedynczych scenariuszy oraz 6 nowych minikampanii, których kluczową postacią jest potężny czarnoksiężnik imieniem Hexis.
Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade
Strategiczne 30 września 1999
Pierwszy oficjalny dodatek do turowej strategii fantasy Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła rozszerzenia Armageddon’s Blade opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się po zakończeniu kampanii podstawowej. Główny wątek fabularny koncentruje się na postaci władcy Eofolu – Kreegana, który pragnie stworzyć potężną broń i za jej pomocą pogrążyć świat w chaosie i zniszczeniu. Naprzeciw niemu staje przyszła królowa Erathii – Katarzyna, wraz z mężem i innymi sojusznikami.
Might & Magic: Clash of Heroes - Definitive Edition
Strategiczne 20 lipca 2023
Might & Magic: Clash of Heroes - Definitive Edition to zremasterowana i wzbogacona o dodatkową zawartość wersja ciepło przyjętej hybrydy strategii turowej, RPG-a i gry logicznej pod tytułem Might & Magic: Clash of Heroes.
Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Strategiczne 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców.
Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest
Strategiczne 15 czerwca 1995
Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna autorstwa Jona van Caneghema – twórcy kultowego cyklu RPG Might and Magic oraz uważanej za prekursorkę Heroes of Might and Magic gry King’s Bounty z 1990 roku. Fabuła produkcji nawiązuje do szóstej części wspomnianego RPG i przenosi nas do krainy Enroth, o którą bój toczy czterech władców: rycerz Lord Ironfist, barbarzyńca Lord Slayer, czarodziejka Królowa Lamanda oraz czarnoksiężnik Lord Alamar.
Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty
Strategiczne 1 października 1996
Oficjalne rozszerzenie do turowej gry strategicznej Heroes of Might & Magic II, w odróżnieniu od oryginału przygotowane nie przez firmę New World Computing, lecz ekipę Cyberlore Studios. Dodatek zatytułowany The Price of Loyalty wprowadza do rozgrywki cztery nowe kampanie – dwie długie (8 misji) oraz dwie krótkie (4 misje). Każda z nich opowiada zaś zupełnie inną historię, niepowiązaną bezpośrednio z fabułą gry podstawowej.
Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff
Strategiczne 18 kwietnia 2001
Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty.
Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea
Strategiczne 12 lipca 2012
Pierwszy dodatek do wydanej jesienią 2011 roku gry Might and Magic: Heroes VI studia Black Hole Games, w odróżnieniu od gry macierzystej przygotowany przez ekipę Limbic Entertainment. Akcja rozszerzenia Pirates of the Savage Sea rozgrywa się rok po wydarzeniach znanych z kampanii podstawowej. Kiedy na tytułowym Dzikim Morzu z powodu sztormów przepada bez wieści coraz więcej statków, pojawiają się plotki, jakoby wydarzenia te nie były tylko i wyłącznie sprawą kapryśnej pogody.
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Strategiczne 4 stycznia 2008
Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).
Heroes of Might and Magic Online
Strategiczne 30 maja 2008
Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata.