Indie - Gry PlayStation Portable
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry o tematyce indie na platformę PSP. W branży gier wideo termin indie odnosi się do małych, nierzadko wręcz jednoosobowych studiów deweloperskich, a także produkowanych przez nie gier wideo. Twórcy indie nie są zależni od dużych wydawnictw, co zapewnia im większą kreacji.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Air Conflicts
Zręcznościowe 7 kwietnia 2009
Air Conflicts to zręcznościowa symulacja działań lotniczych z czasów II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy słowackiego studia developerskiego 3Division Entertainment.
flOw
Logiczne 6 marca 2008
Przygotowana przez niezależne studio thatgamecompany odprężająca gra logiczno-zręcznościowa, przypominająca w swych założeniach klasycznego "węża", znanego ze starych telefonów komórkowych. W grze flOw zadaniem gracza jest kierowanie przybierającą różne kształty istotą w taki sposób, aby pożerała ona napotkane mniejsze organizmy i dzięki temu powiększała swoje rozmiary.
Cladun: This is an RPG
RPG 18 lutego 2010
Gra akcji RPG utrzymana w stylistyce takich serii jak The Legend of Zelda. Wcielamy się w niej w bohatera i przemierzamy podziemia, aby walczyć z przeciwnikami i zbierać przedmioty. Ciekawostka polega na tym, że możemy własnoręcznie zaprojektować wiele elementów, w tym głównego antagonistę, a później podzielić się nimi z innymi uczestnikami zabawy. Autorzy postawili też na grafikę kojarzącą się z 8-bitowymi konsolami.
Velocity
Zręcznościowe 9 lutego 2012
Dwuwymiarowa scrollowana strzelanka, w której sterujemy statkiem kosmicznym wyposażonym w możliwość teleportowania się w dowolne miejsce. Głównym zadaniem graczy jest uratowanie osób, których frachtowce zostały uszkodzone na skutek potężnego wybuchu gwiazdy.
EDGE
Zręcznościowe 1 grudnia 2010
Minimalistyczna gra logiczno-zręcznościowa, opracowana przez ekipę studia Mobigame. W grze wcielamy się w zwyczajną sześcienną kostkę, którą musimy przeprowadzić przez ponad 60 poziomów, wypełnionych przeszkodami i łamigłówkami logicznymi.
Coconut Dodge
Zręcznościowe 19 maja 2010
Prosta i dwuwymiarowa gra zręcznościowa, w której gracze sterują małym czerwonym krabem, starając się złapać spadające z nieba diamenty, rubiny i złoto, równocześnie unikając niebezpiecznych kokosów.
Gravity Crash
Zręcznościowe 20 lipca 2010
Tytuł odwołujący się do klasycznych strzelanek z lat 80-tych. W Gravity Crash od studia Just Add Water naszym zadaniem jest pilotowanie statku zmagającego się z siłami grawitacji i bezwładności oraz potężnymi przeciwnikami.
Tomoyo After ~It's a Wonderful Life~
Przygodowe 19 marca 2009
Tomoyo After ~It's a Wonderful Life~ to japońska przygodówka należąca do kategorii określanej mianem powieści wizualnej (visual novel). Fabuła opowiada o dalszych perypetiach głównego bohatera gry Clannad.
Canabalt
Zręcznościowe 14 marca 2012
Prosta gra zręcznościowa, w której sterujemy bohaterem uciekającym przed nieokreślonym niebezpieczeństwem. Gracze nie kontrolują kierunku i szybkości z jaką się poruszają, mogąc jedynie przeskakiwać napotkane przeszkody.
Jetpack Joyride
Zręcznościowe 20 listopada 2012
Przeglądarkowa casualowa zręcznościówka, w której wcielamy się w bohatera próbującego uciec z plecakiem odrzutowym z tajnego laboratorium. Postać cały czas poruszą się automatycznie w prawą stronę ekranu, a nasza interakcja ogranicza się do kontrolowania wspomnianego plecaka odrzutowego. Trudność wynika z tego, że po drodze czeka na nas masa przeszkód, z którymi zetknięcie kończy się śmiercią.
Auditorium
Towarzyskie 2 listopada 2010
Przygotowana przez studio Cipher Prime gra logiczna, łącząca konieczność rozwiązywania puzzli z towarzyszącymi zabawie doznaniami audiowizualnymi. Rozgrywka w Auditiorium podzielona została na 15 aktów, na które składa się w sumie ponad 70 zróżnicowanych poziomów. Na każdym z nich naszym celem jest sterowanie przepływającym strumieniem dźwięków w taki sposób, aby wypełnił on znajdujące się na planszy pojemniki.
Where is my Heart?
Logiczne 16 listopada 2011
Sympatyczna i wyjątkowo pomysłowa platformówka, stworzona przez niezależnego duńskiego dewelopera. W grze kierujemy trzema istotami szukającymi wyjścia z lasu. Każdy z przeszło dwudziestu poziomów został poszatkowany na kadry, co utrudnia orientację i poruszanie się. Całość została utrzymana w oszczędnej, ale bardzo przyjemnej stylistyce.
Mecho Wars
Strategiczne 10 stycznia 2012
Mecho Wars jest turową strategią w realiach świata fantasy. Gracze mają okazję pokierować poczynaniami jednej z dwóch frakcji - Winged Crusade oraz The Landians i wziąć udział w toczącej się wojnie o panowanie nad magiczną planetą.
ClaDun x2
RPG 24 marca 2011
ClaDun x2 to RPG, które oddaje hołd tradycyjnym 8 i 16-bitowym grom tego typu, wykorzystując ich charakterystyczny model rozgrywki oraz oprawę audiowizualną. Równocześnie tytuł oferuje losowo generowane podziemia i wyzwania, a także ogromne możliwości modyfikacji postaci bohaterów czy ekwipunku, dzięki czemu zapewnia długie godziny zabawy.
Alien Spidy
Zręcznościowe prace wstrzymane
Gra platformowa z rozbudowanym systemem fizyki. Wcielamy się w pochodzącego z kosmosu pająka i próbujemy odnaleźć jego porwanego towarzysza. Przemierzamy kolejne, naszpikowane przeszkodami poziomy wykorzystując specjalne zdolności głównego bohatera.
Fieldrunners
Logiczne 1 października 2009
Fieldrunners to klasyczna produkcja z gatunku tower defence. Rozmieszczamy na polu bitwy wieżyczki, których zadaniem jest unieszkodliwienie napływających fal wrogich jednostek zanim uda im się dotrzeć do bazy gracza.
Echoes
Zręcznościowe 19 listopada 2009
Zręcznościowa gra logiczna autorstwa Halfbrick Studios. Jako dziewczynka Charlie naszym zadaniem jest wydostanie się z mistycznej krainy snów, w czym będą nam przeszkadzały duchy i labirynty. Nasza bohaterka posiada umiejętność kontrolowania czasu, dzięki której może uchronić się przed niebezpieczeństwem.
Hoard
Zręcznościowe 22 marca 2011
Zręcznościówka stawiająca gracza w roli drapieżnego smoka. Akcja toczy się w typowej scenerii fantasy, pełnej olbrzymich zamków, pięknych księżniczek i dzielnych rycerzy. Jako łuskowaty stwór łupimy ludzkie królestwa, zabijamy nieprzyjaciół i przede wszystkim gromadzimy skarby. Poza kampanią pojedynczego gracza dostępny jest też tryb kooperacji dla czterech osób.
Age of Zombies
Akcji 25 lutego 2010
Dwuwymiarowa strzelanka z akcją przedstawioną w rzucie izometrycznym. Gracze wcielają się w podróżnika w czasie i korzystając z szerokiego arsenału broni eliminują hordy zombie, które pojawią się w różnych epokach historycznych za sprawą złego profesora Brainsa.
Wizorb
Zręcznościowe 24 lipca 2012
Wizorb to gra niezależnego studia Tribute Games, łącząca w sobie cechy zręcznościówki i gry RPG. Wcielamy się w Cyrusa, którego zadaniem jest uratowanie królestwa Gorudo przed siłami zła. Za Wizorb odpowiedzialny jest Jonathan Lavigne, twórca takich tytułów jak Ninja Seneki i Scott Pilgrim vs. the World: The Game.
Floating Cloud God Saves the Pilgrims
Zręcznościowe 18 kwietnia 2012
Dwuwymiarowa gra z gatunku shoot 'em up, w której kontrolujemy unoszące się na chmurze bóstwo, którego zadaniem jest ochrona podróżujących pielgrzymów przed atakującymi ich demonami.
Who's That Flying?!
Akcji 16 listopada 2010
Who's That Flying?! to utrzymana w komiksowej stylistyce, zręcznościowa strzelanina typu „shump”. Gracz wciela się w rolę obdarzonego super mocami Strażnika Ziemi, a jego zadaniem jest odeprzeć ataki Bestii Zagłady (Doom Beasts) i oczyścić swoje imię z zarzutów niekompetencji. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Mediatonic.
The 2D Adventures of Rotating Octopus
Zręcznościowe 2 czerwca 2011
Wymagająca gra zręcznościowo-logiczna, w której sterujemy kolorową ośmiornicą, starającą się uratować małych pobratymców przed różnymi niebezpieczeństwami. Główny bohater potrafi przywierać do wszystkich możliwych powierzchni i to właśnie ta umiejętność jest jego podstawowym środkiem do osiągnięcia celu.