Gry wieloosobowe wykorzystujące Internet PS2
Rozgrywka przez Internet to najpowszechniejsza forma trybu multiplayer. Polega na łączeniu się z graczami z całego świata przez globalną sieć za pośrednictwem serwerów, za które najczęściej odpowiada producent gry. Te ostatnie mogą być zarówno publiczne, dostępnie dla każdego, jak i prywatne, a więc tylko dla użytkowników zaproszonych przez osobę pełniącą funkcję administratora.
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Wyścigi 15 listopada 2005
Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.
Call of Duty 3
Akcji 7 listopada 2006
Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii Call of Duty. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, za powstanie gry odpowiada studio Treyarch – autorzy konsolowego Call of Duty 2: Big Red One. Akcja rozgrywa się ponownie na kilku różnych frontach II wojny światowej, oferując możliwość pokierowania Amerykanami, Brytyjczykami, Kanadyjczykami i Polakami. W porównaniu z poprzednią odsłoną, mechanika pozostała praktycznie niezmieniona, choć nie obeszło się bez kilku nowości. Twórcy zaimplementowali m.in. zrzuty spadochronowe i pełną obsługę pojazdów oraz łodzi. Wyraźnie zwiększono też interakcję ze środowiskiem oraz realizm – kule zachowują się inaczej w kontakcie z konkretnymi materiałami i podatne są na czynniki atmosferyczne. W grze rozbudowano też wariant rozgrywki wieloosobowej, gdzie gracze mogą podzielić się rolami i porozumiewać za pomocą specjalnych komend.
Władca Pierścieni: Trzecia Era
RPG 2 listopada 2004
Władca Pierścieni powraca! Nastała Trzecia Era. Era chaosu i zwątpienia. Historia zatoczyła okrąg. Zbierz drużynę i wyrusz na kolejną wyprawę po prawdę i sprawiedliwość. Uważaj jednak na złowrogie Oko - ono nie spocznie, póki cię nie unicestwi.
Test Drive Unlimited
Wyścigi 20 lutego 2007
Nowe wcielenie popularnej serii samochodowej, zapoczątkowanej jeszcze w 1987 roku przez studio Distinctive Software i firmę Accolade. Test Drive Unlimited powstał pod egidą firmy Atari, a za jego powstanie odpowiada studio Eden Games, znane dotąd głównie za sprawą zręcznościowego cyklu rajdowego V-Rally. Główną zmianą w stosunku do poprzednich odsłon serii jest oddanie do dyspozycji graczy rozległego, otwartego świata, jakim jest wiernie odwzorowana, hawajska wyspa Oahu. Jej teren możemy swobodnie eksplorować, podejmując szereg zróżnicowanych wyzwań wyścigowych i zarabiając gotówkę, pozwalającą na stopniową rozbudowę garażu o nowe modele pojazdów – łącznie ponad 90 licencjonowanych samochodów oraz motocykli. Podczas zabawy możemy modyfikować swojego awatara, ubierając go w ciuchy znanych projektantów, a także zakupić nowy dom z bardziej pojemnym garażem. Całość uzupełnia nowatorski tryb multiplayer, pozwalający – niczym w grach MMO – na rywalizację tysięcy graczy w tym samym momencie.
Killzone
Akcji 2 listopada 2004
Osadzona w realiach science-fiction strzelanina FPS, opracowana ekskluzywnie na konsolę PlayStation 2 przez studio Guerrilla Games. Akcja gry Killzone osadzona została w niedalekiej przyszłości, w której kontrolowany przez gracza bohater wplątany zostaje w wojnę między dwoma frakcjami: Helghastami oraz ISA. Do naszej dyspozycji oddanych zostało 11 zróżnicowanych misji, podzielonych dodatkowo na mniejsze etapy. Podczas zabawy przejmujemy pieczę nad czteroosobowym oddziałem wojowników o różnych specjalizacjach, jednak w danej chwili kontrolować możemy wyłącznie jednego z nich. Na wyróżnienie zasługuje obszerny arsenał 26 rodzajów broni – od zwykłych karabinów, poprzez snajperki, wyrzutnie granatów i rakiet, aż po stacjonarne działka o potężnej sile rażenia (choć jednocześnie możemy posiadać jednak tylko trzy sztuki broni). Ważnym elementem rozgrywki jest tryb wieloosobowy, pozwalający na rywalizację do 12 osób za pośrednictwem internetu lub standardowy split-screen dla 2 graczy.
Need for Speed: Undercover
Wyścigi 18 listopada 2008
Po nieco bardziej realistycznym ProStreet, rozgrywającym się głównie na profesjonalnych, zamkniętych torach, popularna seria wyścigowa Need for Speed powraca na ulice miasta w swej tradycyjnej, zręcznościowej odsłonie. Opracowany przez kanadyjski oddział EA, Undercover kładzie też szczególny nacisk na fabułę. W grze wcielamy się w postać policjanta, który, pracując pod tytułową przykrywką, stara się wniknąć w szeregi gangu samochodowego. Aby to uczynić, musi udowodnić swe umiejętności w szeregu wyzwań wyścigowych, takich jak tradycyjne wyścigi, jazda na czas, bitwa na autostradzie czy wyprzedzanie. Zgodnie z tradycją serii, do dyspozycji otrzymujemy masę licencjonowanych samochodów, podatnych na tuning optyczny oraz mechaniczny. Poprawioną oprawę graficzną i przebojową ścieżkę dźwiękową uzupełniają wstawki filmowe z udziałem m.in. znanej z Mission: Impossible III Maggie Q. oraz piosenkarki Christiny Milian.
Juiced
Wyścigi 13 czerwca 2005
Juiced to wyścigi samochodowe będące kombinacją realistycznej symulacji oraz prostoty sterowania i efektowności rozgrywki typowej dla dynamicznych gier arcade’owych. Ciekawym elementem jest położenie dużego nacisku na styl jazdy. Jeśli o to nie zadbamy, przeciwnicy mogą odmówić rywalizowania z nami.
Władca Pierścieni: Powrót Króla
Akcji 3 listopada 2003
Gra akcji z elementami RPG, opracowana przez zespoły Visceral Games oraz EA Redwood Shores w oparciu o licencję filmowego hitu o tym samym tytule. Produkcja pozwala graczom wcielić się w jedną z kilkunastu postaci znanych ze srebrnego ekranu (na ich liście pojawiają się Frodo, Gandalf, Aragorn i Legolas), w których skórze podejmują próbę ostatecznego zniszczenia Pierścienia Władzy, a co za tym idzie – Mrocznego Władcy, Saurona. Rozgrywka w The Lord of the Rings: The Return of the King koncentruje się na starciach z hordami przeciwników, toczonych na dwunastu zróżnicowanych polach bitew; mowa między innymi o Minas Tirith, Polach Pelennoru, Czarnej Bramie czy choćby o Ścieżkach Umarłych. W miarę postępów rozwijamy poszczególnych bohaterów, zyskując dostęp do potężniejszych kombinacji ciosów, które później można wykorzystać w potyczkach. Dodatkową atrakcją wersji na komputery osobiste i konsole stacjonarne są wstawki filmowe pochodzące z trzeciej części filmowej trylogii Władcy Pierścieni oraz soundtrack skomponowany przez Howarda Shore'a. Całość można ukończyć w pojedynkę lub w towarzystwie drugiego gracza.
Need for Speed Carbon
Wyścigi 1 listopada 2006
Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy. Pierwszym z nich są pojedynki w kanionie, podczas których możemy przebić się przez barierki i spaść w przepaść. Druga z nowości to możliwość stworzenia własnego teamu, którego członkowie będą nas wspomagać w niektórych wyścigach np. blokując rywali. W grze nie zabrakło cut-scenek z udziałem żywych aktorów, kilkudziesięciu licencjonowanych modeli samochodów, a także rozbudowanych opcji tuningu, gdzie dzięki specjalnemu modułowi Autosculpt możemy zmodyfikować niemal każdy element nadwozia.
Ratchet & Clank 3
Zręcznościowe 3 listopada 2004
Ratchet & Clank III: Up your Arsenal to kolejna część cudownej serii gier przygodowych z ogromną dawką zdrowej strzelaniny, w której dwóch kumpli zamienia w pył dziesiątki natarczywych przeciwników.
Delta Force: Black Hawk Down
Akcji 26 lipca 2005
Kolejna, czwarta gra z serii Delta Force. Akcja oparta została na autentycznych wydarzeniach związanych z operacjami wojskowymi „Restore Hope” oraz „Task Force Ranger”, które miały miejsce w 1993 roku w Somalii
Burnout 3: Takedown
Wyścigi 7 września 2004
Trzecia odsłona popularnej konsolowej serii wyścigowej, zapoczątkowanej w 2001 roku przez brytyjskie studio Criterion. Burnout 3: Takedown to najbardziej rozbudowana gra cyklu, oferująca imponujący garaż kilkudziesięciu samochodów podzielonych na 12 klas oraz ponad 40 zróżnicowanych tras na trzech kontynentach. Do znanych z poprzedniczek wariantów rozgrywki dołączyły całkiem nowe, co dało w sumie 9 trybów gry dla jednego gracza oraz 7 wieloosobowych, w których bawić może się jednocześnie nawet 16 osób. Największy nacisk położony został oczywiście na będący znakiem rozpoznawczym cyklu tryb Crash, który również poddano pewnym zmianom i ulepszeniom. Wśród nich wymienić warto przede wszystkim możliwość aktywowania dopalacza w dowolnym momencie jazdy, opcję kierowania samochodem podczas kolizji celem spowodowania jeszcze większych uszkodzeń czy też znajdźki, potęgujące dokonane zniszczenia i powiększające końcowy wynik punktowy.
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Akcji 10 czerwca 2004
Kontynuacja wysoko ocenianej, trzecioosobowej gry akcji studia Ubisoft Montreal, w której wcielaliśmy się w rolę Sama Fishera – tajnego agenta rządowego i członka specjalnej grupy operacyjnej zwanej Trzecim Echelonem. Akcja Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow przenosi nas z terenów silnie zurbanizowanych w tropikalny rejon Indonezji, gdzie czeka nas masa nowych zadań, takich jak sabotaż bazy okrętów podwodnych czy infiltracja lokalnej wioski, w której ukrywane są tajne dokumenty. Podobnie jak w pierwowzorze, kluczem do sukcesu jest tu umiejętność cichego działania za plecami wrogów, gdyż ujawnienie się Fishera ściąga na jego głowę znaczne siły wroga, z którymi konfrontacja nie należy do najprostszych. Pod względem mechaniki, gra wprowadza kilka nowych ruchów i możliwości bohatera, dzięki którym może on łatwiej pozostać niezauważony. Całkowitą nowość stanowi zaś tryb rozgrywki wieloosobowej, starający się możliwie wiernie odtworzyć aspekty współpracy tajnych agentów rządowych.
Ratchet: Gladiator
Zręcznościowe 25 października 2005
Ratchet: Deadlocked (na kontynencie europejskim tytuł brzmi Ratchet: Gladiator) jest czwartą grą z serii wirtualnych zręcznościówek, zapoczątkowanej w 2002 roku – wówczas bowiem ukazała się pozycja pt. Ratchet & Clank autorstwa pracowników firmy Insomaniac Games. Rzecz jasna ponownie w rolach głównych obsadzono wielkouchego humanoidalnego stwora i zawsze towarzyszącego mu robota.
Sniper Elite: Berlin 1945
Akcji 30 września 2005
Pierwszoosobowa gra akcji z elementami skradanki autorstwa studia Rebellion Software, znanego dotąd głównie za sprawą kultowej strzelaniny Aliens vs Predator z 1999 roku. Akcja gry Sniper Elite: Berlin 1945 rozgrywa się w ostatnich dniach II wojny światowej, a podczas zabawy wcielamy się w postać Petera Maurera – elitarnego niemieckiego snajpera, zrekrutowanego przez amerykańską agencję OSS. Celem bohatera będzie rozprawienie się z pozostałościami armii nazistowskiej oraz agentami rosyjskiego SMERSH i nie dopuszczenie do przejęcia przez nich tajnych projektów niemieckich inżynierów i uczonych. Rozgrywka łączy cechy klasycznych strzelanin FPS z elementami skradanki, premiując ukrywanie się i cichą eliminację wrogów za pomocą kilku rodzajów karabinów snajperskich, wyciszonego pistoletu, granatów oraz noża, choć podczas zabawy nie zabraknie też okazji do użycia karabinów maszynowych, bomb i panzerfaustów.
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Akcji 24 października 2006
Czwarta część przebojowego cyklu trzecioosobowych skradanek skradanek firmy Ubisoft, których głównym bohaterem jest tajny agent rządowy Sam Fisher. W grze uległ on wyraźnej transformacji, przeobrażając się w gładko ogolonego złoczyńcę, odsiadującego dwudziestoletni wyrok. Wszystko to jednak efekt celowej mistyfikacji, dzięki której nasz protagonista stara się przeniknąć w szeregi groźnej siatki terrorystycznej i rozpracować ją od wewnątrz. Jak przystało na podwójnego agenta, w Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent Sam Fisher wykonuje zarówno misje związane ze swym głównym celem, jak i zadania zlecane przez terrorystów. Ich akcja osadzona została w szeregu zróżnicowanych lokacji, takich jak Azja, Afryka i Stany Zjednoczone. Część misji rozgrywana jest pod wodą czy w trakcie potężnej burzy piaskowej, a nasz protagonista zyskał wachlarz nowych ruchów, broni oraz gadżetów. W grze poszerzono też listę trybów wieloosobowych, wprowadzając m.in. klasyczny Deathmatch i Capture the Flag.
XIII (2003)
Akcji 18 listopada 2003
Gra akcji/FPS oparta na motywach jednej z najciekawszych serii komiksowych stworzonych przez Jeana Van Hamme. Gracz staje się agentem, który musi zażegnać wiszące nad światem niebezpieczeństwo.
RTL Ski Jumping 2007
Sportowe 17 listopada 2006
Kolejna odsłona popularnej serii symulatorów skoków narciarskich, wydawanych przez niemiecką korporację RTL Group. Tak jak w przypadku poprzednich odsłon, RTL Ski Jumping 2007 oferuje wszechstronną rozrywkę, od treningów na mniejszych skoczniach, przez kolejne rundy Pucharu Świata, aż po Mistrzostwa Świata w skokach narciarskich. W jednym z dwóch podstawowych trybów zabawy możemy wcielić się w profesjonalnego skoczka i walczyć m.in. o Kryształową Kulę, odwiedzając po drodze 41 wiernie odwzorowanych skoczni. W innym wariancie możemy przejąć posadę trenera i poprowadzić do zwycięstwa swych podopiecznych, kierując nimi przez piętnaście międzynarodowych, licencjonowanych konkursów, podzielonych na trzy ligi. Program pozwala na wzięcie udziału w praktycznie wszystkich liczących się zawodach: od regularnych konkursów w skokach narciarskich począwszy, przez mistrzostwa świata w lotach na skoczniach mamucich i letnie konkursy Grand Prix, a na konkursie Czterech Skoczni i rywalizacji drużynowej skończywszy. Wraz z kolejnymi sukcesami nasz skoczek zdobywa prestiż i coraz lepszy sprzęt.
Need for Speed ProStreet
Wyścigi 13 listopada 2007
Jedenasta odsłona popularnej serii wyścigowej, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, gra zrywa całkowicie z ideą nielegalnych wyścigów samochodowych, przenosząc akcję na profesjonalne, zamknięte tory. Gracze biorą udział w szeregu kolejnych zawodów, w ramach których rozgrywane są cztery podstawowe warianty wyścigów: tradycyjny, Drag, Drift oraz Speed Challenge, polegający na uzyskaniu jak najwyższej prędkości. Kolejne zwycięstwa odblokowują dostęp do nowych wyzwań oraz dodatkowych samochodów. Te reprezentują 26 licencjonowanych marek i dzięki specjalnemu systemowi Autosculpt mogą być poddawane tuningowi. Autorzy położyli szczególny nacisk na odwzorowanie kolizji oraz model uszkodzeń, których efekty wpływają teraz również na osiągi naszego wozu. Dla amatorów realizmu przewidziano także możliwość wyłączenia wszelkich udogodnień, jak wspomaganie kierownicy czy ABS, co czyni model jazdy nieco bardziej symulacyjnym.
Unreal Tournament (1999)
Akcji 21 października 2000
Bazująca na silniku bestsellerowego Unreala strzelanina FPS studia Digital Extremes, koncentrująca się na sieciowych zmaganiach graczy na futurystycznych arenach. W grze Unreal Tournament możemy rywalizować w jednym z kilku trybów rozgrywki; są tu deatmatch, team deatmatch, capture the flag, domination, last man standing oraz assault, a każdy z nich odznacza się własną specyfiką. Arsenał dostępnych broni nie jest specjalnie rozbudowany, jednak każdą z nich wykorzystywać możemy na dwa sposoby. Oprócz trybu multiplayer, twórcy przygotowali również kampanię dla jednego gracza, w praktyce stanowiącą serię pojedynków z przeciwnikami sterowanymi przez komputerową SI. Na wyróżnienie zasługuje jednak realistyczne zachowanie botów, których inteligencję można dostosować do własnych umiejętności i preferowanego stylu rozgrywki.
Shrek 2: The Game
Zręcznościowe 4 maja 2004
Shrek 2: The Game to program należący do gatunku gier zręcznościowych, który stworzono w oparciu o drugą część animowanego filmu pt. „Shrek”. W produkcji, poza tytułowym bohaterem, możemy wcielić się także w kilka innych postaci: między innymi w Fionę i osła.
Final Fantasy XI
RPG 23 marca 2004
Jedenasta już część słynnej serii firmy SquareSoft - Final Fantasy, dedykowana rozgrywce tysięcy graczy w sieci Internet. Europejska wersja Final Fantasy XI zawiera oba opublikowane dotąd dodatki do gry - Rise of the Zilart oraz Chains of Promathia.
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse
RPG 21 września 2005
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse to sequel udanej, wydanej pod koniec 2004 roku gry zaliczanej do gatunku action-RPG, będącej idealną propozycją dla miłośników komiksowych czy animowanych przygód Mutantów.
Pro Evolution Soccer 6
Sportowe 26 października 2006
Następna odsłona cyklu piłkarskich symulacji, opracowana przez tokijski oddział firmy Konami. Produkcja wprowadza szereg nowości, na których czele stoi tryb International Challenge, czyli tutejszy odpowiednik Mistrzostw Świata. Ponadto w ręce graczy oddano nowe licencjonowane zespoły narodowe (wśród nich pojawia się Holandia, Anglia, Hiszpania, Trynidad i Tobago) oraz klubowe (Bayern Monachium, Manchester United). Pomimo że w porównaniu z poprzednią częścią serii schemat rozgrywki w Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 2007 pozostał w zasadzie niezmieniony, również na tym polu opisywana produkcja doczekała się implementacji nowych rozwiązań. Gra jest teraz dynamiczniejsza i rzadziej przerywana przez gwizdek sędziego, a nowy mechanizm wykonywania rzutów wolnych pozwala szybko wykonać stały fragment gry. Całość uatrakcyjniają dodatkowe animacje, lekko poprawione tekstury oraz wiernie odwzorowane sylwetki piłkarskich gwiazd. Uzupełnieniem trybów dla pojedynczego gracza jest wariant rozgrywki wieloosobowej.