Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

TPP - Gry PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce TPP na platformę PC Windows ułożone według daty premiery.

Elex 2
Elex 2

RPG jeszcze nie ogłoszona

Druga odsłona cyklu gier RPG, za którego stworzeniem stoi niemieckie studio Piranha Bytes. Produkcja kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej części serii, pozwalając graczom prześledzić dalsze losy Jaxa; podobnie jak miało to miejsce poprzednio, to, w jaki sposób zakończą się jego zmagania, w dużym stopniu zależy od ich poczynań i podejmowanych przez nich decyzji. Rozgrywka w Elex 2 nie odbiega zbytnio od schematu, do którego przyzwyczaiły graczy wcześniejsze dzieła Piranha Bytes – sednem jest zatem eksploracja rozległego świata, wykonywanie zadań zlecanych przez postacie neutralne oraz walka z przeciwnikami. W miarę postępów w przygodzie bohater zdobywa kolejne poziomy doświadczenia, dzięki czemu z czasem może stawiać czoła potężniejszym adwersarzom. Pozycja działa w oparciu o technologię stworzoną na potrzeby pierwszego Elexa, toteż oprawa graficzna opisywanego tytułu prezentuje przyzwoity poziom wykonania.

Elden Ring
Elden Ring

RPG jeszcze nie ogłoszona

Elden Ring to gra RPG akcji autorstwa japońskiego studia From Software. Tym razem twórcy postanowili nawiązać współpracę ze znaną osobistością spoza branży gier wideo – pisarzem Georgem R. R. Martinem, autorem cyklu Pieśń Lodu i Ognia.

Uppers
Uppers

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Trzecioosobowy brawler, w którym walczymy z zastępami adwersarzy, zdobywając coraz większą popularność wśród dopingujących nas dziewczyn. W Uppers przejmujemy kontrolę nad dwoma z trzynastu wojowników i prowadzimy ich do zwycięstwa na przestrzeni siedmiu rozdziałów opowieści.

Beyond Good & Evil 2
Beyond Good & Evil 2

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Prequel kultowego Beyond Good & Evil, opracowany przez wewnętrzne studio firmy Ubisoft pod przywództwem Michela Ancela. Produkcja zabiera gracza w podróż do układu planetarnego System 3, będącego centrum kosmicznego handlu oraz miejscem rozkwitu piractwa i nielegalnego biznesu. Do naszej dyspozycji oddano olbrzymi, otwarty świat, na który składają się gigantyczne planety i księżyce – przemierzamy go w skórze własnoręcznie wykreowanego bohatera stopniowo pnącego się po szczeblach drabiny społecznej. W Beyond Good & Evil 2 akcję ukazano z perspektywy trzeciej osoby, natomiast oprócz eksploracji (uskuteczniamy ją zarówno na piechotę, jak i za sterami różnorodnych pojazdów naziemnych oraz statków kosmicznych) rozgrywka zasadza się na wykonywaniu zróżnicowanych zadań fabularnych i misji pobocznych; przygoda ma przy tym nieliniowy przebieg, a poszczególne cele można realizować na rozmaite sposoby. Dopełnieniem tego wszystkiego jest wysokiej jakości grafika i soundtrack będący oryginalną mieszanką rozmaitych gatunków muzycznych.

Blackwake
Blackwake

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 25 lutego 2017)

Przeznaczona do zabawy w trybie multiplayer pierwszoosobowa gra akcji, opracowana przez niezależny zespół Mastfire Studios. Rozgrywka w Blackwake koncentruje się na bitwach morskich, w których może brać udział maksymalnie do 64 graczy, wcielających się w członków załóg poszczególnych statków. Na ich barkach spoczywają zaś konkretne obowiązki – począwszy od obsługi dział i prowadzenia ostrzału, poprzez naprawę uszkodzeń, łatanie kadłuba i wylewanie wody dostającej się pod pokład, aż po dostarczanie zapasów oraz przeprowadzanie abordaży. Spośród wszystkich członków drużyny wybierany jest kapitan, którego zadaniem jest koordynacja działań ekipy oraz dobór taktyki adekwatnej do panującej na morzu sytuacji. Co ciekawe, jeśli nie sprawdza się on w tej roli, pozostali gracze mogą w drodze głosowania w dowolnym momencie zastąpić go kimś innym. Całość urozmaicają dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne oraz bogaty zestaw modyfikacji, na które podatne są poszczególne statki.

The Elder Scrolls VI
The Elder Scrolls VI

RPG jeszcze nie ogłoszona

Kolejna pełnoprawna odsłona słynnego cyklu gier RPG The Elder Scrolls. Tytuł został zapowiedziany w 2016 roku przez Todda Howarda - reżysera i producenta wykonawczego serii.

Escape from Tarkov
Escape from Tarkov

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Sieciowa strzelanina w konwencji MMO, uzupełniona elementami RPG i survivalu. Za powstanie gry odpowiada rosyjskie studio Battlestate Games, którego członkowie mają za sobą prace m.in. przy takich markach jak S.T.A.L.K.E.R., Mass Effect czy BioShock. Akcja Escape from Tarkov przenosi nas do tytułowego rosyjskiego miasta, o które walczą dwie frakcje najemników z ramienia Federacji Rosyjskiej oraz prywatnej korporacji. Gracze wcielają się w członków owych dwóch grup militarnych i walczą o przetrwanie w pozornie tylko opuszczonej i pełnej rozmaitych niebezpieczeństw metropolii. Uczestnicy zabawy należą do rywalizujących stronnictw i mogą działać w kooperacji, jednak ich lojalność zależy od nich samych - każdy może stanowić zagrożenie dla każdego. W przeciwieństwie do większości produkcji z tego gatunku, gra wyróżnia się ścisłym połączeniem warstwy fabularnej z walką PvP oraz eksploracją. Na wyróżnienie zasługuje też oryginalny system rozwoju, które nalicza różne rodzaje doświadczenia w zależności od akcji podejmowanych przez graczy.

The Endless Cylinder
The Endless Cylinder

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona

The Endless Cylinder to niezależny projekt Carlosa Bordeu, jednego z założycieli studia ACE Team. W tej surrealistycznej grze przygodowej wcielamy się w postać niewielkiego i bezradnego stworka, który przemierza pełną niebezpieczeństw planetę.

Gloria Victis
Gloria Victis

RPG jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 9 czerwca 2016)

Osadzona w realiach średniowiecznych uzupełnionych elementami fantasy gra MMORPG, opracowana przez niezależne polskie studio Black Eye Games. Tytuł stanowi swoistą odpowiedź na popularne azjatyckie produkcje MMO, dalekie od faktycznego klimatu epoki oraz zależności społeczno-gospodarczych, panujących w średniowiecznym świecie. Akcja gry toczy się na kontynencie wyniszczonym wieloletnią wojną i krucjatami, gdzie, mimo pozornego pokoju, wciąż walczą ze sobą potomkowie stworzycieli świata. W środek konfliktu trafia kontrolowana przez gracza postać, należąca do jednego z 4 archetypów o dość dużej swobodzie rozwoju (zrezygnowano z systemu klas i profesji). W toku zabawy czeka nas eksploracja rozległego świata, wykonywanie zleconych zadań i walka z przeciwnikami, toczona za pomocą bogatego arsenału typowych dla epoki broni. Duży nacisk położono na rozbudowany model ekonomiczny, obejmujący 10 różnych rzemiosł system craftingu oraz aspekty społecznościowe i możliwość łączenia się w gildie.

Abducted
Abducted

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 27 lipca 2015)

Trzecioosobowa gra przygodowa z elementami akcji, zrealizowana w konwencji futurystycznego horroru. Autorzy położyli większy nacisk na liczne zagadki do rozwiązania niż na walkę.

Lords of the Fallen 2
Lords of the Fallen 2

RPG jeszcze nie ogłoszona

Kontynuacja udanego RPG-a akcji od polskiego studia CI Games, twórców takich marek jak Sniper Ghost Warrior czy Art of Murder. Przy produkcji gry brał też udział Tomasz Gop, doświadczony deweloper, który wcześniej pracował w studiu CD Projekt RED jako starszy producent Wiedźmina 2. Seria Lords of the Fallen osadzona jest w mrocznym uniwersum fantasy, w którym ludzkość musi stawić czoła armiom upadłego boga. Do walki z tyranem na pierwszą linię frontu wysłani zostają wojownicy, którzy sami mają sporo na sumieniu i to właśnie w jednego z nich wcielał się gracz w części pierwszej. W porównaniu do poprzedniczki, Lords of the Fallen 2 oferuje bardziej rozbudowaną warstwę fabularną, dzięki której twórcy chcieli trafić do szerszego grona odbiorców. Pod względem mechaniki dalej mamy do czynienia z RPG-iem akcji, w którym główny nacisk stawiany jest na eksplorację i zręcznościową walkę. Zdecydowano się jednak dodatkowo rozbudować system potyczek, by nadać mu więcej głębi. Jak na RPG-a przystało, nasza postać może obrać konkretną specjalizację i rozwijać się w wybranym kierunku.

Mount & Blade II: Bannerlord
Mount & Blade II: Bannerlord

RPG jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od marzec 2020)

Druga pełnoprawna odsłona popularnej serii Mount & Blade, która w umiejętny sposób połączyła elementy gier akcji, strategii oraz RPG. Miejscem akcji Bannerlord jest potężne mocarstwo, którego władca zmarł, nie pozostawiając po sobie dziedzica. Zadaniem bohatera jest odnaleźć się w tej skomplikowanej sytuacji politycznej, którą pogarszają panoszące się po traktach grupy najemników i rzezimieszków. Rozgrywka podzielona została tradycyjnie na związaną z zarządzaniem część strategiczną oraz zręcznościową, w której stajemy na czele stworzonej przez siebie drużyny. W Mount & Blade II: Bannerlord wprowadzono całą masę ulepszeń i modyfikacji, które nadały jej jeszcze bardziej sandboksowego charakteru. Poprawiono m.in. kreator postaci i samouczek, rozszerzono system rzemiosła oraz możliwości zarządzania naszymi włościami i wprowadzono bardziej realistyczny system handlu. W kwestii oprawy zwraca uwagę większa interaktywność świata oraz ulepszona grafika, uwzględniająca zmieniającą się pogodę oraz pory roku.

Syberia: The World Before
Syberia: The World Before

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona

Czwarta część uznanej serii przygodówek. W grze Syberia: The World Before ponownie wcielamy się w Kate Walker, która udaje się na nową wyprawę przez różnorodne krainy. Zabawa tradycyjnie koncentruje się na eksploracji oraz rozwiązywaniu zagadek.

Enlisted
Enlisted

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 31 grudnia 2019)

Sieciowa strzelanka będąca debiutanckim projektem łotewskiego studia Darkflow Software, powstałym przy współpracy z Gaijin Entertainment, twórcami War Thunder. Enlisted osadzone jest w trakcie II wojny światowej. Na starcie gra zaoferowała dwie rozbudowane, sprzedawane osobno kampanie: operację „Tajfun” (bitwa pod Moskwą) i operację „Overlord” (walka o Normandię); kolejne planowano wypuścić po premierze. Rozgrywka toczy się wyłącznie w multiplayerze, ale w odróżnieniu od większości sieciowych strzelanin kampanie stawiają przed graczami urozmaicone cele, przypominające solowy tryb fabularny. Trzeba np. przeprowadzić oddział do strategicznego punktu czy zabezpieczyć teren zanim wylądują posiłki. Zabawę obserwujemy z perspektywy FPP, choć istnieje możliwość przełączenia widoku na TPP. Enlisted działa w oparciu o technologię Dagor Engine, wykorzystaną wcześniej w War Thunder. Silnik umożliwia generowanie dużych, podatnych na zniszczenia map, a dodatkowo obsługuje starcia, w których uczestniczy około stu osób naraz.

Isles of Adalar
Isles of Adalar

RPG jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 2020)

Inspirowana serią The Elder Scrolls gra RPG akcji z widokiem FPP i TPP, osadzona w otwartym świecie fantasy. Isles of Adalar kładzie duży nacisk na podejmowanie trudnych decyzji fabularnych. Jest to debiutancka produkcja studia Peakway Software.

Project Genom
Project Genom

RPG jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 12 października 2016)

Osadzona w klimatach science fiction gra MMORPG autorstwa studia Genom Games. Fabuła produkcji przenosi nas w odległą przyszłość, w której Ziemia ulega całkowitemu zniszczeniu, a ludzkość musi szukać dla siebie nowego domu. Jedną z nielicznych nadających się do zamieszkania planet stanowi Avalon, który na pierwszy rzut oka wydaje się prawdziwą idyllą. Niestety okazuje się, że po wylądowaniu ludzie muszą walczyć o planetę z zamieszkującymi ją stworami. Po początkowych porażkach nową nadzieję ludziom przynosi kolejna generacja zmodyfikowanych genetycznie bohaterów, w których wcielają się właśnie gracze. Project Genom kładzie nacisk na dynamiczną akcję, zaś sama mechanika zabawy mocno przypomina typowe strzelaniny TPP. Jak na grę MMORPG przystało, nie zabrakło tu jednak rozbudowanego systemu rozwoju postaci, którą możemy rozwijać w wybrany przez nas sposób, a następnie brać udział w misjach typu PvE czy starciach PvP z innymi użytkownikami.

Kenshi 2
Kenshi 2

RPG jeszcze nie ogłoszona

Kontynuacja sandboksowej gry z 2018 roku, łączącej elementy gatunków RPG, RTS i survival. Akcję Kenshi 2 osadzono tysiąc lat przed wydarzeniami ukazanymi w pierwowzorze, w czasach rządów tak zwanego Starego Imperium. Gra jest dziełem studia Lo-Fi Games.

Saints Row V
Saints Row V

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Piąta odsłona znanego cyklu gier akcji Saints Row. Produkcja oferuje intensywną akcję i potężną dawkę humoru. Za jej opracowanie odpowiada firma Volition Inc. Wydawcą jest firma Deep Silver.

Yandere Simulator
Yandere Simulator

Akcji jeszcze nie ogłoszona

Przygotowana przez niezależnego twórcę, ukrywającego się pod pseudonimem YandereDev, trzecioosobowa gra akcji, którą można by określić mianem symulatora zazdrosnej dziewczyny. Zaczerpnięty z japońskiej popkultury tytuł gry określa specyficzny typ osobowości: osoba taka na pierwszy rzut oka wydaje się miła i niegroźna, zaś z czasem odsłania swoje drugie, brutalne oblicze. W grze Yandere Simulator wcielamy się w z pozoru zwyczajną uczennicę liceum, zakochaną po uszy w jednym z chłopców. Oszalała z miłości bohaterka postanawia za wszelką cenę nie dopuścić do niego innych koleżanek i by tego dokonać, nie zawaha się nawet przed morderstwem. Pod względem mechaniki, mamy tu do czynienia ze skradanką z elementami symulatora randkowania. Na wyróżnienie zasługuje głównie spora dowolność w wyborze metod osiągnięcia celu, bo choć najprostszym sposobem pozbycia się rywalek jest morderstwo, podczas zabawy możemy też wykorzystywać bardziej wyrafinowane metody działania.

Tree of Life
Tree of Life

Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 17 maja 2015)

Przygotowana przez południowokoreańskie studio OddOneGames produkcja z popularnego nurtu survival MMO. Pomimo osadzenia akcji w realiach fantasy, Tree of Life charakteryzuje się podobnymi założeniami co większość gier w swoim gatunku. Podczas zabawy gracze zostają więc wrzuceni do rozległego, otwartego świata, a ich jedynym celem jest walka o przetrwanie. W tym celu pozyskują oni pożywienie oraz surowce, dzięki którym mogą wspólne budować bazy i fortece, ułatwiające obronę w razie ataku wrogich graczy lub kierowanych przez sztuczną inteligencję potworów. Każdą z postaci w grze opisuje cała masa współczynników, jednak nie istnieje tu klarowny podział na klasy, a gracze sami decydują, w jakich umiejętnościach będą się rozwijać. W odróżnieniu od powszechnie stosowanych w MMO rozwiązań w stylu wspólnych raidów czy rozlicznych questów, deweloperzy Tree of Life skupili się na interakcjach zachodzących pomiędzy graczami, którzy mogą tworzyć gildie, handlować lub wzajemnie się napadać.

Empyrion: Galactic Survival
Empyrion: Galactic Survival

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 5 sierpnia 2015)

Rozgrywający się w otwartym, proceduralnie generowanym świecie, kosmiczny sandbox w realiach science fiction. Fabuła gry osadzona została w XXIV wieku, kiedy Ziemia zmaga się z problemem przeludnienia, zmian klimatycznych i wyczerpujących się zasobów naturalnych. Po odnalezieniu wraku obcego statku, zasilanego przez nieznaną formę energii i zawierającego mapę odległej galaktyki, ludzkości udaje się przygotować potężną gwiezdną ekspedycję. Dowództwo nad jednym ze statków obejmuje gracz, jednak w wyniku awarii, statek rozbija się na nieznanej planecie, a protagonista, jako jedyny ocalały, zmuszony jest do walki o przetrwanie. Pod względem mechaniki, Empyrion: Galactic Survival łączy elementy przygodówki, strategii oraz kosmicznego symulatora, kładąc nacisk na elementy survivalowe i rozbudowany system rzemiosła. Podczas zabawy trafiamy bowiem na różne rodzaje planet, gdzie czekają rozmaite niebezpieczeństwa w postaci niekorzystnych warunków klimatycznych czy wrogo nastawionych ras.

Red Ash
Red Ash

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona

Przygodowa gra akcji będąca duchowym spadkobiercą Mega Man Legends, opracowana przez twórców pierwowzoru. Akcja Red Ash toczy się na planecie przypominającej Ziemię, gdzie długa wojna z inteligentnymi maszynami doprowadziła ludzkość na skraj zagłady. Gracz wciela się w śmiałka zajmującego się poszukiwaniem pozostałości starożytnej cywilizacji, które pomogą odbudować podupadłe społeczeństwo. Akcja Red Ash rozpoczyna się w momencie, gdy do miasta Great Slope zbliża się gigantyczny robot-forteca. Władze metropolii przygotowały potężne działo, będące w stanie rozprawić się z tym zagrożeniem. Problem w tym, że we wnętrzu robota znajdują się niezwykle cenne technologie. Bohater musi wejść do środka i w ciągu czternastu godzin wydobyć ukryte tam artefakty, zanim robot znajdzie się w zasięgu rażenia działa. Podczas zabawy zajmujemy się eksplorowaniem lokacji, gromadzeniem przedmiotów, unikaniem pułapek oraz walką, w której możemy korzystać z różnorodnych typów broni palnej. Zabawę wzbogacają okazjonalne zagadki logiczne oraz elementy RPG.

Spacetime
Spacetime

RPG jeszcze nie ogłoszona

Osadzone w realiach science fiction RPG akcji, będące autorskim projektem Michaela Hoge – twórcy serii Gothic i jednego ze współzałożycieli studia Piranha Bytes. Zapoczątkowana w czasie wolnym gra została ukończona z pomocą dawnych kolegów, w ramach niewielkiego oddziału swego macierzystego studia o nazwie Piranha Bytes Red. Akcja Spacetime toczy się w całości w przestrzeni kosmicznej, a gracz wciela się w rolę kapitana statku, który eksplorując galaktykę, odkrywa niezbadane planety oraz walczy z napotkanymi przeciwnikami. Cechą charakterystyczną tytułu jest spora swoboda rozgrywki i możliwość nieskrępowanej eksploracji kosmosu. Akcję właściwą uzupełnia możliwość ustawicznej rozbudowy statku i kompletowania jego załogi, choć w grze nie znajdziemy tradycyjnego systemu rozwoju, a nasz gwiezdny krążownik od początku rozgrywki może udać się w praktycznie dowolne miejsce. Całość ukazana została w perspektywie pierwszoosobowej i pracuje pod kontrolą zaawansowanego silnika Unreal Engine 4.

The Memory of Eldurim
The Memory of Eldurim

RPG jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 7 lutego 2015)

Epickie RPG akcji, inspirowane klasyką gatunku pokroju serii Gothic i The Elder Scrolls. Przenosimy się do rozległej krainy fantasy, w której pod naporem sił zła upadają kolejne królestwa, a jedyną nadzieją na przywrócenie porządku wydaje się odnalezienie tajemniczego drzewa, wyśnionego przez jednego z władców. Gra jest pierwszą produkcją niezależną, powstałą na zaawansowanym silniku graficznym CryEngine firmy CryTek.