Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Sandbox - Gry Symulacje PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku symulacje o tematyce sandbox na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Symulacje. Grupa gier stawiających sobie za zadanie jak najdokładniejsze imitowanie prawdziwych (lub fikcyjnych) czynności. Gry z tego gatunku mogą symulować m.in. prowadzenie pojazdów cywilnych (koparki, dźwigi, autobusy) i wojskowych (samoloty, czołgi, okręty). Szczególnym przypadkiem tego gatunku gier są produkcje symulujące ludzkie życie, w szczególności seria The Sims, ponieważ w jej ramach możemy symulować niemal nieograniczoną liczbę aspektów naszego życia.

Po premierze 33 Przed premierą 13
PC
Symulacje
sandbox
Czas
The Sims 4
The Sims 4

Symulacje 2 września 2014

Czwarta część bestsellerowego cyklu symulacji życia – The Sims. Za deweloping The Sims 4 odpowiedzialne jest studio Maxis znane również z takich produkcji jak SimCity oraz Spore. Gracze ponownie mają okazję pokierować życiem wirtualnej rodziny. Edytor postaci pozwala nie tylko zdecydować o cechach fizycznych każdego z Simów, ale także określić jego osobowość, charakter i aspiracje. Zabawa polega głównie na zaspokajaniu potrzeb swoich podopiecznych – od dachu nad głową i regularnych posiłków począwszy, poprzez spotkania towarzyskie i życie uczuciowe, aż po rozwój intelektualny oraz karierę zawodową. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu, The Sims 4 oferuje znacznie więcej funkcji społecznościowych, które pozwalają na interakcję z innymi graczami (np. dzielenie się projektami domów oraz urządzanie wspólnych, wirtualnych imprez).

The Sims 3
The Sims 3

Symulacje 2 czerwca 2009

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu symulacji życia The Sims. Gra wyprodukowana została przez zespół deweloperski The Sims Studio we współpracy ze studiem Maxis oraz koncernem Electronic Arts. Zgodnie ze schematem serii, The Sims 3 pozwala przejąć kontrolę nad życiem wirtualnych postaci – od narodzin aż do śmierci. Zadaniem gracza jest troska o zaspokojenie potrzeb każdego z Simów, dotyczących m.in. relacji towarzyskich, spraw rodzinnych oraz kariery zawodowej. Nowości wprowadzone w The Sims 3 to przede wszystkim system marzeń oraz osobowość bohatera, na którą składa się pięć dominujących cech jego charakteru. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu spore zmiany przeszła trójwymiarowa oprawa wizualna gry.

The Sims 2
The Sims 2

Symulacje 17 września 2004

Kontynuacja bijącej rekordy popularności gry symulacyjnej The Sims (2000). Dewelopingiem The Sims 2 zajęło się studio Maxis (SimCity, EA Land i inne) we współpracy z koncernem Electronic Arts. Gracze ponownie mają okazję zaopiekować się wirtualnymi postaciami, kierując ich poczynaniami przez niemal całe życie – od wczesnego dzieciństwa aż do późnej starości. Celem zabawy jest osiągnięcie możliwie jak najwyższego wyniku Life Score, obrazującego intensywność ważnych wydarzeń w życiu bohatera. W porównaniu z pierwowzorem, The Sims 2 oferuje bardziej rozbudowany system tworzenia Simów, a także znacznie większy asortyment przedmiotów, jakie wprowadzić można do ich otoczenia. Zastosowanie wydajnego silnika graficznego pozwoliło natomiast zaprezentować wirtualne życie Simów w pełnym trójwymiarze.

Police Simulator 18
Police Simulator 18

Symulacje październik 2018

Przygotowana we współpracy zespołu Bigmoon Entertainment z firmą Astragon gra symulacyjna dająca możliwość wcielenia się w rolę amerykańskiego stróża prawa. W Police Simulator: Law Enforcement trafiamy do otwartego świata inspirowanego typowymi amerykańskimi metropoliami. Swobodną eksplorację oraz patrolowanie terenu uskuteczniamy zaś zarówno na piechotę, jak i za kierownicą wielu różnych pojazdów. Naszym głównym zadaniem jest aresztowanie przestępców i doprowadzanie ich przed oblicze sprawiedliwości. W trakcie zabawy korzystamy z rozmaitego ekwipunku, takiego jak kajdanki, radiostacja czy szeroki wachlarz broni palnej. Ponadto, niczym w klasycznym kinie akcji, nierzadko przychodzi nam uczestniczyć w różnego rodzaju strzelaninach i efektownych pościgach. Bawić możemy się przy tym zarówno w pojedynkę, jak i w towarzystwie innych graczy, gdyż oparty na współpracy tryb wieloosobowy pozwala nam na wspólne wykonywanie rozmaitych policyjnych zadań.

Spore
Spore

Symulacje 5 września 2008

Nietypowa gra symulacyjna, w której zadaniem graczy jest stworzenie prężnie funkcjonującego gatunku, poczynając od najniższego szczebla drabiny ewolucji. Za powstaniem gry kryje się legendarne studio Maxis, na czele z Willem Wrightem – odpowiedzialnym za stworzenie tak kultowych serii, jak SimCity czy The Sims. Mechanika zabawy łączy w sobie wiele gatunków gier, oferując na każdym z etapów rozwoju naszego organizmu nieco inne zadania i sposób rozgrywki. Poczynając od fazy komórkowej, aż po stworzenie całej społeczności – gra daje ogromne możliwości wpływania zarówno na wygląd, jak i inne cechy gatunku. W kolejnych etapach rozwoju prymitywny organizm wzbogaci się więc o otwór gębowy, kończyny i inne atrybuty, które wpłyną na jego zdolność aklimatyzacji i radzenia sobie w różnych warunkach. W miarę postępów w grze pojawiają się elementy rywalizacji z innymi gatunkami, a nasza mała początkowo wioska stanie się wielką metropolią, korzystającą z nowoczesnych zdobyczy techniki.

My Summer Car
My Summer Car

Symulacje jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 24 października 2016)

Opracowana przez niezależnego fińskiego dewelopera, ukrywającego się pod pseudonimem Royal John Love, gra symulacyjna, w której zajmujemy się remontowaniem starych i zniszczonych samochodów. W grze My Summer Car wcielamy się w miłośnika motoryzacji z lat 90., który pewnego pięknego lata modernizuje swój stary, sportowy samochód. Zabawę rozpoczynamy, mając do dyspozycji jedynie ciągnik oraz vana, przydatne podczas przewożenia części o większych gabarytach. Zamówione pocztą podzespoły musimy następnie samodzielnie zainstalować, mając na uwadze takie detale, jak dobór odpowiednich narzędzi oraz właściwe połączenie wszystkich komponentów silnika. Dodatkowo mamy też możliwość tuningowania osiągów samochodu, a nawet podłączenia nowoczesnego zestawu audio. Odpowiednio przygotowanym pojazdem możemy zaś wyruszyć w podróż po otwartym świecie gry, który dość wiernie odtwarza różne aspekty naszego hobby, nawet te niezbyt etyczne (np. picie piwa podczas jazdy).

UBOAT
UBOAT

Symulacje 2019

Symulator okrętu podwodnego o otwartej strukturze świata, stworzony przez warszawską ekipę Deep Water Studio. Gra jest osadzona w czasach II wojny światowej, a gracze wcielają się w rolę kapitana niemieckiego okrętu podwodnego, który wykonuje rozmaite misje inspirowane autentycznymi wydarzeniami z tamtego okresu. Pod względem mechaniki UBOOT łączy elementy Silent Hunter i Fallout Shelter, a głównym zadaniem gracza jest opieka nad załogą. Musi on brać pod uwagę ograniczenia fizyczne i emocjonalne swoich podwładnych, przydzielać im odpowiednie funkcje itd. Każdy z nich ma też własną osobowość i odmienne słabości, które mogą wyjść na jaw, gdy kapitanowi nie uda się utrzymać równowagi pomiędzy dyscypliną a despotyzmem. W miarę postępów w rozgrywce gracz może ulepszać swoją łódź, ale warto przy tym pamiętać, że przeciwnicy również stopniowo zyskują dostęp do nowych technologii, np. systemów radarowych. UBOOT jest grą trójwymiarową, ale przez większość czasu obserwujemy akcję w widoku przekroju poprzecznego łodzi podwodnej.

Scrap Mechanic
Scrap Mechanic

Symulacje jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 20 stycznia 2016)

Ukierunkowany na rozgrywkę wieloosobową sandboksowy symulator mechanika-konstruktora z elementami survivalu, opracowany przez debiutujące studio Axolot Games. W grze wcielamy się w mechanika robotów, który zostaje wysłany na zautomatyzowaną planetę rolniczą, aby zająć się naprawą i konserwacją pracujących tam maszyn. Jak się okazuje, roboty na planecie kompletnie zwariowały, a my musimy wykorzystać swoje umiejętności i znajomość maszyn, aby przetrwać ataki mechanicznych przeciwników. Scrap Mechanic pozwala na zabawę w dwóch odmiennych trybach rozgrywki: kreatywnym i survivalowym. W tym pierwszym możemy popuścić wodze fantazji, skupiając się na radosnym i niczym nie skrępowanym budowaniu maszyn. W trybie survival zabawa przypomina nieco znane sandboksowe produkcje pokroju Rust czy Hurtworld i koncentruje się na eksploracji i zbieraniu surowców, a następnie konstruowaniu ze znalezionych elementów zróżnicowanych maszyn o rozmaitym przeznaczeniu oraz walce lub kooperacji z innymi graczami.

The Sims
The Sims

Symulacje 2 lutego 2000

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych Simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na bardzo prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora ilość zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.

EA-Land
EA-Land

Symulacje 17 grudnia 2002

Kolejna produkcja spod szyldu The Sims – bestsellerowego cyklu symulacji życia, nad którym pieczę sprawuje studio EA Maxis, wcześniej znane pod nazwą Maxis Software. W przeciwieństwie do poprzedniczek nastawionych na samotną rozgrywkę The Sims Online jest grą typu MMO. Zabawę rozpoczynamy więc z niewielkim skrawkiem ziemi, który musimy właściwie zagospodarować – możemy zbudować na nim swój dom lub otworzyć interes pokroju muzeum, siłowni lub kawiarni. Dalej nic nie stoi na przeszkodzie, by poznawać swoich sąsiadów i nawiązywać mniej lub bardziej przyjazne relacje z innymi graczami, a nawet połączyć z nimi siły, wznosząc dom wielorodzinny, prowadząc wspólne interesy czy wprowadzając nowy kult religijny. Zmagania koncentrują się na podnoszeniu standardu życia tytułowych Simów i gromadzeniu jak największego majątku. W dniu 1 sierpnia 2008 r. serwery gry zostały oficjalnie zamknięte.

The Sims 4: Psy i koty
The Sims 4: Psy i koty

Symulacje 10 listopada 2017

Kolejne rozszerzenie do popularnego symulatora życia The Sims 4 firmy EA Maxis z 2014 roku. Dodatek zatytułowany Psy i Koty wprowadza do gry tytułowe zwierzęta, dzięki czemu każda rodzina simów może zdecydować się na przyjęcie pod swój dach wybranego czworonożnego pupila. Dzięki narzędziu Stwórz Zwierzaka możemy od podstaw wykreować naszego pupila i dostosować jego wygląd oraz charakter do naszych upodobań. Ciekawostkę stanowi też fakt, że w procesie tworzenia możemy dowolnie mieszać ze sobą wybrane rasy i dobierać takie elementy jak kolor futra czy kształt uszu albo ogona. Do dyspozycji właścicieli oddano także wiele ubranek i innych zwierzęcych akcesoriów, takich jak obroże, chusty i kokardy. Całości dopełnia wiele elementów wystroju i przedmiotów przeznaczonych dla naszych czworonogów, a także kliniki weterynaryjne, dzięki których możemy nie tylko leczyć nasze czworonogi, ale sami stać się lekarzami i prowadzić własną praktykę.

Space Engineers
Space Engineers

Symulacje jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 23 października 2013)

Sandboksowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez niezależne studio Keen Software House. Akcja Space Engineers toczy się w przestrzeni kosmicznej, a gracze wcielają się w role inżynierów, których zadaniem jest budowanie baz, wydobywanie surowców i zapewnienie przetrwania kolonii. Gra stworzona została w oparciu o przewidywania amerykańskiej agencji kosmicznej (NASA) dotyczące warunków podboju kosmosu w ciągu kilkudziesięciu przyszłych lat. Rozgrywka obejmuje dwa tryby – creative mode i survival mode. W obu przypadkach gracze mają dużą swobodę działań, w tym możliwość samodzielnego konstruowania statków i maszyn, a także transformacji otoczenia. Od strony technicznej Space Engineers korzysta z autorskiego silnika VRAGE 2.0, którego atutem jest rozbudowany moduł symulujący oddziaływanie praw fizyki w kosmosie.

X4: Foundations
X4: Foundations

Symulacje grudzień 2018

Sandboksowy symulator kosmiczny studia Egosoft, będący czwartą pełnoprawną odsłoną popularnego cyklu X. Podobnie jak wcześniejsze części serii X4: Foundations stawia przede wszystkim na swobodę rozgrywki. Rozpoczynając zabawę, gracz zasiada w kokpicie taniego statku kosmicznego o słabych osiągach i zostaje wrzucony w sam środek galaktyki o otwartej strukturze. Od jego wyborów zależy zaś to, czy w dalszej części zabawy stanie się gwiezdnym kupcem, piratem, żołnierzem, łowcą nagród, zabójcą, odkrywcą czy górnikiem. Pod względem mechaniki produkcja stanowi swoisty powrót do korzeni serii i rezygnuje z wielu uproszczeń bezpośrednich poprzedniczek, bazując na rozwiązaniach znanych z X3: Terran Conflict, wzbogaconych całym szeregiem ulepszeń i nowości. Podczas zabawy możemy pilotować wiele typów statków i w miarę postępów rozgrywki poddawać je rozlicznym ulepszeniom i modyfikacjom, a dynamiczny świat gry ulega nieustannym przeobrażeniom na skutek naszych działań.

The Sims 4: Wampiry
The Sims 4: Wampiry

Symulacje 24 stycznia 2017

Siódme rozszerzenie do gry The Sims 4, opracowane przez EA Maxis pod skrzydłami Electronic Arts. Tym razem gracze mogą doprowadzić do przemiany swoich Simów w tytułowe wampiry – po transformacji w krwiopijców podopieczni zyskują nadprzyrodzone moce, takie jak choćby przybranie formy nietoperza czy mgły. Nieumarli Simowie mogą także kontrolować umysły oraz wysysać z innych energię życiową; drugim sposobem na regenerację sił jest przenocowanie w trumnie. Warto nadmienić, że przemienieni bohaterowie nie mogą być wystawiani na działanie promieni słonecznych – te bowiem potrafią je osłabić, a nawet doprowadzić do ich śmierci. The Sims 4: Vampires to również zupełnie nowa okolica (Forgotten Hollow) obfitująca w atrakcje pokroju ponurego cmentarzyska, nowe elementy dekoracji wnętrz, czy wreszcie dodatkowe możliwości modyfikacji wyglądu zwampirzonych Simów – możemy zdecydować między innymi o długości kłów lub o odcieniu skóry i kolorze oczu.

Naval Action
Naval Action

Symulacje jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 21 stycznia 2016)

Sieciowy symulator żaglowców, przygotowany przez ukraińskie studio Game-Labs, którego członkowie mają na swoim koncie prace przy takich seriach jak STALKER czy Total War. Gra Naval Action skupia się na okresie historycznym pomiędzy XVI a początkiem XVIII wieku, czyli na tzw. złotej erze dominacji żaglowców. Zabawa koncentruje się na eksploracji ogromnego, otwartego świata z możliwością handlu i wykonywania rozmaitych zleceń, a także realistycznie odtworzonych bitwach morskich między graczami. W grze pojawiły się wiernie odwzorowane, historyczne typy broni, takie jak działa, moździerze czy karonady. Mocną stroną tytułu jest także realistyczny model sterowania statkiem, dzięki któremu możemy kontrolować każdy żagiel z osobna i na wiele sposobów zarządzać posiadaną załogą. Stworzona na popularnym silniku Unity oprawa graficzna gry prezentuje się wyjątkowo dobrze, podobnie jak skrupulatne odwzorowane, autentyczne modele okrętów.

The Sims: Deluxe Edition
The Sims: Deluxe Edition

Symulacje 16 września 2002

Deluxe Edition zawiera oryginalną grę The Sims, wraz z pierwszym dodatkiem Światowe Życie. Do tego dodano specjalny edytor postaci i zupełnie nowe, niespotykane nigdzie indziej elementy wyposażenia domu.

Truck Driver
Truck Driver

Symulacje 2019

Wzbogacona o elementy symulacji gra samochodowa, w której zasiadamy za kierownicą ciężarówki i przewozimy rozmaite towary. W zamian za pozyskane w ten sposób pieniądze możemy nie tylko kupować nowe pojazdy, lecz także ulepszać już posiadane. Poza tym podejmując się kolejnych zadań, stopniowo wzmacniamy więzi z lokalną społecznością.

X Rebirth
X Rebirth

Symulacje 15 listopada 2013

Siódma odsłona serii kosmicznych symulatorów X, wykreowanej i rozwijanej przez niemieckie studio deweloperskie Egosoft. Akcja X Rebirth toczy się wiele lat po wydarzeniach przedstawionych w poprzednich grach z cyklu. Na skutek wybuchu gigantycznej supernowej zniszczonych zostało wiele ważnych ośrodków cywilizacji w galaktyce. Gracz kieruje poczynaniami młodego awanturnika Rena Otani, który za sprawą swej towarzyszki – Yishy – wplątany zostaje w intrygę uknutą przez jedną z najpotężniejszych kosmicznych frakcji. Rozgrywka pozwala m.in. na pilotowanie statków kosmicznych i uczestnictwo w widowiskowych bitwach, wypełnianie zlecanych misji, a także handlowanie cennymi towarami. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii, twórcy X Rebirth zdecydowali się na uproszczony interfejs użytkownika oraz system sterowania dostosowany do obsługi z pomocą gamepada.

The Sims 4: Przygoda w dżungli
The Sims 4: Przygoda w dżungli

Symulacje 27 lutego 2018

Kolejny dodatek do stworzonego przez studio EA Maxis popularnego symulatora życia The Sims 4, który daje graczom możliwość odwiedzenia dżungli w krainie Selvadorada i zwiedzania ruin dawnej cywilizacji. Na odkrycie czeka wiele przygód i nowości.

The Sims 4: Miejskie Życie
The Sims 4: Miejskie Życie

Symulacje 3 listopada 2016

Kolejne duże rozszerzenie do wydanej we wrześniu 2014 roku gry The Sims 4 studia EA Maxis. Dodatek zatytułowany Miejskie Życie wzbogaca podstawową wersję gry o zupełnie nowy obszar w postaci tętniącego życiem miasta San Myshuno, gdzie znajdziemy m.in. hałaśliwych sąsiadów, żądnych czynszu administratorów, egzotyczne restauracje oraz wiele innych, interesujących miejsc i wydarzeń. Nasze Simy mogą teraz przeprowadzać się z domów do mieszkań, a następnie luksusowych apartamentów i otrzymują opcję wyboru jednej z trzech nowych ścieżek kariery: polityka, krytyka oraz specjalisty od mediów społecznościowych. Rozszerzenie pozwala zamieszkać Simom w jednej z czterech dzielnic San Myshuno, z których każda odznacza się odmienną architekturą i oferuje nieco inne możliwości oraz atrakcje, np. festiwale uliczne czy bary karaoke. W grze nie zabrakło także nowych zajęć, którym nasi podopieczni mogą oddawać się w domu oraz na mieście.

Eco
Eco

Symulacje 2019 (wczesny dostęp od 6 lutego 2018)

Eco to pecetowy sandbox autorstwa zespołu Strange Loop Games. Projekt od innych przedstawicieli gatunku odróżnia zaawansowana symulacja ekosystemu. Działania graczy mają bezpośredni wpływ na przyrodę i nierozważne eksploatowanie środowiska może doprowadzić do zagłady całej krainy.

Diluvion
Diluvion

Symulacje 2 lutego 2017

Hybryda symulatora okrętu podwodnego i gry zręcznościowej, wzbogacona elementami strategicznymi. Za opracowanie tego tytułu odpowiada niezależne studio Arachnid Games. Akcja Diluvion została osadzona w dalekiej przyszłości, kiedy to gigantyczny potop zmusił ludzkość do osiedlenia się pod wodą. Rozgrywka opiera się na eksploracji otwartego, podwodnego świata, wykonywaniu rozmaitych zadań oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami. W trakcie zabawy często korzystamy z rozmaitego osprzętu naszej jednostki – mowa o sonarze, który pozwala nawigować w nieoświetlonych miejscach, a także o broni dystansowej w postaci dział czy choćby torped. Wszystko to uzupełnia strategiczny system zarządzania załogą. Co ciekawe, w trakcie przygody poszczególni jej członkowie zdobywają doświadczenie, co przekłada się na działanie całego okrętu. Przykładowo, doświadczony sternik jest w stanie zapewnić większą manewrowość, a utalentowany kanonier – lepszą celność.

Medieval Engineers
Medieval Engineers

Symulacje jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 19 lutego 2015)

Sandboksowa gra akcji osadzona w otwartym, średniowiecznym świecie. Tytuł został opracowany przez ekipę Keen Software House i pod względem konceptu żywo przypomina wcześniejszą produkcję studia – osadzoną w realiach science-fiction grę Space Engineers. Rozgrywka koncentruje się na aspekcie budowlanym, a zadaniem graczy jest wznoszenie rozmaitych struktur obronnych (w tym fortyfikacji, zamków, a nawet całych miast) oraz konstruowaniu różnorodnych maszyn, zdolnych odeprzeć ataki przeciwnika. W tak wykreowanym świecie możemy uczestniczyć w wieloosobowych pojedynkach, umożliwiających zarówno rywalizację pomiędzy graczami, jak i kooperację w walce przeciwko AI. W grze nie dochodzi do bezpośredniej konfrontacji jednostek, a walka odbywa się wyłącznie z wykorzystaniem stworzonych przez nas struktur i maszyn. Atutem produkcji jest zaawansowany silnik fizyczny oraz realizm, polegający na wykorzystaniu faktycznych technik dostępnych w epoce średniowiecza.

Autobahn Police Simulator 2
Autobahn Police Simulator 2

Symulacje 7 grudnia 2017

Autobahn Police Simulator 2 to kontynuacja zapoczątkowanej w 2015 roku serii symulatorów, umożliwiających wcielenie się w policjanta drogówki. Gra została przygotowana przez Z-Software. Za jej wydanie odpowiada firma Aerosoft GmbH.