Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Władca Pierścieni - Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku strategiczne o tematyce Władca Pierścieni na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

PC
Strategiczne
Władca Pierścieni
Czas
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II

Strategiczne 28 lutego 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu. W drugiej odsłonie gry wykorzystano znaną z pierwowzoru mechanikę zabawy, wprowadzając jednocześnie sporą liczbę usprawnień. Otrzymaliśmy m.in. możliwość stworzenia własnego bohatera i rozwijania jego umiejętności w kolejnych scenariuszach gry. Rozszerzeniu uległ wachlarz dostępnych jednostek, broni oraz czarów, a potyczki toczą się już nie tylko na lądzie, ale także na morzu. Dzięki podrasowanemu silnikowi SAGE, wyraźnej poprawie uległa warstwa wizualna gry oraz wygląd i liczba jednocześnie pojawiających się na ekranie jednostek.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie

Strategiczne 6 grudnia 2004

Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony. Rozgrywka łączy elementy klasycznych RTS-ów, bazujących na pozyskiwaniu surowców i rozbudowie bazy, z epickimi potyczkami, podczas których, podobnie jak w serii Total War, kontrolujemy całe formacje oraz wielkie machiny oblężnicze. Urozmaicenie zabawy stanowią dysponujący potężnymi mocami bohaterowie, tacy jak Gandalf, Aragorn, Legolas czy Gimli. Autorzy odtworzyli szereg znanych z kart trylogii bitew m.in. bitwę o Helmowy Jar, w trakcie której na ekranie może przebywać nawet do 500 jednostek. O warstwę graficzną produkcji zadbał silnik, wykorzystany wcześniej m.in. w Command & Conquer: Generals.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli

Strategiczne 28 listopada 2006

Oficjalny dodatek do drugiej odsłony cyklu The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth, wymagający do działania podstawowej wersji gry. Akcja rozszerzenia pt. Król Nazguli przenosi graczy do okresu pomiędzy Bitwą Ostatniego Przymierza Ludzi i Elfów, a wyprawą Drużyny Pierścienia. Deweloperzy postawili tym razem na własną inwencję twórczą, gdyż gra opowiada o wydarzeniach opisanych przez J.R.R. Tolkiena jedynie pobieżnie. Fabuła rozszerzenia koncentruje się na postaci Czarnoksiężnika z Angmaru, którego celem staje się podbój królestwa Arnoru. Gracz, wcielający się w rolę tytułowego bohatera, musi zbudować odpowiednie zaplecze dla jego armii i wziąć udział w wielkich podbojach ku chwale Saurona. Rozgrywka we Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli nie różni się od schematu stworzonego na potrzeby podstawowej wersji gry. Dodatek oddaje jednak w ręce graczy zupełnie nowe jednostki (m.in. Thrall Masters, czy Dark Dunedains), z których można korzystać zarówno w kampanii fabularnej, jak i potyczkach oraz w trybie multiplayer. Na polu bitwy pojawiają się również machiny oblężnicze. Ponadto, nowych jednostek doczekały się rasy z podstawowej wersji gry, a znacznej poprawie uległo zachowanie sztucznej inteligencji, a proces kreacji herosa stał się bardziej przejrzysty i intuicyjny.

Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień

Strategiczne 4 listopada 2003

Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Liquid Entertainment. Akcja osadzona została w uniwersum znanym z powieści J.R.R. Tolkiena. Gracze mają okazję wziąć udział w widowiskowych bitwach znanych z kart "Władcy Pierścieni", kierując siłami dobra lub sługami Saurona.

Guardians of Middle-Earth
Guardians of Middle-Earth

Strategiczne 29 sierpnia 2013

Guardians of Middle-Earth to osadzona w stworzonym przez Tolkiena Śródziemiu gra typu MOBA, powiązaną z filmem Hobbit: Niezwykła Podróż. Podobnie jak inne produkcje z tego gatunku, Guardians of Middle-Earth łączy elementy RTS-a i zręcznościówki. Za stworzenie tytułu odpowiada studio Monolith, a wydawcą jest firma Warner Bros. Interactive Entertainment.