Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Sandbox - Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku strategiczne o tematyce sandbox na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Po premierze 88 Przed premierą 7
PC
Strategiczne
sandbox
Czas
Stellaris: MegaCorp
Stellaris: MegaCorp

Strategiczne 6 grudnia 2018

Kolejne rozszerzenie do popularnej kosmicznej strategii Stellaris autorstwa studia Paradox Interactive. Dodatek MegaCorp wprowadza możliwość wcielenia się w prezesa międzygwiezdnej korporacji, a także szereg nowych mechanik.

Sid Meier's Civilization VI
Sid Meier's Civilization VI

Strategiczne 21 października 2016

Szósta odsłona legendarnego cyklu turowych strategii, pozwalających na pokierowanie wybraną cywilizacją na przestrzeni kilku tysięcy lat jej rozwoju. Za powstanie gry odpowiada tradycyjnie studio Firaxis Games, a patronat nad produkcją objął sam twórca serii, Sid Meier. Pod względem mechaniki, Civilization VI łączy sprawdzone rozwiązania poprzednich części cyklu, jednak w grze pojawiło się także kilka rewolucyjnych zmian. Najważniejszą z nich stanowi nowy sposób rozwijania miast, które teraz zajmować mogą więcej niż jedno pole i składać się z czterech rodzajów dzielnic: przemysłowej, naukowej, handlowej oraz wojskowej. Modyfikacji uległ system rozwoju technologii, w którym do każdego wynalazku przypisany został dodatkowy miniquest, zapewniający przydatną premię. Istotne zmiany dotknęły także system dyplomacji oraz mechanikę walki, łagodzącą nieco obostrzenia wprowadzone w piątej części serii. Całość uzupełnia tradycyjnie rozbudowany i w pełni konfigurowalny tryb wieloosobowy.

Stellaris
Stellaris

Strategiczne 9 maja 2016

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG, opracowana przez firmę Paradox Interacive – twórców tak uznanych serii, jak Europa Universalis i Crusader Kings. Miejscem akcji gry jest generowana w sposób proceduralny, rozległa przestrzeń kosmiczna, a zadaniem graczy jest stworzenie własnego galaktycznego imperium. Przystępując do rozgrywki, możemy opowiedzieć się po stronie jednej z 7 grywalnych ras, różniących się między sobą pojęciem etyki, wyglądem oraz unikalnymi zdolnościami. Zabawa sprowadza się do przemierzania przestrzeni kosmicznej i ustawicznego rozwoju wybranej frakcji, a także zawierania sojuszy z innymi nacjami z wykorzystaniem zaawansowanego systemu dyplomacji. W grze nie zabrakło też rozlicznych potyczek z wrogo nastawionymi wspólnotami, które niejednokrotnie napotkamy podczas swej międzygwiezdnej podróży. Tytuł oferuje trzy niezależne drzewka technologiczne, tak więc w zależności od preferencji możemy postawić na rozwój społeczności, inżynierii lub fizyki.

Sid Meier's Civilization V
Sid Meier's Civilization V

Strategiczne 21 września 2010

Rozbudowana strategia turowa, stanowiąca piątą odsłonę sygnowanego nazwiskiem Sida Meiera cyklu Civilization. Produkcją Sid Meier's Civilization V zajęło się studio Firaxis Games przy wsparciu wydawniczym koncernu Take Two Interactive. Zgodnie ze schematem serii, gracze ponownie mają okazję wcielić się w role przywódców i pokierować rozwojem wybranych nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Mechanika rozgrywki nie ulegała radykalnym modyfikacjom, a wprowadzone nowe rozwiązania (np. neutralne państwa-miasta, siatka heksagonalna na mapie świata oraz ograniczenie do jednego oddziału na polu) są w większości efektem ewolucji wcześniejszych pomysłów. Widocznych zmian doczekała się natomiast oprawa wizualna Sid Meier's Civilization V, generowana przez zupełnie nowy silnik graficzny.

SimCity
SimCity

Strategiczne 5 marca 2013

Piąta odsłona popularnego cyklu strategii ekonomiczno-managerskich SimCity. Gra wyprodukowana została przez studio EA Maxis (znane m.in. z The Sims oraz Spore) przy wsparciu wydawniczym koncernu Electronic Arts. Zgodnie z konwencją serii, gracz wciela się w rolę zarządcy wirtualnego miasta, a jego zadaniem jest zbudowanie tętniącej życiem metropolii. Realizacja celu wymaga rozwiązywania złożonych problemów planistycznych, ekonomicznych i społecznych, a także szybkiego reagowania na rozmaite zdarzenia losowe (np. katastrofy naturalne). Na tle wcześniejszych gier z cyklu, SimCity wyróżnia się zastosowaniem nowoczesnego silnika Glassbox oraz rozbudowanym panelem społecznościowym CityLog (wzorowanym na podobnych systemach funkcjonujących w grach z serii Need for Speed i Battlefield).

Stonehearth
Stonehearth

Strategiczne 25 lipca 2018

Sandboksowa strategia ekonomiczna, opracowana przez debiutujące, 2-osobowe studio Radiant Entertainment. Akcja gry toczy się w średniowiecznej krainie wzbogaconej elementami fantasy, a zadaniem graczy jest zbudowanie wioski i przekształcenie jej w tętniące życiem miasto. W tym celu niezbędne jest gromadzenie surowców i żywności oraz dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców. Autorzy dali jednak graczom sporą swobodę w wyborze własnej drogi. Możemy więc postawić na rozwój wojska, handlu czy religii, bądź połączyć elementy kilku strategii. Kluczowym elementem jest rozwój populacji: każdy z osadników wykonuje swój własny zawód, gromadząc doświadczenie i awansując na wyższe poziomy specjalizacji. W trakcie gry musimy też stawić czoła konkurencyjnym nacjom i potworom, uczestnicząc w toczonych w czasie rzeczywistym potyczkach. Przewidziano również tryb pokojowy, w którym możemy skupić się wyłącznie na rozbudowie miasta. Zabawę urozmaicają łatwe w użyciu narzędzia modderskie.

Cities: Skylines
Cities: Skylines

Strategiczne 10 marca 2015

Należąca do popularnego gatunku city builderów strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada fińskie studio Colossal Order – twórcy cyklu Cities In Motion. Gra jest swoistą odpowiedzią na kultowe SimCity studia Maxis i w odróżnieniu od poprzednich produkcji Finów, nie ogranicza się jedynie do transportu miejskiego, pozwalając zbudować od podstaw prężnie funkcjonujące wirtualne miasto. Rozgrywka toczy się na mapach o wielkości 36 km kwadratowych, na których, wznosząc kolejne budynki i łącząc je siecią dróg, tworzymy swoją własną wymarzoną metropolię i troszczymy się o dobro jej mieszkańców. Istotnym elementem gry jest aspekt ekonomiczny: podczas zabawy dbamy o budżet miasta, pozyskując pieniądze z podatków i nawiązujemy kontakty handlowe z sąsiednimi metropoliami. Dbamy także o rozwój komunikacji miejskiej, dzięki której nasi mieszkańcy mogą sprawnie się przemieszczać. Produkcja oferuje wysokiej jakości, trójwymiarową oprawę graficzną oraz pełne wsparcie dla modderów.

Surviving Mars
Surviving Mars

Strategiczne 15 marca 2018

Fantastycznonaukowa strategia ekonomiczna z gatunku city builder, opracowana przez Haemimont Games i wydana przez Paradox Interactive. Twórcy Tropiko 5 tym razem dają nam możliwość zaprojektowania pierwszego ludzkiego osiedla na Marsie. Stanowisko zarządcy pozaziemskiej kolonii wymaga od nas zajęcia się wieloma istotnymi kwestiami, od których zależy życie i zdrowie mieszkańców placówki. Koloniści nie przetrwają długo bez stałego dostępu do wody i tlenu, zaawansowana aparatura placówki potrzebuje zaś nieprzerwanych dostaw energii. Emocji dodaje fakt, że zbudowane przez nas systemy mogą paść ofiarą bezwzględnych warunków środowiskowych Marsa: zbiorniki z wodą mogą zamarznąć, a baterie słoneczne zostać wyłączone z akcji przez burzę piaskową. Do tego wszystkiego dochodzą również wymagania agencji, za której pieniądze zorganizowana została cała misja – jeśli jako sponsora wybraliśmy nastawioną na zysk korporację, lepiej pamiętajmy o zorganizowaniu kopalni cennych kruszców oraz systemu, który przetransportuje minerały na Ziemię. Każdy z mieszkańców kolonii jest unikalną osobą o konkretnych cechach i współczynnikach, na które wpływ mają warunki w których przychodzi mu mieszkać. Zadowolony z życia kolonista może zdecydować się na posiadanie dzieci, z kolei osobnik żyjący w ciągłym stresie zacznie miewać problemy psychiczne. Sandboksowy model rozgrywki urozmaicają tzw. tajemnice, czyli zdarzenia i scenariusze inspirowane klasycznymi motywami science fiction.

Endless Legend
Endless Legend

Strategiczne 18 września 2014

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna z gatunku 4X, za której powstanie odpowiada niezależne studio Amplitude, znane z kosmicznej strategii Endless Space. Akcja gry przenosi nas do fantastycznej krainy Auria, którą w odległej przeszłości nawiedził potężny kataklizm, doprowadzając do zagłady żyjących ówcześnie cywilizacji. W obliczu wydarzeń, mogących wskazywać na powtórną apokalipsę, obejmujemy dowództwo nad niewielką osadą z zadaniem przekształcenia jej w imperium. Do naszych obowiązków należy rozwijanie osady, dbanie o gospodarkę i rozwój technologii, a także prowadzenie działań dyplomatycznych oraz militarnych w stosunku do sąsiadujących nacji. Walka odbywa się w systemie turowym i mimo prostej mechaniki, kładzie duży nacisk na taktykę oraz wykorzystanie rzeźby terenu. Całości dopełniają elementy RPG, przejawiające się w licznych questach, a także możliwości rozwoju umiejętności bohaterów, w zamian za zdobyte punkty doświadczenia.

Life is Feudal: Forest Village
Life is Feudal: Forest Village

Strategiczne 26 maja 2017

Gra strategiczna typu city builder stworzona przez studio Mindillusion, w której przejmujemy kontrolę nad wczesnośredniowieczną osadą. Podczas zabawy musimy odpowiednio balansować dwa aspekty rozgrywki, jakimi są ekspansja i przetrwanie w niegościnnym środowisku. Oprócz zajmowania terenu, konstruowania nowych budynków i ulepszania już posiadanych, gracze muszą zatem zadbać między innymi o ciepłe ubrania na zimę dla poddanych i zapewnienie im zbalansowanego jadłospisu. To ostatnie możliwe jest dzięki uprawie zróżnicowanych gatunków roślin, hodowli zwierząt i magazynowaniu żywności; zaniedbanie tego doprowadzi do groźnych epidemii. Oprócz tego wioska nękana jest przez drapieżniki, a także różnego rodzaju klęski żywiołowe, takie jak trąby powietrzne czy choćby burze z piorunami mogącymi wywołać pożar. Wszystkie te wydarzenia mają wpływ na morale osadników, które odzwierciedlone jest przez specjalny wskaźnik — niezadowoleni z życia ludzie nie są zdolni do produktywnej pracy. Life is Feudal: Forest Village rozgrywa się w trójwymiarowym środowisku, a interesującym aspektem rozgrywki jest możliwość przełączenia kamery z rzutu izometrycznego na widok z oczu dowolnego osadnika.

At the Gates
At the Gates

Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 30 stycznia 2015)

Turowa gra strategiczna studia Conifer Games, na którego czele stanął Jon Shaker – jeden z głównych projektantów Sid Meier’s Civilization V. Akcja gry At the Gates toczy się w schyłkowym okresie panowania Imperium Rzymskiego, a gracze obejmują kontrolę nad niewielkim barbarzyńskim plemieniem, które pragnie wykorzystać gasnącą potęgę mocarstwa do osiągnięcia dominującej pozycji w Europie. Całą zabawę rozpoczynamy z niewielkim zapleczem, eksplorując niegościnne ziemie i gromadząc surowce. Z czasem przenosimy się na bardziej żyzne tereny i rozpoczynamy handel oraz współpracę z innymi nacjami, by następnie wykorzystać je do własnych celów i zniszczyć. Główne wyzwanie stanowią jednak mocno ograniczone zapasy surowców, zmuszające graczy do ich nieustannego poszukiwania. W grze nie zabrakło oczywiście bitew, podczas których ważne jest nie tylko stosowanie rozmaitych manewrów taktycznych, ale również umiejętne wykorzystanie rzeźby terenu oraz zmieniających się pór roku.

Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm
Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm

Strategiczne 14 lutego 2019

Drugi duży dodatek do gry Sid Meier’s Civilization VI. Add-on zatytułowany Gathering Storm wzbogaca tę produkcję o szereg aspektów związanych z klimatem oraz geologią. Poza tym ważną rolę odgrywają tutaj surowce i topografia terenu czy możliwość zabierania głosu na Kongresie Światowym. Oprócz nowych scenariuszy, add-on wnosi także szereg pomniejszych poprawek i nowości.

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall
Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Strategiczne 8 lutego 2018

Dodatek do szóstej części legendarnej serii gier strategicznych Sid Meier's Civilization, które pozwalają graczom pokierować własnym imperium na przestrzeni tysięcy lat. Rise and Fall wprowadza m.in. osiem nowych nacji i dziewięciu liderów, a także system Wielkich Wieków.

SimCity 4
SimCity 4

Strategiczne 9 stycznia 2003

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych typu city builder, opracowana przez studio Maxis. W porównaniu z poprzedniczkami, produkcja może się pochwalić szeregiem nowych rozwiązań, zmian i usprawnień. Przede wszystkim, budowane przez gracza miasto nie jest już pojedynczą jednostką – nic nie stoi na przeszkodzie, by powiązać je z innymi miastami, tworząc w ten sposób wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo. Ponadto twórcy oddają do naszej dyspozycji możliwość obejrzenia mieszkańców danej ulicy i zasięgnięcia informacji na temat trapiących ich problemów. Dopełnieniem tego wszystkiego są rozbudowane możliwości modyfikacji topografii terenu (w SimCity 4 możemy na przykład niwelować wzniesienia lub umiejscawiać zbiorniki i cieki wodne), płynny cykl dnia i nocy oraz realistycznie oddana praca i działanie służb publicznych. Co ciekawe, deweloperzy udostępnili również opcję importu postaci z gry The Sims i sprawdzenia, jak będzie sobie radzić w naszym mieście marzeń. Całość charakteryzuje się trójwymiarową oprawą graficzną wysokiej jakości.

Sid Meier's Civilization IV
Sid Meier's Civilization IV

Strategiczne 25 października 2005

Czwarta odsłona bestsellerowej serii turowych gier strategicznych, zapoczątkowanej w 1991 roku przez legendę branży, Sida Meiera. Civilization IV stanowi kolejny ważny krok w rozwoju cyklu, łącząc klasyczne rozwiązania poprzednich części z nowoczesną oprawą graficzną oraz całym szeregiem nowości i zmian. Gracz obejmuje więc po raz kolejny pieczę nad wybraną cywilizacją, prowadząc ją przez kolejne tysiąclecia do panowania nad losowo wygenerowanym światem. W porównaniu do poprzednich części serii, w czwórce zmieniono m.in. system zarządzania ustrojem państwa, rozbudowano opcje dyplomatyczne i położono spory nacisk na takie czynniki, jak kultura czy religia. W grze znalazły się oczywiście nowe jednostki, nacje (w sumie 18), budowle, wynalazki czy surowce, którymi możemy handlować z innymi narodami. Dzięki zastosowaniu trójwymiarowego silnika graficznego, na mapach pojawiło się także wiele animowanych obiektów, a całość oglądać możemy w zbliżeniu i pod dowolnie wybranym kątem.

The Guild 3
The Guild 3

Strategiczne 2019 (wczesny dostęp od 26 września 2017)

Trzecia odsłona serii osadzonych w realiach średniowiecznych strategii ekonomicznych z elementami RPG, zapoczątkowanej w 2002 roku pod egidą firmy JoWooD Entertainment. Opracowana tym razem na zlecenie Nordic Games gra The Guild 3 łączy kluczowe cechy swoich poprzedniczek z nowoczesną oprawą graficzną oraz szeregiem nowości i ulepszeń na gruncie mechaniki. W grze trafiamy więc po raz kolejny do średniowiecznego świata, pełnego wojen, sporów i intryg politycznych, aby z wolna wspinać się po szczeblach kariery. Charakterystycznym elementem rozgrywki jest zaś swoboda wyboru drogi, jaką podążymy do sukcesu. W zależności od preferencji gracza, możemy bowiem zostać arystokratą, kupcem, przestępcą lub kimkolwiek innym.

Endless Space
Endless Space

Strategiczne 4 lipca 2012

Osadzona w stylistyce science-fiction turowa strategia 4X, opracowana przez debiutujące studio Amplitude, założone przez byłych pracowników EA oraz Ubisoftu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w galaktyce zamieszkanej przez 8 konkurujących ze sobą cywilizacji. Grający wcielają się w jedną z nich, a ich zadaniem jest poprowadzenie swojej frakcji do dominacji nad innymi. Zabawa sprowadza się do eksploracji losowo generowanej galaktyki, rozwoju ekonomii, technologii i dyplomacji. W grze nie zabrakło epickich batalii z udziałem potężnych armad statków kosmicznych, które możemy własnoręcznie modyfikować, decydując o ich napędzie, uzbrojeniu i systemach pokładowych. Potyczki – jak i cała gra – rozgrywane są w systemie turowym, a działania gracza ograniczają się do wspierania oddziałów lub osłabiania przeciwnika za pomocą specjalnych kart akcji. Bezpośrednią pieczę nad naszymi flotami sprawują bohaterowie, należący do pięciu odmiennych klas z własnym drzewkiem rozwoju każda.

Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat
Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat

Strategiczne 9 lipca 2013

Drugi po Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie pełnoprawny dodatek do bestsellerowej strategii Sid Meier's Civilization V. Rozszerzenie stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games wzbogaca bazową wersję gry o 9 nowych cywilizacji (w tym również polską pod przywództwem króla Kazimierza Wielkiego), a także nowe ustroje społeczne i technologie, kolejnych osiem cudów świata, złożony system ideologii oraz możliwość pielęgnowania kultury. Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat oferuje ponadto dwa dodatkowe scenariusze, pozwalające wziąć udział w Wojnie Secesyjnej (zależnie od dokonanego wyboru można opowiedzieć się po stronie Unii lub Skonfederowanych Stanów Ameryki) oraz zająć się podbojem terytoriów na kontynencie afrykańskim.

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

Strategiczne 24 października 2014

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth to strategia turowa, stanowiąca poboczną odsłonę serii Civilization. Produkcją tytułu zajęło się kierowane przez Sida Meiera studio Firaxis Games. Akcja gry toczy się na powierzchni odległej planety, a zadaniem gracza jest zbudowanie w tym miejscu samowystarczalnej kolonii. Mechanika rozgrywki nie odbiega znacząco od standardów wyznaczonych przez Sid Meier's Civilization V. Zabawa polega głównie na zarządzaniu surowcami, opracowywaniu nowych technologii i sukcesywnej rozbudowie osady. Zadanie utrudniają konkurencyjne nacje, które również próbują przejąć kontrolę nad planetą. Poza opcją rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją Sid Meier's Civilization: Beyond Earth oferuje również tryb wieloosobowy przeznaczony dla maksymalnie ośmiu graczy.

Sid Meier's Civilization III
Sid Meier's Civilization III

Strategiczne 31 października 2001

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych. Za jej powstanie odpowiada założone przez Sida Meiera po odejściu z Microprose studio Firaxis Games. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, w Civilization III obejmujemy pieczę nad wybraną cywilizacją, a naszym zadaniem jest poprowadzenie jej poprzez kolejne ery rozwoju, począwszy od roku 4000 p.n.e. aż do czasów współczesnych. Do naszych obowiązków należy m.in. systematyczne powiększanie kontrolowanego terenu, wznoszenie i rozbudowa miast, szkolenie jednostek militarnych i osadników, rozwój nowych technologii oraz prowadzenie wojen bądź nawiązywanie stosunków dyplomatycznych z innymi nacjami. Do zwycięstwa prowadzi kilka dróg, a nie tylko podbój militarny. Sid Meier’s Civilization III oferuje 16 grywalnych cywilizacji, z których każda odznacza się unikalnym charakterem i umiejętnościami. W trójce wprowadzono dowódców armii oraz rzadkie surowce strategiczne, konieczne do produkcji konkretnych broni lub technologii. Oprawa graficzna uległa znacznej poprawie, a zabawie towarzyszy profesjonalna ścieżka dźwiękowa.

Cities: Skylines - Industries
Cities: Skylines - Industries

Strategiczne 23 października 2018

Dodatek do gry Cities: Skylines, w którym autorzy skoncentrowali się na rozbudowie elementów związanych z przemysłem. W Cities: Skylines - Industries gracze mogą tworzyć wyspecjalizowane dzielnice i wznosić w ich obrębie unikalne budynki pokroju magazynów oraz fabryk.

Galactic Civilizations III
Galactic Civilizations III

Strategiczne 14 maja 2015

Trzecia odsłona popularnego cyklu kosmicznych strategii 4x, stanowiących wiodącą markę gier znanej wcześniej głównie z aplikacji użytkowych firmy Stardock Systems. Akcja tytułu toczy się kilka lat po wydarzeniach znanych z dodatku do części drugiej gry, dzięki czemu do naszej dyspozycji oddano wszystkie znane wcześniej rasy, frakcje i technologie. Mechanika rozgrywki podporządkowana jest zasadom turowych strategii 4X, a zabawa koncentruje się wszechstronnym rozwijaniu swojego galaktycznego imperium. W zależności od preferencji gracza, swoją potęgę oprzeć można zarówno na handlu oraz dyplomacji, jak i agresywnych podbojach militarnych. Oprócz znaczącej poprawy szaty graficznej, autorzy zdecydowali się także na gruntowną przebudowę systemu projektowania statków oraz opcji związanych z zarządzaniem i dyplomacją. Planszę gry podzielono na heksy, co pozwoliło na zastosowanie zupełnie nowych strategii walki. Po raz pierwszy w historii serii pojawił się także pełnoprawny tryb multiplayer.

Stellaris: Distant Stars
Stellaris: Distant Stars

Strategiczne 22 maja 2018

Rozszerzenie do gry strategicznej Stellaris od Paradox Development Studio. W Distant Stars pojawiły się nowe scenariusze, dodatkowe technologie, kolejne układy planetarne oraz wielkie istoty z odległych zakątków wszechświata.

Stellaris: Apocalypse
Stellaris: Apocalypse

Strategiczne 22 lutego 2018

Czwarte rozszerzenie do uznanej kosmicznej strategii studia Paradox Interactive. Główną atrakcją dodatku są ogromne jednostki, w tym potężne Kolosy zdolne niszczyć całe planety. Oprócz tego pojawiły się nowe bonusy i ścieżki rozwoju dla fanów bardziej pokojowych rozwiązań oraz kosmiczni piraci.