Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Fantasy - Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku strategiczne o tematyce fantasy na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Po premierze 289 Przed premierą 16
PC
Strategiczne
fantasy
Czas
Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII

Strategiczne 29 września 2015

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

Total War: Warhammer II
Total War: Warhammer II

Strategiczne 28 września 2017

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych tworzonych przez studio Creative Assembly. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, tym razem gracze nie trafiają do Starego Świata, lecz udają się w podróż na zachód, by rozegrać wojnę na czterech kontynentach zwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria. W konflikcie biorą udział cztery rasy, czyli elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni. Poszczególne frakcje walczą o kontrolę nad Wielkim Wirem, który mogą wzmacniać lub rozpraszać przy pomocy rozmaitych rytuałów. Rozgrywka w Total War: Warhammer II ponownie wspiera się na dwóch filarach. Podczas gdy na mapie strategicznej przemieszczamy armie, zarządzamy gospodarką i rozbudowujemy miasta (wszystko to w trybie turowym), bitwy toczone są w czasie rzeczywistym na oddzielnym ekranie. Każde z ugrupowań ma unikalne mechaniki, jednostki i bohaterów. Ponadto posiadacze pierwszej i drugiej części serii mogą pobrać olbrzymią mapę będącą połączeniem terenów dostępnych w obu grach. W ten sposób otrzymują możliwość rozegrania kampanii w epickiej skali, kontrolując dowolną frakcję z jedynki lub dwójki.

SpellForce 3
SpellForce 3

Strategiczne 7 grudnia 2017

Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 2003 roku serii gier fantasy, łączącej cechy strategii RTS z elementami RPG. Za powstanie gry odpowiada założone przez wydawcę cyklu studio Grimlore Games, w skład którego weszli m.in. twórcy dwóch pierwszych odsłon tytułu. Pod względem fabularnym gra stanowi swoisty prequel całej serii, a jej akcja toczy się w czasach, gdy fantastyczne uniwersum gry stanowiło jeszcze spójny, ogromny kontynent. Wpłynęło to oczywiście na nową strukturę lokacji, która zastąpiła dotychczasowy model połączonych portalami wysepek. Pod względem mechaniki twórcy sięgnęli do sprawdzonych rozwiązań cyklu, oferując grę strategiczną, w której wznosimy obóz i werbujemy armię, uczestnicząc w spektakularnych potyczkach. Elementy strategiczne uzupełniają tradycyjnie bohaterowie różnych klas i zdolności, system rozwoju postaci oraz liczne zadania fabularne – niczym w klasycznej grze RPG. Nie zapomniano także o opcjach rozgrywki wieloosobowej, toczonej za pomocą serwisu Spellforce.net.

Total War: Warhammer
Total War: Warhammer

Strategiczne 24 maja 2016

Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła. W Total War: Warhammer możemy stanąć po stronie jednej z ras, takich jak ludzie, orki, gobliny, krasnoludy czy wampiry. Poza wprowadzeniem do zabawy elementów fantastycznych, rozgrywka nie odbiega w znaczącym stopniu od rozwiązań znanych z poprzednich części serii, a jej sednem są w dalszym ciągu epickie potyczki, rozgrywane w czasie rzeczywistym. W przerwie pomiędzy bitwami zajmujemy się prowadzoną w trybie turowym rozbudową państwa, rozwijaniem ekonomii i nawiązywaniem stosunków dyplomatycznych.

Might & Magic: Heroes VI
Might & Magic: Heroes VI

Strategiczne 13 października 2011

Szósta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej przez legendarne New World Computing w 1995 roku. Celem odświeżenia serii, produkcję tytułu powierzono zupełnie nowej ekipie studia Black Hole Games, mającej na swoim koncie cenione RTS-y Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Akcja gry toczy się 400 lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniczce i koncentruje na spisku Aniołów, mającym na celu rozniecenie na nowo zapomnianej wojny. Jej wybuch powstrzymać mogą jedynie członkowie dynastii Gryfów, których drogi rozeszły się dawno temu, a każde z nich stanęło na czele odrębnej frakcji. Rozgrywka stanowi tradycyjne połączenie strategii turowej z elementami RPG, wzbogacone szeregiem nowych rozwiązań, takich jak system reputacji, rezygnacja z osobnych ekranów miast czy możliwość przekształcenia twierdzy wroga we własną. Zgodnie z najnowszymi trendami gra oferuje spektakularną, trójwymiarową oprawę graficzną oraz opcje społecznościowe.

Total War: Warhammer II - Mortal Empires
Total War: Warhammer II - Mortal Empires

Strategiczne 26 października 2017

Darmowe rozszerzenie do gry Total War: Warhammer II, za którego opracowaniem stoją autorzy oryginału, czyli studio Creative Assembly. Dodatek jest przeznaczony wyłącznie dla osób posiadających obie części serii, a wprowadzoną w nim nowością jest trzeci tryb rozgrywki: łączona kampania. Pomimo że add-on scala ze sobą kampanie z pierwszego i drugiego Total War: Warhammer, nie łączy w sposób dosłowny map z obu gier – zabawa toczy się w Starym Świecie z dodanymi najbardziej istotnymi terytoriami, czyli Ulthuanem, Naggaroth, Południowymi Ziemiami oraz Lustrią; łącznie zawarty w nim teren obejmuje 295 osad będących pod kontrolą 117 grywalnych i niegrywalnych frakcji. Warto również odnotować, że Total War: Warhammer II - Mortal Empires nie wnosi istotnych zmian do mechaniki rozgrywki. Zabawa w dalszym ciągu dzieli się więc na dwa etapy – w pierwszym operujemy na strategicznej mapie całego państwa, z kolei kiedy dochodzi do potyczki, uczestniczymy w widowiskowych bitwach z udziałem tysięcy jednostek, rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Niemniej w rozszerzeniu zawarto wszystkie nowości i usprawnienia znane z Total War: Warhammer II, a ponadto każde DLC i darmowy dodatek do tej produkcji będzie dostępny również w trybie Mortal Empires – dzięki temu skala łączonej kampanii będzie stale rosnąć.

Heroes of Might and Magic V
Heroes of Might and Magic V

Strategiczne 16 maja 2006

Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa. Los Ashan zależy od bohaterów, którzy w obronie swych macierzystych frakcji ruszają do walki z siłami zła. Nowy deweloper starał się nie dokonywać rewolucyjnych zmian w sposobie rozgrywki, skupiając się na podkreśleniu aspektów strategicznych oraz pomniejszych modyfikacjach w mechanice gry. Wśród nich wymienić należy wyłączenie bohaterów z regularnej bitwy, rezygnację z osobnych ekranów miast, limity czasowe w trakcie walki oraz nowe opcje dyplomatyczne. Po raz pierwszy w historii serii, środowisko gry przedstawione zostało w pełnym trójwymiarze.

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

Strategiczne 22 marca 2000

Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów. Prócz pełnej zawartości gry podstawowej, opisywane rozszerzenie niesie ze sobą przede wszystkim siedem nowych kampanii (z możliwością wybrania poziomu trudności) oraz 38 scenariuszy, w których pojawia się m.in. 8 nowych typów terenu. Poza tym, w grze znalazło się dziesięć nowych teleportów oraz niedostępne wcześniej artefakty, wraz z zupełnie nową opcją łączenia ich w jeden "superartefakt". Całość uzupełnia kolejna garść poprawek i ulepszeń na gruncie mechaniki.

Warcraft III: Reign of Chaos
Warcraft III: Reign of Chaos

Strategiczne 3 lipca 2002

Trzecia odsłona kultowej serii osadzonych w realiach fantasy strategii czasu rzeczywistego, zapoczątkowanej w 1994 roku przez studio Blizzard. Akcja gry przenosi nas ponownie do znanej z poprzednich części krainy Azeroth, gdzie siły ludzi, orków i nocnych elfów stawiają czoła inwazji nieumarłych, zwanych Plagą albo Nocnym Legionem. Mechanika rozgrywki czerpie z klasycznych rozwiązań cyklu, ale nie obyło się bez kilku nowości. Najważniejszą z nich jest wprowadzenie właściwych dla każdej rasy bohaterów, którzy w trakcie gry zyskują doświadczenie, a ich umiejętności specjalne są przydatnym wsparciem podczas walki. W trzeciej części gry szczególny nacisk położono na fabułę, której szczegóły poznajemy z licznych animowanych przerywników. Warcraft III posiada także zaawansowany tryb multiplayer, pozwalający na zabawę w kilku trybach rozgrywki poprzez sieć Battle.net. Dodatkową atrakcję stanowi rozbudowany edytor, pozwalający na zmianę niemal każdego elementu gry.

Warcraft III: The Frozen Throne
Warcraft III: The Frozen Throne

Strategiczne 1 lipca 2003

Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend. W rozszerzeniu otrzymujemy cztery nowe kampanie dla każdej z ras, zaś na szczególną uwagę zasługuje niepowiązana z głównym wątkiem fabularnym kampania Orków, przygotowująca grunt pod planowaną grę MMORPG World of Warcraft. Wśród innych nowości wyróżnić warto przede wszystkim wzbogacenie wszystkich stron konfliktu o nowe jednostki oraz nowych bohaterów o unikalnych zdolnościach. W grze pojawiła się również możliwość wynajmowania neutralnych herosów, budowania sklepów z magicznym ekwipunkiem, a także nowe przedmioty, budynki i ich ulepszenia.

The Settlers
The Settlers

Strategiczne 2019

Ósma część serii ekonomicznych gier strategicznych, w których przejmujemy kontrolę nad tytułowymi osadnikami. The Settlers łączy rozwiązania znane z poprzednich odsłon cyklu z zupełnie nowymi elementami rozgrywki.

Dungeons 3
Dungeons 3

Strategiczne 13 października 2017

Trzecia pełnoprawna odsłona osadzonego w realiach fantasy cyklu gier strategicznych studia Realmforge. Dungeons 3 kontynuuje wątki fabularne poprzednich części serii, a podczas zabawy wcielamy się we Władcę Podziemi, który po zjednoczeniu sił zła i położeniu fundamentów nowego imperium ciemności uznaje, że jego ambicje nie zostały w pełni zaspokojone. Postanawia więc zwerbować kapłankę mrocznych elfów, aby ta poprowadziła jego siły podczas podboju powierzchni. Tradycyjnie dla serii, rozgrywka stanowi hybrydę strategii ekonomicznej oraz wojennego RTS-a. Podczas zabawy musimy więc gromadzić surowce, konstruować nowe sekcje lochów, werbować potwory oraz inwestować w rozwój technologii. Równocześnie obejmujemy jednak dowództwo nad armiami, walczącymi na powierzchni z siłami dobra. W grze powracają wszystkie trzy frakcje z poprzednich odsłon serii, czyli Horda, Nieumarli oraz Demony, Tym razem jednak możemy korzystać z jednostek i technologii każdej z nich jednocześnie.

Battle Brothers
Battle Brothers

Strategiczne 24 marca 2017

Połączenie turowej gry strategicznej i RPG. Produkcja Overhype Studios pozwala nam przenieść się do średniowiecznego świata w klimacie low fantasy, gdzie obejmujemy stanowisko kapitana drużyny najemników. Pod naszą komendę trafia do kilkunastu wojowniczych zuchów, z których każdy posiada własny portret, nazwisko i historię, jak i zestaw specyficznych cech, które wpływają na statystyki i możliwości na polu bitwy. Gra nie używa klasowego systemu rozwoju postaci, możemy więc do woli przydzielać najemnikom znaleziony, kupiony czy zdobyty w walce oręż. Dostępny arsenał to standardowy zestaw średniowiecznej broni: miecze, włócznie, topory, łuki, kusze itd. Różne typy uzbrojenia oferują ciekawe ataki specjalne, np. siekiery i topory mogą rozszczepić tarczę, za którą chowa się przeciwnik, a pałki i buzdygany mogą go chwilowo ogłuszyć, przez co straci następną kolejkę. Na naszej drodze, czy to podczas wykonywania zleceń, czy podczas swobodnej eksploracji, stają rozmaici przeciwnicy. Toczymy walki z pospolitymi bandytami, nieprzyjaźnie nastawionymi najemnikami, leśnymi bestiami, plemionami orków i goblinów, a także z ożywionymi trupami i przerażającymi zjawami. Jeśli przetrwamy wystarczająco długo, stajemy w obliczu jednego z kryzysów końcowych: inwazji orków i goblinów, plagi nieumarłych lub wojny pomiędzy rodami szlacheckimi.

Warhammer 40,000: Dawn of War III
Warhammer 40,000: Dawn of War III

Strategiczne 27 kwietnia 2017

Trzecia odsłona osadzonej w konwencji science fiction serii strategii czasu rzeczywistego studia Relic Entertainment. Akcja Warhammer 40,000: Dawn of War III przenosi nas ponownie do popularnego uniwersum firmy Games Workshop. Podczas zabawy możemy stanąć na czele jednej z trzech dostępnych frakcji: Kosmicznych Marines, Eldarów oraz Orków, a każda z nich dysponuje oczywiście odmiennymi bohaterami, jednostkami, budynkami i zdolnościami. Pod względem mechaniki, tytuł łączy najlepsze rozwiązania poprzednich odsłon cyklu, koncentrując się na toczeniu spektakularnych bitew, rozgrywających się na wielkich mapach z udziałem setek jednostek. Rozgrywkę uzupełniają znane z gier RPG opcje modyfikowania jednostek i bohaterów, których możemy wyposażać w specjalistyczny ekwipunek oraz umiejętności, zdobywane wraz ze wzrostem doświadczenia. Całość oparta została na nowoczesnym silniku graficznym, oferującym atrakcyjną, trójwymiarową oprawę wizualną oraz spore możliwości niszczenia otoczenia.

Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings
Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings

Strategiczne 23 stycznia 2018

Rise of the Tomb Kings to pierwszy duży dodatek do wydanej we wrześniu 2017 roku strategii Total War: Warhammer II, osadzonej w ikonicznym, znanym z figurkowych gier bitewnych uniwersum. Za stworzenie tej produkcji odpowiada brytyjskie studio Creative Assembly. DLC wprowadza tytułową frakcję Królów Grobowców.

Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy
Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy

Strategiczne 12 października 2007

Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2006 roku piątej odsłony cyklu Heroes of Might and Magic, za której powstanie odpowiada doświadczone, rosyjskie studio Nival Interactive. Dodatek zatytułowany Dzikie Hordy (ang. Tribes of the East) wprowadza do rozgrywki kolejny epizod w toczącej się w świecie Ashan wojnie z demonami. Decydującą rolę w zakończeniu konfliktu odgrywają orkowie – brutalna i bezwzględna rasa wojowników, mająca na swych usługach również gobliny, cyklopów i potężne, latające poczwary zwane Pao Kai. Fabuła dodatku zawiera również liczne nawiązania do Dark Messiah of Might and Magic. Oprócz zestawu standardowych nowości oraz kampanii fabularnej, autorzy rozszerzenia przygotowali także 5 scenariuszy dla pojedynczego gracza oraz 10 map do rozgrywki wieloosobowej. Dodatkowo wszystkie jednostki w grze otrzymały prezent w postaci alternatywnego poziomu rozwoju.

Circle Empires
Circle Empires

Strategiczne 8 sierpnia 2018

Circle Empires to niezależna gra RTS w klimacie fantasy. Klasyczna dla gatunku rozgrywka została połączona z nietypową mechaniką podboju podzielonego na kręgi świata. Każdy z kręgów reprezentuje inną krainę, która wyróżnia się własnym środowiskiem, florą, dostępnymi surowcami oraz zamieszkującymi go istotami.

SpellForce: Zakon Świtu
SpellForce: Zakon Świtu

Strategiczne 28 listopada 2003

Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale. Pokój nie trwał niestety długo, gdyż siły zła przygotowują się właśnie do kolejnego, zmasowanego natarcia. Gracz wciela się w rolę obdarzonego nadprzyrodzonymi zdolnościami wybrańca, który jako jedyny zdolny jest do powstrzymania śmiertelnego zagrożenia. W trakcie rozgrywki przejmujemy bezpośrednią kontrolę nad bohaterem, eksplorując zróżnicowane środowiska i wykonując rozmaite zadania. Bohater o wybranej przez nas specjalizacji (do boju możemy prowadzić zarówno maga, jak i wojownika) zdobywa punkty doświadczenia i awansuje na kolejne poziomy, a także kolekcjonuje coraz potężniejszy ekwipunek. Kamera prezentuje akcję z perspektywy trzeciej osoby, jednak w trakcie zabawy można przełączyć się na widok z lotu ptaka. Wtedy to do głosu dochodzą elementy strategiczne, opierające się na budowaniu osad, dbaniu o zasoby i zaplecze technologiczne, a także szkoleniu nowych żołnierzy. Do naszej dyspozycji oddano sześć zróżnicowanych ras (Ludzie, Karły, Elfy i ich mroczny odpowiednik, Orkowie oraz Trolle), z których każda ma do zaoferowania odmienne ścieżki rozwoju i cechy bojowe. Oprócz fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza, w grze zaimplementowano tryb multiplayer.

Endless Legend
Endless Legend

Strategiczne 18 września 2014

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna z gatunku 4X, za której powstanie odpowiada niezależne studio Amplitude, znane z kosmicznej strategii Endless Space. Akcja gry przenosi nas do fantastycznej krainy Auria, którą w odległej przeszłości nawiedził potężny kataklizm, doprowadzając do zagłady żyjących ówcześnie cywilizacji. W obliczu wydarzeń, mogących wskazywać na powtórną apokalipsę, obejmujemy dowództwo nad niewielką osadą z zadaniem przekształcenia jej w imperium. Do naszych obowiązków należy rozwijanie osady, dbanie o gospodarkę i rozwój technologii, a także prowadzenie działań dyplomatycznych oraz militarnych w stosunku do sąsiadujących nacji. Walka odbywa się w systemie turowym i mimo prostej mechaniki, kładzie duży nacisk na taktykę oraz wykorzystanie rzeźby terenu. Całości dopełniają elementy RPG, przejawiające się w licznych questach, a także możliwości rozwoju umiejętności bohaterów, w zamian za zdobyte punkty doświadczenia.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II

Strategiczne 28 lutego 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu. W drugiej odsłonie gry wykorzystano znaną z pierwowzoru mechanikę zabawy, wprowadzając jednocześnie sporą liczbę usprawnień. Otrzymaliśmy m.in. możliwość stworzenia własnego bohatera i rozwijania jego umiejętności w kolejnych scenariuszach gry. Rozszerzeniu uległ wachlarz dostępnych jednostek, broni oraz czarów, a potyczki toczą się już nie tylko na lądzie, ale także na morzu. Dzięki podrasowanemu silnikowi SAGE, wyraźnej poprawie uległa warstwa wizualna gry oraz wygląd i liczba jednocześnie pojawiających się na ekranie jednostek.

King's Bounty: Legenda
King's Bounty: Legenda

Strategiczne 25 kwietnia 2008

King’s Bounty: The Legend (wcześniej Battle Lord) to stosunkowo rozbudowany tytuł, który łączy w sobie wiele różnych gatunków gier, choć na pierwszy plan wysuwają się elementy strategiczne i cRPG. Produkcja ta pod wieloma względami przypomina kultową sagę Heroes of Might & Magic.

Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Strategiczne 29 stycznia 2015

Odświeżona edycja jednej z najwyżej ocenianych odsłon legendarnej serii Heroes of Might & Magic, przygotowana dla uczczenia 15 rocznicy wydania gry oraz 20-lecia całego cyklu. Gra została przygotowana na zlecenie firmy Ubisoft przez studio DotEmu, znane m.in. z remake’u kultowej platformówki Another World. Zawartość edycji HD pokrywa się z podstawowym wydaniem „trójki” (bez dodatków) i oferuje 7 kampanii fabularnych (łącznie ok. 50 map), tryb potyczek oraz funkcjonalny edytor. Kluczowe zmiany w stosunku do oryginału to ulepszona grafika HD z obsługą rozdzielczości szerokoekranowych. Twórcy zadbali o to, aby szata graficzna była ostrzejsza i bardziej wyrazista, na co istotny wpływ miało przeprojektowanie ponad 25.000 elementów i modeli. Usprawniono także opcje rozgrywki wieloosobowej, zarówno w lokalnym trybie "gorące krzesło", jak i za pośrednictwem internetu. Po raz pierwszy w historii serii przygotowano również wersje dla użytkowników urządzeń mobilnych.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie

Strategiczne 6 grudnia 2004

Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony. Rozgrywka łączy elementy klasycznych RTS-ów, bazujących na pozyskiwaniu surowców i rozbudowie bazy, z epickimi potyczkami, podczas których, podobnie jak w serii Total War, kontrolujemy całe formacje oraz wielkie machiny oblężnicze. Urozmaicenie zabawy stanowią dysponujący potężnymi mocami bohaterowie, tacy jak Gandalf, Aragorn, Legolas czy Gimli. Autorzy odtworzyli szereg znanych z kart trylogii bitew m.in. bitwę o Helmowy Jar, w trakcie której na ekranie może przebywać nawet do 500 jednostek. O warstwę graficzną produkcji zadbał silnik, wykorzystany wcześniej m.in. w Command & Conquer: Generals.

Age of Wonders III
Age of Wonders III

Strategiczne 31 marca 2014

Osadzona w realiach fantasy gra strategiczna, stanowiąca czwartą odsłonę cyklu wykreowanego i rozwijanego przez holenderskie studio Triumph Software. Age of Wonders III przenosi graczy do fantastycznego świata, w którym rozmaite rasy i ugrupowania walczą o władzę. Fabularyzowana kampania główna w grze skupia się na rywalizacji dwóch zwaśnionych frakcji – Imperium Wspólnoty oraz Trybunału Wysokich Elfów. Rozgrywka w Age of Wonders III to miks elementów strategii oraz cRPG. Gracze zarządzają swoim królestwem, ale także eksplorują mapę, odkrywają nowe lokacje, spotykają bohaterów niezależnych i uczestniczą w bitwach. Gra oferuje kilka wariantów zabawy dostępnych w trybie jedno- i wieloosobowym. W odróżnieniu od wcześniejszych części cyklu, „trójka” posiada trójwymiarową oprawę graficzną.