Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Crowdfunding - Gry Android

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce crowdfunding na platformę Android ułożone według popularności.

Akcji2 Zręcznościowe2
Bijatyki
RPG4 Strategiczne6 Przygodowe10
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne3
Towarzyskie
MMO
Prison Architect
Prison Architect

Strategiczne 12 maja 2017

Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych. W wirtualnym zakładzie karnym trzeba więc zmierzyć się z takimi problemami jak agresja wśród skazanych, działalność gangów, przemyt i kontrabanda, a nawet bunty osadzonych. Prison Architect cechuje się wyjątkowo prostą, dwuwymiarową oprawą wizualną z akcją ukazaną w widoku top-down (z perspektywy lotu ptaka).

Shadowrun Returns
Shadowrun Returns

RPG 25 września 2013

Oparta na licencji systemu fabularnego Shadowrun taktyczna gra cRPG z turową mechaniką walki. Produkcja studia Harebrained Schemes powstała przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja Shadowrun Returns osadzona została w świecie przyszłości, w którym powróciła magia, a wywołane plagami mutacje wśród ludzi doprowadziły do wyodrębnienia się takich ras jak orkowie, trolle, elfy czy krasnoludy. Gracz kieruje poczynaniami grupy tytułowych shadowrunnerów – najemników, którzy za odpowiednią stawkę wykonają każde, nawet najbardziej niebezpieczne zlecenie. Rozgrywka opiera się na rozwiązaniach klasycznych gier cRPG z klasami postaci, rozbudowanymi drzewkami umiejętności oraz taktyczną walką w systemie turowym. Dwuwymiarowa grafika w grze prezentowana jest w tradycyjnym rzucie izometrycznym.

Armello
Armello

Strategiczne 13 września 2018

Oryginalne połączenie elektronicznej gry planszowej, karcianki oraz strategii turowej z elementami RPG. Za produkcję Armello odpowiada grupa australijskich deweloperów i niezależnych artystów League of Geeks, a część środków na rozwój gry udało się zgromadzić dzięki zbiórce na Kickstarterze. Armello jest osadzone w baśniowym świecie fantasy, zamieszkanym przez antropomorficzne zwierzęta. W krainie tej cztery rywalizujące klany usiłują przejąć władzę z rąk zdegenerowanego króla. Rozgrywka skupia się na eksploracji, wykonywaniu misji oraz walce. Bohaterowie poruszają się w turach po pokrytej heksagonami mapie proceduralnie generowanego świata. Oprócz wyposażania swoich podopiecznych w coraz lepszy sprzęt, gracz dobiera sobie talię kart, odpowiadających za różnego rodzaju przedmioty czy akcje i wykorzystywanych w trakcie walk. Armello umożliwia zabawę ze sztuczną inteligencją lub z innymi graczami. Oprawa graficzna produkcji łączy elementy 2D i 3D, a jej baśniowy charakter przypomina animacje wytwórni Disney. Z kolei za muzykę odpowiadają Michael Allen i Lisa Gerrard (znana z zespołu Dead Can Dance).

Thimbleweed Park
Thimbleweed Park

Przygodowe 10 października 2017

Przygodówka typu point-and-click, stworzona przez Rona Gilberta oraz Gary’ego Winnicka. Gracze trafiają do tytułowego Thimbleweed Park – niegdyś prężnie działające miasteczko stanowiło istny raj dla biznesmenów, jednak lata świetności ma już dawno za sobą. W trakcie rozgrywki przejmujemy kontrolę nad piątką bohaterów, pomiędzy którymi możemy przełączać się w dowolnym momencie. Oryginalne kreacje postaci stanowią mocną stronę omawianej produkcji – w nasze ręce oddano obłożonego klątwą klauna Ransome’a, niemogącego pozbyć się scenicznego makijażu, a także Franklina, który ze zdziwieniem odkrywa, że jest martwy. Ponadto, w Thimbleweed Park przychodzi nam wcielić się w dwójkę detektywów badających sprawę znalezionego w okolicy trupa, oraz Delores, chcącą poznać treść testamentu jej bogatego wuja. Pomiędzy poszczególnymi protagonistami możemy przełączać się w dowolnym momencie, a okraszona specyficznym humorem historia może zakończyć się na różne sposoby. Dopełnienie całości stanowi oprawa graficzna wzorowana na kultowych dziełach firmy LucasArts oraz interfejs, przypominający legendarny system SCUMM.

Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut

RPG 3 grudnia 2014

Shadowrun: Dragonfall to dodatek do łączącej elementy cyberpunka i fantasy gry RPG Shadowrun Returns. Kampania rozszerzenia przenosi akcję do Berlina, a podczas zabawy możemy wykorzystać masę nowego sprzętu i zmierzyć się z nowymi przeciwnikami.

Night in the Woods
Night in the Woods

Przygodowe jeszcze nie ogłoszona

Narracyjna gra przygodowa z elementami zręcznościowymi, stworzona przez niezależne studio Infinite Fall. Gracz wciela się w rolę Mae – dwudziestoletniej kotki (wszyscy bohaterowie gry to humanoidalne zwierzęta), która porzuciła studia i wróciła do rodzinnego miasteczka Possum Springs, by cieszyć się towarzystwem dawnych przyjaciół. Miejsce to podupadło po zamknięciu ostatniej kopalni, dającej pracę jego mieszkańcom, a na domiar złego okoliczny las zdaje się kryć pewną mroczną tajemnicę. Produkcja koncentruje się na przedstawieniu powolnego umierania prowincjonalnego miasteczka, a na jego tle - codzienności i lęków młodych ludzi. Rozgrywka polega na obfitującej w przeskakiwanie po platformach eksploracji oryginalnego środowiska i rozwiązywaniu prostych zagadek środowiskowych, lecz większość czasu opływa na rozmowach z napotkanymi postaciami niezależnymi, a także na oddawaniu się czynnościom pokroju gry na gitarze czy zabawy ze znajomymi. Cechą charakterystyczną Night in the Woods są świetnie napisane, pełne humoru dialogi, utrzymana w oryginalnej stylistyce oprawa graficzna będąca dziełem Scotta Bensona oraz unikalna ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Aleca Holowkę.

The Banner Saga
The Banner Saga

RPG 20 listopada 2014

Inspirowana mitologią nordycką taktyczna gra RPG, opracowana przez debiutujące niezależne studio Stoic Games, którego członkowie mają za sobą pracę m.in. przy Star Wars: The Old Republic. Akcja przenosi nas do świata, który w wyniku tajemniczego kataklizmu pogrążył się w licznych wojnach i konfliktach. Zrealizowana w stylu opowieści drogi i rozbita na dwa główne wątki fabuła przedstawia historię dwóch grupek ocalałych, którzy starają się uciec przed zagładą ze strony tajemniczej rasy kamiennych Dredgów, będących efektem eksperymentów bogów. Rozgrywka utrzymana jest w klimacie fantasy i łączy elementy przygodówki oraz gry RPG, wzbogaconej turowym systemem walki. Wraz z postępami w grze nasza drużyna nabywa doświadczenia i staje się coraz potężniejsza, a spory wpływ na rozwój fabuły mają decyzje podejmowane przez gracza. Atutem gry jest śliczna, dwuwymiarowa oprawa graficzna, utrzymana w stylistyce przypominającej produkcje wytwórni Walta Disneya.

Sheltered
Sheltered

Strategiczne 25 października 2017

Osadzona w postapokaliptycznej rzeczywistości survivalowa gra strategiczna, będąca efektem współpracy niezależnego studia Unicube ze znaną z serii Worms firmą Team 17. W grze stajemy na czele grupy ocalałych, ukrywających się po katastrofie nuklearnej w ponurym podziemnym schronie. Zabawa rozpoczyna się tuż przed uderzeniem pierwszych bomb, a my dysponujemy ograniczoną ilością czasu na zgromadzenie zapasów, które zabezpieczą pierwsze tygodnie życia pod ziemią. W dalszej części gry, celem uzupełniania zapasów wody, pożywienia, leków i innych przedmiotów, zmuszeni będziemy do wyjścia na powierzchnię, gdzie nierzadko czekać nas będzie walka z wygłodniałymi mutantami oraz innymi ocalałymi. W toku rozgrywki będziemy też zmagać się z rozmaitymi problemami, takimi jak stan zasobów, remont i konserwacja schronu, a także choroby i stan psychiczny ocalałych. Całość ukazana została w piksel-artowej oprawie retro, której towarzyszy ścieżka dźwiękowa, utrzymana w stylistyce kina klasy B.

Godus
Godus

Strategiczne 27 listopada 2014

Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję. W trakcie zabawy istnieje możliwość „opętania” któregoś z wiernych i pokierowania jego poczynaniami z perspektywy pierwszoosobowej (FPP). Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Godus oferuje również w pełni funkcjonalny multiplayer pozwalający stanąć do rywalizacji z innymi graczami lub wspólnie zmierzyć się z komputerową sztuczną inteligencją.

Republique
Republique

Akcji 23 października 2014

Republique to gra należąca do gatunku skradanek, w której pomagamy uwięzionej przez totalitarny reżim dziewczynie o imieniu Hope. Dzięki uzyskaniu dostępu do elektronicznych systemów bezpieczeństwa, gracz musi pomoc jej w ucieczce przed wzrokiem wszystkowidzącego nadzorcy.

Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today
Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today

Przygodowe 19 stycznia 2016

Tradycyjna przygodówka z interfejsem point-and-click, stanowiąca debiutancką produkcję studia Fictiorama. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości i opowiada historię mężczyzny imieniem Michael, który w celu odzyskania własnej tożsamości musi odkryć prawdę o dwóch tragicznych wydarzeniach, które doprowadziły cywilizację na skraj zagłady. Pierwszą z nich była seria naturalnych katastrof, a drugą tajemnicza epidemia. Nieuchronnie zbliża się trzecie podobne wydarzenie, które zwiastuje ostateczny koniec świata i okazuje się, że tylko Michael może je powstrzymać. Podczas rozgrywki zajmujemy się głównie eksploracją i gromadzeniem przedmiotów, rozmowami z napotykanymi postaciami oraz rozwiązywaniem zagadek logicznych. Jednocześnie świat wypełniony został sporą ilością interaktywnych elementów, nie związanych z głównym wątkiem fabularnym. Gra odznacza się ponurą i brutalną atmosferą, a specyficzny klimat podkreśla oprawa graficzna, wykonana w stylu znanym z komiksów dla dorosłych.

Knock-knock
Knock-knock

Zręcznościowe 29 maja 2014

Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów. Musimy odganiać je światłem oraz naprawiać szczeliny w obronie, przez które dostają się do środka.

Unsung Story: Tale of the Guardians
Unsung Story: Tale of the Guardians

RPG jeszcze nie ogłoszona

Taktyczne japońskie RPG, którego głównym projektantem jest Yasumi Matsuno, twórca takich klasyków jak Final Fantasy Tactics, Final Fantasy XII czy Vagrant Story. Akcja Unsung Story: Tale of the Guardians toczy się w targanym konfliktami świecie fantasy. Kampania opowiada historię trwającej siedemdziesiąt siedem lat wojny, której przebieg był kształtowany przez dokonania zapomnianych z czasem wojowników. To właśnie w nich wciela się gracz. Scenariusz podzielony został na rozdziały, z których każdy opowiada o przygodach innego bohatera. Jedne ukazują zaledwie rok z życia danego herosa, podczas gdy inne obejmują całe dekady. Dzięki takiemu podejściu gracze mogą prześledzić konflikt z wielu stron i głębiej poznać jego przebieg oraz historie biorących w nim udział ludzi. Filarem rozgrywki są turowe bitwy toczone na trójwymiarowych mapach. W ich trakcie gracz dowodzi kilkuosobową drużyną herosów o unikalnych zdolnościach i rolach. Z biegiem czasu postaci te zdobywają doświadczenie i stają się coraz silniejsze.

Star Command
Star Command

Strategiczne 7 października 2013

Star Command to wyprodukowana przez niezależne studio War Balloon Games gra strategiczna z elementami kosmicznej symulacji. Gracz wciela się w rolę członka międzyplanetarnej organizacji Star Command, która ma na celu ochronę ludzkości i eksplorowanie odległych zakątków Wszechświata. Do jego obowiązków należy zbudowanie międzygwiezdnego krążownika, znalezienie kompetentnej załogi, a także poszukiwanie obcych cywilizacji. Zabawa skupia się na kilku aspektach takich jak rozbudowa i modernizacja modułów statku kosmicznego, rozwijanie umiejętności członków załogi, prowadzenie badań naukowych czy udział w kosmicznych bitwach. Oprawa wizualna Star Command utrzymana jest w stylistyce retro z widokiem w rzucie izometrycznym, ograniczoną paletą barw oraz wyraźnie zaakcentowanym efektem pikselizacji obrazu.

The Deer God
The Deer God

Przygodowe 2 września 2015

Oryginalna gra platformowa z elementami RPG i produkcji typu roguelike, opracowana przez niezależny zespół Cinopt Studios we współpracy z ekipą Crescent Moon Games. Akcję obserwujemy z boku, a w trakcie zabawy wcielamy się w myśliwego, który odrodził się w skórze jelenia. Od tej pory jego nadrzędnym celem jest przetrwanie w niezbyt gościnnym środowisku, a także realizacja pewnych zadań, takich jak osiągnięcie dostojnego wieku lub boskiego balansu karmy, czy choćby odnalezienie wszystkich statuetek wiedzy. Jest to o tyle trudne, że świat gry jest generowany proceduralnie, a na protagonistę czyhają niebezpieczeństwa w postaci drapieżnych zwierząt, licznych pułapek i polujących na niego myśliwych. Dodatkowo, śmierć ma tutaj charakter permanentny – zgon naszego podopiecznego oznacza konieczność rozpoczęcia zabawy od nowa, chyba że zawczasu postaramy się o potomka, by po śmierci odrodzić się w ciele małego jelenia i kontynuować przygodę. Nie należy zapominać również o karmie, na którą wpływ mają dokonywane przez nas uczynki. W The Deer God można bawić się zarówno w pojedynkę, jak i w towarzystwie znajomego – w trybie współpracy musimy postarać się o to, by przeżyć dłużej od swojego konkurenta. Wszystko to okraszono barwną, pixelartową oprawą graficzną.

Neverending Nightmares
Neverending Nightmares

Przygodowe 29 listopada 2017

Oryginalna niezależna gra przygodowa, utrzymana w konwencji horroru psychologicznego. Za jej powstanie odpowiada ekipa Infinitap Games, zaś fabuła zainspirowana została rzeczywistymi przeżyciami szefa studia i jego walką z ciężką depresją. W grze wcielamy się w postać niejakiego Thomasa, który nie potrafi wyrwać się z koszmarnego snu i, uwięziony w pułapce umysłu, przenosi się z koszmaru w koszmar, stawiając czoła własnym lękom oraz czyhającym na jego życie potworom. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji kolejnych mrocznych lokacji i przesycona jest ciężkim, wręcz brutalnym klimatem. Cechą charakterystyczną tytułu jest dwuwymiarowa, ręcznie rysowana grafika, zainspirowana twórczością pisarza i rysownika, Edwarda Goreya. Jest ona niemal w stu procentach czarno-biała, a jedyną żywą barwą jaką oglądamy podczas rozgrywki jest czerwień przelewającej się krwi. Atmosferę grozy potęguje dodatkowo klimatyczna dark-ambientowa ścieżka dźwiękowa.

Colonial Conquest
Colonial Conquest

Strategiczne 14 lutego 2016

Opracowana przez zespół Argonauts Interactive turowa gra strategiczna, rozgrywająca się na przełomie XIX i XX wieku, w erze konfliktów i podbojów. Podczas zabawy możemy wcielić się w jedną z historycznych postaci, takich jak Teodor Roosevelt, królowa Wiktoria, cesarz Meiji, Wilhelm II, Jules Ferry czy car Aleksander III, a naszym zadaniem jest poprowadzenie naszego mocarstwa do światowej dominacji. W grze Colonial Conquest zabawa toczy się w trybie turowym, w którym każda tura odpowiada jednej porze roku i składa się z trzech zasadniczych faz: budowania (tylko wiosną), ruchu oraz ataku. W trakcie każdej rozgrywki do podbicia mamy ok. 130 regionów, znajdujących się pod panowaniem różnych państw, a zmagania toczą się nie tylko na lądzie, ale także na morzach i oceanach. Całość zaprojektowana została głównie pod kątem rozgrywki wieloosobowej, przeznaczonej dla max. 6 graczy, z których każdy wciela się w rolę innego przywódcy.

Broken Sword 5: The Serpent's Curse
Broken Sword 5: The Serpent's Curse

Przygodowe 15 marca 2014

Piąta odsłona słynnej serii przygodówek typu point & click, której początki sięgają 1996 roku. Gracze wcielają się w nieustraszonego George'a Stobbarta i dziennikarkę Nicole Collard; podążając śladami spisku, którego początki sięgają zamierzchłych czasów, przemierzają malowniczy Paryż, Londyn i Hiszpanię, prowadzą rozmowy z postaciami kluczowymi dla fabuły oraz rozwiązują pomysłowe zagadki.

Broken Age
Broken Age

Przygodowe 14 maja 2015

Klasyczna przygodówka point-and-click, opracowana przez studio Double Fine, na czele którego stanął sam Tim Schaffer – prawdziwa legenda branży i współautor tak kultowych tytułów jak Day of the Tentacle czy Grim Fandango. Fabuła gry skupia się na losach dwóch pozornie ze sobą nie powiązanych postaci. Jedną z nich jest mieszkająca w niewielkiej wiosce Vella, która ma być złożona w ofierze pewnemu potworowi, aby zapewnić bezpieczeństwo pozostałym mieszkańcom osady. Drugi z bohaterów to Shay – chłopiec, żyjący na statku kosmicznym i przekonany, że dzieje się tam coś dziwnego. Pod względem mechaniki gra jest typową przygodówką, w której przemierzamy kolejne lokacje, zbieramy niezbędne przedmioty i rozwiązujemy proste zagadki. Twórcy włożyli jednak sporo pracy w oprawę graficzną gry oraz fabułę, zaskakującą szeregiem zwariowanych pomysłów. Swych głosów postaciom z gry użyczyli zaś m.in. Elijah Wood oraz Jack Black.

The Interactive Adventures of Dog Mendonça & Pizza Boy
The Interactive Adventures of Dog Mendonça & Pizza Boy

Przygodowe 16 lipca 2016

Klasyczna przygodówka point-and-click, stworzona przez niezależny zespół Okam Studio. Gra została oparta na motywach komiksu The Adventures of Dog Mendonça & Pizza Boy, jednak opowiada zupełnie nową historię. Jej akcja rozgrywa się na terenie alternatywnej wersji Lizbony, zamieszkanej nie tylko przez ludzi, lecz także przez rozmaite, nadnaturalne istoty. Ci drudzy muszą jednak przestrzegać specjalnego kodeksu, którego złamanie stawia na nogi wyspecjalizowanych w tego typu sprawach śledczych. W The Interactive Adventures of Dog Mendonça & Pizza Boy wcielamy się w João Vincente Mendonçę (wilkołaka pracującego jako detektyw) oraz Euriko (dostawcę pizzy, będącego praktykantem Mendonçy). Zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest rozwikłanie szeregu pozornie niepowiązanych ze sobą spraw, które z czasem zaczynają układać się w spójną całość, ukazując znacznie grubszą intrygę. Zabawa koncentruje się na eksploracji otoczenia, kolekcjonowaniu przydatnego ekwipunku, prowadzeniu rozmów z postaciami niezależnymi oraz na rozwiązywaniu rozmaitych zagadek. Cechą charakterystyczną tytułu jest dopracowana oprawa graficzna, wykonana w technice cel-shading.

Rocket Ranger Reloaded
Rocket Ranger Reloaded

Akcji prace wstrzymane

Remake kultowej gry akcji z 1988 roku, opracowany przez twórców oryginału ze studia Cinemaware. Gra przenosi nas w alternatywną rzeczywistość, w której nazistowskie Niemcy wygrały II wojnę światową i opanowały całą kulę ziemską. Wyposażeni w specjalny rakietowy plecak cofamy się w przeszłość, aby pokrzyżować plany nazistów i zmienić bieg historii.

AR-K
AR-K

Przygodowe 16 grudnia 2014

Gra przygodowa z gatunku point-and-click, stworzona przez hiszpańskie studio Gato Salvaje. Produkcja podzielona jest na epizody, przedstawiające kolejne fragmenty fabuły. Wszystkie odcinki łączy intryga ukazująca podszewkę pozornie utopijnego świata oraz osoba głównej bohaterki Alicji - byłej policjantki, a obecnie studentki dziennikarstwa, prowadzącej prywatne śledztwo w sprawie tajemniczej Złotej Kuli, która przewróciła jej życie do góry nogami.

Lona: Realm of Colors
Lona: Realm of Colors

Przygodowe 2019

Artystyczna przygodówka point-and-click, w której zostajemy uwięzieni w obrazach młodej malarki zmagającej się z życiowymi problemami. Tytuł wyróżnia się unikalną oprawą graficzną, za którą odpowiada artystka Taraneh Karimi.

Concrete Jungle
Concrete Jungle

Logiczne 28 września 2016

Nietypowa gra logiczna wzbogacona elementami strategii ekonomicznej i karcianki, zaprojektowana przez twórcę MegaCity. W Concrete Jungle wcielamy się w burmistrza, którego zadaniem jest zapewnienie dynamicznego rozwoju niewielkiemu miastu. Choć brzmi to jak fundament strategii ekonomicznej, Concrete Jungle wykorzystuje raczej mechanizmy typowe dla gier logicznych i karcianek. Gracz dysponuje stopniowo rozbudowywaną talią, w której karty reprezentują konkretne budynki. Zagrywając je, stawiamy przypisane im struktury na mapie, a każda taka konstrukcja wpływa na charakter sąsiadujących terenów. Przykładowo, budując oczyszczalnię ścieków, zwiększymy ceny obsługiwanych przez nią działek, ale jednocześnie niepodpięte do niej parcele stracą na wartości. Wszytko po to, aby uzyskać od mieszkańców danej sekcji określoną liczbę punktów, co z kolei odblokowuje kolejne kwartały pod zabudowę. Concrete Jungle oferuje fabularną kampanię i tryb rywalizacji ze sztuczną inteligencją. Możliwa jest też współpraca bądź rywalizacja z innymi graczami.