Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Seria Dragon Ball - seria gier na platformę GCN

Dragon Ball Z: Sagas
Dragon Ball Z: Sagas

Akcji 22 marca 2005

Hybryda gatunkowa zawierająca elementy gry akcji, przygodówki, bijatyki oraz RPG. Produkcja została stworzona przez zespół Avalanche Software w oparciu o kultową mangę autorstwa Akiry Toriyamy. Dragon Ball Z: Sagas prezentuje historię opowiedzianą w serialu telewizyjnym Dragon Ball Z – wcielając się w niepokonanego Goku, musimy stawić czoła kolejnym, coraz potężniejszym przeciwnikom: od Raditza, przez Vegetę i Nappę, skończywszy na Freezerze oraz Cellu. Sama rozgrywka koncentruje się na eksploracji otoczenia oraz wykonywaniu rozmaitych zadań fabularnych i misji pobocznych, sprowadzających się zwykle do starć z napotkanymi przeciwnikami. W pojedynkach korzystamy nie tylko z zaawansowanych zdolności sztuk walki, lecz również z potężnych ataków energetycznych, na czele z Kamehamehą. Bawić się możemy zarówno w pojedynkę, jak i w stworzonym z myślą o dwóch graczach trybie współpracy. Całość okraszono wysokiej jakości oprawą graficzną, wiernie oddającą stylistykę dzieł japońskiego mangaki.

Dragon Ball Z: Budokai
Dragon Ball Z: Budokai

Bijatyki 14 listopada 2003

Efektowna bijatyka, stworzona przez firmę Bandai w oparciu o licencję kultowej mangi autorstwa Akiry Toriyamy. Gracze wcielają się w rolę znanych z serii bohaterów – wśród 23 dostępnych postaci pojawiają się Goku, Vegeta, Piccolo oraz Trunks. Każdego z nich wyposażono w odmienny zestaw ciosów i specjalnych zdolności bojowych oraz ataków energetycznych – wśród tych ostatnich prym wiedzie „fala uderzeniowa”, znana także jako „kamehameha”. W zamian za zdobywane w toku rozgrywki pieniądze możemy nie tylko odblokować dodatkowych wojowników, lecz także uzupełnić ich wachlarz możliwości ofensywnych o nowe, potężniejsze pozycje. Oś gry stanowi Story Mode, gdzie możemy wziąć udział w najważniejszych pojedynkach z animowanego cyklu – od starcia z Freezerem, aż po ostateczny bój z Cellem. Potyczki toczone są w dziewięciu zróżnicowanych środowiskach, inspirowanych znanymi z oryginału polami bitew – mowa o świątyni Kamiego, czy choćby o Komnacie Czasu. W Dragon Ball Z: Budokai zaimplementowano również moduł turniejowy, wariant zabawy oparty na walkach jeden na jednego, a także specjalny tryb treningowy, pozwalający na doskonalenie swoich umiejętności. Całości dopełnia kolorowa, trójwymiarowa oprawa graficzna inspirowana dziełami japońskiego mangaki oraz wysokiej jakości dubbing – w poszczególne postacie wcielili się aktorzy z amerykańskiej wersji telewizyjnego serialu.