Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Seria Star Wars: Knights of the Old Republic - seria gier na platformę XBOX

Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords

RPG 6 grudnia 2004

Druga odsłona bestsellerowej gry RPG, której akcja rozgrywa się w popularnym uniwersum cyklu Star Wars. W odróżnieniu od pierwowzoru, za powstaniem gry stoi partnerujące oryginalnym twórcom z kanadyjskiego BioWare studio Obsidian Entertainment. Fabuła sequela rozpoczyna się 5 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwszej części gry i opowiada zupełnie odrębną historię, skupiając na całkiem nowych bohaterach. Tym razem wcielamy się w rolę ostatniego z rycerzy Jedi, którego zadaniem jest odbudowanie rozwiązanego Zakonu i przywrócenie dawnego porządku w galaktyce. Do zabawy przystępujemy, nie dysponując praktycznie żadnymi zdolnościami, zaś podczas gry stopniowo odzyskujemy moce i zapomniane Umiejętności. Mechanika rozgrywki pozostała praktycznie niezmieniona, zaś twórcy dokonali jedynie kilku drobnych usprawnień. Prócz nowych mocy i klas postaci, w grze wprowadzono opcję korzystania z dwóch odmiennych konfiguracji broni oraz znacznie większe możliwości konstruowania i modyfikowania ekwipunku.

Star Wars: Knights of the Old Republic
Star Wars: Knights of the Old Republic

RPG 16 lipca 2003

Zrealizowana w perspektywie trzecioosobowej gra RPG, osadzona w kultowym uniwersum Gwiezdnych Wojen. Za jej powstanie odpowiada studio BioWare, znane głównie za sprawą legendarnego cyklu Baldur’s Gate. Akcja tytułu rozgrywa się 4000 lat przed wydarzeniami znanymi z filmowej sagi, w czasach tytułowej Starej Republiki. Stając na czele drużyny bohaterów należących do 3 różnych ras oraz 6 odmiennych klas, uczestniczymy w odwiecznym konflikcie pomiędzy rycerzami Jedi a siłami Sithów. W grze czeka na nas 8 zróżnicowanych światów – zarówno tych znanych z filmu, jak i zupełnie nowych. Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym z systemem aktywnej pauzy, podczas której możemy np. zmodyfikować taktykę walki. Jak na produkcję RPG przystało, do naszej dyspozycji oddano spory arsenał broni i magicznych artefaktów, zaś umiejętności bohaterów mogą być rozwijane w kilku kierunkach. Podczas zabawy musimy nieustannie wybierać między jasną a ciemną stroną Mocy, a dokonane wybory mają wpływ na rozwój fabuły.