Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin
Forum

Zdzichsiu ostatnie wypowiedzi na forum i w komentarzach

19.01.2018 13:06
Zdzichsiu
59

Akurat wątek Luka był jedyną naprawdę dobrą rzeczą w tym filmie, więc jego bronić nie potrzeba.

18.01.2018 16:00
1
Zdzichsiu
59

Nieważna fabuła, pal licho scenariusz, walić budżet, reżysera i plenery oraz aktorów.
Ale ty wiesz, że zachowanie logiki uniwersum i spójność świata ma bezpośrednie przełożenie na scenariusz, co nie?

18.01.2018 13:22
8
Zdzichsiu
59

gdzie było napisane, że Achilles był biały
Był rodowitym Hellenem i synem nimfy. To wiele świadczy o jego karnacji.

a gdzie w książkach Wiedźmina jest napisane, że nie występują tam osoby o czarnej/ciemnej karnacji?
Występują, ale jest ich bardzo mało. Głównie byś ich znalazł jako niewolników lub najemnych wojowników. W książkach są nawet dwie kobiety o ciemnej karnacji i ich przedstawieniu nikt się nie sprzeciwia. Sprzeciwiałbym się za to temu, gdyby po Novigradzie jak gdyby nigdy nic hasali sobie murzyni. Chodzi o zgodność z realiami. Poniekąd rolę czarnoskórych w świecie Wiedźmina pełnią elfy, krasnoludy, niziołki, gnomy itd. Nie trzeba korzystać z tanich sztuczek, by nadać opowieści antyrasistowski wydźwięk.

18.01.2018 13:05
3
Zdzichsiu
59

Sapkowski już nie robi przy serialu. Jego rola konsultanta stała się czysto kosmetyczna.
Cytat: "Jak pisał Kipling, Wschód i Zachód nigdy się nie zejdą. Tak samo jest z adaptacjami i oryginałem. To wszystko, co mogę na ten temat powiedzieć, bo podpisałem umowę, w której jest zapis, że jeśli ujawnię coś więcej, będę musiał zapłacić duże kary finansowe. "

18.01.2018 12:35
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

Te wędki pewnie zniszczą się po kilku użyciach, nawet na zwiastunie niektóre rzeczy są mało wytrzymałe. Według mnie nietrafiony pomysł.

17.01.2018 15:59
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Nic dziwnego. W plebiscytach czytelników zawsze wygra to, co jest najpopularniejsze.

16.01.2018 16:43
😂
3
Zdzichsiu
59

Może dlatego, że pierwszy i drugi Wiedźmin już z założenia nie były open worldami?

16.01.2018 12:47
9
Zdzichsiu
59

W tytule newsa czytam: "Z soundtracku do Wiedźmina 3", więc myślę, że ten kawałek wyleci z samej gry. W treści newsa jest zaś tylko o soundtracku udostępnionym na Spotify i innych tego typu stronach. Brak doprecyzowania, czy utwór wyleci również z samego Wiedźmina 3, bo to jest chyba w całym zamieszaniu najważniejsze.

16.01.2018 09:49
7
Zdzichsiu
59

No jak się kręci pełnoprawny serial aktorski wkomponowany w grę, to nie dziwne, że koszty rosną.
Całkiem na serio, to trochę szkoda. Chyba już nigdy nie doczekamy się kontynuacji Alana.

16.01.2018 09:46
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Jej częścią mogłoby być właśnie usunięcie utworu nie tylko z serwisów streamingowych, ale także ze sklepów, gdzie poszczególne piosenki w wersji cyfrowej można po prostu kupić.
Tak czytam, czytam i zastanawia mnie jedno. Usunięto ją z soundtracku w grze, czy z soundtracku udostępnionego na Spotify i innych serwisach?

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2018-01-16 09:46:37
12.01.2018 14:19
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Z jednej strony chcę, a z drugiej bardzo obawiam się tego potencjalnego powrotu. Gry w stylu starych PoPów dzisiaj nie są trendy wśród dużych wydawców. A niezbyt sobie wyobrażam, by zrobili z tej serii kolejnego open worlda ze znajdźkami.

11.01.2018 19:26
1
Zdzichsiu
59

Lol, jaka drama była? Teraz to na serio pytam, bo nie pamiętam tego xd
Po premierze Wybuchających Beczek, gdy VonZay skrytykował jego książkę. Ogólnie burza w szklance wody.

11.01.2018 07:53
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Questy poboczne - W AC mamy pierdółki, typu wygraj wyścig, zbierz x chorągiewek, zanieś wiadomość do kuriera
To chyba grałeś tylko w jedynkę. Ale dobra, zadania poboczne z prawdziwego zdarzenia zaczynają się od Unity. Niektóre z nich są o wiele lepsze od mnóstwa pojawiających się w grach RPG.

W wiedźminie i innym RPG- quest z jakąś historią opowiedzianą, rozbudowany
W AC też.

W wiedźminie jak i innym RPG mamy ekwipunek w którym mamy nie tylko broń, ale lekarstwa, zioła, skóry do craftingu, itd
W Assassin's Creed również. Od Unity wzwyż.

W FC i AC w ogóle nie ma wybieranych dialogów, co nasza postać ma mówić, a w wiedźminie i innym RPG tak
Są RPGi gdzie w ogóle nie ma dialogów, bo przez całą grę eksplorujemy lochy.

Jak widać, porównywanie wiedźmina 3 ma sens z takim gothiciem, czy falloutem bo gameplayowo są identyczne, jak można tego nie widzieć, nie ogarniam
Coo? Wiedźmin 3 gameplayowo jest identyczny z Assassin's Creed Origins. Koniec, kropka. Gdzie ty widzisz podobieństwa do Gothica albo, o zgrozo, Fallouta (zakładam, że nie 1 i 2)?

a w wiedźminie mamy prawdziwe drzewko
Popatrz na "drzewko" w Wiedźminie 3 w systemie, gdzie wybieramy jedynie kilka aktywnych umiejętności. Potem zobacz, jak wygląda drzewko w AC Origins.

10.01.2018 14:35
Zdzichsiu
59

Jedyny Wiedźmin w jakiego grałem to "jedynka", zaś serii AC nie lubię i tylko chwilę obserwowałem jak gra brat. Chcę zatem przykłady innych gier lub chędożoną definicje.
Więc po co właściwie cała ta dyskusja, skoro nie grałeś w gry, których ona dotyczy?

10.01.2018 11:41
Zdzichsiu
59

Nie ma lootu ani ścieżek.
Loot ma. Ścieżki jak rozumiem, to rozgałęzienia fabularne? Są RPGi, w których questy da się rozwiązywać tylko w jeden sposób.

Popatrz, popatrz, a W3, różni się od W2, tylko nieznacznymi elementami głównie w granicach skali samej gry...
Yhym, system lootu, system walki, sposób opowiadania fabuły, levelowanie zadań i przeciwników, a do tego progresja bohater to nieznaczące elementy w skali gry.

10.01.2018 09:15
Zdzichsiu
59

Wiedźmin 3 jest nazywany RPGiem, bo poprzednie odsłony tymi cRPGami były i producent przed premierą mówił o nim, jako o przedstawicielu tego gatunku. Tyle. Assassin's Creed Origins był reklamowany jako gra akcji z elementami RPG. I chociaż gry są mechanicznie niemalże identyczne, to twórcy ostatecznie określili gatunek swojej gry.

Ale to wciąż cRPG. Dlaczego? Bo maja ekwipunek. Mają mechanikę. Mają handel i walki. Bo mają questy.
Wszystkie te elementy występują również w nowszych odsłonach Assassin's Creed.

09.01.2018 22:29
Zdzichsiu
59

Od kiedy far cry czy Asassin creed ma questy
Od kilku części wstecz. A AC Origins to w ogóle zalewa gracza pobocznymi.

Wiedźmin 3 od najnowszego Asasyna różni się właściwie tym, że da się w nim wybierać opcje dialogowe. Ale tak, jako RPGi oba tytuły są mierne i bliżej im do gier akcji z otwartym światem. Co nie znaczy, że Wiedźmin 3 nie jest dobry jako taki tytuł, bo jest świetny, ale do pełnoprawnego RPGa brakuje mu dużo.

08.01.2018 16:04
1
Zdzichsiu
59

Neverwinter Nights niż drewnianego Gothica
No widzisz, każdy ma inny gust. Dla mnie Neverwinter Nights to strasznie toporny tytuł, który wiele stracił na przejściu w 3D. Tak naprawdę Neverwinter był fajny jedynie jako podstawa do tworzenia kampanii przez graczy. Ale jako samodzielny tytuł broni się o wiele gorzej od Gothica.

08.01.2018 07:35
Zdzichsiu
59

A co, znasz lepszego CRPG action/rpg od wiedzmina3?
Mnóstwo. Wiedźmin 3 akurat elementy RPG ma zrobione bardzo biednie i kroczy na cienkiej granicy bycia najzwyklejszą grą akcji.

07.01.2018 17:21
😉
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Oho, kolejna odsłona najbardziej szitstormowego artykułu na GOLu. Już po samym zobaczeniu wiedziałem, co będzie się działo w komentarzach. Ludzie, to tylko zestawienie, które nikomu nie narzuca żadnej opinii. Według ciebie gra X zasługuje na wyższe/niższe miejsce? Prawidłowo! Ale nie oczekuj, by inni również tak uważali. A tym bardziej się o to nie wykłócaj. Według mnie również wiele pozycji powinno być poprzestawianych, ale w żadnym wypadku nie mam bólu tyłka.

05.01.2018 16:03
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Thorgal lub Funky Koval! Z innych gatunków widziałbym adaptację czegoś od Sienkiewicza.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2018-01-05 16:03:39
31.12.2017 14:03
8
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Strzałem w dziesiątkę okazała się progresja oparta na zdobywaniu punktów doświadczenia służących poprawianiu statystyk i umiejętności Bayeka
Nie okazała. Ubisoft w kopiowaniu Wiedźmina 3 postanowiło skopiować również i słabe elementy gry od REDów. Tak, tu też napotkacie na przeciwników z czaszkami, których tak naprawdę nie ma sensu bić. Tu również mamy głupi system levelowania przeciwników. W jednym obozie spotkamy rzymskich legionistów level 5, by w innym na innej lokacji natrafić na dokładnie takich samych, tyle że level 20. No i połowa umiejętności Bayeka jest niepotrzebna. Gdy w poprzednich odsłonach gadżety odblokowywaliśmy wraz z postępem fabuły, tutaj trzeba je wykupić za punkty nauki...
oraz na wyposażaniu bohatera w coraz lepszy rynsztunek – dobierany spośród dziesiątków przedmiotów pozyskiwanych i usprawnianych w taki sam sposób jak w rasowych RPG.
No chyba nie... W AC Origins zdobywane przez bohatera przedmioty są zwykłym randomowym złomem niczym w grze hack and slash. Leci tego setki, a tak naprawdę różnicę stanowi fakt, czy dana broń ma +1 do obrażeń. Ba, możemy mieć kilka sztuk oręża o takich samych nazwach, które różnią się tylko punkcikami do ataku. Ponownie wada Wiedźmina: losowy loot. O pancerzu szkoda gadać. To głównie mozolny grind materiałów rzemieślniczych lub ich wykupienie za złotówki. A jeśli chcemy, by postać inaczej wyglądała, to kupujemy za drachmy inne ciuszki, które oprócz wyglądu nie zmieniają nic. W takim Unity mieliśmy kilka części opancerzenia, które nie dość, że różniły się statystykami, to mogliśmy dzięki nim modyfikować wygląd bohatera.
Jeśli tak ma wyglądać ten "strzał w dziesiątkę", to ja podziękuję. Origins nie jest ani bardzo dobrym RPGiem, ani świetnym Asasynem. Regres w stosunku do serii: brak skradania w tłumie, zmarginalizowanie ukrytego ostrza i kilka innych rzeczy. Nie jest to oczywiście zła gra, ale na pewno nie zasługuje na to, by stawiać ją na piedestale.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-12-31 14:05:44
30.12.2017 12:33
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Ale skąd to obruszenie o cebulactwo? Akurat w takim zachowaniu nie widzę nic złego. Lepiej dostać za darmo lub kupić na promocji, niż przepłacać. Podstawowe zasady gospodarowania pieniędzmi.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-12-30 12:34:12
28.12.2017 13:12
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Gry są niczym kokaina, ale lootboxy to już nie hazard! Niedługo firmy zaczną sprzedawać same lootboxy bez gry w myśl idei family friendly.

Swoją drogą, istnieje coś takiego, jak zaburzenie czytania lub zaburzenie oglądania? Idąc tą logiką, od książek i filmów też da się uzależnić.

24.12.2017 12:27
😁
Zdzichsiu
59

Regalia najlepszą polską grą tego roku i basta!

21.12.2017 16:32
odpowiedz
Zdzichsiu
59

No proszę, nawet Gothic się załapał.

20.12.2017 17:06
Zdzichsiu
59

Holdo przez przypadek im wyszła jako kompletne zaprzeczenie idei silnych kobiet.

spoiler start

Niekompetentna osoba na stanowisku, którego nigdy nie powinna była pełnić. Jej plany się nie sprawdzają, kompletnie ma gdzieś rady podkomendnych, a do tego nie potrafi nawet dodać im otuchy w kryzysowej sytuacji. Właściwie przez nią i przez Leię wynikła cała ta sytuacja. Także jest to pokazanie tego, do czego może doprowadzić wsadzanie na stanowiska osób, które się do tego nie nadają w myśl zaspokojenia ruchów feministycznych. Szkoda jedynie, że chyba pierwotny zamysł tak nie wyglądał.

spoiler stop

20.12.2017 16:59
Zdzichsiu
59

Nigdzie nie powiedziałem, że Powrót Jedi nie miał głupot. Szczerze to film, który najmniej lubię ze starej trylogii.

20.12.2017 15:06
odpowiedz
5 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

i w efekcie zrobiłbym zły film
Cóż... i tak go zrobił. Może Last Jedi nie był jakoś straszliwie zły, ale do dobrego też bardzo wiele mu niestety brakuje. Moim zdaniem jedyne, co uratowało ten film, to fenomenalny Luke. Reszta? Ile tu jest głupot...

20.12.2017 12:30
1
Zdzichsiu
59

W głosowaniach społeczności chodzi o popularność. Mało osób zagłosuje na niszowe gry jakkolwiek by świetnego poziomu one nie prezentowały. Dlatego też nawet często nie opłaca się ich umieszczać w ramce do głosowania. Też mnie boli brak kilku pozycji, ale już mogę stawiać, że wygrają tytuły AAA, bo po prostu są bardziej znane.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-12-20 12:31:12
18.12.2017 21:49
4
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Nieźle się rozszaleli. Która to? Piąta gra w ciągu ostatnich dwóch tygodni? I co najlepsze, nie są to jakieś crapy, a bardzo dobre lub przynajmniej dobre tytuły.

18.12.2017 16:54
1
Zdzichsiu
59

Pod jakimi względami gorsza? AC Origins to nuda ze słabymi questami, drętwymi dialogami, powtarzalnymi czynnościami i niezbyt dobrą walką. Zachwyca tylko grafiką i wizją autorów na starożytny Egipt. Ubi chciało zrobić klona Wiedźmina 3, ale nie wyszło.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-12-18 16:55:00
17.12.2017 15:11
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Dragon Ball FigterZ, Biomutant, Pillars of Eternity 2 i Ash of Gods. Fanom RPG polecam zainteresować się zwłaszcza tym ostatnim, bo zapowiada się bardzo dobry tytuł. Mógłbym wręcz powiedzieć, że to klon fenomenalnego The Banner Saga.

No i w 2018 prawdopodobnie ujrzymy Pożegnanie Białego Wilka, na które bardzo czekam pomimo tego, iż jest to mod.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-12-17 15:14:53
16.12.2017 11:23
odpowiedz
Zdzichsiu
59
9.0

O wiele lepsza odsłona od The New Order. To wreszcie jest Wolf dla osób, które spędziły setki godzin przy Wolfensteinie 3D i Return to Castle Wolfenstein. Fabuła została ograniczona do niezbędnego minimum, by zapewnić graczowi nieskrępowaną pełnię akcji. Do tego mamy to, co tygryski lubią najbardziej – II wojna światowa i nazistowski okultyzm. A i Blazkowicz powrócił do bycia kozakiem, który z gołą klatą i karabinem maszynowym przebija się przez hordy wrogów w drodze do wyjścia z zamku.

15.12.2017 16:53
😂
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Niedługo Disney zrobi sobie monopol na filmy.

14.12.2017 16:41
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

Teraz to w ogóle będą gry na raz.

14.12.2017 15:03
Zdzichsiu
59

@D.a.r.k.ELF
polecam iść do kina bez nastawienia i bez większych emocji oraz oczekiwań a na pewno spodoba się dużo bardziej
No jak pójdziesz bez żadnych oczekiwań, to nawet najgorszy chłam cię zadowoli.

13.12.2017 15:29
Zdzichsiu
59

@D.a.r.k.ELF
To zalatuje bardzo hardkorowym fanbjostwem, które nie dopuszcza do siebie żadnej krytyki. Taka osoba by chwaliła producentów nawet w momencie, gdyby ci wypuścili na rynek kupę w papierku z logiem Gwiezdnych Wojen. Bo przecież to kupa Chewbacci albo innego stworka!

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-12-13 15:30:45
13.12.2017 15:19
Zdzichsiu
59

No jak nie? Dostanę kilka owoców na ekranie!

13.12.2017 15:13
😂
Zdzichsiu
59

Jestem fanem i mi się nie podoba. I co teraz? Powiesz, że jestem gorszym fanem? Albo prawdziwy fan to tylko ty?

13.12.2017 15:11
2
Zdzichsiu
59

Ps. Nudny film to Pan Tadeusz ale film w którym się tyle dzieje? ;)
Film przepełniony akcją również może być nudny.
I tak, Przebudzenie Mocy było bardzo słabe.

12.12.2017 19:42
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

Klikasz w newsa, bo po tytule spodziewasz się czegoś fajnego. Czytasz... gra mobilna.
Przecież prawdziwy RPG w świecie Pottera, w którym można chodzić po całym Hogwarcie byłby hiciorem.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-12-12 19:59:33
12.12.2017 17:05
4
Zdzichsiu
59

Kartę mam fizycznie, zawartości lootboxa nie. Równie dobrze idąc za twoją logiką, mogę powiedzieć, że jednoręki bandyta to nie hazard. Wiem, co może wypaść i zawsze któryś z owoców będzie. A że nie ustawią się w rządku? No cóż... kup kolejną skrzynkę... znaczy wrzuć monetę.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-12-12 17:05:53
11.12.2017 21:02
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59
8.0

W Wolfy nigdy nie grało się dla fabuły i zawsze spychana była ona na boczny tor. Niestety z jakiegoś powodu inaczej jest w The New Order, gdzie twórcy forsują na siłę motyw "uczłowieczania" Blazkowicza. Nic bym niby do tego nie miał, ale opowieść tu przedtsawiona jest po prostu głupia jak but. Gdy głębiej się jej przyjrzymy, to nic nie trzyma się tu kupy. Gdyby nie ta nieszczęsna fabuła, wystawiłbym Wolfowi ocenę wyżej, bo wbrew wszelkim prawidłom, do Niemców strzela się tu świetnie. Pozycja ukończona na Uber ze wszystkimi sekretami i aż się prosi, by było więcej bezmyślnej nawalanki, jaką uwielbiam ze starych shooterów.

11.12.2017 16:38
2
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Obalenie caratu i rewolucja. Byłby idealny punkt wyjścia do tego, by przedstawić asasynów jako tych niekoniecznie dobrych. Niczym w AC Rogue.

08.12.2017 21:31
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Ta gra ma w ogóle jakąś rozgrywkę?

08.12.2017 14:09
😍
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Oby zrobili dynamiczną siekę w stylu nowego Dooma.

03.12.2017 19:23
Zdzichsiu
59

Dobre questy polegają na tym, że wykonujemy jakąś z pozoru prostą czynność a później okazuje się, że problem ma zupełnie inne podłoże niż wcześniej
Nie. Dobre questy nie polegają na tym, że mają pierdyliard zwrotów akcji, a na tym, że są dobrze umiejscowione w świecie gry. A akurat te podane w przykładzie do takich należą. Wykonujemy je w pierwszym rozdziale, w którym (to kontekst fabularny) musimy zapracować sobie na zaufanie danego obozu. I jako, iż jesteśmy po prostu losowym skazańcem, to dostajemy zadania, które w takiej sytuacji otrzymałby losowy skazaniec. Weźmy za przykład zadanie z przyniesieniem grzybów. Czemu je dostajemy? Bo poprzedni zbieracz gdzieś zaginął i nikt inny nie zgłosił się do roboty. Przy okazji możemy wziąć misję polegającą na odnalezieniu owego strażnika. Finału tych obu zadań nie spoileruję, bo być może ktoś jeszcze w Gothica nie grał i nie chce sobie zepsuć zabawy.
Ale co z tego wynika? Ano to, że oba zadania są umiejscowione w świecie. To prawda, są proste, ale ich fetchquestowość jest poniekąd niwelowana poprzez dobre uzasadnienie. Dostajemy jasną przyczynę, dla której zadania wykonujemy. W losowej grze RPG wygląda to tak, że zabijamy X wilków, bo tak chce osoba zlecająca i już, koniec gadania. Do tego w Gothicu nie zdarzy się sytuacja, gdzie będąc dopakowanym rycerzem dostaniemy zadanie, w którym musimy zebrać rzepę. Nie, ono występuje na samym początku zabawy i ponownie - ma kontekst.
Co do zwrotów akcji. Jeśli każde zadanie takowe posiada, to po prostu są one... nienaturalne. Życie nie polega tylko na tym, że cały czas nas coś zaskakuje. Zwroty akcji w Gothicu jak najbardziej są, ale na wyważonym poziomie. Wpakowywanie ich na siłę, to coś, co dla mnie było minusem w Wiedźminie 3. W jednej chwili zabijamy bossa, kilka sekund później nas porywają, by na koniec uratował nas sam diabeł. Za szybko!

03.12.2017 16:27
4
Zdzichsiu
59

@sebogothic
Redzi raczej zbyt wiele nie mieli tu do gadania, bo za dystrybucję odpowiada CDP, które jest od nich odseparowane. Ale tak, cała akcja jest strasznym przykładem cebulactwa z ich strony. Sam kupiłem jednego steelbooka, bo rzekomo miał być limitowanym towarem z okazji dziesięciolecia (taaa...), ale doskonale rozumiem gniew ludzi, którzy zaopatrzyli się w wszystkie trzy, a tydzień później dowiedzieli się o kompletnej edycji, która nie dość, że jest tańsza, to dodatkowo ma ładny kartonik do trzymania wszystkiego. CDP Janusze biznesu. Nie zdziwię się nawet, jeśli się okaże, że narobili tych pudelek tyle, że za pół roku będą w wyprzedażach za 10 złotych.

02.12.2017 14:08
30.11.2017 12:35
2
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Nie znikną całkowicie, bo dalej będą kolekcjonerzy. Być może staną się bardziej ekskluzywne, a normalne wydania zostaną zastąpione zdrapkami z kodem.

29.11.2017 14:56
3
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Dziwne podejście. Dlaczego właściwie nie cała ekipa? Zrozumiałbym film o samym Kudłatym i Scoobym, bo chyba są to najbardziej ikoniczne postacie, ale Daphne i Velma?

29.11.2017 14:02
odpowiedz
Zdzichsiu
59

będzie tego więcej
Cóż... EA już podziękujemy.

27.11.2017 16:17
3
Zdzichsiu
59

Sandbox =/= gra z otwartym światem.

25.11.2017 15:53
4
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Na rynku Steam da się sprzedawać przedmioty ze skrzynek z niektórych gier. Między innymi z CS: GO lub Team Fortress 2.

24.11.2017 18:57
😉
Zdzichsiu
59

Tak, Templariusze zafałszowali historię.


____
Żeby nie było. To celowa podmianka Jungingena na Hohenzollerna w myśl idei konkursu.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-11-24 19:05:51
24.11.2017 16:27
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

No nieźle, nie spodziewałem się.

22.11.2017 16:51
Zdzichsiu
59

Tylko 16 latek to nie dziecko.
Targetem Gwiezdnych wojen są młodsze osoby.

22.11.2017 12:20
5
Zdzichsiu
59

są chyba nieco bardziej "niebezpieczne dla zdrowia psychicznego dziecka"
Tu chodzi o coś innego. Dziecko poprzez kontakt ze skrzynkami w grze będzie automatycznie uzależniało się od hazardu. Zwłaszcza, jeżeli skrzynki podsuwa im ich ulubiona gra z bardzo znanej marki, jaką są np. Star Warsy. Obycie ze skrzynkami sprawi, że taki hazard będzie dla niego czymś normalnym, wręcz codziennością, która w przyszłości może doprowadzić do przykrych efektów.

22.11.2017 12:16
Zdzichsiu
59

Nie wyszła, jest w fazie otwartej bety.

17.11.2017 22:40
Zdzichsiu
59

Czego by nie wykombinować, dwa FPSy, cRPG czy RTSy zawsze będą do siebie bardzo podobne.
Oj to nie jest prawda. Gry w obrębie jednego gatunku mogą się od siebie często diametralnie różnić. Wystarczy porównać takiego DOOMa z dynamiczną rozgrywką nastawioną na siekę z np. Armą, która stara się być taktycznym symulatorem żołnierza.

17.11.2017 18:16
Zdzichsiu
59

Bo nie ma REDKita, a tylko MODKit. Brakuje narzędzi. Dlatego między innymi Pożegnanie Białego Wilka powstaje w W2, a nie W3.

17.11.2017 15:36
6
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Wywalić organizacje ratingowe, bo to patologia. Powinno być tak, że wydawca jest zmuszony określić samemu, do jakiej kategorii wiekowej zaliczyć tytuł i tyle.

16.11.2017 16:13
😁
4
Zdzichsiu
59

Tak, to wina graczy, bo grają w gry! Mogli pozostać przy literaturze lub kinematografii, niewdzięcznicy!

15.11.2017 16:34
Zdzichsiu
59

Czemu nikt nie chce postawić na opowieść,w której to ci "źli" wygrają albo chociaż odniosą miejscowy sukces?

A Zemsta Sithów?

14.11.2017 18:26
Zdzichsiu
59

Straszny mainstream w tych nominacjach.

14.11.2017 15:36
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Czym będą się te tytuły różnić od losowego filmu akcji? Ciągłości fabularnej tu zbytniej nie ma, a z postaci kojarzę tylko kapitana Price'a.

13.11.2017 15:12
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

Film był straszliwie nudny i bezsensowny. Do tego całość to jeden wielki pościg.

13.11.2017 15:10
1
Zdzichsiu
59

Jak dla kogo. Mnie mechanika W1 kupiła i uważam ją za bardzo przyjemną. Walka w sumie podoba mi się bardziej od tej z W3, gdzie całość sprowadzała się do spamowania myszką i turlania/odskakiwania. W W1 przynajmniej trzeba było dobrać odpowiedni styl do przeciwnika.

10.11.2017 16:34
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Kury niestety nie zarżną, ale coraz częściej pod złotą skorupką znoszonych przez nią jajek może czaić się zbuk.

10.11.2017 07:11
👍
1
Zdzichsiu
59

Niedługo będę musiał płacić, bo mi jakieś luksusowe auto przejedzie pod domem i się na nie przypadkiem spojrzę.

09.11.2017 07:04
Zdzichsiu
59

przełamywał pewne bariery tyle że w tej chwili nie chodzi tylko o grafikę ale o silnik i świat bez "loadingów" i z dynamicznym AI w grach
No wielka mi rewolucja i przełamywanie barier. Piranha Bytes robiła to już w 2006 roku przy okazji Gothica 3.

06.11.2017 19:41
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Dwóch mężczyzn ubranych w powłóczyste białe szaty zmierzało konno jednym z traktów pogranicza polsko-krzyżackiego. Rozmawiali ze sobą swobodnie, z dobrze słyszalnym w głosie, twardym niemieckim akcentem.
– Poszczęściło nam się, przyjacielu – rzekł jeden z nich, zdejmując kaptur zwieńczony charakterystycznym dziobem.
– Zaiste Habichcie, to prawda! Tyle prób, tyle zmarnowanych okazji na wniknięcie do Malborka, a tu proszę... wystarczyło jedno Królestwo Polskie, by wyprowadzić naszego największego nieprzyjaciela w pole.
– Nie pozostaje nam nic innego, jak życzyć chwały Jagielle! – krzyknął ten zwany Habichtem.
– Bractwo na wieki będzie mu wdzięczne.
Nad postaciami przeleciała nagle masywna sylwetka orła.
– Dobry znak, nie sądzisz, Geierze?
– Prawda... A jeśli o orłach mowa, dlaczego nie skorzystamy z pomocy naszych braci z tego państwa?
– Chcesz dać Polakom odwalić za nas całą brudną robotę? Nie, bracie, Wielki Mistrz zakonu Templariuszy jest nasz – zaśmiał się Habicht i puścił konia galopem.
*
– Pola w okolicy Grunwaldu – rozmarzył się Habicht, a wiatr rozwiewał jego włosy. Skrytobójcy siedzieli w koronie największego drzewa w całej okolicy.
– Tannenbergu... – syknął Geier.
– Nazwa nie jest istotna, liczy się działanie. Oby tylko nasi informatorzy się nie mylili.
– Naprawdę sądzisz, że Wielki Mistrz osobiście będzie doglądać potyczki?
– A ty naprawdę w to wątpisz? Zwycięstwo Krzyżaków będzie wielkim sukcesem dla intryg Templariuszy.
– Idę o zakład, że wygrają wojska Jagiełły. Wchodzisz? Pas Malika może być twój.
– Nie, tym razem odrzucę ofertę. Nie wiem, kto wygra, nie znam się na prowadzeniu wojen. Naszym celem jest zabójstwo i powinieneś o tym pamiętać, Geierze.
– Tak, nie musisz mnie pouczać. Lepiej sprawdź, czy twe ukryte ostrze swobodnie wychodzi. Nie chcę, by skończyło się jak ostatnio.
– Zamiast zajmować się moim ostrzem, lepiej spójrz tam – Habicht wskazał ręką kierunek i podał lunetę towarzyszowi.
– Krzyżacy... – zaśmiał się Geier. – Swoją drogą przydatne urządzenie z tej zwężanej tuby. Aż dziw, że nie stosują tego na większą skalę.
– Geierze, Geierze, oni nawet nie zdają sobie sprawy z istnienia ukrytych pistoletów, a co dopiero mowa o lunecie. Wielki sekret Altaďra zaiste wyniósł nas na wyżyny ówczesnej techniki. Ale, ale... – asasyn uśmiechnął się od ucha do ucha. – Zobacz – rzucił towarzyszowi lunetę – tam, przy Hohenzollernie.
– To już jego koniec.
– I ja tak myślę – Habicht ostrożnie ustał na gałęzi. – Gdy tylko rozpocznie się bitwa, ruszamy. To nie będzie łatwe, w każdej chwili możesz dostać w łeb zabłąkanym mieczem. Jednak dzięki temu będziemy w pełni niezauważalni.
– Będzie dobrze, to tylko kawałek. Aby dotrzeć do obozu.
– To co, gotowy?
Geier potrząsnął głową i naciągnął kaptur.
– Nic nie jest prawdą, wszystko jest dozwolone – wyszeptał Habicht.
– Dla pewności... sprawdź jeszcze, czy tym razem ukryte ostrze nie zawiedzie – zaśmiał się Geier i jako pierwszy oddał skok wiary w pobliski stóg siana.
*
Był już blisko, biegł ile sił w nogach. Nie wiedział, gdzie podział się jego towarzysz. Geiera teraz to jednak nie zajmowało – miał tylko jeden cel. Zaprzeczając wszystkim prawidłom skrytobójstwa, po prostu wbiegł w sam środek obozu Krzyżaków. Zauważył go. Z pełnym impetem odepchnął Albrechta Hohenzollerna i wymierzył swój sztylet w stojącą przy nim sylwetkę Wielkiego Mistrza zakonu Templariuszy.
A wtedy nagle nastała ciemność...
BŁĄD KRYTYCZNY! SESJA PRZERWANA! OBIEKT 103 PROSZONY JEST O NATYCHMIASTOWE OPUSZCZENIE ANIMUSA. DZIĘKUJEMY! ABSTERGO, Z NAMI ODKRYWASZ HISTORIĘ!

03.11.2017 20:06
odpowiedz
Zdzichsiu
59

ELEX ma najlepsze znajdźki ever. To nie ubigra, w której bez celu zbieramy setki śmieci porozrzucanych po mapie. W ELEX-ie zbieranie znajdziek (a nie jest ich wcale tak dużo) ma znaczenie. Właśnie odkryłem

spoiler start

sekret Calaana

spoiler stop

i ogromnie polecam poszukać wskazówek i zdjęć. Wprawdzie można się tego twistu domyślić już wcześniej, ale i tak wow.

03.11.2017 16:58
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Do wszystkich, którzy usprawiedliwiają działanie twórców:
Nawet jeśli gra się lepiej na padzie, kierownicy, skórce od banana, gitarze od Guitar Hero, czy bębnach, to obsługa klawiatury i myszy powinna być zaimportowana, bo to właśnie na tej konfiguracji gra spory odsetek pecetowych graczy. I nawet, jeżeli ktoś podepnie pada do grania w NiOha, to niech nie odrzuca innym możliwości wyboru. Im więcej konfiguracji, tym przecież lepiej. Nie skorzystasz? Skorzysta ktoś inny. Sam w gry z rzekomo masochistycznym sterowaniem gram na klawiaturze i myszce. Zwykłe lenistwo twórców, na które nie ma usprawiedliwienia.

31.10.2017 16:17
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

Piaski Czasu i:

spoiler start

Farah. Do tego Książę łapiący za sztylety, by ją uratować.

spoiler stop

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-10-31 16:18:07
29.10.2017 22:13
Zdzichsiu
59

Twórcy oczekują, że będziemy roznosić w puch Albów nim przyłączymy się do jakiejś frakcji?
Trzeba skakać pomiędzy questami. Trochę wykonać w Abessie, trochę w Forcie, odwiedzić Ignadon. Ogólnie Dolina Wyklętych to dosyć ciężkie miejsce.

25.10.2017 17:00
Zdzichsiu
59

W Wiedźminie 3 fabuła główna jest faktycznie słaba, ale zadania poboczne to zdecydowanie wynagradzają.

25.10.2017 15:19
12
odpowiedz
Zdzichsiu
59

@szczypiorofixpw
Może dlatego, że jutro Wiedźmin obchodzi okrągłą rocznicę? Zwykła chęć uhonorowania tego tytułu.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-10-25 15:20:20
11.10.2017 14:20
Zdzichsiu
59

@Vissegard
Polecam obejrzeć
https://www.youtube.com/watch?v=s2ZMYQgtMSA

10.10.2017 17:48
Zdzichsiu
59

Wystarczy odróżnić elementy fantasy od elementów sci-fi. Seria Assassin's Creed szła zawsze w kierunku tych drugich klimatów, prezentując wszystkie dziwności w formie osiągnięć cywilizacji Prekursorów. Wielkie węże i "massive egyptian gods" to raczej pójście w stronę fantasy, co jest nowym podejściem dla tej serii i w mojej opinii mało pasuje do tego, z czym mieliśmy do czynienia do tej pory. Czy Ezio/Connor/Arno walczyli ze smokami?

10.10.2017 17:45
2
Zdzichsiu
59

Krakena sobie nie przypominam, a rzymscy bogowie byli po prostu zaawansowaną cywilizacją, która w tym uniwersum żyła przed ludźmi. I w kontekście świata była "realistyczna", bo nie korzystała z magii lub czegoś w tym stylu, a własnej technologii.

10.10.2017 16:54
Zdzichsiu
59

Fighting massive egyptian gods
To z fantastyką w tej części polecieli ostro. Wielkie węże, a teraz walka z samymi bogami. Mało to przypomina klimatem poprzednie odsłony.

05.10.2017 20:25
Zdzichsiu
59

i w dwójce i w trójce cały ekwipunek było widać
Nie było, Geralt czasem na przerywnikach nosił ekwipunek, którego aktualnie nie mieliśmy założonego. Do tego w W3 czarodziejki nie miały na filmikach swoich alternatywnych ubrań.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-10-05 20:26:27
28.09.2017 15:33
1
Zdzichsiu
59

Konflikt pomiędzy Cesarskimi i Gromowładnymi zostanie przerobiony na Skyrim Battle Royal.

22.09.2017 19:06
Zdzichsiu
59

Painkiller?

22.09.2017 19:02
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

W przypadku popełnienia zbyt wielu przestępstw w jednym mieście, za naszą głowę może zostać wyznaczona nagroda, czeka na nas także więcej kar – między innymi nie będziemy mogli w nim handlować
Oby nie przypominało to systemu z Gothica 3, gdzie nawet jak kradliśmy po zmroku bez żadnych świadków, to i tak po jakimś czasie się cudownie orientowali i mieliśmy problemy w mieście. Mechanika kradzieży z Gothica 2 chyba była najlepsza.

21.09.2017 15:07
Zdzichsiu
59

Jeszcze się nie da, bo ten mały wydawca nie umie poprowadzić sprzedaży i zapewnić danemu rynkowi wersji mu przeznaczonej. Jeśli nie byli w stanie dokonać tego samemu, to powinni dołożyć starań, by zrobił to za nich regionalny wydawca.

21.09.2017 14:59
4
Zdzichsiu
59

@TobiAlex
Przestań...
Dlaczego ma przestać, skoro mówi prawdę? Zelda to action-adventure z elementami RPG, a nie RPG.

17.09.2017 20:26
😉
2
Zdzichsiu
59

Miałbym pytanie do osób, które grały w pierwszą część
Pierwsza część to Divinie Divinity, a nie Original Sin.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-09-17 20:27:12
17.09.2017 20:24
3
Zdzichsiu
59

Pillars of Eternity jest pod każdym względem skopana, w to się nie da grać
Dzięki za uświadomienie, bo cały czas podczas kompleksowego przechodzenia Pillarsów byłem niemalże pewien, że to świetna gra.

16.09.2017 20:45
Zdzichsiu
59

@szymkur125
W przypadku różowych/niebieskich/innych dziwnych kolorów ni to ładne, ni potrzebne.

05.09.2017 16:16
4
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Wstyd rodzimi wydawcy za to, że olaliście jednego z najlepiej zapowiadających się RPG tego roku! Przy jedynce były problemy ze spolszczeniem, ale nie zmieniło to tego, że dostaliśmy wtedy naprawdę fajne wydanie kolekcjonerskie...

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-09-05 16:16:57
05.09.2017 06:58
2
Zdzichsiu
59

Babrali, bo im wydawca kazał. Zobaczyli, że takie działanie nie jest fajne i teraz wraz z nowym wydawcą nie chcą go już kontynuować.

04.09.2017 14:26
1
Zdzichsiu
59

Co, mieli otwarcie zaprzeczyć i zostać zjedzeni przez publikę? Według mnie to była wymijająca odpowiedź, nikt jej nie rozwinął, a dostaliśmy tylko takie niemrawe: tak, yhym, oczywiście.

03.09.2017 23:08
👍
2
Zdzichsiu
59

Świetny materiał.

31.08.2017 13:43
Zdzichsiu
59

W jednym z alternatywnych uniwersów. W większości komiksów Fury miał jednak swój klasyczny wygląd.

31.08.2017 13:12
Zdzichsiu
59

Zamierzamy wybrać aktora, który będzie bardziej pasował do postaci znanej z oryginalnego materiału.
Szkoda, że ludzie od filmów Marvela nie pomyśleli podobnie. Nick Fury, ech...

31.08.2017 09:23
Zdzichsiu
59

Gdzie takiemu graczowi do atlety, które całe życie poświęca dla sportu?
Czyli np. rajdowiec też nie jest sportowcem? Tylko prowadzi samochód, gdzie mu do atlety.

29.08.2017 13:23
12
Zdzichsiu
59

I tak większość twórców będzie udostępniała na Nexusie z dobrowolną opłatą.

28.08.2017 12:41
Zdzichsiu
59

@wogsel
Jak najbardziej może wyjść koło 25-30h. Dwa ostatnie rozdziały nie są już tak długie i nie ma takiego zagęszczenia pobocznych, co na początku. Mi trzeci Risen ze wszystkimi zadaniami pobocznymi i dokładną eksploracją zajął koło 50 godzin.

27.08.2017 15:15
11
Zdzichsiu
59

Reskin Skyrima. Wiele nie będzie trzeba zmieniać. I to fantasy, i to fantasy. I tu smoki, i tu smoki. Parę bóstw przerobić i jazda.

26.08.2017 13:51
Zdzichsiu
59

Teraz tylko pytanie, czy ktoś to wydaje w Polsce w pudełku.

26.08.2017 11:03
3
Zdzichsiu
59

@Voltron
Who cares? Może ktoś chce spolszczenie, panie "och, patrzcie, znam angielski!"?

@banenan_v3.1
No i co z tego?
No to z tego, że gry RPG ze ścianą tekstu jednak różnią się od tych filmowych pokroju Wiedźmina 3. Jeśli 3/4 osób będzie przeklikiwało dialogi, to pieniądze na pełny dubbing można wydać na coś innego.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-08-26 11:17:51
26.08.2017 09:11
Zdzichsiu
59

Tak, prawidłowa.

26.08.2017 09:05
odpowiedz
9 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Moim zdaniem trochę zmarnowane środki. Przecież to klasyczny cRPG, a nie action RPG. I tak większość graczy będzie je przeklikiwało, bo zdąży przeczytać tekst szybciej od aktora. No a dialogi nie są filmowe, więc siedzenie i słuchanie strasznie by wydłużało czas grania, zwłaszcza podczas ścian tekstu.

@Tyr/Tiwaz
Właśnie, to jest trochę dziwne. Premiera już za miesiąc, a my nic nie wiemy o wydaniu w Polsce. Za czasów pierwszego Original Sina gry od Larian wydawał cdp, więc zajmują się tym pewnie i teraz. Może nie chcą popełnić wtopy z poprzednika, gdzie na premierę nie było spolszczenia i trzeba było posługiwać się polską wersją z bety.

24.08.2017 17:02
1
Zdzichsiu
59

Tylko co byś tam robił? Żniwiarze pokonani, konflikt zażegnany. A wymyślanie nowego i jeszcze potężniejszego wroga, który pojawia się znikąd, byłoby strasznie sztuczne.

24.08.2017 14:14
😁
1
Zdzichsiu
59

O nie, mamy tu wyznawcę Wielkiej Lechii.

Prawdopodobnie na naszej starej relidze powstał hinduizm.
Aha? XD

23.08.2017 21:45
1
Zdzichsiu
59

@Persecuted
Bo mogą i lubią?

I czy obecność wielu zwolenników automatycznie oznacza, że ich gry lubi każdy i oceny powinny oscylować w okolicy 90%?

23.08.2017 21:43
2
Zdzichsiu
59

Z definicji średniak jest średni, a nie dobry lub zły.

23.08.2017 21:38
Zdzichsiu
59

@Persecuted
Och, może dlatego, że Hellblade i w szczególności Observer reprezentują zupełnie inny gatunek?

Od 15 lat PB robi gry w małym zespole, za małe pieniądze i to... nie działa
Działa, ich gry mają wielu zwolenników.

23.08.2017 16:55
2
Zdzichsiu
59

@Persecuted
Wychodzisz z założenia, że każdy producent musi przeradzać się w studio zatrudniające setki pracowników. Piranie podkreślali wielokrotnie, że nie chcą iść kierunkiem rozwoju np. takiego CD Projekt RED. Czują się dobrze przy swoich +/- 30 osobach.

23.08.2017 13:52
2
Zdzichsiu
59

No robią. I to w dodatku tylko w 30 osób.

23.08.2017 13:51
4
Zdzichsiu
59

A kto im każe robić cRPG z otwartym światem
Bo mogą? Bo nie są stratni i na tym zarabiają? Bo to lubią? Bo mają odbiorców na swoje tytuły? Taki po prostu styl gier od Piranha Bytes.

22.08.2017 23:22
Zdzichsiu
59

W moim przypadku w zamkniętą betę grało się całkiem przyjemnie, ale przy przejściu na otwartą i wywróceniu konceptu do góry nogami, gra już przestała mnie bawić. Poczekam na kampanię fabularną i dopiero wtedy wrócę.

21.08.2017 15:26
Zdzichsiu
59

Nie podeszły ci czyli są słabe. Cudowna logika.
Mówi to osoba, która rozgłasza gdzie tylko się da, że Gothic był słabą grą.

21.08.2017 07:53
Zdzichsiu
59

o ostatnich asasynach to nawet nie warto wspominać (obecnie to moda na sukces, ktoś jeszcze wie o co tam chodzi?)
Jasne. Fabuła nie jest aż tak trudna do przyjęcia i składa się w jedną całość. O ile komuś się chce czytać notatniki z Abstergo. Co poradzić, że Ubi wpadło na taki, a nie inny sposób jej prowadzenia?

20.08.2017 21:13
Zdzichsiu
59

@Maniek1552
Też mi odpowiada rozbudowywanie uniwersum poprzez film. Wolałbym jednak nieco starszego Nathana. Takiego lekko przed akcją pierwszej części gry. Bo tak się trochę obawiam, że jak Indiana Jones miał Przygody młodego Indiany Jonesa, tak teraz dostaniemy Przygody młodego Nathana Drake'a. W Uncharted 3 i 4 wstawki z młodym Nathanem były fajną odskocznią, ale seria to jednak dla mnie dorosły Drake.

20.08.2017 12:39
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Tom Holland jako Nathan Drake? Przecież on w ogóle nie jest do niego podobny! No dobra... może do 12 letniego Nathana z Uncharted 3. Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie tego aktora w roli Drake'a i już się obawiam o jakość filmu. Na początku Uncharted 4 ma trochę ponad 20 (23?) i wygląda tak jak na obrazku.

18.08.2017 14:21
Zdzichsiu
59

Który od RPGa jest bardziej grą akcji.

17.08.2017 22:22
Zdzichsiu
59

W pudełku nie będzie żadnych innych dodatkowych przygód poza tymi, które były dodawane do Edycji Rozszerzonej już kilka lat temu. Resztę będziesz musiał pobrać samemu.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-08-17 22:23:23
17.08.2017 18:07
3
Zdzichsiu
59

W Uncharted było dużo strzelania. Sekcji platformowych też sporo. Powiedziałbym nawet, że elementy filmowe i growe zostały w idealnym stopniu wyważone. Nie wiem, gdzie tu Uncharted do interaktywnego filmu.

17.08.2017 13:15
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Głosy zbierane głównie wśród fanów Original Sina, więc nie dziwne, że wyniki tak bardzo ten tytuł przypominają. Ja osobiście bardzo lubię ten typ RPGa, ale czy jest on idealny? Polemizowałbym... Zresztą sądzę, że nie da się określić, czy coś jest idealne, bo każdy ma inne preferencje.

16.08.2017 16:28
4
Zdzichsiu
59

Od Black Flaga o wiele bardziej podobał mi się Rogue. Strasznie niedoceniona odsłona, a tak naprawdę to po prostu ulepszony BF. Rogue posiada o wiele lepszą fabułę. Historia łączy się z innymi odsłonami, przez co tytuł ten jest świetnym łącznikiem w serii. Również Shay jako bohater podobał mi się bardziej od Edwarda. Kenway to taki typowy awanturnik, który asasynem został, bo... został i tyle. W kwestii rozgrywki dalej mamy pływanie statkiem, ale Rogue wprowadza trochę urozmaiceń, przez co gra się fajniej. I zdecydowanie klimaty były ciekawsze, wody skute lodem podobały mi się bardziej od słonecznych wysepek.
Jednak nie jest to moja ulubiona część. Zastanawiałbym się pomiędzy II, a Unity. Tak... Unity. Grałem w tego Asasyna już jakiś czas po premierze, przez co dostałem produkt spatchowany. Naprawdę, bez uprzykrzających życie bugów i ścinek, Unity jest genialnym tytułem. Ma to, za co najbardziej lubię serię Assassin's Creed. Miasto i kontekst historyczny. Paryż to najładniejsza miejscówka z całej serii. No i nie było tu pływania statkami, a rozgrywka wróciła do dwójkowych korzeni i urozmaiciła mechanikę przez nowy system walki, skradanie, rozbudowane misje poboczne, czy nawet RPGowe naleciałości w postaci ekwipunku i umiejętności. Cudo.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-08-16 16:33:29
16.08.2017 13:09
Zdzichsiu
59

polegającym na zbieranie świecidełek, by pierdyliward razy odwiedzić te same miejsca
Ale przecież to jest cecha wspólna bardzo wielu świetnych platformówek. Wracanie do map, które już się ukończyło jest poniekąd tradycją tego gatunku. Dla osób, które kończyły dawne tytuły na 100% to nic dziwnego i nigdy nie powiedzą one, że to taktyka Ubi. Zresztą nie wiem, co ty chcesz od Raymana. Tam dało się przejść całą grę bez powracania do poziomów. To nie jest typ sekretów z Crasha, w którym by przejść poziom na 100% wymaga się od gracza znalezienia kryształu na oddalonym od niego innym levelu.

11.08.2017 17:48
Zdzichsiu
59

@elathir
Tak, chodziło mi tylko o te znaczące nagrody.

10.08.2017 19:05
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Nie mogli nazwać tego Complete/Gold Edition? Fallout 4 zdobył bodajże jedną nagrodę gry roku, więc lekki śmiech na sali.

10.08.2017 09:31
😁
Zdzichsiu
59

Nie licz na to, że Wiedźmin 3 GOTY w steelbooku będzie kosztował 50 złotych.

10.08.2017 09:27
Zdzichsiu
59

W jakim sensie sfrajerzyłem? Jedynkę mam zarówno w edycji zwykłej, jak i rozszerzonej. No i tyle razy ją rozdawali za darmo, że już nie miałem co z nią robić i znajomym rozsyłałem prezentami. Bodajże tak było za betatesty Gwinta.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-08-10 09:29:17
09.08.2017 13:39
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Oby nie. Jak ekranizację Władcy Pierścieni lubię, tak Hobbit był strasznie słaby.

08.08.2017 17:21
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Szkoda, że ostatecznie dwójka i trójka dostały również teraz. Przy jedynce była to unikalna edycja dziesięciolecia, którą z chętnością zamówiłem, ale reszta jest trochę naciągana. Zdecydowanie wolałbym, gdyby taki steelbook do dwójki wyszedł w jej dziesiątą rocznicę. W1 zamówiłem, z W2 i W3 raczej się tak nie stanie. Zgaduję zresztą, że cena W3 będzie bardzo bliska premierówce, a nie widzi mi się trzeci raz kupować tego samego tytułu w przeciągu dwóch lat.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-08-08 17:23:54
07.08.2017 16:34
Zdzichsiu
59

Kiedyś wychodziły naprawdę dobre gry na licencji Disneya. Platformówki pokroju Króla Lwa lub Toy Story 2 były świetne.

26.07.2017 14:48
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Chociaż tymi DLC będą głównie popierdółki, to taki ruch zaliczam na plus. Niestety tworzenie kolejnej platformy bym już nie zaliczył.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-07-26 15:40:41
23.07.2017 14:30
Zdzichsiu
59

Też bardziej podobała mi się jedynka przez tą kameralność.

19.07.2017 13:43
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Trochę clickbaitowy tytuł. Nie zapominajmy, że by przejść pierwszego Crasha na 100% trzeba było ukończyć wszystkie poziomy bez zgonów. No i nie można było tam zapisywać w każdym momencie, a po wczytaniu gry życia się resetowały. Według mnie trudność obu tych tytułów się niweluje i nie można powiedzieć, że remake jest trudniejszy od oryginału.

17.07.2017 12:23
Zdzichsiu
59

Skończyłem, zrobiłem wszystkie lokacje i questy poboczne. Dla mnie Regalia jest świetną grą.

17.07.2017 12:20
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

@PEEPer
Nie wszyscy lubią japońskie dziwactwa. Mnie na przykład odrzuca widok mieczy trzykrotnie większych od bohatera i dziwnych ruchów przez niego wykonywanych. Zdecydowanie wolę bardziej realistyczną kulturę europejską. Co nie oznacza, że całkowicie odrzucam rzeczy z Azji. Dragon Ball był super, a z gier Pokemony lub Metal Gear.

16.07.2017 22:44
Zdzichsiu
59

Drabiny z pierwszego Gothica dalej moją zmorą.

12.07.2017 13:43
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

To już było pewne od pierwszej zapowiedzi. Ja nawet zdążyłem zapomnieć, że takie coś istnieje.

09.07.2017 22:01
Zdzichsiu
59

Dałbym jeszcze Pożegnanie Białego Wilka. Skoro jest Skyrim jako "stara gra", to Wiedźmin 2 również pasuje.

27.06.2017 14:18
2
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Wracamy do starej nazwy i loga?

26.06.2017 17:43
2
Zdzichsiu
59

Równie dobrze taka osoba może kupić oryginalnego Tormenta za 15 zł na aukcji. Ba, takie wydanie Legendy RPG dalej można znaleźć w sklepach i jego cena oscyluje koło 20 zł.

26.06.2017 15:37
😉
3
Zdzichsiu
59

Czyli najlepiej kupić samo pudełko dla fajnego artbooka?

26.06.2017 14:03
1
Zdzichsiu
59

PB wie o modzie, więc nie będzie tu mowy o zaprzestaniu prac z powodów praw autorskich. Zresztą oni zawsze byli otwarcie nastawieni do wszelkich modyfikacji i o ile mnie pamięć nie myli, to chyba nawet podesłali dalej lub polubili oficjalny profil facebookowy Dziejów.

24.06.2017 18:12
1
Zdzichsiu
59

bo w okolicach premiery ta gra była niegrywalna
To ciekawe, bo grałem w Wiedźmina 3 na premierę. Oprócz tego, że dostałem jedną niedziałającą płytę, to podczas samej rozgrywki problemów nie było. Dopiero przy którymś z patchy zniknęła mi postać odpowiedzialna za jeden z questów pobocznych, ale wróciła w kolejnym.

24.06.2017 15:50
Zdzichsiu
59

@Aro PL
Patrzysz tylko z jednej perspektywy. A co w przypadku, gdy jakiś twórca niezależny zrobi naprawdę świetną małą grę, ale nie ma tych 500 dolców?

23.06.2017 23:19
Zdzichsiu
59

Potrafi. Problemem (a raczej zaletą, ale nie w tym kontekście) jest to, że questy w Wiedźminach są zrobione świetnie pod względem fabularnym. Ale jeśli przypatrzymy się rozgrywce, to już tak kolorowo nie jest. 3/4 z nich polega na użyciu wiedźmińskich zmysłów lub dojścia do punktu na mapie. Czy to jest dobry kierunek? Jak dla mnie nie. Jednak ciekawe poprowadzenie względem fabularnym lub filmowa akcja sprawiają, że ich odbiór jest nieco przekłamany i zapamiętujemy te najlepsze aspekty.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-06-23 23:31:38
23.06.2017 07:53
2
Zdzichsiu
59

@Aro PL
Jeśli od premiery części pierwszej minęło 14 lat, to nie oznacza to, że tyle pracowali nad dwójką. No i przypominam, że pierwotny zamysł na sequel był zupełnie inny i prace nad nim zostały porzucone.

@Mówca Umarłych
Co ma do tego Wiedźmin? Świat wygląda tam super, bo jest tworzony ręcznie, ale jako gra z takowym już nie jest taka super, bo w wielu aspektach kuleje.

23.06.2017 07:49
odpowiedz
Zdzichsiu
59

No Man's Sky uczy i Beyond Good & Evil 2 ma szanse skończyć tak samo.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-06-23 07:55:20
20.06.2017 19:40
2
Zdzichsiu
59

@szejk18
Ale to jest prawda. Obecny Blizzard to już nie ten z czasów Starcrafta, Diablo 2 albo Warcrafta III.

16.06.2017 14:11
6
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Usunąć konsolę kodów, by dać kody jako mikropłatności... Że oni jeszcze nie upadli.

15.06.2017 14:04
2
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Coraz mniej zaczyna mi się to podobać, ale cóż... zobaczymy jak wyjdzie. O ile w ogóle wyjdzie.

13.06.2017 10:09
😒
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Tyle czekania i zawód. Dajcie mi pierwotną wersję dwójki.

03.06.2017 11:17
👎
3
Zdzichsiu
59

Życzenie komuś bankructwa, świetna postawa.

01.06.2017 21:29
5
Zdzichsiu
59

przecież na zachodzie się w ogóle o Gothicach nie wspomina
No wiesz, na RPG Codex Gothic 2 zajmuje 9 miejsce w rankingu gier RPG. Taki tam brak wspominania na zachodzie.

01.06.2017 17:36
2
Zdzichsiu
59

@Asasyn363
Ale to są zwykłe oceny przedpremierowe, które nie wpływają na ocenę ogólną, a oczekiwania.

01.06.2017 17:34
2
Zdzichsiu
59

A pierwszy Risen?

27.05.2017 11:25
3
Zdzichsiu
59

Nie do końca zostało to tu wytłumaczone. W artbooku do Quantum Break możemy przeczytać, że owa produkcja została oparta na niewykorzystanych motywach z Alana. Głównie z zabawą czasem, gdzie w Alanie poświęcony był temu jeden odcinek serialu Night Springs (Quantum Suicide). W części drugiej twórcy mieli to rozwinąć bardziej, czyniąc z tego jeden z głównych motywów, a do tego wprowadzając do fabuły agencję do spraw paranormalnych, która miała ścigać głównego bohatera. Ba, planowano z Alana zrobić nawet trylogię. Jednak twórcy doszli do wniosku, że koncept bardziej pasuje na nową markę, a nie kontynuację Alana, który miał jednak nieco inne klimaty.

26.05.2017 21:07
Zdzichsiu
59

Limity czasowe w tym tytule są akurat bardzo dobrze zrobione. Jest presja i zmuszają do myślenia, ale przy dobrym rozplanowaniu nie powinny być żadną trudnością i dni jeszcze zostanie ci w nadmiarze.

26.05.2017 13:50
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Znowu figurka? Jak dla mnie jest to najgłupszy element kolekcjonerek. Kosmicznie podbija jej cenę, zajmuje mnóstwo miejsca, a na dodatek zwykle jest wykonana po prostu średnio.

26.05.2017 13:27
Zdzichsiu
59

Nie wiedziałem, że Wiedźmin 1 jest z widoku izometrycznego
W pierwszym Wiedźminie masz do wyboru dwa typy kamery. Zza pleców i z góry.

24.05.2017 19:02
😍
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

Dla mnie niestety same zmiany na gorsze w stosunku do ostatnich aktualizacji zamkniętej bety, na których dało się naprawdę całkiem fajnie pograć.
Jak można przy przejściu z zamkniętej bety na otwartą zmienić działanie prawie każdej karty? To nie ma żadnego sensu. Czy podczas produkcji zmienił się projektant? To zupełnie inna gra!

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-05-24 19:16:25
23.05.2017 17:24
Zdzichsiu
59

Wątek współczesny dalej istnieje i jest całkiem dobry. Tylko nie ma takiej funkcji, jak w częściach 1-3. By poznać cały wątek współczesny w nowych odsłonach trzeba zbierać znajdźki, czytać notatki i odsłuchiwać audiologów. Niemniej jednak kontynuuje on wszystko to, co było w pierwszych częściach.
Moim zdaniem najnowsza odsłona będzie jego niejakim zwieńczeniem, bo:

spoiler start

W Black Flag templariusze dowiedzieli się o Mędrcach, którzy mają dużą zawartość DNA Prekursorów, w Rogue zaczęli kompletować całą sekwencję DNA, w Unity znaleźli ciało Germaina i niejako byli bliscy końca, a w Syndicate zaczęli już tworzyć własnego Prekursora i szukali Całunu Edenu.

spoiler stop

23.05.2017 16:55
Zdzichsiu
59

@trak711
Nie mają, a mogą. Jak każde inne medium i teksty kultury.

23.05.2017 16:53
2
Zdzichsiu
59

Oni nie robią tych gier dla Polaków, robią je dla bogatych Amerkanów i mieszkańców Europy zachodniej a im się takie gry podobają.
To troll, co nie?

19.05.2017 13:43
Zdzichsiu
59

Ale to nie z powodu napalenia graczy czy coś, a po prostu zwykłej wartości kolekcjonerskiej.

Niemniej jednak dla mnie ruch CI jest jak każdy inny. Wprawdzie nie wiem, czy owe panie widzimy w negliżu w samej grze (jak to miało miejsce z Triss), ale w sumie mnie to nie obchodzi. Żenadą bym tego raczej nie nazwał.

18.05.2017 17:08
👎
odpowiedz
4 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Zastanawiam się nad sensem i celem tego artykułu. A! No tak, klik klik klik.

17.05.2017 22:25
2
Zdzichsiu
59

Mi tam w wysokobudżetówki od CI grało się fajnie. Oba Snipery były względnie dobrymi grami, a przy okazji Enemy Front wybijam się od ogółu i jest to dla mnie świetna strzelanka. Najlepsza ich gra to oczywiście Lords of the Fallen, ale wielką niewiadomą pozostanie pytanie na temat tego, ile zrobili oni, a ile ludzie z Deck13. Jedynie Alien Rage mnie nie porwało. Trzeciego Snipera kiedyś kupię, ale to dopiero jak stanieje.

17.05.2017 22:16
Zdzichsiu
59

Miałem zupełnie na odwrót. Fakt, jest to gra słabsza od starego Tormenta, ale dalej grało mi się w nią bardzo przyjemnie. Nie wiem nawet, czy nie lepiej od Tyranny.

17.05.2017 22:14
5
Zdzichsiu
59

Bo takie z reguły jest fantasy, które tworzy własny świat?

15.05.2017 21:04
1
Zdzichsiu
59

Otóż prowadzi bo starego obozu nie da się ominąć
To nie jest prowadzenie za rączkę, ale bardzo mądry system podpowiedzi. Gra nie zaznacza ci Starego Obozu wielkim wykrzyknikiem i nie krzyczy, że bezwzględnie musisz tam iść, by popchnąć fabułę do przodu. Zamiast tego o pewnej konieczności pójścia do tego obozu dowiadujemy się z kilku źródeł. Pomijając zadanie dostarczenia listu do magów, to w tym pierwszym na samym początku gry w rozmowie z Diego, który o ile się go dopytamy, przedstawi nam całą hierarchię obozów i niejako zachęci do odwiedzenia Starego. Wiadomo, jest Cieniem, taka jego praca. Mało tego, Diego może nas tam zaprowadzić. Jeśli za nim nie pójdziemy, to samemu zobaczymy zarys Starego Obozu na horyzoncie. Jakby to nazwali twórcy Wiedźmina - point of interest. Na ścieżce do Starego Obozu spotykasz także dwójkę myśliwych, która (o ile dobrze pamiętam) zachęci cię do odwiedzenia Nowego Obozu. I w sumie możesz to zrobić, a zadania w Starym Obozie zostawić na później.
Choć może wydawać to się głupie, to trochę tak jak z pierwszym poziomem w Super Mario Bros. Polecam poczytać o tym, jak on jest zaprojektowany. W innym przypadku porównanie obu tych gier byłoby absurdalne, ale akurat w konstrukcji początku rozgrywki znajdujemy elementy wspólne. Gracz nie wie nic lub wie bardzo mało, ale gra nie pozwala mu się zgubić. Jednocześnie nie wali nam chamskich podpowiedzi i znaczników na mapie (co więcej, w Gothicu mapę trzeba zdobyć samemu i nie jest ona pełna), jak to mają w zwyczaju robić nowe gry. Jak napisałem na początku, gra nie prowadzi za rączkę, bo nie daje rozwiązania, a po prostu dobre podpowiedzi.
I jednak zaprowadzenie nas przez NPCa, które jest uzasadnione fabularnie, różni się od bezmyślnego zaznaczenia punktu na mapie, by przypadkiem biedny gracz się nie zgubił. No i jest to klimatyczne.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-05-15 21:17:26
15.05.2017 20:13
2
Zdzichsiu
59

Zbieranie kamieni ogniskujących
Jeśli zbieranie kamieni ogniskujących jest dla kogoś przykładem fetch questa, to ja tracę wiarę w ludzi.
Tak przypomnę, że poszukiwanie kamieni ogniskujących nie polegało na tym, by podejść do punktu na mapie, kliknąć przycisk i wrócić. Był to bardzo ważny quest fabularny. Zdobycie każdego kamienia wyglądało zupełnie inaczej. Szliśmy do lokacji, na których nas najpewniej nie było i czekało tam na nas dosyć sporo dialogów. Nie dość, że spotykaliśmy znane nam postacie i poznawaliśmy nowe niuanse na temat fabuły i lore świata, to gra prezentowała nam nowe mechaniki.

spoiler start

Na przykład zmniejszenie potwora przy okazji Diego lub zwój śmierci ożywieńcom z Miltenem.

spoiler stop


post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-05-15 20:22:12
12.05.2017 23:43
4
Zdzichsiu
59

Pozbawić Alana piosenek od Old Gods of Asgard? Toć to herezja!

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-05-12 23:44:01
07.05.2017 21:33
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Szkoda, że anulowano remake pierwszego Metal Geara (jeszcze tego bez Solid w tytule). Zapowiadał się ciekawie, ale plany zepsuło Konami. Niestety... Jeśli mnie pamięć nie myli, to nawet David Hayter miał przy tym projekcie współpracować.

07.05.2017 08:51
2
Zdzichsiu
59

A czy przypadkiem nie zaliczają oni do zarejestrowanych osób każdego posiadacza gry? W The Crew za konto służy profil UPlay, a pamiętamy, że jakiś czas temu rozdawali ten tytuł za darmo.

06.05.2017 23:50
Zdzichsiu
59

@Gaming-Man
W sumie to nie wiem, nie zagłębiałem się w ten temat. No i jest wiele czynników.

06.05.2017 19:08
1
Zdzichsiu
59

Od leżakowania ma się zużyć?
Tak, to jest jak najbardziej możliwe. Nic nie trwa wiecznie, a płyty mają swoją żywotność.

04.05.2017 15:16
Zdzichsiu
59

Po 30 minutach nie wyszedłeś nawet z samouczkowej lokacji. Syberia to przygodówka i ona zawsze fabułą, klimatem i zagadkami stała. A one są świetne.

04.05.2017 14:28
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Abstrahując od ruchu Bethesdy, który był zły, ale Ofiara dla bogów zmieniono na coś w stylu Oifara dla bogów. No brzmi podobnie, ale strasznie kuje w oczy.

30.04.2017 13:25
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Z jednej strony mówimy, że remastery to rak branży, a z drugiej sami się ich domagamy. Zdecydujcie się.
Osobiście uważam, że jedyne, co powinno się robić ze starymi grami, to wypuszczać do nich łatki, które umożliwiają uruchomienie ich na nowszych systemach. Przykładowo przez problemy techniczne nie mogę pograć na Windowsie 10 w Hokus Pokus Różowa Pantera. A pierwsze wydania takiego Prince of Persia Dwa Trony posiada niedorobione i problematyczne zabezpieczenie.
Oprócz tego właściwie, po co gry mają być remasterowane? Żeby zamiast sprzedawania ich w reedycjach za 20 złotych, wziąć 200 złotych, jak za nowy tytuł? Dla twórców to bardzo proste, bo wiele się przy remasterach nie muszą narobić.
Sens mają jedynie rimejki pokroju Ratcheta i Clanka z tamtego roku, ale tu też na ogół podchodzę sceptycznie. Pierwszy Wiedźmin na silniku trójki z prezentowaną tam mechaniką byłby już kompletnie inną grą. A dla wielu w niektórych aspektach jest to najlepsza część serii. Nawet w przypadku, gdyby zmieniono tylko grafikę, to pierwszy Wiedźmin straciły swój unikalny i niepowtarzalny charakter. Albo wyobraźcie sobie "uwspółcześnione" klasyki Ubisoftu. Remake trylogii Prince of Persia z gigantycznym światem, wypełnionym toną znajdziek. Nie...

29.04.2017 10:12
Zdzichsiu
59

Na początku napisów każdej części gry jest przecież informacja, że gra oparta jest na twórczości Andrzeja Sapkowskiego.

25.04.2017 07:43
1
Zdzichsiu
59

Dokładnie, zgadzam się z wszystkim, co tu napisano.
Ja podczas swojego przejścia spadków płynności doświadczałem rzadko, na domiar tego nie były problematyczne, bo występowały głównie podczas doczytywania nowej lokacji. Zresztą narzekałbym na spadki płynności w grze, w której biegamy i strzelamy, a nie w takiej, gdzie chodzimy spokojnym krokiem. A jedyny błąd to taki, że postać nie wypowiedziała swojego dialogu.
Za to dostałem masę zalet, w tym świetną fabułę, bardzo dobre zagadki, które zmusiły mnie do myślenia, udane połączenie filmowości z klasyką i przede wszystkim świetną kontynuację cenionej przeze mnie serii.

22.04.2017 21:02
Zdzichsiu
59

Najlepiej robią to twórcy Wiedźmina. Dostajesz grę DRM Free na płycie, a do tego klucz do wirtualnej kopii na GOGu.
I tak to powinno działać, chociaż z drugiej strony spora część osób korzysta tylko z płyt i odsprzedaje klucze.

21.04.2017 22:54
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Gdyby tylko Pantery dało się odpalić na nowszych systemach...

19.04.2017 22:10
Zdzichsiu
59

najlepszą odsłonę w całej serii - Black Flag
Jak dla kogo. Dla mnie Black Flag jest jedną ze słabszych odsłon. W serii Assassin's Creed przede wszystkim lubię miasta, a nie pływanie. Dlatego bardziej od BF podobało mi się przykładowo mieszane z błotem Unity z naprawdę pięknym Paryżem.

17.04.2017 15:06
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

Jedyną dobrą rzeczą jest to, że gry dosyć szybko tanieją. Produkcje takiego Ubisoftu czasem już nawet po roku od premiery trafiają do serii Ubisoft Exclusive, gdzie umieszczone tam tytuły kosztują w granicy 30-70 zł. Do tego jeszcze trzeba doliczyć promocje i wyprzedaże samych sklepów. Pamiętam, że w mniej niż rok od premiery Assassin's Creed Syndicate, kupiłem edycję kolekcjonerską za 100 zł.
Dlatego moim zdaniem kupowanie gier na premierę jest kompletnie nieopłacalne. Poczekam jakiś czas i dostanę tytuł z patchami, w niższej cenie i być może z przypiskiem gold edition.
Podoba mi się również polityka wydawania mniejszych gier, którą od jakiegoś czasu prowadzi CDP i Techland. Ich ceny nie przekraczają 100 złotych na premierę, a produkcje zapewniają radość z zabawy nie mniejszą, niż hitowe tytuły. The Book of Unwritten Tales 2 kosztował jakieś 60 złotych, The Banner Saga 2 też coś w tym stylu. A ostatnio na przykład ukazał się Beat Cop z premierową ceną 50 zł.

01.04.2017 21:31
4
Zdzichsiu
59

To z ME się nabijamy, a tutaj ok, bo gra kultowego w szeregach GOL-owców studia PB
To tak nie działa, a odpowiedź jest na to bardzo prosta. Po pierwsze, wystarczy porównać studio BioWare z Piranha Bytes. Jeden to moloch, w którym pracują setki osób, a drugi producent jest firmą zatrudniającą trzydziestkę pracowników. Do tego za jednym stoi EA, a za drugim Nordic Games. Po drugie, Mass Effect to wysokobudżetowa gra AAA, Elexa zaś można zaliczyć do czegoś z pogranicza AA i AAA, z wielkim odchyleniem w stronę tego pierwszego. Trzeba dodawać coś jeszcze?

01.04.2017 10:16
Zdzichsiu
59

System dialogów w Wiedźminie 3 był dla mnie strasznie ograniczony. Jedna albo dwie białe opcje + jedna złota. Wyklikaj białe, które nie mają żadnego wpływu, kliknij złotą, koniec.

26.03.2017 15:51
1
Zdzichsiu
59

Jest też coś takiego jak gameplay na youtubie i oglądanie go w żaden sposób niczemu nie uwłacza - poza klikaniem klawiszy czy pada widzimy przecież niemal to samo.
Doświadczenia płynące z własnoręcznego grania, a oglądania filmiku na YT są diametralnie różne.

24.03.2017 17:46
Zdzichsiu
59

Nie, nie jest zmiennym. Po prostu lubi sobie pożartować w prowokacyjny sposób.

21.03.2017 17:27
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

To śmieszne, że Gothic oferuje to, czego nie mają nawet dzisiejsze gry.

@edit
Bardzo mały obrazek się wstawił, więc link:
http://x3.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_cIUof5g4yiC4DUGbGuHkn7QkojC4ltzf.jpg

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-03-21 17:29:04
20.03.2017 18:39
2
odpowiedz
Zdzichsiu
59

To ta od I hate men?

11.03.2017 21:25
3
Zdzichsiu
59

Technologia jest taka, jaka była w momencie wyruszenia statku, także nie mogła się zbytnio zmienić.

11.03.2017 08:47
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

Ciekawy przypadek, że pierwszy zwiastun Andromedy był najlepszy ze wszystkich do tej części Mass Effecta.
https://www.youtube.com/watch?v=uG8V9dRqSsw

25.02.2017 15:39
2
Zdzichsiu
59

@.kNOT
Dawniej tak, ale teraz nie. Co takiego było niedopracowanego w pierwszych Pillarsach albo Tyranny? Grałem w oba te tytuły na premierę i jakoś sobie nie przypominam.

24.02.2017 12:18
😒
Zdzichsiu
59

CDP Red produkując W3 był mniejszy niż Piranha.
Tego nie da się skomentować.

21.02.2017 19:13
👎
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Faktycznie cena to przegięcie. Jedynka premierowo była za 70 złotych (?), a potem szybko wylądowała w Gamebooku za 40. A tu 150 zł za Styxa. Poczekam na przeceny. Podobna sytuacja co przy Technomancerze.

18.02.2017 00:02
2
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Podoba mi się zwiększenie dynamiki walki i myślę, że jest to o wiele lepsza opcja od ciągłego kucania za osłoną i strzelania, jak to głównie było w poprzednikach.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2017-02-18 00:02:59
17.02.2017 09:09
😁
3
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Oj już było napisać wprost w skardze, że o pieniądze chodzi. Przynajmniej by zrozumieli. Firma, która zajmuje się e-sportem pisze w swojej skardze o jego szkodliwości...

11.02.2017 00:12
4
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Napis crapy to mogliście sobie darować. Żadna z gier z tego artykułu nawet w pobliżu crapa nie stała, a w sporej liczbie przypadków są to dobre tytuły, które po prostu się nie sprzedały.

10.02.2017 20:48
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Singularity

02.02.2017 13:37
4
odpowiedz
Zdzichsiu
59

A ja mam nadzieję, że będzie możliwość wyboru wyglądu strony. Szału to szczerze nie robi, a do obecnej wersji się przyzwyczaiłem i wcale bym jej nie nazwał przestarzałą.

29.01.2017 14:29
odpowiedz
1 odpowiedź
Zdzichsiu
59

W tym roku z RPGów najbardziej oczekuję na Elexa, Tormenta i Divinity.

No i do tego dwa bardzo dobrze zapowiadające się mody zasługujące na miana fanowskich rozszerzeń: Dzieje Khorinis i Pożegnanie Białego Wilka.

26.01.2017 14:44
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Trudno mi porównać, ocenić i uporządkować wszystkie Wiedźminy w kolejności od najlepszej do najgorszej części, bo każda odsłona jest nastawiona na zupełnie inny typ rozgrywki. W ogólnym rozrachunku jednak część pierwsza ma wiele elementów, które zostały zrobione lepiej, niż w trójce. Taki Dziki Gon nie ma "tego czegoś", co w sumie ciężko na dobrą sprawę opisać i zależy jedynie od preferencji gracza. I nie mówię, że jedynka jest najlepsza. Jednak to z nią wiążę najprzyjemniejsze wspomnienia.

16.01.2017 14:42
odpowiedz
Zdzichsiu
59

1. The Dwarves
2. The Banner Saga 2
3. Deponia Doomsday

12.01.2017 19:56
Zdzichsiu
59

To dobrze, bo seria jest naprawdę bardzo dobra.

26.12.2016 10:05
4
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Artykuł o grach, które można przegapić, a w nim Hitman i Deus Ex, czyli dwie rozpoznawalne marki. Zamiast nich można dać chociażby Deponię Doomsday albo The Banner Saga 2.

02.12.2016 12:30
😉
odpowiedz
Zdzichsiu
59

O, jeden z najbardziej przecenionych RPGów w dziejach.

27.11.2016 15:26
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

FlatOut 2, bez dwóch zdań.

24.10.2016 18:43
😉
Zdzichsiu
59

Powiedz to twórcom setek modyfikacji.

15.10.2016 22:04
odpowiedz
Zdzichsiu
59

O jakbym się ucieszył pudełkową edycją kampanii do Gwinta. Może jeszcze z fizyczną talią Skellige, bo tej brakuje.

14.10.2016 10:52
Zdzichsiu
59

@gnoll
Z tego co pamiętam, to w którejś odsłonie Assassin's Creed było wspominane, że Animus automatycznie tłumaczy Desmondowi teksty. Także angielski pasuje. Tak samo w pierwszej części pasuje polski.

08.10.2016 10:47
😉
1
Zdzichsiu
59

Herosów 3 nie znasz?

07.10.2016 16:42
Zdzichsiu
59

Żeby na drugiego Baldura przeznaczyć 200 godzin, to trzeba się nieźle ślimaczyć. Go się przechodzi mniej więcej w tyle, co dzisiejsze Pillars of Eternity.

07.10.2016 12:17
4
Zdzichsiu
59

Prawda, kiedyś gry były krótsze Z prostego powodu, bo były inne. Kiedyś w gry grało się po to, żeby je "wygrać". Teraz gra się w gry, żeby je "przejść".
Tak samo z poziomem trudności. Takie Mario w sterowaniu jest banalnie proste. Mamy dosłownie do ogarnięcia kilka przycisków. Mimo to gra była trudna i stawiała wyzwanie. Tu wcale nie chodzi o przystępność. Grając pierwszy raz w Mario doskonale wiesz, co musisz robić. A Assassin's Creed? Kilkadziesiąt klawiszy o najróżniejszych mechanikach. Mimo to gra jest prosta i nie daje żadnego wyzwania.

06.10.2016 21:23
7
Zdzichsiu
59

Oni prawie zawsze robili gry do sprecyzowanej grupy odbiorców.

05.10.2016 15:15
Zdzichsiu
59

@Alacer
Pobieranie 130 giga nawet przy dobrej jakości dzisiejszego neta nie należy do najprzyjemniejszych czynności.

05.10.2016 14:25
Zdzichsiu
59

@banenan
Jakiś wydawca po prostu musi się przełamać. Ot chociażby Activision, które jest molochem. Ewentualnie pójść w ruch kiedyś chyba czasami praktykowany z płytami CD, czyli w tym przypadku wydać edycję Blue-Ray i edycję DVD.

28.09.2016 19:33
Zdzichsiu
59

Nie zgodzę się co do zakończenia odsłony z 2008. Nie zagrałem w ten epilog i uważam je za pełne i świetne. Po prostu trzeba je zinterpretować w stosunku do całości gry. Dlatego nie mam zamiaru grać w epilog, żeby nie psuć sobie żadnego wrażenia.
No i Prince to nie tylko ta najsłynniejsza "trylogia z czterema częściami". Przed nią były jeszcze trzy odsłony Księcia, które nie wpisywały się w ciąg fabularny. Część z 2008 ma dlatego jak najbardziej rację bytu.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2016-09-28 19:34:17
27.09.2016 18:53
1
Zdzichsiu
59

Skellige momentalnie nasunęło mi na myśl Vikings
A może powinien przypominać Skandynawię i autentyczne realia historyczne, na których Vikings również bazuje?
Rozdział w Novigradzie GoT
Dlaczego niby?

Niedługo wyjdzie, że wszystko zrzyna od wszystkiego. I idąc tą logiką, to tak jest.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2016-09-27 18:57:20
04.09.2016 19:07
Zdzichsiu
59

@komenty
Przede wszystkim o wiele ciekawsza fabuła i postacie. Do tego lekkie usprawnienie mechaniki, chociaż bądź co bądź bardzo małe. Klimat również bardziej mi odpowiadał w Rogue. Wolę zimowe lokacje od słonecznych Karaibów.

04.09.2016 16:45
2
Zdzichsiu
59

Było Rogue przecież.

04.09.2016 16:44
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Minusujcie mnie, róbcie co chcecie. Jednak dla mnie jedną z najlepszych części jest Unity. Powrót do starej formuły, świetnie zaprojektowane miasto, ciekawy klimat i czasy. Nawet dobra fabuła i Arno będący takim francuskim Ezio.
Jedną z najsłabszych jest za to Black Flag (nie licząc Bloodlines na PSP). Dlaczego? Jest zwyczajnie nudna. Fabuła nie zachęca, świat nie zachęca, bohater i postacie też nie zachęcają. W kwestii pływania statkiem o niebo lepszy jest Rogue.
Z serią jestem od jedynki, także... no.
Wliczam tylko pełnoprawne odsłony. Bez spin-offów typu Chronicles (nie dałem rady przejść China, nudy). Nie grałem jeszcze w Syndicate.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2016-09-04 16:46:21
02.09.2016 18:53
Zdzichsiu
59

@eglume
Ty chyba nie zrozumiałeś.
Mam wydanie pudełkowe. Twórcy udostępniają aktualizację na swojej stronie. Pobieram ją i gram. Tak samo mogliby zrobić przy okazji Titan Questa.

02.09.2016 12:43
Zdzichsiu
59

@eglume
Wbijam na stronę twórcy, pobieram aktualizację. Instaluję. To takie trudne? Zresztą niektórzy producenci robili swoje programy aktualizacyjne, które automatycznie wykrywały łatki.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2016-09-02 13:24:02
02.09.2016 12:41
😁
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Do goblina raczej pasowałby jakiś penis na czole.

01.09.2016 19:59
😉
Zdzichsiu
59

@eglume
Tysiące razy. Jakby było inaczej, to niby po co były aktualizacje przed erą cyfrowej dystrybucji?

01.09.2016 15:07
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
Zdzichsiu
59

Tylko na Steam? A jak ma ktoś w pudełku, to lipa?

01.09.2016 15:05
😜
2
Zdzichsiu
59

Te reklama i benchmark. Raczej nijak to się ma do uniwersum.

30.08.2016 15:03
Zdzichsiu
59

Dokładnie. Mam wrażenie, że niektórzy ludzie nie potrafią odnaleźć ironii.

30.08.2016 10:00
Zdzichsiu
59

Może teraz na PC doczekamy się pudełkowego TPP?

27.08.2016 15:46
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Od siebie nie polecam "tworów" studia Zonitron Productions.
Tanie crapy. Wręcz rozdawane za darmo.

24.08.2016 09:21
odpowiedz
Zdzichsiu
59

To teraz klucz do klucza, który aktywuje klucz, dzięki któremu możemy odblokować klucz do gry, bo zbyt słabe te zabezpieczenia..

22.08.2016 17:00
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Co oni zrobili z tym wyglądem Wormsów... Dlaczego one są takie brzydkie w porównaniu do tych z wcześniejszych tytułów z tej serii?

22.08.2016 16:57
4
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Już od dawna czułem, że dzięki tej grze Piranha Bytes chce zrobić to, czego nie udało im się dokonać przy okazji Gothica 3.

22.08.2016 12:15
👍
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Genialny. Trzeba zobaczyć ten poprzedni z Wiedźminem 1 i 2, bo to taka komiksowa kontynuacja.

20.08.2016 12:17
Zdzichsiu
59

@PanLateret
Niestety loot w Wiedźminie 3 jest zrobiony losowo. I wychodzą przez to głupotki jak z gier h&s, gdzie z np. gryfa wypada legendarny miecz. Albo w wioskach typowych chłopów leżą w skrzyniach niezliczone ilości skarbów.

19.08.2016 22:39
😃
2
Zdzichsiu
59

Chciałbyś słuchać dialogów po niemiecku?

19.08.2016 16:00
Zdzichsiu
59

@Gerr
Warhorse to jeszcze jednej gry nawet nie zrobił. Nie wiesz, jak właściwie im wyjdzie Kingdom Come. A Dontnod? Oprócz Remember Me, które przyjęło się średnio i mało kto o nim teraz pamięta, zrobili tylko Life is Strange. A Life is Strange jakkolwiek by dobre nie było, nie nazwałbym grą AAA. To dosyć prosta przygodówka. Nie wiem, jak tu ich porównywać do PB, przecież to zupełnie inny typ gry.
Divinity od Larianów jest świetne. Uwielbiam to studio! Ale to inny typ cRPGa.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2016-08-19 16:03:40
19.08.2016 15:36
Zdzichsiu
59

Dokładnie. Tak naprawdę, to Piranie kosztem gry AA robią grę AAA. I wychodzi im to o dziwo dobrze. W sumie nie rozumiem tego całego narzekania. Ludzie grają w rozpikselowane gierki, a przeszkadza im ELEX z dosyć ładną oprawą.

@Gerr
Bo to Ubisoft? Moloch branżowy liczący swoje studia produkcyjne w tysiącach osób?

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2016-08-19 15:38:29
19.08.2016 14:05
Zdzichsiu
59

@PanLateret
Gry PB po prostu są prowadzone przez głupców, a gry Redów przez geniuszy
Co? W porównaniu do Gothica, to właśnie mechanika w Wiedźminie 3 jest skopana po całości. System rozwoju postaci, ekwipunek, loot, levelowanie potworów, znaki zapytania. To są bolączki tej gry od REDów. Ma się wrażenie, że ktoś nie przemyślał sprawy.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2016-08-19 14:10:41
19.08.2016 12:42
Zdzichsiu
59

@nicosław
Bo pokazują screeny tylko z jednego regionu. To tak jakbyś w Gothicu 3 robił screeny tylko z Myrtany.
No i ELEX to nie Fallout. To nie jest klimat nastawiony stricte na post-apokaliptyczne pustkowia.

19.08.2016 12:32
Zdzichsiu
59

Komu jak komu się przejadł. Ostatnio wróciłem sobie do Risena 2, bo chciałem przejść po raz pierwszy dodatki. I... bawiłem się genialnie. A to jest chyba najsłabsza produkcja tego studia. Nie wiem, może to ze mną jest coś nie tak. Ale uwielbiam ten styl gry. Gothica ukończyłem niezliczoną ilość razy. Riseny też są dla mnie super. Ich gry dają mi o wiele większą frajdę, niż niektóre wysokobudżetowe tytuły od wielkich koncernów.
A ELEX zapowiada się na ich najambitniejszą produkcję. Taki powrót do tego, co mieli zrobić przy okazji Gothica 3. Oby tym razem wydawca nie wywierał na nich aż takiej presji.
Co do zamknięcia studia. Nie sądzę, aby to się stało. Ich gry nie sprzedają się w milionach od zawsze.

19.08.2016 12:25
Zdzichsiu
59

Wcale w rogu materiału nie jest napisane pre-alpha.

19.08.2016 12:22
Zdzichsiu
59

@sebogothic
Wiedźmin 3 0/10. Broda Geralta przechodzi przez kołnierz pancerza.

19.08.2016 12:21
Zdzichsiu
59

Heh, a jakoś przy grach od Bethesdy ludzie nie zauważają tego problemu. To jest dokładnie taki sam poziom "siermiężności", co w grach PB.

17.08.2016 14:01
😍
1
odpowiedz
Zdzichsiu
59

Konami... why?

16.08.2016 19:45
Zdzichsiu
59

@Piotrek.K
A ja jako leniwy człowiek powinienem cię zwyzywać od idiotów, ale tego nie zrobię i zacytuję wypowiedź osoby z REDów, Marcina Momota:
The save files on consoles won't be compatible between different game versions (GOTY vs regular version) as they are treated by systems as separate products. This is something that's not up to us. Sorry.
Dlaczego od idioty? Bo tylko idiota rozpowiada rzeczy, które nie mają pokrycia w rzeczywistości, są wyssane z palca i obwinia innych bez sprawdzenia źródeł informacji.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2016-08-16 19:46:53
16.08.2016 19:05
3
Zdzichsiu
59

Ubisoft ma kilkanaście, jak nawet nie kilkadziesiąt oddziałów. CDProjekt Red dwa, w Krakowie i Warszawie. Do tego jeszcze kilka miesięcy temu wydali przecież dodatek do Wiedźmina 3.

16.08.2016 18:32
2
odpowiedz
Zdzichsiu
59

ELEX, Torment i Syberia 3. To mnie najbardziej interesuje.