Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin
Forum

Eryuli ostatnie wypowiedzi na forum i w komentarzach

15.11.2010 18:30
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Niby fajnie, ale w przypadku dzieł simowych odstępstwa od Jedynej Słusznej Drogi nie wychodziły EA za dobrze (SimCity:Społeczności, The Sims Historie...)

21.09.2010 14:38
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

Jakoś tak główna idea tego dodatku jest dobra (i tylko dobra), ale za to ma mnóstwo naprawdę przydatnych drobiazgów, więc kupię.

23.06.2010 21:16
Eryuli
😐
odpowiedz
Eryuli
22

Może kiedyśtam kupię...

09.05.2010 19:38
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Nowe Spore? Większy zysk były, gdyby dali 8 dodatków.

22.03.2010 07:13
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

Jak ktoś chce wiedzieć, czy mu pójdzie, to niech ładuje tu: http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

A co do Spore to ono jest takie "zUe", bo właśnie jest zaniedbywane.

10.12.2009 21:10
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

A jest podstawa zaktualizowana?

08.11.2009 11:24
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

A SC 4?
I tak dużo ludzi twierdzi, że SC:S to zło.

O co go gry: Przy super-sprzęcie wygląda nieźle.

18.10.2009 10:20
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Nie, oni zapomnieli o Polsce.
Ciekawe czy można zrobić tą lin ie kolejową. Jeszcze jej nie widziałem.

PS: http://www.youtube.com/user/mgbgbg#g/c/CFCCEA60B4327C36
Kilka filmików.

08.09.2009 20:10
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Skąd to można wziąć?
Czy to się rożni od SC4/SCS?
Jak wygląda ten multiprayer?
Czy można zabudować całą planetę :) ?

03.09.2009 07:06
Eryuli
😍
odpowiedz
Eryuli
22

Tralalala
Akurat :-/

02.09.2009 15:15
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

...\Moje dokumenty\Moje dzieła Spore\Przygody

Tam wrzuć obrazek.

18.08.2009 12:00
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Czego nie wiesz?

01.08.2009 08:19
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

I wtedy są napisy końcowe?! :-> Nieee.., Spore jest jeną z niekończących się gier.

BLOND - Lecisz, dostajesz misję, wrzucają cię na planetę, kończysz misję, zasysają cię z powrotem i odlatujesz.

07.07.2009 14:57
Eryuli
😒
odpowiedz
Eryuli
22

Szkoda, ze o Groksach jest tylko "Plaga".

06.07.2009 17:15
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

****-****-****-****-****

Jest z tyłu instrukcji.

24.06.2009 20:12
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Yes.

Co do gry: Fajne, ale za drogie. Powinno być jak akcesoria do simsów.

22.06.2009 17:08
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Już.

20.06.2009 13:33
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Czyś ty w ogóle grał?

18.06.2009 08:39
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

SC4 i CXL różnią się bardzo.
SC4 w przybliżeniu jest piękne, jakość spada wraz z oddalaniem.
CXL w oddaleniu jest piękne, jakość spada wraz z przybliżaniem.

10.06.2009 19:12
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

Najpierw płot, potem brama.

07.06.2009 16:46
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Kilejko - To uruchom ją na 5-cio letnim kompie z "średniej półki".
Trafimow - wymień procesor.
Smok wawelski - Są oddzielne.

01.06.2009 20:55
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

To są "próbki" (dema) jedynie gdy udostępnia je producent. Reszta jest wg. prawa kradzieżą.

01.06.2009 08:37
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

@up: on nie mówił, że ma grę.to ci wyżej mówili.

Poza tym:
http://forum.simy.focus.pl/index.php?showtopic=16542&st=0&start=0

27.05.2009 07:46
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

nie wolno publikować postów naruszających Polskie lub międzynarodowe Prawo, a w szczególności nie wolno publikować żadnych treści związanych z piractwem komputerowym

25.05.2009 20:45
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Naprawdę nie ma żadnych błędów? A macie drugą okolicę?

22.05.2009 07:35
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

TS3 jest trochę trudniejsze, bo simy mogą rozłazić się po całym mieście. Lepiej nie mieć dużych rodzin.

18.05.2009 18:24
Eryuli
😜
odpowiedz
Eryuli
22

Jestem ciekawy kiedy Simy nauczą się mówić xD
Przecież mówią w simlishu.

Mam nadzieję że poprawią te błędy w jakimś path'u/rozszerzeniu.

17.05.2009 14:23
Eryuli
😜
odpowiedz
Eryuli
22

Możesz zhrobić Sima Mhrocznego jak shraczka, @lB0 SoOp€r $ł[email protected]$N€ Rósh0ffeQo.
Możliwości edycji sima są Wieeelkie.

16.05.2009 19:25
Eryuli
12.05.2009 19:10
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

To ni do ciebie. Nad moim postem był post z "prośbą o klik"

06.05.2009 21:26
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Black & White 2 - Instalacja OK - Działanie OK - VH Premium

06.05.2009 21:04
Eryuli
😉
odpowiedz
Eryuli
22

Europa dwie twarze ma. Z jednej daje wsiom darmowy internet bezprzewodowy, a z drugiej takie coś...

05.05.2009 14:38
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Którą okładkę?
Czy przypadkiem nie zobaczyłeś nieaktualnej?

04.05.2009 20:35
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

No to kup grę po premierze. Simple?

03.05.2009 21:27
Eryuli
😒
odpowiedz
Eryuli
22

@Up
Racja. Przygotuj osłone przeciwwybuchową.

03.05.2009 09:54
Eryuli
😡
odpowiedz
Eryuli
22

Idź ty spamerze!

30.04.2009 13:23
Eryuli
👍
odpowiedz
Eryuli
22

TS3 to jedna z gier w której nie bawimy się w niszczyciela, a boga/twórcę/architekta.
Właśnie za to lubię gry Maxis'a.

09.04.2009 21:42
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

X - L

taa...

Piotrekkora11

Więcej szczegółów!

31.03.2009 18:25
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Moge.

28.03.2009 07:54
Eryuli
😜
odpowiedz
Eryuli
22

Countach
Mówisz, że mają być WSZYSTKIE dodatki z TS2 w TS3? To policzmy to sobie.
Podstawa 3,5 GB
8 Dodatków po 1,5 GB
10 Akcesorii po 0,8 GB
Teraz to dodaj i przemnóż przez 1,5 ; bo przecież trójka jest bardziej rozbudowana.

24.03.2009 20:47
Eryuli
👍
odpowiedz
Eryuli
22

Owszem.
Zrobię sobie śnieżną rezydencję (I jej problemy).

16.03.2009 08:41
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

Są dodatki cotygodniowe. Ale darmowe.

13.03.2009 14:53
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Masz najnowszy path (1.3)? Spełniasz wymagania?

11.03.2009 07:16
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

W chatach zakazanej wioski.

03.03.2009 13:44
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

To tylko misja wojownika z 8 archetypów "misyjnych".
Są też misje pokojowe( moje ulubione).

02.03.2009 07:14
Eryuli
👍
odpowiedz
Eryuli
22

Widziałem kilka filmików, fajnie się zapowiada.

25.02.2009 07:59
Eryuli
😉
odpowiedz
Eryuli
22

Ale, już przesunęli na czerwiec.

20.02.2009 15:46
Eryuli
😱
odpowiedz
Eryuli
22

To na jakim ty podwórku mieszkasz. O.O

17.02.2009 14:33
Eryuli
😉
odpowiedz
Eryuli
22

Jako - o co ci chodzi?
A oceny to wystawiają, bo screeny, zapowiedzi, lub inne media o TS3 im się podobają.

11.02.2009 19:04
Eryuli
😉
odpowiedz
Eryuli
22

Na tej karcie ci nie pójdzie.
Ja mam taką samą.
Ale można mieć nadzieje skora na niej chodzi Spore(wymaga GF 6600).

08.02.2009 17:33
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Tylko jakim cudem macie grę skoro premiera w czerwcu?
Mają jeszcze poprawić błędy, wiec może dlatego nie działa.
Ale i tak "Nie uwierzę puki nie zobaczę"
Nie tylko zdjęcie z gry ale także z menadzera i paska zadań

07.02.2009 09:10
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Nie lubię odłamów, już wcześniej źle się dla EA skończyły. Patrzcie np. na "sukces" SimCity Społeczności.

06.02.2009 17:26
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Stała się najstraszniejsza rzecz na świecie ;D Premiera przesunięta na na 5.06.09
Ma to poprawić "błendy" jak np. Słaba jakości detali na jednych obiektach i rewelacyjna przy drugich.

05.02.2009 12:53
Eryuli
👎
odpowiedz
Eryuli
22

Jestem fanem Spore, ale to to to normalnie Błe!

03.02.2009 09:06
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

A telewizja? gdzie NIE masz wpływu co się dzieje na ekranie. w grach masz przynajmniej średni lub nawet nieograniczony.

02.02.2009 11:10
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22


The Sims 3 - Pierwsze spojrzenie ...

The Sims 3 Creator’s Camp, było dla mnie niesamowitym przeżyciem pod wieloma względami. Jednym z nich, była możliwość wcześniejszego zagrania w The Sims 3, zwłaszcza, że mogłem to zrobić jako jedna z pierwszych osób na całym świecie. Jakie są simy nowej generacji? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w tym artykule.

Sunset Valley - okolica marzeń

"Szczerze przyznam, że okolica, która jest dostępna w The Sims 3 podobała mi się już od momentu, kiedy zobaczyłem ją pierwszy raz na screenach. W momencie kiedy rozpocząłem grę, od razu się w niej zakochałem. Bowiem "na żywo" wygląda jeszcze lepiej. Jej centrum stanowi ratusz oraz wielki park, który jest po prostu cudowny. Zawsze można tam spotkać sporo simów, bez względu na porę dnia. Na środku parku stoi wielka fontanna, którą teraz simowie mogą nie tylko obserwować, ale także usiąść na jej brzegu. Obrzeża miasta są pełne romantycznych zakątków jak np. piękny wodospad. Po drugiej stronie Sunset Valley możemy natomiast znaleźć morze oraz plażę. Cała okolica jest także pełna budynków specjalnych jak szpital, siedziba złodziei, klub muzyczny, bistro lub kino. Niestety póki co, tylko nasz sim zajrzy do ich wnętrza, nam nie będzie dana ta przyjemność. Mimo wszystko, warto tam się udać naszym simem. Może on np. zwiedzić dany budynek, nauczyć się grać na gitarze czy wykupić ubezpieczenie. Oczywiście, to jakie opcje są dostępne zależą od parceli którą odwiedzimy.

Jak to jest z odwiedzaniem sąsiadów?

Możliwość odwiedzania sąsiadów i przyjaciół w ich domach to jedna ze sztandarowych możliwości simów trzeciej generacji. Jak to wygląda w praniu? Chyba tak jak każdy sobie wyobrażał. By odwiedzić naszego przyjaciela idziemy bądź jedziemy pod jego dom, pukamy do drzwi i jeżeli zastaniemy go w domu, jest szansa, że nas wpuści :). Tylko simowie, którzy w swoich genach mają zapisane bycie kleptomanem mogą wejść na teren posesji bez pukania.

Gra bez ekranów ładowania!

Brak ekranów ładowania to także jedna z głównych cech trójki. I faktycznie, w haśle "gra bez ekranów ładowania" nie ma żadnej ściemy, ponieważ po załadowaniu gry bezpośrednio po uruchomieniu oraz stworzeniu sima, żaden ekran ładowania nam się nie pojawi. Możemy swobodnie przejść całą okolicę, odwiedzać parcele publiczne, sąsiadów itp. bez żadnej przerwy na "ładowanie gry".

Nowy system marzeń simów...

W The Sims 3 mamy także nowy system marzeń naszych simów, który jest dostosowany do ich cech charakteru. Zostało to także pomyślane w dość ciekawy sposób, ponieważ mamy moc sprawczą nad tym, które z marzeń chcemy spełnić. Codziennie nasz sim ma ich kilka, pojawiają się one losowo w jednym z okienek, jeżeli któreś z nich się nam spodoba, możemy je skopiować do tzw. "schowka marzeń" by móc je spełnić. Możemy wybrać maksymalnie 4 marzenia.

Nowe możliwości dla filmowców...

Jeżeli chodzi o podstawowe ruchy kamerą - nic nie uległo zmianie. Nadal funkcjonalne są klawisze A, W, S, D, Q oraz E. Twórcy dodali jednak dwa nowe ruchy, które umożliwiają nam obrót obrazu o 360 stopni, dzięki czemu możemy wszystko wywrócić do góry nogami, bądź też sprawić, że głowa naszego sima, nie będzie standardowo od dołu do góry ekranu, tylko od lewego do prawego brzegu. Możliwości wykorzystanie tego tricku są naprawdę bardzo duże. W grze pojawiły się także kody specjalnie dla filmowców, które pozwolą nam się pozbyć uciążliwych kryształków oraz dymków za jednym zamachem :). Warto także wspomnieć, że teraz zmieniając ustawienia naszej kamery np. prędkość poruszania, nie będziemy musieli restartować gry by sprawdzić ich działanie.

Twórcy przygotowali także proste w obsłudze narzędzie do montażu filmu o nazwie "Mashup Tool". Przy jego pomocy każdy, nawet największy filmowy amator stworzy swoją filmową produkcję w The Sims :)

Młody, wykształcony poszukuje pracy...

W The Sims 3 możemy także spotkać nową możliwość zdobycia pracy. Do dobrze nam już znanych metod poszukiwań przy pomocy komputera oraz gazety codziennej dołącza możliwość osobistej wizyty w siedzibie danej "firmy". Możemy zostać m.in. politykiem, kucharzem, muzykiem czy też złodziejem.

Nowa strona TheSims3.com

Witryna TheSims3.com, która została nam zaprezentowana podczas The Sims 3 Creator’s Camp oraz z której mogliśmy korzystać przez cały tydzień, nadal była w budowie. Miała już jednak konkretny design. Strona wygląda całkiem inaczej niż obecnie - jest bardziej przejrzysta i funkcjonalna. Została stworzona od podstaw by umożliwić użytkownikom publikowanie własnych dodatków do gry itp. Muszę przyznać, że The Sims 3 Exchange, jest moim zdaniem dużo bardziej przyjazne i przejrzyste dla użytkownika niż to, które mogliśmy spotkać przy The Sims 2. Teraz na pewno będzie dużo łatwiej znaleźć poszukiwany dodatek oraz opublikować własny. Swoje prace dodajemy do zbiorów The Sims 3 Exchange przy pomocy specjalnego launchera, który wyświetla się przed każdym uruchomieniem TS3. Możemy go jednak używać także wtedy, gdy gra jest włączona.

Podsumowując, simy nowej generacji wywarły na mnie duże wrażenie. Jestem zadowolony z większości wprowadzonych tam ulepszeń. Mimo, iż po publikacji pierwszych screenów także ja miałem problem z przyzwyczajeniem się do nieco zmienionego wyglądu simów, kiedy rozpocząłem grę, stworzyłem własną postać i zobaczyłem jak potężne są narzędzia do edycji wyglądu naszych podopiecznych, zmieniłem zdanie. Nowe simy dają się lubić!

Ciekawostki z notatek...

• Możemy zmienić dźwięk dzwonka w telefonie komórkowym sima.
• Kiedy idziemy do parku, a nasz sim ma laptopa, może go wziąć ze sobą.
• Istnieje możliwość zmiany barwy głosu naszej postaci. Robimy to podczas tworzenia sima.
• Możemy podglądać domy naszych sąsiadów przez okno.

Źródło: http://simy.focus.pl/
Autor: Paweł Tweety Szymankiewicz

29.01.2009 09:49
Eryuli
😡
odpowiedz
Eryuli
22

Grafa jest słaba, żeby wasze złomiaki mogły ją uciągnąć, większość graczy ma stare kompy.

27.01.2009 20:10
Eryuli
👍
odpowiedz
Eryuli
22

Jeszcze coś

The Sims 3 - Tryb budowania/kupowania

Tematem głównym trzeciej prezentacji podczas The Sims 3 Creator’s Camp, był tryb budowania i kupowania. Twórcy nie zawiedli nas i na tym polu, mimo, iż wydawać by się mogło, że w tym fragmencie gry już za wiele zmienić nie można, pojawiło się wiele nowych narzędzi oraz opcji, które z pewnością bardzo ucieszą wszystkich simowych budowniczych.

Zacznijmy od zmiany, która rzuca nam na pierwszy rzut oka - nowy interfejs. Zarówno w trybie budowania jak i kupowania, jest on zbudowany bardzo podobnie.

Na każdy z elementów możemy kliknąć by przenieść się do kategorii przedmiotów, z którą jest powiązany. Jest to bardzo wygodne, jednak potrzeba trochę czasu by przestawić się z tego, który mieliśmy w The Sims 2. Jeżeli ktoś będzie wyjątkowo oporny, nie ma problemu, jednym kliknięciem możemy zmienić wygląd na ten dobrze nam już znany z wcześniejszej wersji gry.

Kolejnym ważnym elementem, który zauważamy od razu, jest "kratka" budowlana. Jej rozmiar oczywiście się nie zmienił, jednak została ona dodatkowo podzielona na 4 mniejsze elementy, które pozwalają nam doprecyzować położenie mniejszych obiektów stawianych na stołach np. wazon z kwiatkami. Teraz, na jednej dużej "kratce" budowlanej, mamy aż 5 opcji położenia mniejszego przedmiotu. W centrum każdej z mniejszych kratek, oraz w centrum dużej (czyli tak jak było domyślnie w The Sims 2). Jest to naprawdę bardzo przydatne i dodaje obiektom nowego uroku. Jeżeli mowa już o położeniu kratek, warto także wspomnieć o możliwości swobodnego ustawiania przedmiotów pod kątem 45 stopni (bez wpisywania dodatkowych kodów) oraz całkowitego wyłączenia widoku siatki. Ta druga opcja może jednak później spowodować pewne problemy z poruszaniem się simów, jeżeli obiekty ułożymy w za małych odstępach.

Kiedy wybudujemy już podstawę naszego domu oraz ściany, przyjdzie czas na malowanie ścian i kładzenie podłóg. Tutaj warto zwrócić uwagę na jedno nowe narzędzie, które umożliwia nam pokrycie ścian lub podłóg w całym pomieszczeniu bez potrzeby wciskania shifta. Oczywiście opcja z shiftem działa nadal bez zarzutu.

Jeżeli nasz dom ma kilka pięter (limit wysokości w The Sims 3 to 5 poziomów), będziemy musieli wyposażyć simów w schody. Tutaj, mam jedną, bardzo dobrą informację. Wreszcie możemy edytować wygląd ścianek bocznych schodów, dzięki czemu mogą one być pokryte taką samą farbą jak ściany w pokoju - tego zawsze w The Sims 2 wszystkim brakowało. Istnieje także opcja usunięcia bocznych ścianek.

Kiedy przyjdzie czas na urządzenie naszego nowego domu, spotkamy się z kilkoma nowymi opcjami. Jedną z przydatniejszych jest to, że możemy przesuwać całe zestawy obiektów. Np. w kuchni, kiedy ustawimy stół oraz krzesła, istnieje możliwość by przenieść w inne miejsce od razu cały komplet. Skoro mowa już o kuchni, nie mógłbym nie wspomnieć o możliwości postawienia pod kątem np. mikrofalówki czy ekspresu do kawy, na styku blatów w rogu pomieszczenia.

Warto także dodać kilka słów o nowych możliwościach w przypadku remontu mieszkania. Jeżeli będziemy chcieli powiększyć lub pomniejszyć pokój, możemy to zrobić bez burzenia i usuwania przedmiotów, jednym pociągnięciem myszki. Wszystko dzięki nowemu narzędziu, które umożliwia "chwycenie" całej ściany oraz przesuwanie jej w dowolne miejsce na działce. Wraz ze ścianą przemieszczają się przedmioty umieszczone w pokoju. Oczywiście, jeżeli powiększamy pokój w miejscu gdzie nie było ścian są one automatycznie stawiane. Opcja niezwykle przydatna i pozwalająca zaoszczędzić mnóstwo czasu. Jeżeli zdecydujemy się jednak na generalny remont, z wymianą sprzętu, z pomocą przybywa tzw. "młotek" znany nam z drugiej części gry. Został on jednak wyposażony w dodatkową funkcję, która pozwala nam zaznaczyć obszar z którego mają zostać usunięte obiekty, ściany lub podłoga. To kolejny plus dla tego trybu.

Czym byłby dom bez dachu? W sumie, ciężko określić czy jego brak simom by jakoś przeszkadzał :). Tak czy inaczej, także przy budowie dachu mamy nową opcję. Teraz możemy zadecydować o jego wysokości. Robimy to także przy pomocy suwaka.

Jeżeli wielkość działki nam na to pozwoli (największa działka w The Sims 3 to aż 64x64), możemy urządzić także ogród. Tutaj także wiele urozmaiceń. Teraz, pokrywając teren np. trawą, mamy możliwość wyboru jej przeźroczystości od 0% do 100%, robimy to oczywiście przy pomocy suwaków. Pojawiło się także więcej "kształtów" którymi możemy nakładać pokrycie terenu. Do kółka dołączył kwadrat. Kiedy zabierzemy się za umieszczanie roślin, z całą pewnością zauważymy zmiany w wielkości drzew i krzewów. Stawiając np. brzozę, losowo raz będzie ona nieco wyższa, raz trochę niższa - dodaje to naprawdę dużo realizmu w wyglądzie naszego ogródka. Warto także wspomnieć o basenie, który był miejscem śmierci wielu simów w The Sims 2 :). Twórcy postanowili się zlitować nad nieszczęśliwie ginącymi w wodzie simami i teraz mogą one z niego wychodzić bez pomocy drabinek :).

Podsumowując, tryb budowania i kupowania znacznie przewyższa swoimi możliwościami ten, który był w The Sims 2. Ciężko się jednak przyzwyczaić do pustek w kategoriach z obiektami, jak zawsze zostanie to pewnie uzupełnione wraz z premierą kolejnych dodatków do gry. Cóż, taki jest simowy świat, nie wszystko można mieć od razu :). Za tryb budowania i kupowania, ponownie brawa dla twórców!

Ciekawostki z notatek...

• Istnieje możliwość zmiany koloru oraz natężenia światła.
• Jeżeli podczas ustawiania przedmiotów wciśniemy ALT, wtedy możemy ustawić przedmiot pod dowolnym kątem.
• Nie ma potrzeby budowania specjalnych podjazdów dla samochodów
• Możemy stawiać małe przedmioty na kominku
• Jest kilka typów szafek wiszących
• Wygląd każdego obiektu, tapet.. możemy zmieniać podobnie jak ubrań czy włosów.

Źródło: http://simy.focus.pl/
Autor: Paweł Tweety Szymankiewicz

27.01.2009 13:36
Eryuli
👍
odpowiedz
Eryuli
22

Kolejna porcja:

The Sims 3 - Tryb tworzenia rodziny

Tryb tworzenia sima był top tematem drugiej prezentacji podczas The Sims 3 Creator’s Camp, którą przeprowadziła Mary Jane Chun. Później, każdy z nas mógł go wypróbować we własnej grze. Muszę przyznać, że jest to chyba najlepiej dopracowany element gry. Tworząc naszego sima możemy zadecydować o wyglądzie praktycznie każdego elementu twarzy czy też garderoby postaci. Tryb tworzenia sima jest po prostu gigantyczny, a mimo wszystko, nadal bardzo łatwy w obsłudze.

Zacznijmy jednak od początku. Tworzenie sima rozpoczynamy podobnie jak w The Sims 2 od nadania imienia i nazwiska, wyboru płci, wieku, koloru skóry i budowy ciała. Teoretycznie nie różni się to niczym w porównaniu do simów drugiej generacji, do momentu koloru skóry. Teraz możemy wybrać jeden z czterech domyślnych kolorów: czerwony, zielony, niebieski oraz cielisty, a następnie edytować jego natężenie od najjaśniejszego do najciemniejszego przy pomocy suwaka. Mamy też większy wpływ na to, czy nasz sim będzie chudy czy gruby, jednak nie robimy tego jednak tak jak w The Sims 2 (wybierając jedną z dwóch opcji). Teraz mamy suwak, dzięki któremu wybierzemy dokładnie taką masę ciała jaka nam odpowiada. Możemy zatem stworzyć sima chudego, lekko przy kości czy też sympatycznego grubaska. Możliwości jest naprawdę dużo. Co ważne, mimo że nasz sim staje się np. co raz szerszy, tekstura ubrania zachowuje jakość na najwyższym poziomie. Przy tworzeniu sima, decydujemy także o jego umięśnieniu. Tutaj także spotkamy suwak, którym zadecydujemy jak duże muskuły będzie miał nasz sim.

Następnie przechodzimy do wyboru fryzury. Tutaj zmian jest naprawdę dużo. Pierwszym krokiem jest wybór ogólnego wyglądu włosów. Następnie, możemy wybrać jeden z podstawowych kolorów (np. blond, czarny, brązowy, rudy), później możemy się zabawić w szczegółową ich edycję. Tam mamy już ogromne pole do popisu. Każda fryzura jest podzielona na 4 warstwy: podstawa, pasemka, końcówki oraz coś, co potocznie nazywamy odrostami. Co ważne, każdy z tych elementów może mieć całkowicie inny kolor. Jeżeli chodzi o jego wybór - nie mamy żadnych, nawet najmniejszych ograniczeń. Paleta barw wygląda jak ta z profesjonalnych programów graficznych. Warto dodać, że możemy także wprowadzać tzw. kody szesnastkowe, które są bardzo dobrze znane wszystkim programistom i grafikom. To naprawdę gigantyczne ułatwienie.

Edytor twarzy sima, to także potężna aplikacja, który swoim rozmiarem przewyższa ten z The Sims 2 kilkukrotnie. Możemy zadecydować dosłownie o wszystkim! Rozpoczynając na głębokości dołeczków przy ustach, kończąc na zagięciu "końcówek" uszu. Podsumowując, każdy element głowy tak jak uszy, usta, nos, ma kilka punktów które możemy dowolnie edytować - oczywiście przy pomocy suwaków. Co ważne, by dostać się do ich panelu modyfikacji nie musimy przeszukiwać dziesiątek okien. Wystarczy kliknąć na dany element twarzy sima, by przejść do jego szczegółowej edycji - to kolejne, spore ułatwienie dla każdego gracza.

Następnie przechodzimy do wyboru ubrań. Tutaj także, zalewa nas morze nowych możliwości. Wszystko zaczyna się od wyboru podstawowego kroju ubrania. Do każdego z nich, twórcy przygotowali kilka wersji kolorystycznych. My jednak nie musimy iść na łatwiznę i możemy samemu stworzyć kolory naszego ubrania. Każde z nich jest z reguły podzielone na kilka warstw. Ile ich będzie - zależy od wybranego ubioru. Wchodząc do edycji zobaczymy to w specjalnym panelu po prawej stronie. Dla przykładu, bluza którą edytowałem dzieliła się na 4 warstwy: podstawa, kaptur, rękawy, kieszenie. Następnie każdą warstwę możemy dowolnie edytować, pod względem materiału z którego został dany element wykonany oraz jego koloru. Także tutaj mamy nieograniczoną paletę barw. Warto wspomnieć, że niektóre z materiałów, są podzielone na kolejne warstwy dzięki czemu możemy zadecydować o kolorze każdej z nich. Np. materiał w kwiatki składa się z czterech warstw. Możemy zmienić kolor podstawy, następnie obwódki kwiatka, płatków i środka. Każdą kombinację barw możemy zapisać, by móc ją jeszcze później wykorzystać lub opublikować na łamach The Sims 3 Exchange. Warto dodać, że ubranie sima nie zamyka się na wyborze głównych elementów garderoby jak t-shirt czy spodnie. Kiedy podejmiemy już decyzję w tej kwestii, możemy wybrać buty, skarpetki, rajstopy, pończochy czy też rękawiczki.

Kolejny punkt kreowania postaci to akcesoria i makijaż. Które wbrew przewidywaniom niektórych graczy - nie są ubogie :). Jeżeli chodzi o akcesoria, to od razu mamy możliwość wyboru kolczyków, pierścionków czy zegarków, jest także kolekcja okularów, która jest znacznie bogatsza w porównaniu do tej z The Sims 2. Oczywiście wybierając daną parę okularów, bez wyjątku możemy edytować kolor każdego ich elementu :). Spory wybór jest także w przypadku makijaży. Teraz wybierając np. puder decydujemy o tym jak duży obszar twarzy ma być nim pokryty, wybieramy podstawowy zestaw barw a później przechodzimy do ich edycji, podobnie jak w przypadku ubrań czy koloru poszczególnych elementów włosów. Sytuacja ma się podobnie przy innych fragmentach make up’u. Ciekawostką jest także szminka, przy której mamy dodatkowo możliwość wyboru siły połysku. Od takiego w stylu popularnych dziś "błyszczyków" aż po całkiem matowy.

Ostatnim elementem tworzenia sima, jest wybór m.in.:

• Cech charakteru - ich lista składa się z 80 elementów. Znajdziemy tam m.in.: kleptomana, wyjadacza imprez, flirciarza, diabła, śpiocha, osobę cierpiącą na bezsenność, dającą najlepsze całusy czy też opowiadającą najlepsze kawały. Co ważne twórcy zadbali o to, by przydzielając simowi np. cechę śpiocha, nie mógł być on równocześnie simem cierpiącym na bezsenność. Wybór konkretnych cech, odblokowuje także dodatkowe opcje w trybie życia.

• Ulubionej potrawy i koloru

• Aspiracji życiowej - ich lista zależy od tego jakie cechy nadamy naszemu simowi.

Podsumowując, tryb tworzenia sima, to potężne narzędzie przy pomocy którego stworzymy sima niepowtarzalnego, a z nowymi narzędziami mamy większe pole do popisu i większe możliwości do stworzenia postaci podobnej do nas samych czy gwiazd znanych nam z gazet, kina i telewizji. Innymi słowy, autorzy tego fragmentu gry, zasługują na ogromne brawa!

Ciekawostki z notatek...

• Istnieje możliwość zmiany cech charakteru po zakończeniu tworzenia sima. Można to zrobić przy użyciu specjalnej maszyny, którą możemy kupić za punkty zdobyte poprzez spełnianie marzeń naszego sima.
• Możemy zmieniać kolory poszczególnych elementów czapek, opasek itp.
• Broda i brwi mogą być innego koloru niż włosy
• Emeryci mogą mieć inny kolor włosów niż siwy.
• Makijaż może mieć także sim płci męskiej

Źródło: http://simy.focus.pl/
Autor: Paweł Tweety Szymankiewicz

21.01.2009 19:23
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

domall - Ty [email protected]!

Ponadto możemy przeczytać o kilku nowych faktach o The Sims3:

- Gdy ktoś z Twoich bliskich Simów umrze to możesz mu wyprawić pogrzeb oraz przyjęcie tzw. stypę). Jest to podobne do zwykłego przyjęcia, możesz zadbać o bufet, wszystko zależy od Twojej wyobraźni. Możesz też poprosić swoich gości aby założyli jakiekolwiek ubranie np. stroje kąpielowe - zabawnie to wtedy wygląda!

-Domy mogą być nawiedzane przez duchy.

-Możesz sprzedawać owady lub kamienie, które kolekcjonujesz.

-Mortimer Ćwir i Bella Bachelor(to jej panieńskie nazwisko) są oboje dziećmi w The Sims 3.

-Kasia Langerak jest również dzieckiem, mieszka ze swoją rodziną w dużym domu. Uwielbia sprzątać.(przyp. tłmacz. Kasia to pokojówka z The Sims 2).

-Wiele kodów jest podobnych do tych z The Sims 2.

-Nie ma obcych w grze, ale za to można wybrać zieloną lub niebieską skórą swoim Simom.

-Budynki mogą mieć do 5 pięter.

-Można przestawiać skrzynkę na listy oraz kosz w dowolne miejsce na naszej parceli. Możesz ją postawić nawet przy drzwiach wejściowych.

-Są 3 opcje szybkości oraz Ultra szybkość. Nie można jednak ustawić tej ostatniej gdy nie mamy zakończonych wszystkich czynności jakie Sim miał wykonać. Szybkość gry jest większa automatycznie, gdy Sim śpi lub jest w pracy

-Gdy Sim jest ubrany w strój kąpielowy lub piżamę możesz zostawić go bez butów.

Źródło: http://www.edenstyle.it/index_engl.htm , http://simy.focus.pl/

20.01.2009 19:22
Eryuli
😜
odpowiedz
Eryuli
22

Polsy- EA i poważne serwisy o simsach nic na ten temat nie wspominają, Empikowi się coś pokręciło.

19.01.2009 14:48
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

Kod Działanie
DeleteAllObjects [Doors/Windows/Stairs] Usuwa wszystkie obiekty: Drzwi, Okna, Schody
DeleteAllWalls Usuwa wszystkie ściany na parceli
DeleteAllHalfWalls Usuwa wszystkie "półścianki"
DeleteAllFences Usuwa wszystkie płoty/ogrodzenia
DeleteAllAwnings Usuwa markizy
IndividualRoofSlopeAngle [15/75] "Narzędzie" które pozwala ustalić pochyłość dachu
boolprop DisablePuppyKittenAging [true/false] Włącza/Wyłącza starzenie się psów i kotów.
boolprop ControlPets [on/off] Włącza/Wyłącza kontrolę nad zwierzęciem
boolprop ShowCatalogePFlags[true/false] Uruchamia pokazywanie etykiet przy przedmiotach z którego dodatku pochodzi.

Źródło: http://simy.focus.pl/

19.01.2009 08:47
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

2.SimCity 4:Godziny Szczytu to dodatek do SC4, ale jest też wercja połączona, czyli SC4 Deluxe edition.
1.W SC4 gra się najfajniej, ale te co podałeś mają lepszą grafikę.

17.01.2009 20:52
Eryuli
😉
odpowiedz
Eryuli
22

No, trudno żeby informacje z 3 źródeł się nie pokrywały.

17.01.2009 14:21
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

Fakty od Edenstyle:
● Kiedy jesteś gwiazdą, ludzie rozpoznają cię i różnie reagują. To samo spotka cię, jeśli jesteś na najwyższym szczeblu kariery, jak na przykład wojskowej; ludzie będą witać cię po „wojskowemu”.
● Aby dodać ducha do swojej rodziny musisz wziąć urnę i zanieść ją do laboratorium. Duch zostanie dodany do twojej rodziny tak jak jej członek. Duchy cicho szepczą przez cały czas (to jest straszne!), mogą się stać niewidzialne i poruszać meblami.
● Na cmentarzu możesz znaleźć nagrobek Tragicznego Klauna. Pamiętacie go? Był NPC w The Sims 1.
● Kiedy ktoś umrze, jego przedmioty zostają dodane do rodzinnego inwentarza.
● Możesz zorganizować komuś stypę, ale wygląda ona podobnie do normalnego przyjęcia.
● Kategoria bielizna została usunięta i połączona z kategorią ubrania nocne.
● Dorosły nie może być rodzicem młodego dorosłego. 2 młodych dorosłych mogą być rodzeństwem, małżeństwem lub po prostu mieszkać razem. Emeryt może być rodzicem dorosłego.
● Możesz upiec wiele pysznych rzeczy, takich jak ciasta albo ciasteczkowe aniołki, ale najpierw musisz nauczyć się przepisu.

Fakty od tdyannda z TSR:
● W nocy widać spadające gwiazdy, ale w dzień nie zauważyłem żadnych chmur.
● Nie ma opcji Pogrzeb, możesz go zainscenizować, ale nic poza tym.
● Nie ma już kategorii bielizna, ale być może zostanie dodana.
● Długość pracy i życia raczej nie ma znaczenia. Jeśli żyjesz dłużej dostajesz więcej „szans”, ale to by było na tyle.
● Nie ma limitu Simów na jednym stanowisku.
● Gra daje Simom losowe ubrania podczas urodzin, ale możesz swobodnie je zmienić.
● Simy nie mogą zostać zaproszone na imprezy organizowane przez miastowych, ale mogą dostać zaproszenie na przyjęcia na parcelach publicznych, jeśli mają odpowiednią kartę szansy.
● Każdy miastowy ma dom, NPC go nie mają.
● Uważaj na pokojówki. Nie wszystkie zasługują na pensję.
● Jeśli powiesz Simowi, żeby odprężył się na łóżku, a potem spał… Sim będzie się wiercił w pościeli, aby tylko nie wstać, będzie też wchodził z powrotem do łóżka.
● Pokojówki wkładają zepsute jedzenie do lodówki.
● Mój Sim trzymał niemowlę i rozmawiał przez telefon. Po rozmowie siadł na kanapie z dzieckiem.
● Simy dalej robią to co mają nakazane w kolejce czynności, nawet jeśli ty patrzysz akurat na Sima na drugim końcu miasta.
● Możesz złapać teksturę i przenieść ja WSZYSTKO, co chcesz recolorować.
● Nie używaj więcej niż 4 pokryć terenu.
● Nie używaj także więcej niż 4 różnych typów drzew, krzewów, itp.
● Nie ma ogrodników.
● Narzędzie klonowania = ekstra! Możesz użyć go do zamiany jakiegokolwiek obiektu bez potrzeby przeszukiwania trybu budowania/kupowania.
● Źli Simowie mogą krytykować rodzinę albo obrażać matkę.
● W Trybie Tworzenia Rodziny są losowe twarze.
● Brak stołu do przewijania dla niemowląt/małych dzieci.
● Nie ma włosów kręconych, ale są bardzo długie.
● Możesz ustawić każdą z poręczy do schodów.
● Simy mogą mieć różne nazwiska w jednym domu, ale dzielą nazwisko domowe.
● Jeśli jeden Sim gotuje, a inny je, mogą rozmawiać.
● Dzięki plotkowaniu możesz dowiedzieć się, co dzieje się w mieście.
● Okienko pokazuje relacje między dwoma Simami.
● Simy mogą być częścią grupki rozmawiającej o różnych rzeczach.
● MASA butów!
● Zależnie od charakteru, niektóre Simy nie będą chciały spać z innymi w łóżku ani używać prysznica/toalety, jeśli ktoś inny jest w pokoju.

Fakty od Edenstyle:
● Dodatki: możemy je tworzyć w Trybie Tworzenia Rodziny i podczas gry. Kiedy spodoba ci się coś, co stworzyłeś możesz zapisać to przy pomocy narzędzia Create-A-Style i kliknąć na Podziel się. Jeśli tylko zapisałeś kreację, będziesz mógł ją zobaczyć i użyć za każdym razem, kiedy będziesz grał. Jeżeli wybrałeś podzielenie się swoim tworem, znajdziesz go w specjalnej karcie. Aby opublikować swój plik na oficjalnej stronie TS3, kliknij Opublikuj. Oczywiście, możesz je nazwać i opisać. Nie miałam zbytnio czasu na tworzenie, gdyż jestem tu jako właściciel strony fanowskiej, ale cieszy mnie fakt, że nie muszę otwierać innych programów, aby coś stworzyć.
● Chciałabym opowiedzieć wam coś więcej o ubraniach, a właściwie o tym, że Simy mogą mieć 3 zestawy ubrań na każdą kategorię. Możesz stworzyć i zapisać ubrania, ale kiedy grasz Simem możesz wybrać dla niego po 3 ubrania z każdej kategorii. Klikasz wtedy na szafę i wybierasz opcję Zaplanuj ubranie, będziesz mógł zobaczyć/stworzyć do 3 ubrań wizytowych, 3 kostiumy kąpielowe… i tak dalej dla każdego Sima. Oczywiście, możesz potem usunąć jedno z ubrań i zastąpić je czymś nowym. Aby zmienić ubranie musisz kliknąć na szafę albo na Sima i wybrać opcję Zmień ubranie. Wyskakuje wtedy okienko i możesz wybrać w nim te ubrania, które chcesz, aby nosił twój Sim. Możesz także wybrać ubranie robocze.
● Ciąża: Simki w ciąży dostają kilka dni płatnego urlopu, a ojcowie kilka dni, kiedy dziecko już się urodzi. Kiedy Simka jest w ciąży może czytać o niej książki, możesz wtedy spełniać marzenia, bo Simy, które były szczęśliwe podczas ciąży rodzą dzieci z dobrymi cechami charakteru. Ciężarne Simki doświadczają nudności i bólów krzyża i może to prowadzić do złego nastroju. Brzuch staje się większy każdego dnia. Możemy kliknąć na szpital i wybrać opcję Zasięgnij rady lekarza. Moja Simka weszła do szpitala i zaraz wyszła. Nie miałam takie opcji przy Simach, które nie są w ciąży, więc to pewnie interakcja tylko dla ciężarnych kobiet. Możesz ogłosić innym, że jesteś w ciąży, poczuć dziecko, rozmawiać z brzuszkiem. Kiedy zaczyna się poród Simka może urodzić dziecko w domu lub w szpitalu. Ojciec dziecka może zawieść Simkę do szpitala, ale ona sama również może tam pojechać. Mogą wtedy iść pieszo, jechać samochodem bądź rowerem. Nie ma karetki. Jak dziecko się urodzi, matka wychodzi z nim ze szpitala i idzie do domu. Nie możesz zobaczyć, co dzieje się w środku szpitala. Rodzice dostają kilka dni urlopu, kiedy również zaadoptują dziecko, więc mogą się nim zająć. Świetnie rozwiązane!
● Niemowlęta mają 2 cechy charakteru, resztę dostają podczas urodzin.
● Możesz wreszcie odwiedzać swoich sąsiadów, klikasz na drzwi i wybierasz Zadzwoń. Możesz również wejść do domu. Jeśli kogoś tam znasz pokazuje się opcja jak na przykład Odwiedź Sama. Podczas gdy w domu nikogo nie ma dostajesz wiadomość, że domownicy są gdzieś na mieście.
● Śluby: możesz mieć ślub prywatny albo zorganizować wesele w domu lub na parceli publicznej (w tym wypadku musisz wypożyczyć ją i zapłacić). Nie ma już łuku: wystarczy kliknąć na przyszłą żonę albo męża i wybrać Weź ślub. Chwilę porozmawiają i wymienią się obrączkami i pocałunkiem. Możesz ustawić ubrania wizytowe na ten czas. W grze są 2 suknie ślubne (są podobne, ale jedna nie ma wisiorka. Są one jako część ubrania, nie jako akcesoria.), ale możesz również wybrać inne ubranie, jeśli chcesz.
● Aby gotować więcej potraw, czytaj książkę kucharską. Musisz mieć określoną ilość punktów umiejętności, aby móc czytać niektóre książki. Możesz je również sprzedawać, kiedy już nie są ci potrzebne.
● Nie można zamykać drzwi.
● Szanse: mój Sim dostał szansę, by przeczytać określoną liczbę książek, dzięki temu wzrosła jego jakość pracy i uszczęśliwił swojego szefa.
● W SPA możesz dostać manicure, pedicure, różne zabiegi (np. kąpiel solna), masaże. Sim ma wtedy lepszy nastrój.
● W dzienniku kondycji masz różne statystyki: czas spędzony nad ćwiczeniami klatki piersiowej, mięśni, dystans joggingu.
● Kiedy wybierasz opcję plotkowania możesz wybrać na czyj temat chcesz rozmawiać.
● Niania nie jest już starszą kobietą, lecz młodą dziewczyną.
● Pełnoetatowe prace dla dorosłych: Nauka, Biznes, Dziennikarstwo, Sport, Wojsko, Muzyka, Prawo, Medycyna, Przestępstwo, Polityka, Kuchnia.
● Półetatowe prace dla nastolatków, dorosłych i emerytów: praca w księgarni, w sklepie spożywczym, recepcjonista w SPA, specjalista w SPA, praca przy pogrzebach.
● Na stadionach możesz obejrzeć koncerty i mecze.
● Możesz wejść Simem do ratusza, ale nie możesz zobaczyć co jest w środku.
● Aby grać duchem musisz przywrócić do życia zmarłego Sima. Jeśli zadecydujesz, że chcesz mieć dziecko z duchem, będziesz mieć duchy-dzieci.

Fakty od Edenstyle:
● Wczoraj dołączyłam do grupy, w której twórcy pokazywali różne triki w Trybie Tworzenia Rodziny. Simy są teraz bardziej realistyczne, mamy masę suwaków, aby modyfikować ich wygląd. Pokazano mam kilka świetnych screenshotów z perfekcyjnymi cieniami. Najlepsze jest to, że wszystkie zrobione były w grze, twórcy nie używali żadnych innych narzędzi, aby stworzyć bardziej realistycznego Sima, tak jak robili to w TS2 (szczególnie podczas tworzenia dodatków). Jeśli chodzi o tworzenie dodatków… nie możesz modyfikować alphy, ale powiedziano nam, że hackerzy będą w stanie to zrobić.

● Można mieć dzieci z duchami. Jeżeli masz dużo osób w swojej rodzinie, grę zaczynasz z większą sumą niż 20 000 simoleonów.
● Dobrzy Simowie mogą wpłacać pieniądze do różnych stowarzyszeń takich, jak anonimowi kleptomanie. Źli Simowie mogą głosić złą opinię. Mój Sim miał opcję propagowania swojej opinii na temat Uprzywilejowanych Lam.
● Przykłady interakcji złych Simów: zły prysznic, zła drzemka, kradzież cukierka od dziecka, straszenie dziecka (!!!).
● Odkryłam kilka rzeczy o dzieciach:
- Meble dziecięce: wysokie krzesełko, nocniczek, ksylofon, łóżeczko (jak to, które mieliśmy w TS2), łóżeczko z baldachimem, 3 pudełka z zabawkami (dzieci mogą się też bawić w nich), zabawkowy piekarnik, stolik do układania klocków i kilka innych rzeczy. Nie ma już stołu do przewijania. Musimy kliknąć na dziecko, aby zmienić mu pieluchę lub ubranie. Jeśli posiadamy wysokie krzesło możemy karmić dzieci tym samym jedzeniem, które przygotowaliśmy dla innych członków rodziny, ale musisz wcześniej użyć robota kuchennego.
- Po kliknięciu na dziecko mamy następujące interakcje: zmień pieluchę, zmień ubranko, nakarm na podłodze, podnieś, przytul, naucz mówić, naucz używać nocniczka, łaskocz, naucz chodzić, podrzucaj. Niektóre cechy charakteru odblokowują nowe interakcje. Na przykład źli simowie mogą wystraszyć dziecko.
● Imprezy: aby zorganizować imprezę, trzeba użyć odpowiedniej opcji po kliknięciu na telefon. Wyskakuje wtedy okienko, zadecydować możesz o godzinie rozpoczęcia przyjęcia, typie ubrania (wizytowe, codzienne, kostium kąpielowy) i gościach. Ja mogłam zaprosić 8 osób.
● Usługi: straż pożarna, policja i centrum adopcji są darmowe. Płatne to: opiekunka dla dzieci (25$ za godzinę), dostawca pizzy (30$), majster (50$ za godzinę), pokojówka (75$ za dzień), magik (400$).
● Kiedy adoptujesz dziecko możesz wybrać jego płeć i wiek (noworodek, małe dziecko, dziecko).
● Po kliknięciu na restaurację możesz wybrać czy chcesz jeść/pić tam sam czy z kimś. Nie możesz wejść do restauracji z Simami, ale możesz ich widzieć, jeśli jedzą na zewnątrz.
● Możesz zostać partnerem w firmie i dostawać część jej zysków. Jeżeli masz wystarczająco dużo pieniędzy możesz zostać właścicielem całej parceli. Właściciel może zmienić jej nazwę, zwalniać ludzi i dostaje całe dochody.
● Można kolekcjonować nasiona, owady i kamienie. Możesz też odblokować Pomocnika Kolekcjonera, jeśli posiadasz odpowiednią ilość punktów życiowego szczęścia. Narzędzie to lokalizuje kolekcjonowane obiekty na mapie.
● Jeżeli spalisz kuchenkę możesz ją wymienić klikając na nią i wybierając opcję Wymień. Oczywiście, to kosztuje.
● Przykłady Nagród Życiowych: szybki metabolizm, tańszy obiad, uczęszczanie do teatru za darmo, możliwość urodzenia bliźniaków lub trojaczków, szybsze zdobywanie punktów umiejętności, urlop, super-atrakcyjność, teleportacja.
● Maszyna do napojów jest świetna. Możesz stworzyć napoje takie, jak te, które kupujemy w Starbucks [amerykańska sieć kawiarni – przyp.tłum.]. Możesz na przykład zrobić sobie Frathuccino z białą czekoladą i kawałkami banana.
● Simy dostają punkty logiki za odkrywanie nowych konstelacji. Kiedy mój Sim znalazł nową planetę, zdobył kilka simoleonów i mógł ją nazwać. W dzienniku punktów logiki możesz zobaczyć listę konstelacji, które odkrył twój Sim.
● Możesz odkryć cechy charakteru, pracę i partnerów innego Sima po prostu rozmawiając z nim.
● Oszczędni Simowie mogą znaleźć kupony w gazetach.
● Komputerowcy mają nowe interakcje podczas używania komputera: rozwiąż nierozwiązywalne, graj w szachy, hackuj, podkręć procesor.
● Po majsterkowaniu w niektórych obiektach możesz dostrzec kilka nowych opcji, na przykład ognioodporność, samooczyszczenie, niezniszczalność.
● Kiedy grasz nastolatkiem, możesz czasami znaleźć jakieś życiowe marzenie pomiędzy codziennymi życzeniami. Jeśli ci się je spodoba można je zablokować i staje się wtedy marzeniem życiowym.
● Kleptoman może coś podwędzić, kiedy nikt nie będzie tego widział.
● Małe dzieci, dzieci i nastolatki dostają nowe cechy charakteru podczas urodzin. Jeżeli dziecko miało dobre dzieciństwo możesz mu ją wybrać, jeśli nie – gra losuje je sama.
● Szkolne godziny: 9-14 dla nastolatków, 9-15 dla dzieci. Simy, które nie odrobiły pracy domowej mogą zostać w szkole dłużej. Na jakość pracy uczniów ma wpływ ich nastrój i zadania domowe. Simowie, którzy śpią w szkole albo ściągają na klasówkach dostają karę i będą musieli zostać w szkole.

Fakty od Edenstyle:
• Sunset Valley zostało zbudowane przed Miłowem, założone przez rodzinę Ćwirów i rozwijane przez Landgraabów na ciche i spokojne miasto.
• Odwiedziłam cmentarz, było naprawdę zabawnie… Możesz tam łowić ryby (!!!), zobaczyć mauzoleum, zwiedzić katakumby i…. dostać pracę (straszne!). Podczas wizyt w katakumbach, przeczytać możesz wiele śmiesznych wiadomości, na temat tego, co twój Sim tam robi. Kiedy moja Simka stamtąd wyszła miała specyficzne nasiona w swoim inwentarzu. Prawdopodobnie można tam zdobyć jakieś niecodzienne obiekty. Jeśli klikniesz na nagrobki możesz przeczytać lub wygrawerować epitafia, możesz też opłakiwać groby.
• W czasie wczytywania miasta, na ekranie pokazują się wskazówki.

• Możesz pisać powieści na komputerze. Pisanie to nowa umiejętność.
• Nie ma panelu ze wszystkimi umiejętnościami jak w The Sims 2. Pokazują się one dopiero jak zdobędziesz pierwszy punkt danej umiejętności. Wtedy, możesz na nie kliknąć i otworzyć coś w stylu dziennika, gdzie znajdują się wszystkie informacje na temat sprawności.
• Mój Sim miał następujące cechy charakteru: perfekcjonista, odważny, ryzykant, ambitny i charyzmatyczny. Z powodu trzeciej z tych cech, kiedy kliknę na obiekt nie mam normalnych interakcji, ale takie jak na przykład ekstremalna drzemka, ekstremalny sen, czytanie czegoś ekstremalnego, graj w ekstremalne gry… to naprawdę śmieszne!
• Masz dwa inwentarze: osobisty i rodzinny. W tym drugim możesz przechowywać obiekty, kiedy je przesuwasz lub remontujesz. Jeśli się przeprowadzasz możesz wybrać opcję, dzięki której spakujesz swoje meble: znajdziesz je właśnie w inwentarzu rodzinnym, są gotowe do ustawienia ich w nowym domu.
• Jedną z interakcji gazety jest szukanie warsztatów, na których możesz poprawić umiejętności swojego Sima.
• Podczas gry otrzymujesz wiadomości, które mogą zainteresować twojego Sima, takie jak mecz, wyprzedaże…
• Praca: wypłaty co godzinę. Kiedy zdobędziesz pracę, szef jest automatycznie dodawany do kontaktów. Jeśli wejdziesz z nim w interakcje możesz zapytać o podwyższenie płacy czy też o awans. Gdy idziesz do pracy możesz wybrać z listy, co twój Sim będzie w danym dniu robił. Może pracować ciężko (wtedy Sim będzie wracał nieco zmęczony), spotkać się z kolegami z pracy (aby poznać nowych ludzi), porozmawiać z nimi (aby podwyższyć kontakty… w ten sposób to naprawdę proste), zrobić coś specjalnego, aby zaimponować szefowi, zasnąć na biurku…
• Jeśli klikniesz na miejscu pracy, masz do wyboru różne interakcje takie jak zdobycie pracy, pójście do niej, uczęszczanie na warsztaty, odwiedzenie ich…. Kiedy dostaniesz możliwość związaną z danym budynkiem, będziesz mieć również specjalną interakcję potrzebną do wykorzystania szansy.
• Aby zmodyfikować miasto wystarczy kliknąć na Edytuj Miasto, a potem na przycisk Budowanie/Kupowanie w widoku okolicy. Możesz edytować zarówno prywatne jak i publiczne parcele. Niektóre z nich, takie jak parki czy baseny, mogą być całkowicie zmieniane. W miejscach pracy możesz jedynie dodać kilka obiektów na zewnątrz.
• Możesz zmieniać parcele prywatne na publiczne i publiczne na prywatne. Jeśli zmodyfikujesz tak budynek pracy, on zniknie, ale część zewnętrzna i piwnica zostanie, więc będziesz mógł zbudować tam dom. Nie wiadomo jednak, co stanie się z ludźmi, którzy pracowali w tym budynku.
• Możesz zmieniać nazwę i opis parcel publicznych.
• Artykuły spożywcze: pokaże ci się okienko ze składnikami, które możesz kupić. Możesz również kupować składniki z listy. Więc, jeśli chcesz przyrządzić coś szczególnego, musisz po prostu wybrać recepturę: wszystkie potrzebne ingredienty zostaną dodane do koszyka. Możesz również sprzedawać warzywa. Przybory do kąpieli, złote rybki, świeczki, torty urodzinowe czy też gumowe kaczuszki kupujesz też tam.
• Aby użyć telefonu komórkowego musisz wejść w inwentarz. Możesz też umieścić telefon w domu.
• Nie możesz kupować ubrań, ale możesz stworzyć 3 zestawy ubrań na kategorię dla każdego Sima.
• Gospodarstwo domowe może być łączone, wywłaszczone i rozdzielane.
• Możesz witać innych Simów przyjaźnie i niegrzecznie.

Fakty od tdyannd'a z The Sims Resource:
• Simy mogą odwiedzać kina, bistra, muzea itp. Możesz również pracować zależnie od danego budynku. Szef kuchni w bistro, atleta na stadionie.
• Jestem zawiedziony roślinami w trybie kupowania. Naprawdę. Ale musimy zrozumieć, że to dopiero podstawowa gra. Na pewno będziemy obsypani dodatkami i akcesoriami, musimy tylko poczekać, aż EA je przygotuje. Dostaniemy, więc niedługo rośliny do umieszczania ich w domu. Z drugiej strony, rośliny w trybie budowania są po prostu świetne. Jest ich tam bardzo dużo, roślinki do stawu też!
• Nie można pływać w oceanie, ale można łowić w nich ryby. Nie każdy Sim ma umiejętności potrzebne do wędkowania.
• Zwiedzałem tyle ile mogłem. Mój Sim może chodzić po wzgórzach i poza miasto. Jestem pewny, że mamy limit jak daleko możemy dojść, ale nie mogłem go znaleźć.
• Zawiódł mnie telewizor, ale myślę, że jestem po prostu przyzwyczajony do Czasu Wolnego w The Sims 2. Wciąż sobie przypominam, że to dopiero „podstawka”. Mamy jedynie 4 kanały: sportowy, dziecięcy, sensacyjny i romantyczny.
• Parcele są już umiejscowione. Możemy je przestawiać i przekręcać, ale wydaje mi się, że nie możemy dodawać nowych miejsc. Muszę to jeszcze sprawdzić.
• Rośliny w trybie budowania są świetne. Mamy kilka rozmiarów danego drzewa, a kiedy umieszczasz krzewy są one innych rozmiarów. Nie można tego zmienić.
• Kiedy wybierasz obiekt z katalogu pokazuje się jego opis. Możesz także przybliżać i oddalać widok, aby lepiej go zobaczyć. To jest świetne!
• Maksymalna szerokość schodów to 8 płytek. Ogromne!
• Każda płytka podłogowa i ściana może być edytowana przy pomocy koła z kolorami i biblioteki tekstur, sprawia to nielimitowane możliwości.
• Ogrodzenie wzrasta wraz z terenem, więc możesz mieć schować swoją posiadłość za ogrodzeniem postawionym na wzgórzu.
• Kiedy przytrzymasz kursor nad talerzem z jedzeniem pokaże się informacja jaka jest jego przydatność do spożycia oraz co to jest.
• Interesujące są przeprowadzki. Możesz się przenieść do określonego domu, możesz również sprzedać swoje meble bądź je spakować. Jeśli je spakujesz, umeblowanie opuszcza dom razem z tobą, jeśli je sprzedasz, zostaje w nim.
• Skrzynka pocztowa i kosz na śmieci mogą być malowane przy pomocy narzędzia Create-A-Style. Skrzynka może wreszcie pasować do parceli.
• Policjanci wciąż walczą ze złodziejami, a alarm przeciw włamaniowy wciąż mnie ogłusza.
• Mamy teraz poranek, dzień, zmierzch i noc. To świetne. Przesuwają się także słońce i księżyc.
• Nagrobki pokazują przyczynę śmierci. Możesz wygrawerować na nich epitafium.
• Podczas zwiedzania miasta możesz wybrać czy chcesz iść czy biec.
• Duchy są dalej kolorowe zależnie od typu śmierci. Wyglądają WSPANIALE.
• Niemowlęta są owinięte kocami, nie noszą już tylko pieluch.
• Możesz zobaczyć nastrój i potrzeby niemowlęcia.
• Simy zyskują cechy charakteru podczas urodzin. Jeśli dobrze żyły dobrze możesz „wybrać” nową cechę. Wydaje mi się, że cechy są przydzielane zależnie od zachowania, które w nich wyhodowaliśmy.
• Możesz robić zdjęcia telefonem komórkowym i powiesić je na ścianie albo położyć na stole.
• Możesz odprowadzać dzieci do szkoły.
• Możesz nawet zdobywać cechy charakteru w szkole w zależności od zachowania.
• Możesz szukać pracy w gazecie lub Internecie albo chodzić do miejsc pracy, w których chcesz pracować.
• Jeśli dzieci zasną w szkole albo będą ściągać na sprawdzianach mogą trafić do kozy.
• Dzieci/nastolatki potrzebują teraz pozwolenia rodziców, aby przyprowadzić kolegę ze szkoły.
• Możesz zatrudnić magików na przyjęcia.
• Zamiast niani rodem z koszmarów mamy teraz opiekunkę… która jest młodym dorosłym.
• Możesz wchodzić w interakcje dosłownie ze wszystkim.
• To, że wszystkie wskaźniki są zielone, nie znaczy, że Sim jest w dobrym nastroju.
• Simy w złym humorze nie będą chciały wykonywać poleceń.
• Mamy prace na pełen etat i na pół etatu. Te drugie nie kolidują z godzinami spędzonymi w szkole średniej.
• Simki w ciąży dostają kilka dni płatnego urlopu. Nowi ojcowie mogą dostać urlop, kiedy dziecko się już narodzi, ale nie zauważyłem czy dostają wtedy pensję.
• Sim może czytać książki o ciąży, będziesz mieć wtedy pewność, że urodzi się zdrowe i grzeczne dziecko.
• Pamiętaj, aby przyjaźnić się z szefem!
• Simy mogą majsterkować w obiektach elektronicznych i wyposażeniem, mogą nawet je ulepszać. Trzeba jednak uważać na porażenia prądem.
• Małe dzieci już nie tylko jedzą i śpią. Są naprawdę ambitne.
• Jeśli nie podoba ci się osobowość twojego Sima możesz kupić Kryzys Wieku Średniego, aby całkowicie ją wyczyścić, jeśli posiadasz odpowiednią ilość Punktów Życiowego Szczęścia.
• Jeśli firma jest zamknięta, Sim może zaglądać w okna budynku.
• Kiedy moja Simka otworzyła lodówkę widać było jak bije z niej zimno.
• Niektóre akcje mają swój czas, w niektórych możesz go ustawić.
• Niektóre z akcji pokazują ci również, kiedy Sim ją wykona. Na przykład kiedy się wyśpi.
• Rachunki przychodzą codziennie. Albo powinny… mój dom ma jakieś błędy. Listonosz nigdy nie przychodzi, ale komornik codziennie zabiera moje rzeczy…
• Mój Sim po umyciu zębów uzyskał „miętowy oddech”.
• W pracy możesz wybrać co Sim ma robić: Normalna praca, Ciężka praca, Olewanie pracy, Poznanie współpracowników, Spotkanie z współpracownikami, Podlizywanie się szefowi, Praktyka umiejętności. Możesz zdobywać umiejętności podczas pracy.
• Twoje prace mogą wzrosnąć bez awansu, bazując na jakości pracy.
• Możesz zwiedzać budynki publiczne sam albo z przyjaciółmi. Możesz także uczęszczać na warsztaty, aby zdobyć umiejętności.
• Nowe naczynia.
• Zauważyłem, że mój Sim mógł wejść do biblioteki, więc pewnie można wchodzić do niektórych budynków.
• Nie wszystkie półki na książki mają te same lektury. Musisz najpierw znaleźć książkę, którą chcesz przeczytać.
• Moja Simka jadła sama pewnej nocy. Pokazała mi się wiadomość, że jest niezadowolona z jedzenia. Mogłem wybrać kontynuowanie jedzenia albo narzekanie. Wybrałem narzekanie i dostałem 500 simoleonów za szczerość od szefa kuchni. Karty szansy pojawiają się losowo.
• Możesz zmienić dzwonek w telefonie komórkowym.
• Pokojówka nie zawsze jest taka sama. Za pierwszym razem przyszła ubrana normalnie. Następnego dnia… był to łysy mężczyzna w szortach. Nie wiem czy to błąd czy nie. Strasznie się z tego śmiałem.
• Simy mogą być chude jak wykałaczka, mogą być również bardzo otyłe. Ich szyje i policzki również stają się wtedy tęgie.

Fakty od TheSidDog:
• Nie trzeba wybierać wszystkich 5 cech charakteru
• Możesz kupić umeblowany dom lub nieumeblowany
• Możesz ustawić długość życia na czas od 25 do 1000 dni
• Mężczyźni mogą być umalowani
• Możesz samemu ustawić makijaż. Wyobraźcie sobie zielone tygrysie paski...
• Większość obiektów i ubrań zostało stworzonych w grze przy pomocy specjalnego narzędzia Create-A-Style (Tworzenie stylu)
• Mamy narzędzie Create-A-Twin (Tworzenie bliźniaka), który umożliwia nam stworzenie drugiego identycznego Sima
• Mamy suwak wysokości dachu
• Mamy również przycisk, dzięki któremu pomalujemy/wyłożymy podłogą cały pokój (zamiast trzymania Shift)
• Możemy ustawić szerokość schodów
• Możemy ustawić kolor światła oraz jego jasność (działa to zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz)
• Możemy ustawiać obiekty nie trzymając się siatki
• Możemy przekręcać płytki podłogowe
• Mamy kwadratowe narzędzie do pokrywania terenu. Wyobraźcie sobie pomalowanie chodnika...
• Możemy korzystać z różnych rozmiarów tych samych roślin
• Simy nie potrzebują drabin, żeby wydostać się z basenu
• Można zmieniać ściany oraz płytki w basenie

Fakty od Edenstyle:
• Niektóre cechy charakteru mają specjalne umiejętności. Mogą być one przydatne do zdobywania umiejętności (na przykład Kreatywności czy też Kondycji), z kolei to pozwana naszemu Simowi na nowe interakcje, za przykład podam dziecinnego Sima, który bawi się zabawkami lub też żebraka, który prosi o więcej jedzenia
• Małe dzieci mogą podróżować po mieście, ale muszą być pod kontrolą rodziców. Dzieci mogą za to swobodnie wędrować.
• Budynki, w których pracujesz mogą zostać przeniesione, jeśli sobie tego zażyczysz
• Jeśli chcesz możesz wyłączyć starzenie w otoczeniu, dzięki temu Simowie nie będą brali ślubów ani rozwodów, jeśli im tego nie rozkażesz.
• Fryzury mogą być dopasowywane do każdego ubrania
• Akcesoria (rękawiczki, skarpetki, okulary, bransoletki, kolczyki, buty...) mogą być dostosowane przy pomocy narzędzia Create-A-Style
• Emeryci mają domyślnie siwe włosy, ale możemy im również ustawić inny kolor
• Maksymalny rozmiar parceli to 64x64
• Kiedy mamy włączoną opcję Automatyczny dach, dach sam generuje się podczas stawiania ścian. Możemy też ustawiać wysokość dachów
• Ściany mogą być przesuwane i rozciągane. Wszystko co znajduje się przy ścianie lub na niej (łózka, meble, tapety) zostaną przeniesione razem z nią - świetne narzędzie do powiększania pokoju, kiedy zabraknie nam miejsca!

No trochę długie jest.
Źródło: http://simy.focus.pl/

11.01.2009 14:55
Eryuli
😉
odpowiedz
Eryuli
22

EA nic nie wspomina na ten temat.

spoiler start

Tylko empik tak mówi, reszta sklepów mówi o 20.2

spoiler stop

30.12.2008 11:16
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Akademiki są tylko na kampusach, są też tam domy prywatne.

26.12.2008 17:16
Eryuli
1
odpowiedz
Eryuli
22

To wpisz Z

21.12.2008 16:10
Eryuli
😜
odpowiedz
Eryuli
22

Zauważyliście, że w 0:51 simka powiedziała *%!#@?
To może demoralizować dzieci, do sądu z tym!

20.12.2008 22:34
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

Micho13
"chcesz jezdzic do zaprzyjazinionych rodzin? kup osiedlowe zycie."
W OŻ się tak nie da, TS3 jest nowe pod tym względem.
A i tak uważam że nieograniczone tworzenie jest lepsze niż zaplanowane niszczenie.
SadMan
Przecież TS3 to gra pokojowa.

17.12.2008 18:02
Eryuli
😉
odpowiedz
Eryuli
22

Minimalne to są te potrzebne żeby gra w ogóle ruszyła, żeby było płynnie trzeba dużo mocniejszy komputer.

06.12.2008 14:34
Eryuli
😒
odpowiedz
Eryuli
22

Czy można to jakoś LEGALNIE zdobyć poza "ĘĄ Stórę"?

18.11.2008 13:22
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Początkowo wo ta gro miała JEDYNIE budować domy, Ale ktoś powiedział:
"... ej a może niech tam chodzą ludziki?"

15.11.2008 21:11
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Akcesoria zrobione, więc po ich wydaniu będzie to KONIEC SERII TS2.

14.11.2008 19:28
Eryuli
😊
odpowiedz
Eryuli
22

50_cent_G_unit

"do simsów 3 nie będzie dodatków tylko będzie sama podstawka. simsy 3 to połączenie wszystkich dodatków z 2 w jedną całość"

Chyba nie myślisz że będą sprzedawać 15GB po 890zł.

Duża liczba dodatków ma tą zaletę, że ktoś może sobie kupić dodatki z funkcjami B i D po 29 zł,
niż kupować dodatek ABCD po 110zł z funkcjami A i C, które mu się nie podobają.

07.11.2008 15:48
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Skończyć z dodatkami? Już to zrobili, to to są tylko akcesoria.

03.11.2008 18:06
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

Będą sami twórcy mówili "..że niektóre funkcje dojdą w dodatkach..."

30.10.2008 19:09
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

A ile razy można wałkować temat wojny/walki/mordobicia/bijatyki/strzelanki

14.10.2008 12:27
Eryuli
📄
odpowiedz
Eryuli
22

Zawrzeć sojusz/poprosić sojusznika o statek w menu dyplomacji.

07.10.2008 14:40
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

jakie tematy ???

06.10.2008 19:58
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Masz jeszcze 5 sojuszników (coś w rodzaju stada).

17.09.2008 21:12
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

"Naprawdę warto wdać sie w wojne z Groksami by zdobyć pewne fajne narzedzia..."
1.Czy da się to przetrwać?
2.Eee... jakie narzędzia

08.08.2008 09:56
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Będą, będą, Mówili przecież, że niektóre możliwości dojdą w dodatkach.

07.08.2008 20:27
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Dycu - masz na to dowody że siedzą "wiele lat" jak to określiłeś?

"Tiko" - ok. 50l. TSR.

25.07.2008 13:42
Eryuli
25.07.2008 13:32
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

Zaprzyjaźnij się z innym wampem, maże cię ugryzie.

14.07.2008 21:42
Eryuli
😜
odpowiedz
Eryuli
22

Nowa książka s-f "W dalekiej przyszłości, w czasach The Sims 67....

09.07.2008 20:04
Eryuli
😁
odpowiedz
Eryuli
22

Musisz dzwonić z "Gorących Źródeł".

08.07.2008 16:22
Eryuli
odpowiedz
Eryuli
22

PROSZĘ BEZ TAKICH EPITETÓW.
Nie rozumiem niechęci wielu ludzi do tego dodatku, Przecież dużo z nich chciało znajdujące się w nim rzeczy m. in. kręcone schody, życie na osiedlu, regulację obrazów lub magię.