Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin
Forum

AdamAureliusz ostatnie wypowiedzi na forum i w komentarzach

05.02.2017 22:05
odpowiedz
AdamAureliusz
7
9.5

Nie powinien nazywać debilami twórców takiej gry, ale czy ci debile nie pomyśleli, że lepiej jakby autozapis był kilkanaście sekund a nie kilkanaście minut przed akcją, w której pół sekundy decyduje czy nie trzeba będzie znów kilkanaście minut oglądać to samo?

24.12.2012 13:56
odpowiedz
AdamAureliusz
7

@Awerik - tej jad bierze się z hipokryzji. Otóż ateiści nie wierzą w Jezusa czy Joannę D'arc, pomimo, że szpitale psychiatryczne pełne są Jezusów, Napoleonów i Joann D'arc. Zwłaszcza to ostatnie dziwi, bo gdyby mężczyzna powiedział, że nie nazywa się D'arc, tylko Grodzka, to by nietolerancyjni katolicy musieli go tak nazywać.
Czekam na tolerancyjne wiadro pomyj.
aha i taki off top - same święta dla niewierzcych są jak tradycja obowiązują podczas wieczerzy wigilijnej dla katolików. Takie "gość w dom, Bóg w dom" jest równie głęboko zakorzenione w naszych pogańskich korzeniach co kapusta z grzybami i makowiec (taka porada - nie jedzcie makowca w trakcie terapii odwykowej w USA).

14.01.2011 13:19
👍
odpowiedz
AdamAureliusz
7
Image

osiemnasta próba dodania komentarza ;]
gra świetna, szkoda że "dwójka" wpisuje się w strategię karania kupujących oryginały za piractwo.
graficznie kojarzy mi się z Morrowindem (i oczywiście Oblivionem) - wygląda jakby postaci biegały po "wirtualnej makiecie" prezentującej architekturę (złożoną z oddzielnych elementów - tj. projektujemy dom w całości z oknami, stawiamy na planszy i dostawiamy ławeczkę). Wygląda trochę sztucznie, ale idealnie pasuje do koncepcji "animusa" (i na pewno ułatwiło oraz obniżyło koszty produkcji - ułatwiłoby też tworzenie własnych map, niestety Ubisoft taki miły nie był).

edit:
@giermuś1972:
używasz klawiszy [a] [s] [d] [w] (wiadomo - kierunki) [spacja] (nogi, czyli sprint, chowanie się, skok, etc) [shift] (ręka 1, czyli odpychanie, puszczanie się krawędzi, łapanie przeciwnika itp.) [prawy przycisk myszy] ("modyfikator reakcji" - po wciśnięciu zamiast iść - biegniesz, zamiast przesuwać ludzi - łapiesz ich za poły, w walce wykonujesz blok) [lewy przycisk myszy](ręka 2 - czyli walka) [e] ("sokoli wzrok" - rozglądanie się) [f] (namierzanie celu, rozmowa)
całość to chyba najprostsze rozwiązanie, jakie można było zastosować przy takiej ilości dostępnych "poleceń". czasem się myli, ale spektakularnych porażek nie miałem.

24.11.2010 01:19
odpowiedz
AdamAureliusz
7

gra ma genialny klimat, a co do brutalności - ważne jest w niej, że się przeżyje do następnego przeciwnika; krzyki, że jakaś tekstura deformuje siatkę innego obiektu to lewacka hipokryzja.

24.11.2010 01:01
😊
odpowiedz
AdamAureliusz
7

Wydawało mi się, ze ta gra będzie bardziej ponura i "beznadziejna", tymczasem w przeciwieństwie do jedynki przechodzenie poziomów nie nastręcza większych trudności.
Nie rozumiem narzekań na brutalność - to nie Fallout 3, tylko silnik GTA3 (lekko podrasowany).
Ogólnie jedynka lepiej wypada - mocniejszy klimat i spowodowana stopniem trudności atmosfera zaszczucia.
W dwójce bohater nosi wyprasowaną elegancko koszulkę, pomimo, że chwilę wcześniej czołgał się w kanałach.
Mimo wszystko miła odskocznia od wszystkich brutalnych i wulgarnych produkcji.

30.01.2010 08:05
odpowiedz
AdamAureliusz
7

wśród kilku problemów jakie napotkałem, nie udało mi się wykonać questów dla anarchistów, tj. zamienić tego małego "ch* wie co" w kamień. mam wersję ekstra klasyki dwupłytową.

21.01.2010 22:34
👍
odpowiedz
AdamAureliusz
7

sorry, że pod sobą
@Piotresik23
chodziło mi o wpływ gracza na umiejętności postaci. nie wiem, czemu, ale wolę rozwiązania typu - zabiłem smoka, więc nauczę się czytać, niż otworzyłem milion zamków i nie nauczyłem się przy tym ślusarstwa.

@ Termo: z trudnych gier polecam Adom - nie przeszedłem, ale chyba najczęściej obok Fallouta 2 próbowałem.

21.01.2010 22:19
odpowiedz
AdamAureliusz
7

@Termo
widocznie nie wymarło pokolenie, które kłóciło się, co jest lepsze - Fallout, czy Baldur.
nie krytykuję grafiki porównując do późniejszych gier, tylko do tego, co można było osiągnąć używając konkretnej technologi (przywołałem Tormenta i Icewinda, jak również dużo niżej stojącego pod względem technicznym Fallouta) - i tak się powinno porównywać: Fallout-Baldur-Torment, Gothic I-TES III Morrowind, Gothic III - Oblivion - Wiedźmin - Two Worlds. Tymczasem zawsze jak jest dyskusja o grafice w Diablo, to przecistawiają ją Crysisowi.
Zresztą możliwe, że oceniam Baldura tylko na podstawie pierwszych lokacji - jakoś przez ostatnie pięć lat nie mogłem się do tej gry ponownie zabrać. Być może dalsze lokacje wyglądają lepiej - nie pamiętam.

05.01.2010 10:54
odpowiedz
AdamAureliusz
7

nie ma sensu porównywać falloutów, gdyż są to różne gry tworzone dla róznych odbiorców.
Pierwsza część powstała dla ludzi, którzy dorastali ze świadomością, że w każdej chwili może zacząć się wojna atomowa, uczyli się, jak nakryć się gazetą i czołgać w kierunku najbliższego cmentarza, dla nich była to gra ważna.
Trójka wyszła dla pokolenia, które dorastało w bezpiecznym świecie, co najwyżej widzieli Busha i Gorbaczowa ściskających sobie dłonie. Ich nie razi zadanie polegające na zniszczeniu miasta bombą atomową o nazwie identycznej z tą zrzuconą na Hiroszimę. Dla nich to sci-fi, a nie jeden z możliwych kiedyś scenariuszy. Dla nich właśnie jest nawiązanie do jakichś rastamańsko-maoistycznych pierdół, wesoły świat, żywe kolory. Ludzi, którzy kupili Fallout 3 z sentymentu jest mniej, niż tych, którzy chcą jakiejś wypasionej gierki na kilka godzin z zajefajną grafą. Dla nich to po prostu kolejna młócka.

05.01.2010 00:43
odpowiedz
AdamAureliusz
7

gra ma cudowny klimat, szkoda tylko, że w pewnym momencie zmienia się w przegadaną przygodówkę, by skończyć jako h&s. i trochę zawiodłem się, że gra nie jest tak rozległa jak Fallout, czy Arcanum - z początku bałem się, ze będzie skomplikowana z powodu olbrzymiej ilości światów do odwiedzenia, tymczasem o sferach mogliśmy głównie poczytać dialogi.

05.01.2010 00:30
odpowiedz
AdamAureliusz
7

nie lubię Baldura za koszmarną grafikę. A przecież jego twórcy pokazali, że można zrobić coś dobrego na gorszym enginie (jak Fallout), na lepszym (jak Lionheart), a nawet na tym samym (Planescape, Icewind Dale).
Oczywiście na subiektywne odczucie grafiki może wpływać fakt, że wymienione gry mają mroczniejszy klimat i co za tym idzie bardziej stonowaną paletę kolorów, a Baldur jako heroic fantasy musi być wesoły, kolorowy i oczojebny, a przy tej technologi grafika jest po prostu ziarnista i cała pikseloza wychodzi.
Po drugie klimat właśnie - ani założenia koncepcyjne (sztampowa do bólu fantasy), ani wykonanie (nie można się wczuć, nawet jeśli chcemy być źli, to i tak gra cały czas jest wesoła, radosna) go nie tworzą.
I trzecia wada to pewnie według wielu z was zaleta - AD&D - nie przeszakdza w siekance typu Icewind Dale, ale brak możliwości wpływu na współczynniki postaci w tak wszechstronnej rozgrywce woła o pomstę do nieba.
Reasumując - jedni wolą wino, drudzy piwo - i ci nawet w najlepszym roczniku swojej ulubionej goryczki nie znajdą.

05.01.2010 00:08
odpowiedz
AdamAureliusz
7

pełna wersja oznacza aktorów, którzy nie mieli by takiego pięknego akcentu jak w oryginale?

klimat porównać można tylko z dwoma pierwszymi Falloutami, Planescape Torment był również dobry, ale brakuje tego poczucia humoru i tego, że na każdym kroku daje się graczom do zrozumienia, że wszystko jest na niby, a z drugiej strony pozwala się zaangażować w ten świat poprzez zmuszanie do dokonywania wyborów moralnych.
dlatego Fallout i Arcanum to trzy najlepsze gry RPG w mojej ocenie.

04.01.2010 22:58
odpowiedz
AdamAureliusz
7

dodatek geniealnu, szkoda, ze o podstawce nie można tego powiedzieć. Co prawda w samym Oblivionie są dobre fragmenty (zwłaszcza zadania dla daedr, złodziei i skrytobójców), ale w SI nie ma po prostu gorszych momentów. Szkoda tylko, że dodatek jest taki krótki (Bloodmoon miał dwie kampanie, obie można przejść na dwa sposoby).

04.01.2010 12:00
odpowiedz
AdamAureliusz
7

oczywiście silnik pozwala na "rozglądanie się do góry i w dół" - za pomocą klawiszy "a" i "z", po wciśnięciu odpowiedniego klawisza - można rozglądać się za pomocą myszki (domyślnie "u" - na stałe i "\" chwilowo).

04.01.2010 00:01
odpowiedz
AdamAureliusz
7

ktoś wie, czy można jakoś tę gierkę modyfikować? to nie jest oryginalny silnik od Quake'a, więc Quake'owe edytory nie działają:/

03.01.2010 23:31
odpowiedz
AdamAureliusz
7

spoiler start

To get all cheats edit the file DRIVER\DATA\MLADDER.DML (WARNING- BACKUP
that file first so if you mess it up you can still play the game) delete
everything above "#President render RENDER 70" except the header.
Then start the game as normal choose a new game and credits will come up
along with a video to the left. Press ESC and goto cheats and there they
are.

spoiler stop


co do problemów z grafiką, to pewien gostek za młodu zakupił za fałszywe 20 zł pirata. Okazało się, że w grze nie było modeli postaci, więc się wykrzaczała na pierwszej misji. Ale warto było ze względu na geniealny dubbing (Rosjanin grający kobietę).

03.01.2010 16:15
odpowiedz
AdamAureliusz
7

@nadolle
chodzi o klimat. jest to jakby wizja przyszłości, jaką lansowały tandetne komiksy w latach pięćdziesiątych. nawet loading screeny w jedynce nawiązywały do owych potworków.
potęga fallouta tkwiła właśnie w tym, że mieszano tu strasznie ciężki klimat (postapokaliptyczny świat, pełen ludzi skazanych na zagładę, w którym bohater musi dokonywać trudnych wyborów) z wszechobecnym humorem rodem z Monty Phytona. Niestety tego w trzeciej części zabrakło.

27.12.2009 16:16
👍
odpowiedz
AdamAureliusz
7

obok Another Worlda i Quake'a gra wszechczasów