Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin
Forum

Komandor_Jonasz ostatnie wypowiedzi na forum i w komentarzach

16.05.2019 21:57

@siera97 chyba najlepszy moment zeby sprobowac, bo jest w promocji 59,99zl na steamie od dzisiaj. Jak sie nie spodoba, to ponizej 2 godzin przegranych mozna prosic o zwrot.

16.05.2019 20:30
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

Dzisiaj juz kolo 400 graczy jest. Gierce na pewno warto dac troche czasu, bo strzelalo sie pieknie. Ostatni raz gralem w listopadzie i az pobiore zobaczyc co zrobili przez pol roku.

Z tego co pamietam to bardzo solidny shooter i wielu ludziom by sie podobal. Niestety ani gra ani devsi nie byli gotowi na wydanie jej w early accessie w zeszlym roku i ludzie porzucili. Zycze im, zeby baza graczy rosla, bo produkcja warta przynajmniej sprobowania.

06.05.2019 15:02

@steveX: Jeden z codemastersow na twitterze mowil, ze kariera F2 to tylko trzy "eventy" a caly sezon tylko w trybie Championship.
Jesli to sie potwierdzi to bedzie spory zawod. Mam nadzieje, ze zmienia zdanie albo dadza opcje wyboru czy chcemy jechac caly sezon w F2 czy tylko czesc jako wprowadzenie.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2019-05-06 15:04:25
06.05.2019 10:58
odpowiedz
2 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

To juz bylo wiadomo po pierwszym trailerze. Z tego co slyszalem to nadal nie bedzie to w pelni zintegrowane w tryb kariery. Fajnie by bylo miec pelna kariere F2 i po bardzo dobrym sezonie awans do F1.
Trzeba bylo dodac gameplaye, bo juz smigaja po yt te z F2 i F1. Graficznie i dzwiekowo spory krok do przodu.

26.04.2019 14:14
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Ja sie skusilem, bo nie gralem w zadnego asasyna z nowym silnikiem. Ostatnia moja czescia byl Brotherhood. Unity nie jest zle pomijajac fabule i niektore dialogi. Wyglada i brzmi dobrze, gameplayowo rozwoj w dobra strone. Poruszanie sie przyjemne jak w kazdej czesci, ale znacznie czesciej niz w starszych grach mam sytuacje gdzie postac robi cos losowego albo blokuje sie gdzies przy wspinaczce. Dodatkowo gralem moze ze trzy godziny i juz mialem 2 albo 3 bugi, gdzie skrypt sie zacial i trzeba bylo restartowac gre (puste menu, zablokowane poruszanie sie).
Nie ma tragedii, ale nie wiem czy przejde w jakims wiekszym stopniu, bo strona techniczna ta gra nie blyszczy xd

28.03.2019 16:17

F1 2019 wjedzie na sklepowe półki w chwili, kiedy prawdziwi kierowcy będą się ścigać w Grand Prix Australii.
GP Australii bylo prawie 2 tygodnie temu :P
Jestem mocno sceptyczny co do gier Codemasters. Czesto zostawiaja podstawowe bledy i wypuszczaja kolejna czesc. Fajnie, ze bedzie mozna tworzyc malowania, ale wedlug to juz powinna byc podstawowa funkcja wyscigow online. 2018 byla lepsza niz 2017, ale to jest raczej powolna ewolucja.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2019-03-28 16:17:59
24.03.2019 12:46
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Jak ktos lubi zbudowany tam swiat to bedzie ogladal do konca. 11 sezon byl bardzo slaby. Pozniej juz bylo lepiej.

21.03.2019 12:39

Ten caly Chaos wyglada nawet dobrze. No i jest od poczatku tworzony z mysla o grach sieciowych. UE4 w koncu przestanie byc taki statyczny. Ray tracing to wiadomo. Trzeba czekac ze dwie generacje kart zanim to bedzie mainstream.

05.03.2019 12:35

Nie wiem czy jakakolwiek moja cala runda w tej grze trwala 20 minut, a co dopiero samo zbieranie xD Ale masz racje. Podawanie kazdego konta, ktore wlaczylo gre nawet na minute to bezsens, szczegolnie przy grze f2p.

02.03.2019 00:50
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Ta gra to ewolucja, nie rewolucja. Ja bym powiedzial, ze to jest DLC z nowym miastem i poprawkami a nie kolejna czesc serii, ale wielkie studia juz nas do tego przyzwyczaily.
Nie lubiles jedynki? To nie jest gra dla ciebie. Byles hardkorowym graczem w TD1? Bedziesz grindowal przez kilkaset godzin o ile znow chcesz grac w to samo. Mnie jedynka nie wkrecila, wiec nawet sie nie przymierzam do zakupu.

27.02.2019 18:19

Martwisz sie Steamem gdy maja pod reka Microsoft Store? xD Jesli plytki beda smigac to super wiadomosc.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2019-02-27 18:20:06
26.02.2019 12:50

Nic dziwnego :D RWD w Dirt Rally to bylo jedno z najbardziej intensywnych doswiadczen na kierownicy. DR 2.0 wyglada jak to samo, tylko troche lepiej i ladniej.

26.02.2019 11:23
odpowiedz
3 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

@mubio1888 - jesli w jedynce nie dawales rady na padzie/klawiaturze to nie wiem czy tutaj sie cokolwiek zmieni. Seria Rally jest dla ludzi lubiacych wyzwanie i slyszalem od paru osob, ze 2.0 jest bardziej hardkorowa niz pierwsza gra. Dirt 4 i FH to 100% zrecznosciowki zrobione pod pada.

22.02.2019 12:28

Tu jest taki sam tryb jak w pierwszym Dirt Rally. Startujesz z przednim napedem na najnizszym poziomie trudnosci, zdobywasz kase za ukonczenie rajdu, ulepszasz auto oraz ekipe w miedzyczasie. Jak ukonczysz mistrzostwa w pierwszej trojce to awansujesz na wyzszy poziom i kupujesz nowe auto. Nic specjalnego, ale mozna sie nauczyc roznych aut i odcinkow. Mozesz zrestartowac odcinek 5 razy w trakcie trwania jednego rajdu i nie placisz za nie jak w DR, ale naprawy juz kosztuja.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2019-02-22 12:29:03
22.02.2019 12:23

@Lukdirt - a jak sie startuje w rzeczywistosci? Czekasz 10 minut zeby kierowca skonczyl odcinek i puscic nastepnego czy puszczasz co pol minuty na przyklad? Bardzo dobre rozwiazanie i z tego co widzialem mozna minac zmasakrowane auta kierowcow, ktorzy wypadli z trasy albo w cos uderzyli.
@Kaczmarek35 - to jest Dirt Rally tylko lepszy. Interfejs wyglada slabo i bardzo konsolowo + slyszalem juz opinie, ze asfalt jest dalej nijaki, ale juz szuter jest znacznie lepszy.

06.02.2019 23:46
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Solidna gra f2p o jakosci wykonania lepszej niz niejedna platna produkcja. O ile od Blackouta sie odbilem przy okazji bety tak w Apexa juz w tym momencie gralem wiecej. Jasne, gra masa streamerow, polowa transmisji sponsorowanych (swoja droga bzdura, ze ludzie o tym nie mowia, bo wymagany jest tytul albo wspominanie o tym), co nie zmienia faktu, ze to jest na prawde dobra gra. Jest kilka rzeczy do poprawy i zbalansowania, ale wydana wersja jest stabilna i bardzo grywalna. Wychodzi na to, ze jesli BR to juz tylko f2p. Zobaczymy za pare tygodni/miesiecy jak idzie monetyzacja, ale zycze im sukcesu. Oczywiscie sporym minusem jest Origin i serwery EA, ktore dzialaja jak im sie podoba.

05.02.2019 11:03
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Calkiem dobra gierka. Podobne do Blackouta czyli troche bez polotu, ale satysfakcjonujace. Mniejsza mapa, 60 graczy, 3 osobowe sklady no i klasy jak w Overwatchu. Kilka rzeczy do poprawy jak: wedlug mnie troche za dlugi TTK, bullet drop wyglada jak by bron byla ladowana kamieniami, nie pociskami no i loot wymaga balansu. Zobaczymy czy sie utrzyma na rynku, ale zbiera pozytywne opinie + streamerzy robia mocna reklame.

22.01.2019 14:03
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Z drugiej strony – by osiągnąć widoczny powyżej efekt zbanowany gracz nie wykorzystał żadnego nielegalnego oprogramowania, cheatu ani hacka.
Za wykorzystywanie bugow i bledow czy niedostepnych opcji sa bany w wielu grach online. Tzw. exploit.

Czy takie zachowanie rzeczywiście różni się tak bardzo np. od stosowania formatu obrazu 4:3 w Fortnite, w celu zdobycia przewagi nad konkurentami?
Nie porownywalbym zmiany rozdzielczosci do uruchamiania niedostepnych w grze opcji graficznych. Podobnego tricku uzywalo sie w Quake 3 Arena, ale to byla komenda dostepna w grze oraz ile to bylo lat temu.

To jest ogromna przewaga i kazdy wykorzystujacy to z premedytacja gracz powinien miec bana.

09.01.2019 14:26

Swietna wiadomosc. Kiedys grywalem i moze wroce. Szkoda tylko, ze juz nie jest tak popularna jak chociazby rok temu gdzie bylo wystarczajaco duzo graczy. Ostatnie miesiace nie sa dla nich najlepsze i niestety poki co bardzo prawdopodobne, ze straci wsparcie z koncem roku.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2019-01-09 14:26:22
02.01.2019 15:03

Z cala pewnoscia porownanie PC do Shifta jest niefortunne gdy twierdzi sie, ze seria jest symulacja. Za chwile sprostuja, ze chodzilo im o jakosc zawartosci bla bla, ale jesli sie sprawdzi co mowisz to reszta symulatorow bedzie sie miala swietnie jak przy wydaniu PC2. Pamietajmy, ze PC3 ma zmiesc konkurencje xD

02.01.2019 14:41
1
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Standard. Zamiast wspierac i dokonczyc jedna gre lepiej wydac kolejna i wycisnac wiecej zielonych. PC2 jest dobra gra wyscigowa z kulejaca symulacja i slabym online, ale postep miedzy pierwsza i druga czescia byl widoczny. Nie licze na wiecej przy PC3. Znow troche połatają i porzuca zapowiadajac kolejna czesc.

14.12.2018 13:22
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Wyglada jak Planetside 2 z wieksza iloscia post processow. PS3 to bylaby dobra zapowiedz. Platny spin off z BR? Meh. Obawiam sie, ze padnie rownie szybko co reszta, a ludzie dalej beda grac w darmowego PS2.

12.12.2018 13:18
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

PC2 nie jest takie zle (procz online). Problem w tym, ze jest bardzo nierowne. Niektore samochody mialy znacznie wiecej uwagi. Taki entry-level sim racing. Na pewno lepsza od jedynki, ale wydajac te gry co chwile to moze PC5 bedzie moglo bardziej konkurowac z powazniejszymi symulatorami.

15.11.2018 20:13
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Coz za niespodzianka! Pierwsza generacja kart graficznych robionych pod raczkujaca technologie nie dziala plynnie? Ktos musial z tym wejsc pierwszy i w nastepnej lub kolejnej generacji beda wiedziec juz o niej wiecej. AMD sobie podbudowalo troche PR mowiac, ze chca by wszystkie karty obslugiwaly plynnie ray tracing zanim go wprowadza. Czyli czekamy generacje lub dwie az powoli bedzie to jakos dzialac.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-11-15 20:13:50
14.11.2018 12:09
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Watpie, ze okaze sie klapa. Fallout 4 sie dobrze sprzedal, a to jest to samo tylko bez NPC i w online. Nie martwcie sie. Streamerzy posmaruja, a fani Falloutow 3D tez w wiekszosci kupia zeby pozwiedzac z kumplami. Becia dalej bedzie mogla w spokoju robic kopiuj-wklej ze starych gier.

01.11.2018 16:02
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Ktos sie w ogole ludzil, ze to bedzie dobra gra? :D Pamietam jak masa streamerow mowila, ze to bedzie arcydzielo. Wyglada biednie, popping az oczy szczypia, cienie w dobrej rozdzielczoscy najwyzej do 5 m od postaci, szybkosc animacji zalezna od ilosci klatek? Ktory mamy rok? xD

28.10.2018 21:01
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Nie takie nowe to wideo, bo wisi na kanale nvidii od miesiaca, ale niech wam bedzie xD Ray tracing za 5-10 lat bedzie wszedzie. Znacznie skroci czas poswiecony calosci oswietlenia i nie trzeba bedzie "udawac" wielu efektow co widac chocby na przykladzie odbic. Nawet mniejsze studia beda mialy gry z dobrym oswietleniem itp. w czym jak na razie goruja duze studia AAA. Nic tylko czekac na sprzet, ktory bedzie to jakos ciagnal i bedzie przystepny dla mas.

25.10.2018 11:10

Garstka graczy to jest dobre określenie. Najwięcej przez ostatnie 30 dni było 57 osób w grze na całym świecie, mimo ze beta testerom rozdawali klucze do early accessu za darmo. W grze battle royale z taka baza graczy niemal na pewno nie wyszuka gry, a co dopiero mówić o jej życiu xD
Bedzie identycznie jak z grami moba swego czasu. Wyjdzie cala masa, a zostaną tylko giganci i ich gry, które różnią się miedzy sobą na tyle, ze każdy znajdzie coś dla siebie.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-10-25 11:17:36
20.10.2018 11:21

Zdecydowanie sie z toba zgadzam. Widac, ze komunikacja z graczami nie jest najmocniejsza ich strona, bo jakiekolwiek info bylo tylko na Discordzie.

20.10.2018 11:11

Tak to niestety jest, jak devsi wysylaja 2000 kluczy 2 dni przed premiera zamiast zrobic otwarty stress test tydzien przed :P
Gra jest swietna, ale bedzie jej ciezko jak juz zacznie dzialac.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-10-20 11:12:33
20.10.2018 09:34

Farm51 rzucalo testowe klucze u streamerow przedwczoraj, wiec udalo mi sie postrzelac kilka godzin.

19.10.2018 11:32
4
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Bardzo solidna gra FPS, ktora w ciagu tych 12-15 miesiecy w early access moze sie sporo zmienic. Najmocniejsza strona jest gunplay, ktory daje sporo frajdy. Przypomina mi troche ten z PUBGa. Hype jakis jest i z tego co widzialem u streamerow czy w czacie gry to ludzie sa pozytywnie nastawieni. Nic tylko zyczyc powodzenia Farmie. Tymczasem ide jeszcze pograc, bo testy zamykaja sie o 14 :D

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-10-19 11:34:04
18.10.2018 16:20
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28
8.5

To malutkie studio troche mnie zaskoczylo, bo maja tutaj calkiem solidny shooter. Takie Insurgency z wiekszymi mapami. Najslabsze strony to optymalizacja i dzwieki. Chcialbym powiedziec, ze poczekam kilka miesiecy zeby zobaczyc postep zanim kupie, ale srednio widze swoja cierpliwosc. Strzelanie w tej grze jest mega satysfakcjonujace xd

07.10.2018 22:15

Jezeli miales 60 a masz 160 to prawdopodobnie amerykanskie serwery. Ja co druga lub trzecia runde trafiam do US albo AS i co chwile musze sie rozlaczac.

07.10.2018 15:04

Najpierw spam przez rok "REGION LOCK CHINA" itp. a teraz placz, ze w koncu to dodali. Problemem nie jest tutaj samo zablokowanie regionow a marna implementacja. Co chwile laczy do serwerow w ameryce, albo jeszcze dalej. Sama aktualizacja ma wiecej problemow niz tylko to. Bugi i crashe zwiazane z BattleEye, stuttering, rubberbanding, chwilami znacznie wiekszy d-sync. Kolejnym problemem jest Reddit, ktory zawsze placze gdy tylko pojawi sie jakakolwiek zmiana. Pamietacie gdy przez niecaly dzien byly zmienione strefy na dwoch pierwszych mapach? Tak, to reddit plakal najbardziej, a polowa udzielajacych sie pisala posty typu "zagralem jedna runde, nie podoba mi sie, przywroccie stare strefy". Nowe strefy byly lepsze i wymagaly drobnych poprawek w balansie, ale usuneli po niecalym dniu testow. Bluehole nie wie co robi z gra i czego chca gracze, a Brendan w wywiadzie i tak powie miedzy wierszami, ze to jest jego gra i bedzie taka jak on chce.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-10-07 15:05:30
05.10.2018 13:53
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

No i świetnie. Gra długo trzyma wysoką cenę. Kupiłem zaraz po premierze, a teraz znajomi będą mogli pobrać za darmo i można spokojnie ograć tryb kooperacji. Nie jest to jakieś wybitne dzieło, ale fani starych dynamicznych gier akcji nie będą narzekać, mnóstwo broni i rożnego rodzaju stworów + ilość sucharów rzucanych przez głównego bohatera przytłacza :D

26.09.2018 14:01

Wielu dziennikarzy używa tych dwóch słów na przemian podczas gdy rajdy i wyścigi to dwie odrębne dyscypliny sportowe. Zbyt dużo różnic by błędnie używać obu określeń. Jednak racja, w grach wszystko z samochodami jest nazywane grami wyścigowymi.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-09-26 14:04:26
26.09.2018 11:33
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Szybko :D Czyżby Ubi miało się przekonać, że w zręcznościowych wyścigach nie wystarczy rzucić masy samochodów (które prowadza się tak samo) i ładna grafikę? Sami się wkopali próbując naśladować Horizona i tak też będą oceniani. FH ma najlepszy model jazdy jeśli chodzi o ten rodzaj rozgrywki.

25.09.2018 14:24

Póki co Microsoft nie ma prawdziwej konkurencji jeśli chodzi o zręcznościowe wyścigi. TC2 na siłę starało się być takie jak FH3 (które jest lepsze) i może by to wystarczyło, gdyby nie to, że Ubi nie potrafi zrobić dobrego modelu jazdy. Dlatego Horizon 4 może wyglądać jak podrasowana trójka, a i tak zdeklasuje konkurencję.
I racja, Horizon to pełna zręcznościówka i stawia na zabawę i zróżnicowanie, podczas gdy GTS to wyścigi torowe, którym nawet blisko do symulacji. Kompletnie inny rodzaj bestii :D

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-09-25 14:25:14
20.09.2018 14:19
1
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Może i się sprawdzi jako darmowa gierka, ale wygląda to bardziej jak PUBG mobile przerobione na PC. Poza tym chodzi znacznie gorzej niż sam PUBG i wygląda jak gra z 2010. Może kiedyś coś z tego będzie, ale do tego czasu wyjdą już lepsze gry.

18.09.2018 12:23

Przynajmniej są ze sobą szczerzy. Po pierwszym MW każda kampania Call of Duty zmieniła się w przeciętny film akcji bez znaczącej historii. Ludzie i tak kupowali, więc mogli na kolanie napisać scenariusze do kilku kolejnych części aż przestało się to opłacać. W zamian za to dodali tryb BR, dla którego więcej osób to kupi.

16.09.2018 17:01

Beta ma koło 17 GB.

14.09.2018 22:49

Głownie rozchodzi się o to, że wszyscy więksi streamerzy mieli sponsorowane transmisje. Drugą rzeczą bylo to, że można było dostać dostęp do bety dzisiaj oglądając niektóre streamy.

13.09.2018 10:34

Mam, pojeździłem. Gra zostaje w bibliotece i czekam na więcej.

13.09.2018 10:32

Z tego co wiem to nie będzie identycznie jak iRacing. Ma być matchmaking, który dobiera po rankingach. Multika jeszcze nie ma, wiec może i zrobią, ze trzeba być w wyścigu o danej godzinie. Już w pierwszej wersji early access są zaimplementowane trzy ratingi, które oceniają kontrole nad pojazdem, znajomość toru i równe czasy.

10.09.2018 10:33
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Preorderowcy sami sobie winni. Dalej kupujcie coś, co nie wiecie nawet w jakim jest stanie, a z cala pewnością twórcy się zaczną starać xD
Beta bardziej niestabilna od alfy BF1. Nie zrozumcie mnie źle, ten BF podoba mi się bardziej od poprzedniej części, ale bug goni buga, interfejs taki sobie, ulepszenia i skórki robione na kolanie i parę problemów z BF1 zostało. Jeszcze pół roku po premierze będą to naprawiać.
A teraz jeszcze łaskawie wycofują się z problemu, który sami stworzyli, żeby ratować resztki wizerunku :D

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-09-10 10:42:34
09.09.2018 12:16
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Jest jedna dyscyplina e-sportowa, która by miała sens przez to, że wyniki rzeczywiście mogłyby być porównywalne w każdym turnieju i fizycznie też wymaga niemało. Niestety simracing jest mocno niszowy. Nikt nie będzie płakał za e-sportem na olimpiadzie, bo teraz turnieje skupiają fanów danej gry i drużyn i wszyscy są zadowoleni.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-09-09 12:17:01
01.09.2018 14:39

Wszystko ma swoje granice, ale jeśli człowiek nie ma instynktu samozachowawczego to zrobi sobie krzywdę prędzej czy później bez względu na to czy rząd mu coś zabroni. To jest złe podejście, ze jeśli mnie coś nie dotyczy to mam to gdzieś. Takie pobłażanie decyzjom rządów tylko otwiera im furtkę do nowych pomysłów.

01.09.2018 14:25

Kto będzie chciał i tak będzie brał co mu się podoba czy jest to legalne czy nie. Zadna ustawa nie zlikwiduje problemu narkomanii.

01.09.2018 14:16
18
odpowiedz
13 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

Widzę, ze kolega VirtualManiac lubi gdy rząd go trzyma za mordę i decyduje co jest dla niego dobre. Głupoty nie powinno się leczyć, tylko za nią płacić. Na całym świecie władze sprawdzają krok po kroku jak bardzo mogą ograniczać wolność bez większych protestów. Ciekawe czasy przed nami.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-09-01 14:19:48
30.08.2018 11:45

Również trzeba dodać, ze RT jest tutaj używany chyba tylko do odbić. Także ledwo 60 fps z tylko jednym efektem. Sporo czasu minie nim będzie można wykorzystać technologie w całości.

30.08.2018 11:29

Nie warto. Chyba, ze kupujesz 2080Ti i włączysz RT w grach single player. W multi nie będzie się opłacało tracić pewnie koło połowy klatek. Trzeba jeszcze paru lat zanim technologia się rozwinie.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-08-30 11:30:52
30.08.2018 11:23
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Większego wrażenia nie robi, bo to Frostbite i przez lata nauczyli się udawać te wszystkie efekty, a gra była pisana od początku bez RT. Niech implementują krok po kroku, a za dwie-trzy generacje kart graficznych będzie można pisać gry od początku do końca z Ray tracingiem.

24.08.2018 11:48
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Patrząc na to jak zoptymalizowana była FH3 przez pierwszych kilka miesięcy to w sumie nic dziwnego, ze FH4 ma niższe :D

22.08.2018 14:28

Rzecz w tym, ze póki co nikogo nie obchodzi Raytracing, bo jeszcze nikt się z nim nie zapoznał i sprzęt potrzebuje kilku generacji żeby to w pełni wspierać. Również moim zdaniem wypuszczanie w tej chwili Ray tracingu do gier to falstart. Prawda jest taka, ze minie parę lat (o ile nie dekada) zanim twórcy będą mogli w pełni korzystać z tej technologii. Nawet nie wspominam o monopolistycznych praktykach nvidii, tylko o samym postępie w branży.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-08-22 14:30:41
22.08.2018 13:03
odpowiedz
4 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

Kazda nowa technologia wymaga czasu do optymalizacji i odpowiedniej implementacji. O ile dla konsumenta to nie robi tak wielkiego wrażenia, tak dla twórców to jest świetne rozwiązanie. Jeśli pójdą w sprzęt, który będzie miał duza moc obliczeniowa pod Raytracing to może być dobra wiadomość. Dlaczego? Wyobrażacie sobie ile czasu można zaoszczędzić gdy nie będzie potrzeby programowania i skryptowania wszystkich źródeł światła, cieni i odbić?

19.08.2018 12:12

Gra była w produkcji bodaj od 2015, wiec na długo przed wydaniem PUBG. Po prostu ich studio jest za male by wydać grę i nowa zawartość wystarczająco szybko.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-08-19 12:20:45
30.07.2018 22:33
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Ciekawi mnie jaka będzie cena EA. Tak czy inaczej jestem raczej spokojny o jakość. Zobaczymy jak wyjdzie ich system oceniania kierowców. Gra ma szanse przyciągnąć sporo nowych kierowców do simracingu. Czekam z niecierpliwością i miejmy nadzieje do zobaczenia na torze za kilka miesięcy.

13.07.2018 12:59
2
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Niestety w becie gra zrobiła tragiczne pierwsze wrażenie. Trailer i screenshoty a gra to dwa różne światy. Klimat gdzieś uciekł, a graficznie różni się to kolosalnie. Mega słaba optymalizacja, przeogromny desync i bugi z dźwiękiem. Nie wróżę tej grze wielkiej przyszłości jeśli to ma wyjść w EA za 5 dni.

Mimo to jest tam kilka świetnych rozwiązań. AI (które jest mega słabe w tej chwili), różne poziomy niebezpiecznej strefy i anomalii oraz pogoda, na którą głosują obserwujący gracze to tak na prawdę świetne wypełnienie nudnego i pustego mid-game z innych gier BR. Również endgame jest bardzo ciekawy, bo na wygraną są dwa sposoby. Możemy zostać ostatnim żywym, albo wspiąć się po linie do helikoptera (gracze dostają komunikat, ze ktoś próbuje uciec). Niestety dobre pomysły się nie sprzedadzą, jeśli nie będzie się w to dało grac.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-07-13 13:00:57
09.07.2018 10:34

Normalka. W pierwszej wojnie tez przecież mało kto latał z automatami, a w BF1 prawie wszyscy z nimi biegają. Rożnica jest taka, ze gry które wymieniłeś to niestety nisza. Znacznie więcej ludzi zagra w zręcznościowego, szybkiego i ładnego BFa. Mimo to jest chyba trochę wolniejszy niż BF1.

09.07.2018 10:29
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

A ja czekam. Dlaczego? BF1 zawiódł na wielu frontach. Slaby gunplay (losowy recoil, przy przygwożdżeniu pociski lecą w kosmos), zaznaczanie wroga czerwonym znaczkiem nad głową, który widać przez dym i pół gry się patrzysz na minimapę zamiast na grę. Nie mam zamiaru bronic BF5, bo według mnie IIWS to zły wybór, ale z pewnością będzie lepszy niż BF1. W końcu strzelanie będzie wymagać skilla (chociaż to jest troche dobijane szybkim czasem zabicia). Oczywiście ludzie będą mówić, ze to BF1,5 i to samo było przy BF4 (który z reszta jest uważany za najlepszego z serii gdy już go naprawili), ale to jest ten sam silnik, ci sami devsi. Poza tym rozwaliło mnie gadanie na E3 o stonowaniu elementów interfejsu, a info o fragach dalej zajmuje pół ekranu xD Dam szanse otwartej becie.

21.06.2018 15:22
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Model jazdy nudny, bez polotu. I tak raczej lepszy niż miała jedynka. Tutaj przy większej prędkości auto nie skręca, wiec nawet na prostej bywa problem z omijaniem przeszkód :D Pewnie znajdzie kupców, bo ładnie wygląda, całkiem dobrze chodzi i pewnie będzie lepsze niż jedynka. Ot kolejne zręcznościowe wyścigi, które się niczym nie wyróżniają.

13.06.2018 13:15

Bardzo dobra jakość jak na f2p. Oczywiście to jest CoD, ale darmowy. Mamy masę broni, rzeczy które możemy do nich podpiąć, perki (mniej irytujące od tych z Call of Duty) i sporo opcji modyfikujących wygląd. Niezły gunplay, grafika bez zbędnych efektów, dźwięki i mapki. Jedyną poważniejszą wadą jest netcode. Dostajesz za ściana, albo zanim przeciwnik się w ogóle wychyli i rożne dziwne lagi, ale jest jedna bardzo popularna gra na P ze znacznie gorszym kodem sieciowym i miliony ludzi nadal gra xd

17.05.2018 09:50

@reduXx123 Kierowcy prawie w ogóle nie widzą halo, bo to jest zaprojektowane tak, żeby twój mozg to omijał. Tak samo masz nos, widzisz go, ale zwracasz na to uwagę dopiero jak o tym pomyślisz :D

16.05.2018 12:04

Watpie, ze wyłączą. Najwyżej zasłonią to jakimś interfejsem jak ostatnio to zrobili na transmisji z wyścigów. Widok z pierwszej osoby pewnie ucierpi najbardziej, bo będzie widać halo na środku co normalnie raczej ledwo widać przez to jak zbudowane są oczy.

24.02.2018 13:08

A to nie jest już trzecia tura? :)

22.02.2018 15:47
1
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Z włączoną powtórką i death cam stuttering taki, ze nie da się grac nawet przy 90+ fps. Po wyłączeniu 100+ i stuttering ustąpił. Brawo Bluehole, to doskonale pokazuje podejście do gry. Wypuścić łatkę, która rozwala grę i ficzery, którymi się tak jarali w pakiecie ze skrzynkami xD

07.02.2018 17:24
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Nie ma to jak klimat drugiej wojny gdzie ludzie biegają z kolorowymi broniami :D Gierka jest dobra, ale zapewne odepchnie większość casuali i zostaną tylko hardkorowi gracze.

02.02.2018 09:55
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Fajny bajer, ale osobiście wolałbym zagrać w demo ze wszystkimi opcjami graficznymi i zobaczyć ile klatek zabierają technologie nvidii. Sporo gier z jednym ich 'ficzerem' ma problemy z płynnością, a tu jest tych aż trzy xD Dodatkowo cienie wysokiej rozdzielczości, które przy obniżeniu opcji będą pewnie niemal identyczne. Strzelam, ze na ustawieniach zbliżonych do konsolowej wersji będzie można płynnie grac na 2-3 letnim sprzęcie.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-02-02 09:59:01
02.02.2018 09:42

Ilość roślinności, zasięg widzenia i bajery nvidii musza zeżreć trochę zasobów :P

14.01.2018 11:28
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Powinni najpierw rozgryźć jak komentować te gry i prowadzić kamerę, bo śledzenie 20 drużyn jednocześnie może być problemem. Poza tym mega optymiści jeśli myślą, że problemy z kodem sieciowym zostaną rozwiązane przez ten miesiąc. Nawet prywatne turnieje przełożyły start sezonu przez to. Nie wiem czy LAN jakoś lepiej wyjdzie. Póki obecny desynch jest obecny nie ma mowy o zdrowej rywalizacji. Widocznie na gamescom sporo zarobili, skoro od razu rzucają pubga na duże imprezy.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-01-14 11:37:29
10.01.2018 11:44
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Nie mam nic do skrzynek w takiej postaci póki dalej będą to tylko kosmetyczne bajery. Według mnie elementy kamuflażu powinny być jako loot zamiast leżących wszędzie butów i koszulek.

Mimo wszystko jak jestem fanbojem gierki tak skrzynki już zapalają mi czerwoną lampkę. PU mówił, że to ma zapewnić stabilność finansową gry na długo po premierze. Jednak pubg ma poważniejsze problemy głównie z kodem sieciowym, a w pierwszej kolejności dodają mikro transakcje. Ludzie w końcu zaczną uciekać gdy pojawi się lepsza alternatywa bez zlagowanego silnika.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2018-01-10 11:48:39
28.12.2017 14:34

@sniqers - I po co te osobiste przejażdżki? xD Nawiązałem temat strickte rodziców wychowujących w ten sposób dzieci. Oczywiście obecne pokolenie to dalej będą dzieci jak będę na emeryturze, oraz ominąłeś słowo 'niektóre'. Czytaj ze zrozumieniem zanim zaczniesz wjeżdżać na kogoś :)

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-12-28 14:39:09
28.12.2017 13:53

Problem w tym, że to nie jest praktyka wyłącznie Karyn i Sebków. Nie wiem kto i jak będzie pracował na nasze emerytury skoro niektóre z tych dzieciaków potrafią obsłużyć każdą elektronikę jaką dostaną w łapy, a nawet same nie zawiążą buta...

28.12.2017 12:25

Gry podobne do kokainy
xDDDD

Uzależnienia od gier biorą się z wychowania. Rodzice rzucą dziecku przed oczy telefon, tablet, laptopa żeby mieć spokój. Wtedy gry i internet wychowują i spróbuj odciąć dostęp na moment.. To jest choroba XXI wieku i według mnie powinno się coś z tym zrobić, ale nie państwo czy instytucje lecz rodzice. Wracam po ciężkim dniu pracy, siadam przed komputerem, chcę się zrelaksować i mam być traktowany jak ćpun? xD Kto będzie decydował o tym ile czasu przed komputerem czy grą to już uzależnienie? Jakiś tłusty urzędnik? Dobre sobie..

27.12.2017 13:50

Obawiam się, że to będzie kolejna wydmuszka-klon jak Destiny 2. Jedynka nie była tragiczna, jeśli ktoś lubił mnóstwo grindu i przeciwników wchłaniających dziesiątki pocisków. W coopie ze znajomymi nawet dawało radę. Może pójdą krok dalej i zrobią bardziej otwarty świat i dodadzą kilka mechanik z Wildlands, ale nie sądzę, że zmienią jakoś drastycznie model rozgrywki.

25.12.2017 12:50

Ej ale właśnie ta gra pokazała, że hardkorowe survivale gdzie zbieranie lootu jest celem gry stają się niszowe. Ja rozumiem, że mocną stroną takich gier są niezliczone scenariusze, które się piszą w trakcie walki o przetrwanie, ale ludzie widocznie wolą tryb last man standing z uproszczonym ekwipunkiem, który ma być jedynie narzędziem do zwycięstwa.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-12-25 12:54:03
18.12.2017 15:35

Brzydka w PUBGu to jest na pewno pierwsza mapa, bo wygląda jak robiona przez amatorów. W tej grze głównie artyści się nie popisali. Brzydkie tekstury i wielkie puste przestrzenie na Erangel. Poza tym GTA 5 ładne? Wyciągnęli maksimum z 10 letniego silnika, w którym ładne są głównie post processy. GTA IV przez silnik fizyczny traci klatki przy większej ilości aut. Planetside 2 traci klatki przy większej ilości graczy (100 w pubgu to dużo jak na grę multiplayer mimo wszystko). Niektórych rzeczy nie obejdziesz. Przede wszystkim gdy niektóre elementy silnika obciążają tak mocno CPU. PUBG by spokojnie działał na gorszych kartach, no ale przecież Bluehole współpracuje z nvidią. Nowe karty same się nie sprzedadzą.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-12-18 15:45:59
18.12.2017 15:09
8
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Valve od X lat nie wydaje żadnych dobrych gier (Portal 2 wyjątkiem a to już 6 lat), więc nie wiem skąd zdziwienie, że CSGO, nad którym pracują trzy osoby dostanie taki tryb xD Skrzynki to za mało.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-12-18 15:12:02
17.12.2017 14:48

Do tego na niskich w HD ta gra jest po prostu brzydka.

Powiedz to graczom CSGO, który 10 lat temu byłby brzydki xD
PUBG chodzi u każdego jak mu się chce. i5 6500, 16 GB RAM DDR4 i GTX 970 - ustawienia competetive i rzadko spadało poniżej 60 fps. Na testowym buildzie jest 70+. Z resztą podobny problem ma Planetside 2, który niesamowicie obciąża CPU podczas większych walk i ma mapy tej samej wielkości.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-12-17 14:51:39
28.11.2017 15:03

W godzinach popołudniowych i wieczornych spokojnie można znaleźć duże bitwy. Oczywiście nie na każdym kontynencie (choć teraz i tak chyba jest tylko jeden odblokowany na serwerze, nie dwa).

27.11.2017 14:18

Szkoda, że baza graczy się powoli zmniejsza. Świetna gra i chciałbym zobaczyć trzecią część. Mimo to PS2 w godzinach popołudniowych i wieczornych ma wystarczająco dużo graczy do większych bitew.

27.11.2017 14:06

Dokładnie. Paladins ma dużo dłuższą historię niż Overwatch.

19.11.2017 12:52

Przyjemnie by było gdyby już nie wydawano pociętych gier za krocie. EA z każdą premierą sprawdza na ile może sobie pozwolić. BF2 się dobrze sprzedaje. Gracze pokrzyczeli, DICE wprowadzi zmiany, które przyciągną resztę sceptyków i tak się kręci.

19.11.2017 12:46
3
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Pamiętam jak wychodziły DLC do GTA IV. Głupi liczyłem na to, że branża będzie naśladować Rockstar i się przeliczyłem. Teraz żeby zagrać w pełną grę nierzadko trzeba kupić podstawkę i season pass co często przekracza 400zł. Spoko, ja rozumiem że przez postęp technologiczny i coraz większe wymagania graczy tworzenie gier jest dużo droższe niż kiedyś, ale EA chce przekraczać kolejne granice spierdolenia. Bojkot gry i EA to już jest dobry znak, ale gra tak czy inaczej sprzedaje się dobrze, więc na dłuższą metę korpo i tak wymyśli sposób na dodatkowy hajs z gry, bo ludzie to kupują.

29.09.2017 13:24

Pograłem trochę w przerwie od PUBG, z którego Fortnite BR czerpie garściami. Nie jest to konkurent dla gry PU, ale z pewnością będzie to najlepsza gra f2p typu Battle Royale. Po drugiej stronie mamy Last Man Standing, które jest RIPem WarZ i innych gier twórców i nie ma szans przy Fortnite. Przyjemna i bardziej wyluzowana wersja BR. Jest tu sporo do poprawy, głównie w kwestii strzelania, bo jest za dużo RNG przy rozrzutach, a bronie nie są zbalansowane w żaden sposób do tego trybu. Gra ma potencjał dla tych, którym nie przeszkadza kreskówkowa oprawa.

23.09.2017 11:28

BlurekPL - racja, mój błąd ;)

22.09.2017 12:49
odpowiedz
2 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

Wykorzystają potencjał konsoli, która w dniu premiery była słaba? Moje gratulacje.

22.09.2017 12:45
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28

Komisja europejska płaci za badania wykonane dwa lata temu, o których nikt prócz podwykonawcy nie wiedział do tej pory? Zamiatali pod dywan do czasu aż te badania przestały cokolwiek znaczyć.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-09-22 12:46:27
21.09.2017 12:43
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Według mnie lepsza darmowa alternatywa od Last Man Standing. Tryb BR w Fortnite nie jest wcale taki zły. W pełni zręcznościowy z całkiem przyjemną oprawą. Strzelanie muszą poprawić, bo jest zbyt losowe i na dalsze odległości bez karabinu snajperskiego zwykle się nie opłaca. Myślę, że to będzie dobra odskocznia od podwyższonego ciśnienia w PUBG. Bardziej casualowa, mniej stresująca.

18.09.2017 11:47

Strzelam, że na very low 30 klatek może osiągniesz. Na steam możesz zwrócić grę do dwóch godzin, więc najlepiej spróbuj sam.

17.09.2017 12:18

Dodajmy, że Dota 2 jest darmowa, a za PUBG płacimy 30€. Wygląda na to, że niektóre tytuły AAA nie sprzedają się na PC nie przez piractwo jak to chcą nam twórcy wmawiać, ale dlatego, że nie wychodzą już dobre gry tylko pocięte kalki, za które trzeba płacić krocie. Prosty pomysł na rozgrywkę multiplayer z dobrymi mechanikami wystarczył do sukcesu nawet w obecnym stanie.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-09-17 12:20:40
25.08.2017 14:40

Ja osobiście znacznie bardziej wolę FPP w tej grze, ale nie mam nic przeciwko casualowemu graniu w trzeciej osobie. Miałem na myśli głównie turnieje, które póki co w głównej mierze są organizowane w TPP. Wiadomo, że gra wygląda całkiem inaczej przy zwykłym matchmakingu niż rozgrywka, w której $ jest stawką. Chcą budować pro ligę w PUBG, ale w TPP im się to nie uda, bo to nie jest dobre do oglądania.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-08-25 14:41:05
25.08.2017 13:37

Optymalizacja od wypuszczenia na steam znacznie się poprawiła. Od marca mam średnio 20 fps więcej na wyższych ustawieniach. Poruszanie się jest bardzo dobre (tylko czekać na długo zapowiadane animacje przeskakiwania). Fizyka, szczególnie motorów ssie tak samo jak netcode. Intensywnych kilka miesięcy czeka twórców, skoro chcą wydać grę do końca roku i nie zawieść wszystkich. Jednak wszystko małymi kroczkami idzie w dobrym kierunku.

Nam graczom łatwo krzyczeć o optymalizację. Tylko co z tego? Zoptymalizują grę teraz, a później dodadzą masę contentu, który znowu trzeba będzie optymalizować? Z punktu widzenia programistów zapewne lepiej wprowadzać nowości i na bieżąco ulepszać kod.

24.08.2017 22:32
odpowiedz
2 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

Już sobie wyobrażam te przenudne końcówki w TPP jeśli strefa będzie się kończyć w tym mieście. Dziesiątki pięter i wszyscy wyglądający zza okien i drzwi kamerą. Mimo wszystko dobrze, że nad czymś pracują.

14.07.2017 19:19

Jasne. Popieraj monopol i sztucznie zawyżane ceny przez Intela.

09.07.2017 20:16

W pełni się zgadzam. Mnie przywiodło do gierki to, że jest cała masa możliwości podejścia do danej sytuacji, które w większości są całkowicie losowe, bo zależą one tylko od graczy i zebranego uzbrojenia. Właśnie dlatego jak do tej pory tylko jedną mapę gracze ogrywają po kilkadziesiąt, a sporo z nich kilkaset godzin. Przez tą losowość gra już teraz jest wielkim hitem na Twitchu, gdyż żadna rozgrywka nie wygląda tak samo, a to przyciąga widzów.

01.07.2017 17:15

@vivizco nie narzekam, bo rozumiem, że w grze jest mnóstwo grindu i to jest najlepszy sposób. Szkoda, że jedyny.

01.07.2017 12:43
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Konsola vs inna konsola okej, ale konsola vs pc? Nawet lepsi gracze na padach będą w tyle za przeciętnym użytkownikiem myszki. Autocelowanie to już w ogóle poroniony pomysł w grze tak skillowej w strzelaniu jak PUGB. Algorytmy będą obliczały fizykę pocisków żeby celować przed biegnącym przeciwnikiem na większych odległościach? Poza tym nie tylko czas reakcji i precyzja jest tu problemem. Strzelam, że na PC dużo szybciej przebiega lootowanie, niż to będzie zaimplementowane na konsoli.
Póki co developerzy w miarę słuchają społeczności to może i z tego pomysłu się wycofają.

11.06.2017 19:21
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Polecam zainstalować reshade. Jest w nim SMAA, który jest lepszy od FXAA (najlepiej wyłączyć AA w grze) i wyostrzanie obrazu (luma sharpening), które ułatwia dostrzeżenie wroga przy większych odległościach. Poza tym jest w nim kilka innych pierdółek, które nieco polepszają ogólny wygląd gry (głównie kolory i głębię czerni). Straci się parę klatek, ale przy lepszym sprzęcie nie powinno być większych problemów. Ja używam presetu restored, który można w znaleźć w google. Wyłączyłem chyba tylko HDR i podkręciłem nieco jasność w grze.

06.06.2017 17:09

To nie jest gra z fabułą żebyś potrzebowała skomplikowanych zdolności językowych :D

05.06.2017 15:28

No właśnie raczej tylko wersja na steam.

04.06.2017 21:39

Nie ma sensu stawiać tych dwóch gier obok siebie. To tak jakby porównywać gry z serii Need for Speed z jakimś symulatorem typu Assetto Corsa czy rFactor. Niby tematyka ta sama, bo też ścigasz się samochodami, ale podejście do tematu zupełnie inne.
Rising Storm 2 wypełnia pewną niszę i robi to świetnie. Jeśli wolisz zręcznościową naparzankę przy świetnej grafice to graj w Battlefielda. Sam mam kilkadziesiąt godzin w BF1 i bawiłem się świetnie, ale RS2 to zupełnie inna gra.

04.06.2017 21:06

To są dwie różne gry. Battlefield stawia bardziej na szybką reakcję i strzelanie, które w RS2 oczywiście też jest ważne, ale nie aż tak jak myślenie i dobre rozstawienie drużyny. W Battlefieldzie sobie możesz beztrosko pobiegać i postrzelać, a tu wychylisz nosa i możesz dostać nawet nie wiesz skąd. W BF rozrzut broni nie istnieje, w Rising Storm serie full auto mają taki rozrzut, że takie strzelanie powyżej 50m nie ma sensu z większości broni. Generalnie Rising Storm jest nastawiony na większy realizm i współpracę z drużyną. Zazwyczaj 1-2 kule i giniesz. Musiałabyś spróbować, bo nie każdemu taki rodzaj rozgrywki odpowiada i większość ludzi się szybko irytuje. Dość niszowy produkt.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-06-04 21:11:56
09.05.2017 15:31

Czyli ktoś, kto nigdy nie grał w PESa nie ma prawa się wypowiedzieć na temat FIFY? LOL. Porażająca logika.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-05-09 15:33:52
08.05.2017 18:40
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28
8.5

Nie grałem nigdy w żadną grę typu battle royale to i również do tej byłem bardzo sceptycznie nastawiony. W końcu to kolejny early acces, który może zostać wiecznie niedorobioną alphą jak DayZ. Jednak pod wpływem chwili skusiłem się na tę grę i szczerze mówiąc dostałem produkt znacznie przerastający moje niewielkie oczekiwania w stosunku do niej.

Gra głównie do pogrania w duo lub w squadach, co wyzwala jej pełen taktyczny potencjał, przy czym większość czasu gram solo i świetnie się bawię.
Taktyczne myślenie, wyczucie czasu i podejmowane decyzje są tutaj niezwykle ważne. Czasem lepiej przeczekać i obserwować przebieg wydarzeń niż strzelać do każdego biegnącego na horyzoncie piksela. Dobry wachlarz uzbrojenia, lootu oraz masa modyfikacji do broni wymusza na nas różne podejście do aktualnej sytuacji. Rozgrywki bywają bardzo nieprzewidywalne, dynamiczne i nierzadko wymagają nieszablonowego i szybkiego myślenia. Strzelanie jest tu bardzo przyjemne, uzbrojenie brzmi miodnie, a każda broń ma inny odrzut, którym możemy lekko manipulować przy pomocy różnych uchwytów przednich czy reduktorów odrzutu. Generalnie bardzo przypadł mi do gustu klimat tej gierki. Jesteśmy zmuszeni szybko zdobyć ekwipunek będąc ciągle bardzo czujnymi. Dawno żadna gra nie wzbudziła we mnie tyle adrenaliny jak ta gdy spokojnie lootując budynek nagle słyszymy wokół niego kroki, lub gdy obszar gry jest już bardzo mały, a przy życiu pozostało 10 graczy, z których żadnego nie widzimy i nie słyszymy.

Poruszę teraz kwestie techniczne, bo to pewnie jest główną wadą tego EA. Gra jak i jej serwery są na tą chwilę bardzo źle zoptymalizowane. Na dosyć nowym sprzęcie wyciągam 55-90 fps przy mieszance ustawień low, medium, high, przy czym gra wygląda najwyżej ok, a serwery miewają czasami sporą desynchronizację. Jednak nie zapominajmy, że produkcja znajduje się w EA dopiero od dwóch miesięcy i już od tamtej pory zostały poczynione pewne kroki niwelujące, lub zupełnie usuwające spadki klatek w poszczególnych sytuacjach. Jeśli twórcy będą się nią zajmować w taki sposób, w jaki zajęli się w ciągu ostatnich dwóch miesięcy to nawet jestem w stanie uwierzyć w premierę gry za pół roku.

Podsumowując. Mimo oczywistych problemów early accessu czyli problemów z optymalizacją, paroma gliczami czy bugami (częste crashe, na które narzekają ludzie na forach mnie na szczęście ominęły) nie żałuję wydanych pieniędzy. Bawię się świetnie i z niecierpliwością czekam na dalszy rozwój tej produkcji.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-05-08 18:41:39
27.04.2017 06:12
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Świetna gra, ale całość czyli podstawa+season pass na PC powinny kosztować maksymalnie tyle co sama podstawka.

24.04.2017 13:31

Na joysticku to się w symulatory lotnicze gra. Pewnie miałeś na myśli pada. Pierwsze godziny na padzie czy klawiaturze to katorga. Trzeba się nauczyć ustawiać dobrze auto pod dany OS i potem już z górki. Jednak gra jest stworzona do kierownicy, mimo że to nie jest symulator totalny (wg mnie RBR nadal ma najlepszy model jazdy). Po godzinnej sesji na kierownicy z FFB aż łapy bolą i kończy się grę będąc nieźle zgrzanym :) Jednak Dirt Rally jest dużo bardziej symulacyjny niż poprzednie gry z serii Dirt i grając wcześniej tylko w zręcznościówki można się mocno frustrować na początku.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-04-24 13:35:29
24.04.2017 09:49

studentinio - sarkazm, bo ktoś się bawił w gierce lepiej od ciebie? Idź się przebiegnij. Jedyna mapa, która daje radę to przerobione Q3DM6. Reszta przerośnięta i to zwalnia mocno rozgrywkę.
mktiger - fakt, zarządzanie zasobami systemu mocno kuleje. Zlikwidowali 100% zużycie GPU w menu? Nie grałem w ten weekend.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-04-24 09:53:17
10.04.2017 22:29
odpowiedz
4 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28
8.5

Obawiałem się trochę, że zwolnią tę grę do poziomu UT, ale cholera.. Ta gra jest jeszcze szybsza od starego Q3. Odpalając QC poczułem się z 10 lat młodszy (wtedy kończyłem grać w Q3). Optymalizacja świetna, a wizualnie gra wygląda solidnie (bez niepotrzebnych świecidełek, w końcu ta gra ma chodzić w jak najwyższych klatkach dla jak najszybszych reakcji). Twórcy mówili o tym, że gra ma być pod esport i ten aspekt jak na tą chwilę jest nieco wątpliwy, bo twórcy mają sporo do poprawy przy balansie rozgrywki. Póki co zapowiada się dobry arena shooter, ale czy gra będzie warta zachodu okaże się przy najbliższych testach co ujawni w jakim stopniu twórcy słuchają społeczności.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-04-10 22:31:13
06.04.2017 14:32

Kierowałem się tym, że przy becie Dooma wymagania się raczej nie zmieniły w porównaniu do pełnej wersji.

06.04.2017 14:11

Niestety, nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery pełnej wersji gry, ani jej wymagań sprzętowych.

Błąd. Wymagania są podane w launcherze Bethesdy przy pobieraniu bety i są dość niskie.

Rekomendowane:
Core i5-3330
Geforce GTX 670
8GB RAM
50 GB wolnego miejsca (chyba przesadzili, bo podobnie waży Doom z całą kampanią singlową)

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-04-06 14:15:45
06.04.2017 09:38
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Prosi i tak sobie ustawią żółte albo zielone skiny przeciwników oraz jednolite tekstury aren :D Już nie mogę się doczekać na włączenie serwerów bety.

03.04.2017 19:13
1
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28
8.0

Chyba najlepsze i zdecydowanie najładniejsze zręcznościowe wyścigi wydane do tej pory. Po rewelacyjnym Burnout Paradise nic mnie tak nie porwało jak Horizon 3. Piękny, otwarty świat, świetny model jazdy i cała masa aut to był klucz do sukcesu tej gry. Niestety optymalizacja leży i kwiczy. PC nawet zbytnio się nie wysila, a klatki i tak spadają.

Moja ocena portu na PC byłaby wyższa gdyby nie skopana optymalizacja oraz żenująca polityka Microsoftu. Mikropłatności w grze kosztującej tyle co konsolowy produkt to jakiś ponury żart... To, że wersję cyfrową można użyć na xone i PC wcale nie tłumaczy kosmicznej ceny ponad pół roku po premierze.

Jeśli jesteście w stanie przymknąć oko (raczej całe stado oczu) na te dwa skądinąd duże uchybienia to cała masa contentu zawartego w tej produkcji rewelacyjnie wam to wynagrodzi. Raczej długo przyjdzie czekać na lepszą lub nawet dorównującą jej grę tego typu.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2017-04-03 19:19:04
02.04.2017 12:07
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28
8.0

Generalnie miałem problem z tą grą. Kupiłem ją niemal rok temu, pograłem może ze dwie godziny i żałując wydanych pieniędzy porzuciłem. Jednak po całej masie kupionych i porzuconych gier zacząłem powoli po kolei do nich wracać i je wszystkie przechodzić. Na pierwszy ostrzał poszło The Division i... Jak na razie przy niej zostanę przez jakiś czas. Mimo wszystko gra nie jest wcale najgorsza. Moim pierwszym błędem było podejście do gry jako samotny wilk. Niestety gra jako single player niczym nie błyszczy, a nawet w niektórych aspektach kuleje. Jednak TD stoi kooperacją i właśnie w ten sposób podszedłem do niej za drugim razem. Moje odczucia z gry zmieniły się diametralnie. Owszem, jest to dalej typowy dla dzisiejszych czasów cover shooter z dodatkiem masy lootu w stylu hack'n'slashy czy Borderlandsów, ale z ekipą czy nawet randomami (podoba mi się system matchmakingu) gra się w to naprawdę dobrze. Aktywności poboczne w stylu ubi są powtarzalne, ale nadal jest to produkcja na kilkadziesiąt godzin dobrej zabawy. Gra zasługuje na danie jej szansy, tym bardziej, że dostępna jest wersja trial. Taka wyższa średnia półka wśród cover shooterów i nienajgorszy sandbox od Ubisoftu.

02.04.2017 11:49

Podobno dali sobie za cel wyjście z EA w ciągu pół roku.

10.02.2017 21:32

To nie przez grafikę gra zwalnia tylko przez skomplikowany silnik fizyczny, który nie został odpowiednio zoptymalizowany do takiej skali świata. Dlatego też w piątce silnik ten został znacznie uproszczony.

07.12.2016 19:55

To nie graj. Battlefield od pierwszej części jest grą multiplayerową.

13.10.2016 21:26
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Zdecydowanie coś jest na rzeczy, bo też miałem w tym tygodniu spore opóźnienie przy zakupie monitora.

12.10.2016 21:53
👍
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
28
8.0

Jest wiele podobieństw między Paladins a Overwatch, ale przecież obie gry nie są jakieś szczególnie odkrywcze, gdyż jedna jak i druga są kontynuacją i różnymi wariacjami pomysłu Team Fortress 2. Jeśli nie chcesz wydać prawie 200zł na Overwatcha to jak najbardziej dobra alternatywa. Warto spróbować tym bardziej, że jest darmowa, nie zajmuje wiele miejsca, pójdzie na leciwym sprzęcie i jest zwyczajnie dobra.

Jednak ja traktuję ją bardziej jako ciekawostkę i zostanę przy gierce od Blizzarda i to nie tylko z powodu wydania na nią sporej jak na grę na PC kwoty, ale dlatego że rozgrywka w niej jest znacznie bardziej dynamiczna, mapy są bardziej zróżnicowane i rozbudowane (te w Paladins są dość ubogie we flanki i wydają się być nieco klaustrofobiczne). W Paladins za to podoba mi się system kart i buildów przez co dwie te same postacie stając naprzeciw siebie mogą prezentować zróżnicowane style rozgrywki. Gierka nadal jest w fazie testów, więc wielce prawdopodobne, że będzie więcej i lepiej.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2016-10-12 21:55:55
07.10.2016 17:05
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Zamiast wprowadzić jakieś poważniejsze zmiany, usunąć bugi, poprawić hitboxy albo chociaż dać tickrate 128 na swoich serwerach oni wolą spartolić dźwięki do najczęściej używanych broni (snajperki są ok) i wprowadzają płatne graffiti, którego nie można edytować i które dropi wedle zachcianek Gabena. Ta gra nie jest traktowana poważnie przez twórców i upada coraz niżej.

24.08.2016 11:09

Gdyby skalą bitew dorównywała PS2 to już bym smarował CPU :D

24.08.2016 10:50

Pełno ludzi grało w alphę. Na youtube są pewnie setki filmów z różnymi konfiguracjami sprzętowymi i testami klatek.

30.07.2016 16:33

Dlatego nie poleciłem casualom. Liczyłeś na coś innego w MMO?

01.07.2016 12:45
👍
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Jak dla mnie jedna z najbardziej niedocenionych produkcji. Niestety dzisiejsze gimby nie zrozumieją staro szkolnych strzelanek, w których liczy się tylko skill. System kart rewelka. Nieważne ile w nie wpakujesz pieniędzy i tak dostaniesz srogo po dupie od kogoś, kto po prostu lepiej gra. Zabawa zaczyna się po wyjściu z serwerów do 5 poziomu. Wciąż w fazie beta, ciągle ulepszana. Według mnie jedna z najlepszych gier fps f2p.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2016-07-01 12:45:23
25.06.2016 12:52

Żadna nowość, że w symulację średnio się gra na klawiszach czy padzie. Da się grać na padzie. Ba, nawet wygrywać. W workshopie steam jest multum presetów do aut, a i wszystko co dotyczy sterowania da się ustawić.

25.06.2016 11:53
odpowiedz
Komandor_Jonasz
28

Nie ma tragedii jak na darmową grę. Mimo wszystko raczej nie warto na długo przy niej zostać. Problemy z połączeniem, wiecznie ładujące się menusy oraz zawodnicy reagujący z bardzo dużym opóźnieniem to największe jej problemy. Ile razy się traci piłkę gdy do tej zmierzającej za linię końcową biegnie zawodnik i zanim piłkarz dobiegnie do niej przesuwam analog w przeciwną stronę, a ten i tak biegnie prosto. Gdyby w ogóle poprawiali tę grę to byłaby nawet przyjemna darmowa gra piłkarska. Gra pozostawiona w takim stanie nie jest godna polecenia.

25.06.2016 11:08
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

Dobra wiadomość, bo to oznacza, że nowy Battlefield prawdopodobnie będzie już bez Battleloga.

09.06.2016 22:14
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Komandor_Jonasz
28

Osobiście rozpier**la mnie podejście typu "nie ma tutoriali, nie wiem co robić" gdy zaraz po uruchomieniu launchera pojawiają się filmiki z poradnikami dla początkujących. Gracze są rozleniwieni przez nowe gry, bo w każdej kolejnej są prowadzeni za rączkę. Zarówno w kwestii sterowania jak i mechaniki rozgrywki. A wystarczy jedynie trochę rozejrzeć się po menusach i pomyśleć. W każdym razie przejdę do rzeczy.

Jest to gra F2P, która wg mnie niszczy sporo nowych płatnych tytułów. W żadnym wypadku nie jest to P2W. Wszystko poza skórkami i paroma broniami da się odblokować za walutę zdobywaną podczas gry, a te płatne nie dają praktycznie żadnej przewagi nad tymi, którzy płacić nie mają zamiaru. Planetside 2 wciąż trzyma przy sobie graczy, a wydaje mi się, że po ostatnich update'ach jest nieco większy ruch niż parę miesięcy temu. Nadal nie ma problemu ze znalezieniem bitew 100 vs 100 graczy w godzinach popołudniowych.

Planetside 2 to taktyczny FPS z elementami strategii o skali rozgrywki, która nadal jest nie do pobicia przez nowe gry. Wchodząc do gry czujemy się jak byśmy brali udział w prawdziwej wojnie. Szczerze mówiąc już po kilku godzinach w PS2 ma się wrażenie, że każda inna gra FPS jest przy tym maleńka. Rundy na mapkach wielkości kilkuset metrów kwadratowych? 16 vs 16? Nawet 32 vs 32 w Battlefieldach może czyścić buty ogromnym bitwom toczonym w tej darmowej strzelance. Gdy już dotrzemy w miejsce takiego starcia od razu odczuwamy intensywność walk. Dokoła słychać nieustanne wystrzały i wybuchy, a jeden nieuważny ruch oznacza odsłonięcie się i w efekcie szybki zgon.

Technicznie po kilku latach od premiery znacznie nie odstaje nowszym tytułom, szczególnie biorąc pod uwagę skalę starć. Oświetlenie jak i cieniowanie nadal stoi na wysokim poziomie. Udźwiekowienie choć nie robi już takiego ogromnego wrażenia daje radę. Jeśli chodzi o optymalizację to cóż... Ciężko jest zrobić grę z taką oprawą graficzną, która pójdzie na każdym sprzęcie przy ilości rzeczy, które dzieją się na ekranie podczas rozgrywki. Nawet na nowszym sprzęcie z ustawieniami w większości high przy największych bitwach czuć spadki klatek co jednak nie jest jakąś ogromną bolączką.

Plusy:
- ogromna skala rozgrywki niespotykana w żadnej innej grze tego typu
- bitwy nierzadko trwające po kilka godzin
- oprawa graficzna
- solidne udźwiękowienie
- duża różnorodność stylów gry (klasy postaci jak i pojazdy)
- nawet 'samotne wilki' będą się tu świetnie bawić
- powoli, ale nadal wspierana i ulepszana

Minusy:
- dość częste zergowanie
- momentami brak możliwości flankowania inną klasą postaci niż Light Assault
- sporadyczne bugi i błędy
- niezbyt przyjazna dla casualowych graczy

Za każdym razem gdy wydaje mi się, że mi się już znudziła wracam po kilku dniach/tygodniach i wsiąkam na kolejne godziny. Jeśli szukasz gry, która w przeciwieństwie do innych tytułów nie stawia na stosunek K/D i nie wmawia ci jaki jesteś wspaniały i potrzebny, gdzie najważniejszy jest teamplay oraz wykonywanie zadań to jest produkt dla ciebie. Jeśli przetrwasz trudne początki przez pierwsze godziny nauki mechanik gry nie zawiedziesz się. Z całą pewnością zasługuje na danie jej szansy tym bardziej, że jest darmowa.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2016-06-09 22:18:01