Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gunfire Games

Firma producent wydawca

Gunfire Games jest niezależnym amerykańskim studiem deweloperskim z siedzibą w Austin w stanie Teksas. Szefem firmy jest David Adams, natomiast większość jej pracowników stanowią byli członkowie nieistniejącego już zespołu Vigil Games, który zdobył uznanie graczy dzięki popularnej serii Darksiders. Studio zatrudnia obecnie około czterdziestu osób, a tworzone przez nie gry trafiają na komputery osobiste i konsole.

Historia

Korzenie Gunfire Games sięgają sierpnia 2014 roku, kiedy to firma została założona przez Davida Adamsa – jednego z założycieli nieistniejącego już wówczas studia Vigil Games. Nowo powstała ekipa obrała za swoją siedzibę Austin w amerykańskim stanie Teksas i jeszcze w tym samym roku wyraziła chęć nawiązania współpracy z firmą Nordic Games (obecnie THQ Nordic), by wraz z nią stworzyć trzecią odsłonę popularnego cyklu Darksiders.

Na pierwsze rezultaty prowadzonych wtedy rozmów nie trzeba było długo czekać – pod koniec października 2015 roku do sprzedaży trafiła odświeżona wersja Darksiders II, o podtytule Deathinitive Edition. Z uwagi na jej ciepłe przyjęcie przez graczy i recenzentów kwestią czasu wydawało się powierzenie opisywanemu zespołowi zadania stworzenia kontynuacji przygód Jeźdźców Apokalipsy.

Nim jednak to nastąpiło, w marcu 2016 roku pecetowi gracze otrzymali inne dzieło Gunfire Games. Mowa o Chronosie, czyli trzecioosobowej grze RPG akcji opracowanej z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Schemat rozgrywki oparto na eksploracji, walce z adwersarzami oraz na oryginalnym systemie rozwoju postaci – w toku przygody protagonista stawał się nie tylko coraz potężniejszy, ale i coraz starszy, co wpływało na jego potencjał bojowy.

W maju 2017 roku fani marki doczekali się oficjalnej zapowiedzi Darksiders III. Produkcja, której premiera odbyła się rok później, podążała ścieżką wyznaczoną przez poprzedników – gracze wcielali się w kolejnego Jeźdźca Apokalipsy, Furię, a zabawa w dalszym ciągu polegała przede wszystkim na przemierzaniu rozległych, postapokaliptycznych obszarów, rozwiązywaniu mniej lub bardziej skomplikowanych zagadek oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami. Wśród tych ostatnich prym wiedli mocarni bossowie – najpotężniejsi z nich tym razem reprezentowali siedem grzechów głównych, na których koncentrowała się opowiedziana w grze historia.


Wydane gry

Chronos2016