Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Wiadomości dotyczące Micro Application


Benoit Sokal, czyli twórca serii Syberia, wrócił do Microids

Adrian Werner, 4 marca 2012, 14:01

Fani wspaniałej serii Syberia mają nowe powody do optymizmu. Okazuje się, że twórca dwóch pierwszych części, Benoit Sokal, został zatrudniony przez Microids, czyli firmę tworzącą trzecią odsłonę cyklu.

Studio autora Syberii zostało zamknięte

Hed, 10 stycznia 2011, 11:33

Francuski deweloper White Birds Productions został zamknięty pod koniec ubiegłego roku, ze względu na problemy finansowe, wiążące się z trudną sytuacją na rynku. O sprawie poinformował Michel Barns, producent, który wraz z Benoît Sokalem stworzył takie przygodówki jak Sinking Island, Nikopol, czy Paradise.

Gra Roku 2008: Najbardziej nowatorska gra – kategoria dodatkowa

Filip „fsm” Grabski, 12 lutego 2009, 18:00

Już po raz trzeci zapraszamy Was do udziału w naszym plebiscycie – początek głosowania już 16 lutego. Tym razem Grę Roku 2008 będziecie wybierać spośród 50 najważniejszych i najpopularniejszych tytułów wydanych w naszym kraju w minionym roku.

Gra Roku 2008: Najlepsza polonizacja – kategoria dodatkowa

Filip „fsm” Grabski, 11 lutego 2009, 18:00

Już po raz trzeci zapraszamy Was do udziału w naszym plebiscycie – początek głosowania już 16 lutego. Tym razem Grę Roku 2008 będziecie wybierać spośród 50 najważniejszych i najpopularniejszych tytułów wydanych w naszym kraju w minionym roku.

Haunted – nowa przygodówka od twórców serii Ankh

Elrond, 12 grudnia 2008, 07:52

Wszystkim ciekawym co też słychać u pracowników niemieckiego studia deweloperskiego, Deck13, spieszymy donieść, iż autorzy m.in. serii gier przygodowych spod znaku Ankh mają ręce pełne roboty. Nie dość, że w pocie czoła tworzą swoją pierwszą, pełnoprawną produkcję z gatunku RPG – Venetica, to jeszcze w międzyczasie „dłubią” kolejną przygodówkę – Haunted.

Wywiad z Benoit Sokalem, autorem Syberii

Przemysław Zamęcki, 26 maja 2008, 12:23

Choć Syberia nie była jego pierwszą grą, to jednak właśnie dzięki jej sukcesowi, w samym środku efpeesowego szaleństwa, producenci zauważyli, że uważany powszechnie za wymarły (co oczywiście nie było prawdą) gatunek gier przygodowych da się przywrócić do łask. I choć różnie można traktować jego późniejsze dokonania (Paradise, Sinking Island), to swoje imię zapisał jednak złotymi literami, tuż obok imion Roberty Williams czy Rona Gilberta.

Poradnik: eXperience112

Redakcja GRYOnline.pl, 12 maja 2008, 17:03

„W oceanicznej zatoce stoi potężny i mocno zniszczony tankowiec. Kiedyś stanowił placówkę naukowo–badawczą tajemniczego projektu „Edehn” nadzorowanego przez rząd i armię. Teraz jest opustoszały i zdewastowany, a po jego mieszkańcach ślad zaginął. Jednak, kiedy zapuścisz się pod pokład, przekonasz się, że w jednej z kajut śpi kobieta... "

Konkurs: Bierz co chcesz - gra za friko! zakończony (10/03/08)

Solnica, 10 marca 2008, 15:08

Zakończył się nasz mini konkurs dla posiadaczy aktywnych abonamentów MayClub w którym nagrodą dla zwycięzcy była do wyboru jedna z trzech gier: Unreal Tournament III, The Elder Scrolls IV: Oblivion GOTY Edition lub Sinking Island. Tym razem szczęśliwy los uśmiechnął się do osoby ukrywającej się pod ksywką ...

Konkurs: Bierz co chcesz - gra za friko! (05/03/08)

Solnica, 5 marca 2008, 13:20

Unreal Tournament III, The Elder Scrolls IV: Oblivion GOTY Edition lub Sinking Island – jedna z tych trzech, bez wątpienia ciekawych gier może już wkrótce powędrować do kogoś z was! Aby było to możliwe, musicie jedynie wziąć udział w rozpoczynającym się dzisiaj konkursie z serii „gra za friko”.

Poradnik: Sinking Island

Redakcja GRYOnline.pl, 7 lutego 2008, 18:59

„Inspektor Jack Norm w piątek, 9 czerwca policyjnym helikopterem zostaje dostarczony na Sagorah. Pojawia się tam z powodu nagłej i tajemniczej śmierci właściciela postawionego niedawno na wyspie ekstrawaganckiego architektonicznie hotelu w kształcie wysmukłej wieży. Budowla ta jest powodem stopniowego tonięcia tropikalnego zakątka. Oznacza to, że na odkrycie ewentualnego mordercy nie ma zbyt wiele czasu. Wyspa zanurza się w oceanie, a wraz z nią ślady niezbędne do wytypowania sprawcy zabójstwa."

Sinking Island dopiero w przyszłym roku

Vercetti, 22 listopada 2007, 19:35

Nowy projekt Benoita Sokala i ekipy White Birds Productions nie ukaże się na rynku w tym roku. Premiera anglojęzycznej wersji przygodówki Sinking Island została przesunięta z bieżącej jesieni na pierwszy kwartał 2008.

Nowa gra z serii Ankh na targach Games Convention

Vercetti, 13 sierpnia 2007, 11:50

Pochodzący z Hamburga wydawca Daedalic Entertainment ujawnił nam swoje plany odnośnie tegorocznych targów Games Convention, mających odbyć się w Lipsku w dniach 23-26 sierpnia. Niemiecka firma zamierza zaprezentować na nich najciekawsze z dystrybuowanych przez siebie gier. Jedną z nich będzie kolejna, pecetowa odsłona serii Ankh.

Gra Vigil: Blood Bitterness wkrótce w ofercie serwisu Steam

Metatron, 25 czerwca 2007, 10:50

Na początku maja informowaliśmy was o tym, że gra niezależnego francuskiego studia deweloperskiego Freegamer zatytułowana Vigil: Blood Bitterness (znana także jako Victi: Blood Bitterness) trafi do amerykańskich sklepów dzięki firmie Meridian4, która została jej wydawcą. Obecnie możemy przekazać wiadomość, że produkcja będzie także dostępna do nabycia za pośrednictwem systemu Steam.

Wystartowała oficjalna strona gry Mozart

Metatron, 13 czerwca 2007, 16:58

Prace nad grą Mozart, przygodówką, w której wcielimy się w postać słynnego osiemnastowiecznego kompozytora, nabierają rozpędu. Przedwczoraj uruchomiono francuskojęzyczną stronę internetową projektu, na której gracze mogą zapoznać się z zarysem fabuły, obejrzeć krótki trailer, a także odwiedzić zawierającą screenshoty i artworki galerię.

Experience112 dopiero w październiku

Metatron, 23 maja 2007, 13:56

Jedną z ciekawiej zapowiadających się przygodówek, które pojawią się w tym roku, jest niewątpliwie tworzona przez francuskiego dewelopera, Lexis Numerique, gra Experience112. Według pierwotnych zamierzeń twórców, produkcja powinna już trafić na półki sklepowe, niestety okazało się, że bez sporego opóźnienia się nie obejdzie.