Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

2. Gry Akcji PlayStation 3

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 2. Gry z gatunku akcji na platformę Sony PlayStation 3 ułożone według popularności.

Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.

The Last of Us: Left Behind
The Last of Us: Left Behind

Akcji 14 lutego 2014

Oficjalny dodatek fabularny do wydanej w połowie 2013 roku gry The Last of Us studia Naughty Dog. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Left Behind toczy się przed wydarzeniami przedstawionymi w grze podstawowej i koncentruje się na postaciach Ellie oraz jej najlepszej przyjaciółki Riley, uczęszczających do szkoły wojskowej na terenie strefy kwarantanny. Pewnego dnia miejsce to staje się areną serii dramatycznych wydarzeń, które na zawsze zmienią życie dziewczyn, co staje się pretekstem do ukazania rozwijającej się więzi między obiema postaciami. Całość przeplatana jest zaś wątkiem pobocznym, przedstawiającym przygody Ellie oraz Riley z przeszłości i rozgrywającym się w trakcie wydarzeń znanych z gry podstawowej. W porównaniu do gry macierzystej podstawowe mechanizmy rozgrywki nie uległy zmianie, jednak z uwagi na fakt, że zamiast twardego faceta z The Last of Us podczas zabawy kontrolujemy postać nastoletniej dziewczyny, w grze wyraźnie zmniejszony został nacisk na stosowanie bezpośrednich rozwiązań siłowych.

Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

Max Payne 3
Max Payne 3

Akcji 15 maja 2012

Trzecia część cyklu widowiskowych strzelanin TPP w stylistyce kina noir. Dewelopingiem Max Payne 3 zajęła się firma Rockstar Games, która przejęła prawa do marki od studia Remedy Entertainment. Akcja gry osadzona została kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w „dwójce”. Max Payne, były funkcjonariusz nowojorskiej policji zmuszony zostaje przyjąć posadę ochroniarza wpływowej rodziny z brazylijskiego Sao Paulo. Pozornie proste zadanie wkrótce staje się brutalną walką o przeżycie... Ambicją twórców Max Payne 3 było zachowanie klimatu dwóch wcześniejszych odsłon serii. Pozostawiono m.in. znak rozpoznawczy serii, czyli tryb bullet-time (spowolnienie czasu). Jednocześnie całkowicie zmodyfikowana została mechanika walki, w której dużą rolę odgrywa system osłon.

inFamous
inFamous

Akcji 26 maja 2009

Rozgrywająca się w typowej współczesnej metropolii trzecioosobowa gra akcji, w której przejmujemy kontrolę nad obdarzonym nadnaturalnymi mocami bohaterem. Tytuł został opracowany przez amerykańskie studio Sucker Punch, znane dotąd za sprawą wydawanej na PlayStation 2 serii przygodówek akcji Sly. Akcja gry toczy się w otwartym świecie i prócz głównego wątku fabularnego wprowadza elementy sandboksowe, polegające na szeregu opcjonalnych misji pobocznych. Zabawa koncentruje się na wykonywaniu zadań, polegających m.in. na dotarciu w określone miejsce czy eliminacji grupy przeciwników. Podczas rozgrywki nasza postać sukcesywnie uczy się nowych zdolności, takich jak rażenie prądem czy umiejętność ściągania błyskawic. Autorzy położyli spory nacisk na kwestię wyborów moralnych i interakcję bohatera z otoczeniem. W trakcie gry możemy podążyć ścieżką dobra lub bezprawia, a podejmowane przez nas decyzje mają wpływ nie tylko na rozwój fabuły, ale także na reakcje postaci niezależnych.

Dead Island
Dead Island

Akcji 6 września 2011

Zrealizowana w konwencji survival horroru pierwszoosobowa (FPP) gra akcji z elementami cRPG. Dead Island jest dziełem studia Techland, stworzonym we współpracy z firmą Deep Silver. Fabuła gry przedstawia wydarzenia w odciętym od świata, tropikalnym kurorcie, gdzie dochodzi do epidemii zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie usiłują przetrwać i znaleźć sposób ucieczki przed żywymi trupami. Rozgrywka w Dead Island skupia się na takich elementach jak eksplorowanie lokacji, wykonywanie zlecanych misji, wytwarzanie przydatnych przedmiotów oraz walka z przeciwnikami. W tej ostatniej często przychodzi sięgać po broń kontekstową (kije, rurki itp.). Poza trybem zabawy jednoosobowej gra oferuje również multiplayer z kilkoma wariantami kooperacji i rywalizacji.

Resistance 3
Resistance 3

Akcji 6 września 2011

Trzecia część popularnego cyklu strzelanin FPP, której pierwowzór był jednym z tytułów startowych na PlayStation 3. Gra kontynuuje wątki znane z poprzedniczek i stanowi rozwinięcie ich fabuły.

LEGO Marvel Super Heroes
LEGO Marvel Super Heroes

Akcji 22 października 2013

Gra akcji z bohaterami komiksów wydawnictwa Marvel w rolach głównych. Tytuł stworzony został przez specjalizujące się w „klockowych” produkcjach (m.in. LEGO Władca Pierścieni, LEGO Piraci z Karaibów, LEGO Harry Potter) studio Traveller's Tales. Gracze mogą wcielić się w Spider-Mana, Iron Mana, Hulka, Thora, Kapitana Amerykę i innych herosów, którzy na prośbę Nicka Fury'ego z organizacji S.H.I.E.L.D. ratują zbudowany z klocków świat przed złoczyńcami i rozmaitymi zagrożeniami. Deweloperzy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki łączącej elementy gry akcji, zręcznościowej bijatyki oraz przygodówki. Tradycyjnie w grze nie brakuje akcesoriów do odblokowania, a także możliwości zabawy w kooperacji z drugim graczem na podzielonym ekranie.

Battlefield 3
Battlefield 3

Akcji 25 października 2011

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Produkcją Battlefield 3 kolejny raz zajęło się należące do koncernu Electronic Arts szwedzkie studio DICE. Akcja gry osadzona została we współczesności, a wydarzenia prezentowane są w formie retrospekcji Henry'ego Blackburna, amerykańskiego żołnierza, który usiłuje powstrzymać islamskich terrorystów przed zdetonowaniem ładunków atomowych. Do dyspozycji graczy oddano trzech grywalnych bohaterów, a także zróżnicowany asortyment uzbrojenia i pojazdów. Kampania trybu jednoosobowego składa się z kilku misji i zgodnie tradycją serii Battlefield stanowi jedynie uzupełnienie dla rozbudowanego, sieciowego multiplayera. Od strony technicznej Battlefield 3 bazuje na możliwościach silnika Frostibite 2, oferującego wysokiej jakości oprawę audiowizualną i realistyczny system fizyki.

Śródziemie: Cień Mordoru
Śródziemie: Cień Mordoru

Akcji 18 listopada 2014

Osadzona w tolkienowskim Śródziemiu gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Środziemie: Cień Mordoru jest dziełem studia deweloperskiego Monolith Productions, które w swoim dorobku ma również takie produkcje jak Aliens vs Predator 2 i F.E.A.R. Akcja gry toczy się pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi we Hobbicie i Władcy Pierścieni. Gracze kierują poczynaniami Taliona, zwiadowcy Gondoru, który za sprawą prastarego elfiego upiora powstaje z martwych, by wziąć krwawy odwet na sługach Saurona za śmierć swoich bliskich. Sedno rozgrywki stanowią widowiskowe starcia z hordami przeciwników, w trakcie których korzystać można z bogatego zestawu ataków i zdolności specjalnych. Jednocześnie główną atrakcję produkcji stanowi system Nemezis, śledzący nasze postępy w walce z armią Saurona i proceduralnie generujący spersonalizowanych przeciwników, którzy mają własne imię, wygląd, atuty i słabości, a także pamiętają wcześniejsze starcia z nami i potrafią uczyć się naszych taktyk. Oprawa audiowizualna gry nawiązuje do kinowej sagi Petera Jacksona, a głosu postaciom użyczają profesjonalni aktorzy głosowi, na czele ze znanym z serii Uncharted Nolanem Northem.

Killzone 2
Killzone 2

Akcji 25 lutego 2009

Pełnoprawna kontynuacja futurystycznej strzelaniny FPS z konsoli PlayStation 2, stworzonej w odpowiedzi na popularność xboksowej serii Halo przez holenderskie studio Guerrilla Games. Akcja Killzone 2 toczy się dwa lata po wydarzeniach przedstawionych w jedynce. W grze wcielamy się jednak w zupełnie nowego bohatera, sierżanta Tomasa "Seva" Sevchenko, a naszym zadaniem jest kontratak na planetę wrogiej frakcji Helghastów oraz pochwycenie i postawienie przed sądem ich przywódcy, Visariego. W związku z debiutem na konsolach kolejnej generacji, druga część cyklu oferuje znaczący skok pod względem jakości oferowanej grafiki, w pełni zniszczalne środowisko, dynamicznie zmieniające się warunki pogodowe oraz ulepszoną sztuczną inteligencję – zarówno wrogów, jak i naszych współtowarzyszy z pola bitwy. W porównaniu do pierwszego Killzone’a zwiększeniu uległa też liczba rodzajów broni i pojawiły się nieznane wcześniej pojazdy.

Hitman: Rozgrzeszenie
Hitman: Rozgrzeszenie

Akcji 20 listopada 2012

Gra akcji z elementami skradanki, stanowiąca piątą, pełnoprawną odsłonę cyklu Hitman. Produkcją Hitman: Absolution zajęło się duńskie studio IO Interactive we współpracy z koncernem Square-Enix. Fabuła gry przedstawia dalsze perypetie Agenta 47. Doskonale wyszkolony płatny zabójca zostaje zdradzony przez swoich przełożonych. Aby przetrwać bohater musi wykorzystać swoje niebagatelne umiejętności i doświadczenie. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach cyklu sednem zabawy w Hitman: Absolution jest eliminowanie kolejnych celów. Gracz ma przy tym dużą swobodę w sposobie uśmiercania przeciwników, choć zazwyczaj premiowane są najbardziej kreatywne zabójstwa. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez silnik Glacier 2. Deweloperzy skorzystali również z technologii motion-capture, by starannie odwzorować mimikę twarzy postaci.

Grand Theft Auto Online
Grand Theft Auto Online

Akcji 1 października 2013

Przygotowany przez studio Rockstar North bezpłatny dodatek do bestsellerowej gry akcji Grand Theft Auto V. Rozszerzenie wprowadza oparty na sieci Internet tryb rozgrywki wieloosobowej. Gracze mogą wykreować własne awatary bohaterów i wraz ze znajomymi eksplorować miasto Los Santos. Jednocześnie w zabawie może brać udział maksymalnie 16 uczestników, dla których twórcy Grand Theft Auto Online przygotowali sporą ilość atrakcji. Poza standardowymi trybami sieciowymi (np. deathmatch) istnieje możliwość wykonywania zadań w kooperacji, a także oddawania się takim aktywnościom, jak wyścigi uliczne, gra w golfa, czy skoki spadochronowe. Zarabiane podczas zabawy wirtualne pieniądze pozwalają zmieniać wygląd bohatera, a także kupować broń, pojazdy oraz apartamenty.

Metro: Last Light
Metro: Last Light

Akcji 14 maja 2013

Utrzymana w konwencji postapokaliptycznego survival-horroru pierwszoosobowa strzelanina (FPS), wyprodukowana przez ukraińskie studio 4A Games. Fabuła stanowi kontynuację wątków z wydanej w 2010 roku gry Metro 2033 i luźno nawiązuje do motywów z twórczości literackiej Dimitrija Głuchowskiego. Akcja toczy się w świecie przyszłości zniszczonym przez nuklearną zagładę. Wybuch udało się przeżyć nielicznym mieszkańcom Moskwy, którzy znajdowali się w tamtejszym metrze. Podzieleni na kilka skonfliktowanych frakcji ludzie próbują odpierać ataki zmutowanych zwierząt. Gracz wciela się w rolę Artema, który usiłuje powstrzymać zbliżającą się wojnę pomiędzy ocalałymi. Rozgrywka łączy elementy dynamicznej, pierwszoosobowej strzelaniny oraz skradanki. W stosunku do pierwszej części twórcy zadbali o znacznie większe lokacje i poprawili sztuczną inteligencję przeciwników. Zmiany objęły również autorski silnik 4A Engine, co przełożyło się na lepszej jakości oprawę wizualną.

Wolfenstein: The New Order
Wolfenstein: The New Order

Akcji 20 maja 2014

Strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), stanowiąca siódmą, pełnoprawną odsłonę cyklu Wolfenstein. Produkcją gry zajęło się szwedzkie studio Machine Games, założone przez byłych członków ekipy deweloperskiej Starbreeze Studios. Fabuła Wolfenstein: The New Order przedstawia alternatywną wersję historii, w której III Rzesza wygrała II wojnę światową. Główny bohater – B.J. Blazkowicz, amerykański weteran sił specjalnych – po wybudzeniu z ponad 20 letniej hibernacji ponownie musi stawić czoła nazistom. Rozgrywka polega przede wszystkim na anihilacji hord przeciwników przy użyciu różnego rodzaju broni, a także rozwiązywaniu nieskomplikowanych łamigłówek. Nowoczesna oprawa wizualna gry to zasługa wydajnego silnika id Tech 5, znanego chociażby z Rage i The Evli Within.

Dante's Inferno
Dante's Inferno

Akcji 5 lutego 2010

Dynamiczny slasher TPP, osadzony w piekielnych realiach, wyprodukowany przez twórców Dead Space. Fabuła gry nawiązuje do XIV wiecznej powieści Dantego Alighieri, w której główny bohater wkracza do piekła celem odnalezienia ukochanej. Podczas tej wyprawy trzeba przemierzyć 9 kręgów (wymiarów) piekielnej otchłani i stanąć oko w oko z samym Lucyferem. W grze możemy rozwijać naszą postać i poszerzać umiejętności.

Metro 2033
Metro 2033

Akcji prace wstrzymane

Osadzona w postapokaliptycznej rzeczywistości strzelanina FPS z elementami RPG i survival horroru, oparta na motywach bestsellerowej powieści Dmitrija Głuchowskiego. Za jej powstanie odpowiada debiutujące studio 4A Games, którego członkowie mają za sobą prace m.in. przy serii S.T.A.L.K.E.R. Akcja gry toczy się po katastrofie nuklearnej, w wyniku której zginęło niemal całe życie na ziemi, a środowisko naturalne uległo napromieniowaniu i biodegradacji. Jedyną ocalałą grupą ludzi jest kilkutysięczna społeczność, która znalazła schronienie w tunelach moskiewskiego metra. Gracz wciela się w jednego z młodych mieszkańców tuneli – Artema, którego zadaniem jest przedostać się do centralnej części metra, aby powiadomić mieszkańców o zagrożeniu ze strony zmutowanych potworów i poprosić ich o pomoc w walce. Podczas swej podróży stawi on czoła licznym niebezpieczeństwom, wykorzystując dostępny arsenał broni i preferowany przez siebie styl walki - otwarty bądź cichy.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Akcji 1 września 2015

Utrzymana w konwencji „skradanki” gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stanowiąca kolejną odsłonę popularnego cyklu Metal Gear Solid. Za stworzenie Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odpowiada japońskie studio Kojima Productions kierowane przez Hideo Kojimę. Akcja gry toczy się po wydarzeniach przedstawionych w prologu – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Główny bohater – Punished Snake budzi się po ośmiu latach śpiączki. Niespodziewanie szpital zostaje zaatakowany przez uzbrojonych napastników i protagonista zmuszony zostaje do ucieczki, w której pomaga mu tajemniczy Ishmael. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu, gra oferuje bardziej otwartą strukturę świata i pozwala graczom na znacznie większą swobodę działań. Deweloperzy zastosowali również całkowicie nowy silnik – FOX Engine, zapewniający fotorealistyczną oprawę wizualną oraz zaawansowane możliwości odzwierciedlenia praw fizyki.

Assassin's Creed
Assassin's Creed

Akcji 13 listopada 2007

Przygodowa gra akcji z elementami skradanki, wyprodukowana przez studio Ubisoft Montreal. Osią fabuły Assassin's Creed są trwające od stuleci zmagania pomiędzy Bractwem Asasynów, a Zakonem Templariuszy. Gracz wciela się w rolę żyjącego w czasach współczesnych Desmonda Milesa, jednak za sprawą maszyny zwanej Animusem może również kontrolować poczynania jego przodka – XII-wiecznego syryjskiego zabójcy, Altaïra ibn La-Ahada. Sandboksowy model rozgrywki pozwala na dużą swobodę w eksplorowaniu otoczenia oraz wykonywaniu zlecanych zadań. Sednem zabawy jest pokonywanie przeszkód w parkourowym stylu oraz widowiskowa walka z przeciwnikami. Assassin's Creed oferuje wyłącznie tryb zabawy jednoosobowej. Wersja reżyserska gry wzbogacona została m.in. o kilka dodatkowych rodzajów misji do wykonania.

Darksiders
Darksiders

Akcji 5 stycznia 2010

Trzecioosobowa gra akcji z elementami RPG, której fabułę zainspirowały wydarzenia opisane w Apokalipsie św. Jana. Tytuł został opracowany przez studio Vigil Games, pod przewodnictwem popularnego autora komiksów, Joe Madureiry. W grze wcielamy się w postać jednego z czterech biblijnych jeźdźców apokalipsy, który po przybyciu na Ziemię dowiaduje się, że został zdradzony. Ścigany przez agentów piekła oraz nieba wyrusza, aby odzyskać swe utracone zdolności oraz zaginionego rumaka i odkryć tajemnicę spisku. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z typowym slasherem, w którym nasz bohater posługuje się mieczem, kosą i wykorzystuje elementy otoczenia, rzucając nimi w przeciwników. W miarę postępów zabawy, zyskujemy dostęp do sukcesywnie odzyskiwanych zdolności bohatera, które zapewnią nam przewagę w kolejnych starciach. Świat gry jest otwarty, a sama rozgrywka skupia się głównie na walce oraz wykonywaniu rozmaitych zadań fabularnych. O unikalny styl graficzny gry zadbał sam Madureira.

Darksiders II
Darksiders II

Akcji 14 sierpnia 2012

Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci. Bohater spieszy na pomoc swemu bratu – Wojnie, którego oskarżono o przedwczesne wywołanie Apokalipsy. W tym celu protagonista musi udowodnić istnienie spisku i wskrzesić unicestwioną w Ostatecznej Wojnie ludzkość. W stosunku do pierwszej części, twórcy Darksiders II przygotowali znacznie większy i bardziej różnorodny świat, po którym bohater podróżuje w towarzystwie rumaka (Rozpacz) i wrony (Proch). Zabawa skupia się na widowiskowych potyczkach z przeciwnikami, choć w niektórych lokacjach gracz musi również wykazać się umiejętnością rozwiązywania łamigłówek. Zmiany wprowadzone w Darksiders II objęły także oprawę wizualną, która zyskała na widowiskowości.

nieSławny: inFamous 2
nieSławny: inFamous 2

Akcji 7 czerwca 2011

Kontynuacja zrealizowanej w perspektywie trzecioosobowej, sandboksowej gry akcji studia Sucker Punch. Wcielamy się ponownie w postać Cole’a McGratha, który starcia z tajemniczą Bestią omal nie przypłacił życiem. Aby przygotować się do rewanżowej potyczki, nasz bohater wyrusza do zupełnie nowego miasta, New Marais, gdzie ma nadzieję odnaleźć sposób na spotęgowanie swej mocy. Jego śladem podąża jednak Bestia, siejąc wokół śmierć i zniszczenie. Dodatkowym utrudnieniem jest sprawująca władzę w mieście militarna organizacja, która stawia sobie za cel pozbycie się dziwacznego przybysza. Mechanika zabawy wykorzystuje sprawdzone elementy poprzedniczki, choć nowy teren działania jest znacznie bardziej zróżnicowany, zaś postać naszego protoplasty zyskała bardziej wyrazistą osobowość. Spory nacisk położono ponownie na kwestię wyborów moralnych, kształtujących przebieg rozgrywki. Ciekawym urozmaiceniem jest edytor, pozwalający na tworzenie własnych zadań i udostępnianie ich innym graczom.

Saints Row 2
Saints Row 2

Akcji 14 października 2008

Kontynuacja wydanej w 2006 roku trzecioosobowej gry akcji, stanowiącej odpowiedź na popularność serii Grand Theft Auto. Akcja Saints Row 2 toczy się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, kiedy znany z "jedynki" bohater pragnie zemścić się na zdrajcach, przez których stracił swoje dotychczasowe wpływy i znalazł się w poważnych tarapatach. Pod względem mechaniki Saints Row 2 nie wprowadza do rozgrywki zbyt wielu nowości, bazując na sprawdzonych rozwiązaniach z pierwszej części gry. Podczas zabawy wcielamy się więc ponownie w członka jednego z gangów, działających na terenie miasta Stilwater, a naszym zadaniem jest wykonywanie kolejnych misji i stopniowe budowanie szacunku, niezbędnego do zakupu nowych pojazdów, broni czy elementów ubioru. Wśród głównych różnic pomiędzy obiema odsłonami serii wymienić należy przede wszystkim znacznie większy obszar do eksploracji, sporą liczbę niedostępnych wcześniej pojazdów oraz jeszcze bogatsze opcje indywidualizacji kontrolowanej postaci.

Battlefield 4
Battlefield 4

Akcji 29 października 2013

Czwarta odsłona bestsellerowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS), stworzonego i rozwijanego przez ekipę deweloperską EA DICE. Kampania główna w Battlefield 4 przedstawia wizję zbrojnego konfliktu, w którym uczestniczą Stany Zjednoczone, Rosja i Chiny. Akcja osadzona została w roku 2020 i rozgrywa się głównie na terenie Chińskiej Republiki Ludowej. Gracz wciela się w rolę członka amerykańskiej jednostki specjalnej Tombstone, której wyznaczono zadanie wydostania kilkorga wysoko postawionych ludzi z targanego niepokojami Szanghaju. Głównym atutem gry jest rozbudowany tryb potyczek wieloosobowych, w których za pośrednictwem Internetu uczestniczyć może maksymalnie 64 graczy. Deweloperzy zadbali też o spory wybór wariantów zabawy oraz mapy, zróżnicowane pod względem wielkości i charakterystyki terenu.

Killzone 3
Killzone 3

Akcji 22 lutego 2011

Trzecia odsłona przebojowej serii pierwszoosobowych strzelanin science fiction, zapoczątkowanej w 2005 roku na konsoli PlayStation 2. Akcja kolejnej części, za którą odpowiedzialne jest po raz kolejny studio Guerrilla Games, osadzona została na planecie Helghan, gdzie znani z dwójki bohaterowie Sev i Rico stawiają czoła przedstawicielom wrogiej frakcji. W tle całej historii towarzyszą nam zaś zakulisowe rozgrywki na szczytach helghańskiej władzy oraz pucz, mogący przynieść katastrofalne konsekwencje dla obu stron konfliktu. W grze Killzone 3 poszczególne misje zostały znacznie bardziej zróżnicowane, a zabawa nie sprowadza się już tylko do przedzierania się przez kolejne hordy wrogów - zasiadamy za kierownicą różnych pojazdów, eliminujemy przeciwników z ukrycia, a nawet podróżujemy na stację orbitalną, ostrzeliwując rywali z myśliwca. W grze poprawiono zachowanie broni i wydatnie poszerzono ich arsenał, ulepszono także mechanikę chowania się za osłonami.