Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Crafting - Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce crafting na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

XBOX 360
crafting
Czas
Akcji15 Zręcznościowe2
Bijatyki
RPG1
Strategiczne
Przygodowe
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne1
Towarzyskie
MMO
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona

RPG 17 kwietnia 2012

Gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca drugą część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak pierwowzór z 2007 roku, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest dziełem studia CD Projekt RED. Fabuła gry kontynuuje wątek udaremnionego zamachu na króla Foltesta. Wraz z pojawieniem się tajemniczego mężczyzny zwanego Królobójcą tytułowy wiedźmin uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę polityczną, w której ważą się losy kilku królestw. Deweloperzy starali się wiernie odtworzyć świat znany z literackiej twórczości Andrzeja Sapkowskiego, wzbogacając go o nowe elementy. W rozgrywce duży nacisk położono na wybory moralne prowadzące do jednego z 16 możliwych zakończeń, a także gruntownie przebudowany, dynamiczny system walki. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wyróżnia się znakomitej jakości oprawą wizualną, generowaną przez autorski silnik RED Engine.

Minecraft
Minecraft

Akcji 9 maja 2012

Wymykająca się próbom ścisłej klasyfikacji gatunkowej sandboksowa gra niezależnego studia Mojang AB. Minecraft zaprojektowano z myślą o kreatywności graczy, którzy mogą niemal dowolnie zmieniać zbudowany z voxeli (sześciennych bloków) wirtualny świat. Zabawa polega głównie na transformowaniu terenu, wznoszeniu budynków, produkcji przedmiotów i samodzielnym tworzeniu przygód. Gra zawiera standardowo dwa tryby rozgrywki – klasyczny, pozwalający na swobodną zabawę oraz survival, w którym za dnia trzeba przygotować się do odparcia nocnego ataku potworów. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Minecraft oferuje również możliwość zabawy z udziałem innych graczy za pośrednictwem sieci Internet. Dzieło deweloperów z Mojang AB wyróżnia się nieszablonową oprawą wizualną w stylistyce retro.

Dying Light
Dying Light

Akcji prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Akcji 10 listopada 2015

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Rise of the Tomb Raider kontynuuje wątki zapoczątkowane w swej poprzedniczce, a my towarzyszymy ponownie młodej, choć twardszej i bardziej bezwzględnej Larze Croft. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, tym razem zwiedzamy różne zakątki świata, eksplorując większe i bardziej otwarte przestrzenie. Pod względem mechaniki Rise of the Tomb Raider łączy survivalowe aspekty poprzedniczki, ze stanowiącą znak rozpoznawczy cyklu eksploracją licznych grobowców i katakumb. Podczas rozgrywki nie zabraknie więc zarówno licznych elementów skradankowych, jak i sekwencji czysto zręcznościowych oraz otwartej wymiany ognia. Lara skorzysta także z szeregu zupełnie nowych broni i gadżetów. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

Dead Island
Dead Island

Akcji 6 września 2011

Zrealizowana w konwencji survival horroru pierwszoosobowa (FPP) gra akcji z elementami cRPG. Dead Island jest dziełem studia Techland, stworzonym we współpracy z firmą Deep Silver. Fabuła gry przedstawia wydarzenia w odciętym od świata, tropikalnym kurorcie, gdzie dochodzi do epidemii zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie usiłują przetrwać i znaleźć sposób ucieczki przed żywymi trupami. Rozgrywka w Dead Island skupia się na takich elementach jak eksplorowanie lokacji, wykonywanie zlecanych misji, wytwarzanie przydatnych przedmiotów oraz walka z przeciwnikami. W tej ostatniej często przychodzi sięgać po broń kontekstową (kije, rurki itp.). Poza trybem zabawy jednoosobowej gra oferuje również multiplayer z kilkoma wariantami kooperacji i rywalizacji.

Mad Max
Mad Max

Akcji prace wstrzymane

Sandboksowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP) na motywach kultowej serii filmów George’a Millera. Tytuł wyprodukowany został przez szwedzkie studio Avalanche we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła Mad Max nie jest adaptacją kinowego przeboju, przedstawiając w zamian całkowicie odrębną historię rozgrywającą się w postapokaliptycznym świecie niedalekiej przyszłości. Gracze mają okazję wcielić się w rolę tytułowego Maksa, który po utracie swego legendarnego wehikułu V8 Interceptor przemierza pustkowia w poszukiwaniu części potrzebnych do skonstruowania nowego pojazdu. Twórcy zadbali o dużą swobodę w eksploracji świata gry, a także mnogość pobocznych misji, jakich można się podejmować w trakcie rozgrywki. Stylistyka oprawy wizualnej Mad Max stanowi wyraźne nawiązanie do filmowych wzorców.

Dead Island Riptide
Dead Island Riptide

Akcji 23 kwietnia 2013

Kontynuacja wydanej w 2011 roku gry akcji Dead Island. Sequel stworzony został przez polskie studio Techland przy wsparciu wydawniczym firmy Deep Silver. Akcja Dead Island Riptide kontynuuje wątki fabularne z pierwszej odsłony cyklu. Garstce uciekinierów z ogarniętej epidemią zombie wyspy Banoi nie dane jest bezpiecznie dotrzeć do domu - ich statek rozbija się u wybrzeży innego tropikalnego raju - Palanai. Niestety, okazuje się, że zaraza dotarła również tutaj, a bohaterowie muszą kolejny raz stawić czoła hordom nieumarłych. Deweloperzy pozostali wierni konwencji krwistego survival horroru oraz rozgrywce łączącej elementy pierwszoosobowej gry akcji i cRPG. Do atutów gry należy tryb sieciowej kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę dla maksymalnie czterech graczy.

Obcy: Izolacja
Obcy: Izolacja

Akcji 7 października 2014

Klimatyczny pierwszoosobowy survival horror, którego akcja toczy się w uniwersum kultowej serii Obcy. Twórcą tytułu jest studio Creative Assembly, znane przede wszystkim z serii gier strategicznych Total War. Akcja gry toczy się po wydarzeniach z pierwszej części filmu, z której twórcy zaczerpnęli nie tylko elementy oprawy, ale przede wszystkim charakterystyczny klimat. Podczas rozgrywki kontrolujemy postać Amandy, córki znanej z filmu oficer Ellen Ripley. Wyrusza ona na poszukiwanie czarnej skrzynki frachtowca Nostromo, aby ustalić, co stało się z jej matką tuż po feralnym spotkaniu z obcymi. Osią zabawy jest eksploracja i poszukiwanie tropów prowadzących do rozwiązania zagadki. Naszym śladem podąża jednak niebezpieczny ksenomorf, którego musimy unikać na wszelkie możliwe sposoby, gdyż autorzy nie przewidzieli możliwości wyjścia zwycięsko z walki z przeciwnikiem.

Dead Rising 2
Dead Rising 2

Akcji 24 września 2010

Kontynuacja trzecioosobowej gry akcji studia Capcom z 2006 roku, w której stawiamy czoła hordom krwiożerczych zombie, wykorzystując do walki elementy otoczenia i naprędce skonstruowane bronie. Akcja toczy się kilka lat po wydarzeniach znanych z pierwowzoru, kiedy to morderczy wirus opanował już niemalże całe Stany Zjednoczone. Gracze wcielają się w postać byłego mistrza motocrossu Chucka Greena, który wyrusza do wzorowanego na Las Vegas miasteczka Fortune City celem odnalezienia lekarstwa dla zainfekowanej wirusem córki. Podczas rozgrywki stawiamy czoła kolejnym falom żywych trupów, wykorzystując wszystko, co wpadnie nam w ręce. Prócz nowych scenerii i rodzajów przeciwników, nowością w grze jest możliwość łączenia ze sobą kilku przedmiotów celem skonstruowania najbardziej wymyślnych narzędzi eksterminacji. W odróżnieniu od pierwowzoru druga część Dead Rising trafia w ręce użytkowników najważniejszych platform sprzętowych, dodatkowo wzbogacona także o kilka trybów zabawy wieloosobowej.

Rise of the Tomb Raider: Baba Yaga -  Świątynia wiedźmy
Rise of the Tomb Raider: Baba Yaga - Świątynia wiedźmy

Akcji 26 stycznia 2016

Pierwszy z planowanych dodatków fabularnych wchodzących w skład przepustki sezonowej do gry Rise of the Tomb Raider studia Crystal Dynamics. Opracowane przez twórców gry podstawowej rozszerzenie nie wprowadza żadnych zmian zarówno w kwestii oprawy, jak i mechaniki rozgrywki, koncentrując się w całości na całkiem nowej przygodzie Lary Croft. W dodatku Baba Yaga – The Temple of the Witch protagonistka trafia do okrytego złą sławą lasu w poszukiwaniu zaginionej rosyjskiej ekspedycji. Na miejscu okazuje się, że przyjdzie jej stawić czoła prawdziwemu koszmarowi, a za tajemniczymi wydarzeniami kryje się nie kto inny, jak znana ze słowiańskich mitów i legend wiedźma Baba Jaga. W trakcie przygody Lara spotka nieznanych dotąd przeciwników i zwiedzi niedostępną wcześniej lokację, jaką stanowi wspomniany wyżej las z położonym w jego sercu grobowcem. Zestaw nowości w DLC uzupełnia zaś nowy strój bohaterki oraz niedostępny wcześniej łuk.

Terraria
Terraria

Zręcznościowe 27 marca 2013

Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Rozgrywka nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli. W miarę postępów rozgrywki, dzięki rozbudowanemu systemowi rzemiosła, odkrywamy coraz lepsze narzędzia, pozwalające na konstruowanie zaawansowanych budowli, a także walkę z zamieszkującymi świat potworami. Lista możliwości jest niezwykle długa i ogranicza ją w zasadzie wyłącznie wyobraźnia samych graczy. Terraria pozwala na zabawę w pojedynkę, jednak w toku rozgrywki możemy połączyć siły z innymi graczami, zyskując w ten sposób cennych sprzymierzeńców, z pomocą których łatwiej będzie nam uporać się z coraz trudniejszymi wyzwaniami.

Fortress Craft
Fortress Craft

Logiczne 8 kwietnia 2011

Fortress Craft to wyprodukowana przez studio deweloperskie ProjectorGames gra logiczna, stanowiąca "konkurencję" dla kultowego Minecrafta. Gracze otrzymują zestaw narzędzi i przy pomocy swoich xboksowych awatarów mogą niemal dowolnie transformować wirtualny świat, m.in. drążąc tunele, wznosząc budynki oraz rzeźbiąc teren. Istotnym aspektem zabawy jest możliwość goszczenia w swoim dziele postaci kierowanych przez znajomych z usługi Xbox Live.

How to Survive
How to Survive

Zręcznościowe 23 października 2013

Przygodowa gra akcji z elementami RPG wyprodukowana przez niezależne studio EKO Software. Fabuła kampanii głównej przenosi graczy na archipelag czterech niewielkich wysp u wybrzeży Kolumbii. Z pozoru sielankowe miejsce okazuje się siedliskiem wygłodniałych zombie. Bohaterowie (do wyboru: Abby, Jack lub Kenji) muszą wykazać się determinacją i umiejętnościami przetrwania w skrajnie nieprzyjaznym otoczeniu. Rozgrywka w How to Survive odznacza się otwartą strukturą, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań. Twórcy położyli mocny nacisk na umiejętności survivalowe – postaci muszą zdobywać pożywienie i wodę, a także odpoczywać pomiędzy kolejnymi potyczkami z nieumarłymi. Wbudowany prosty system rzemiosła pozwala samodzielnie konstruować uzbrojenie i produkować przydatne przedmioty.

Dead Rising 2: Case West
Dead Rising 2: Case West

Akcji 27 grudnia 2010

Kolejne rozszerzenie do gry Dead Rising 2, będące swoistym epilogiem dla przedstawionych w niej wydarzeń. Tym razem obok Chucka Greene'a do akcji wkracza bohater pierwszej części serii – Frank West. Zadaniem protagonistów jest powstrzymanie kolejnego zagrożenia ze strony zombiaków i niedopuszczenie do tego, by ktokolwiek dowiedział się o udziale tego pierwszego w całym zamieszaniu. Dead Rising 2: Case West nie wprowadza zmian w podstawowych mechanizmach rozgrywki, która w dalszym ciągu opiera się przede wszystkim na eliminacji hord adwersarzy przy pomocy wymyślnego, mniej lub bardziej prowizorycznego arsenału. Nowością jest jednak tryb kooperacji, w ramach którego cały epizod można ukończyć w towarzystwie drugiego gracza. Dzięki temu możliwe stało się łączenie różnych sposobów eksterminacji przeciwników, co oczywiście nie pozostaje bez wpływu na grywalność.

Dead Rising 2: Off The Record
Dead Rising 2: Off The Record

Akcji 11 października 2011

Samodzielne rozszerzenie do Dead Rising 2 – rozgrywającej się w otwartym świecie trzecioosobowej gry akcji z elementami survival horroru, stworzonej przez firmę Capcom we współpracy ze studiem Blue Castle Games. W dodatku powraca znany z pierwszej odsłony serii fotoreporter Frank West, który uzbrojony w swój aparat trafia do znanego graczom miasteczka Fortune City. Osią rozgrywki pozostaje oczywiście eliminacja zastępów zombie, których w jednym momencie na ekranie mogą pojawić się tysiące. Prócz tego nasz protoplasta ma jednak do wykonania szereg nowych zadań związanych jego profesją. Na potrzeby dodatku twórcy opracowali nowe rodzaje przeciwników oraz dodatkowe, nieobecne w „podstawce” lokacje. Wprowadzono też nowe pojazdy i bronie, które konstruować możemy samodzielnie, łącząc ze sobą różne znalezione przedmioty. Pod względem technicznym poprawiono optymalizację oraz system zapisywania gry i usprawniono multiplayer, kładąc nacisk na zabawę w trybie kooperacji.

Dead Rising 2: Case Zero
Dead Rising 2: Case Zero

Akcji 31 sierpnia 2010

Pierwsze rozszerzenie do gry Dead Rising 2, będące swoistym wprowadzeniem do opowiedzianej w niej historii. Wydarzenia przedstawione w opisywanym dodatku toczą się bowiem dwa lata po zakończeniu pierwszej odsłony cyklu oraz trzy lata przed akcją kontynuacji. Gracze wcielają się w Chucka Greene'a, który wraz z córką (ukąszoną przez jednego z tytułowych truposzy) stara się odnaleźć samochód z zapasem Zombreksu – lekarstwa, jakie ugryziona osoba musi przyjmować co dwanaście godzin, by nie zmienić się w nieumarłego. Podobnie jak ma to miejsce w podstawowej wersji gry, schemat rozgrywki w Dead Rising 2: Case Zero opiera się przede wszystkim na eksploracji i walce z hordami przeciwników. W starciach wykorzystujemy niemal wszystko, co trafi w nasze ręce – mniej lub bardziej prowizoryczną broń oraz przedmioty pokroju doniczek, parasoli czy pluszowych misiów można ze sobą łączyć, tworząc śmiercionośne narzędzia. W ten sposób zdobywamy tak zwane punkty prestiżu – awansując na kolejne poziomy, główny bohater staje się szybszy, silniejszy i bardziej wytrzymały na obrażenia. Warto nadmienić, że nic nie stoi na przeszkodzie, by po ukończeniu przygody przenieść zdobyte statystyki do pełnej wersji gry.

Obcy: Izolacja - The Trigger
Obcy: Izolacja - The Trigger

Akcji 3 marca 2015

Piąty i ostatni dodatek DLC, udostępniany w ramach przepustki sezonowej do pierwszoosobowego horroru science fiction Obcy: Izolacja studia Creative Assembly. Akcja rozszerzenia zatytułowanego The Trigger osadzona została przed wydarzeniami z gry podstawowej, a podczas zabawy wcielamy się w stacjonującego w Sewastopolu Ricardo, który wraz ze swoim przełożonym próbuje pozbyć się z pokładu ksenomorfa. Opisywany dodatek nie wprowadza dodatkowych form rozgrywki, skupiając się na znanym już Trybie Ocalałego. Kierując poczynaniami Ricardo, odwiedzamy trzy nieznane dotąd rejony Sewastopola, w tym m.in. magazyn z nieaktywowanymi robotami, cały czas ukrywając się przed zabójczym potworem oraz nie mniej groźnymi androidami. Całość stanowi dość spore wyzwanie dla fanów survivalu, gdyż nowe mapy wypełnione są wąskimi przejściami, w których trudno znaleźć kryjówkę. Polujący na gracza Obcy porusza się zaś błyskawicznie i jest niezwykle wyczulony na wszelkie przejawy jego aktywności.

Obcy: Izolacja - Utracony Kontakt
Obcy: Izolacja - Utracony Kontakt

Akcji 10 lutego 2015

Czwarty dodatek do pierwszoosobowego survival horroru Alien Isolation autorstwa studia Creative Assembly. Rozszerzenie – podobnie jak poprzednie, noszące tytuł Safe Heaven – funkcjonuje w ramach trybu odzyskiwania, oferowanego w tzw. Survivor Mode. Gracz wraca na pokład stacji kosmicznej Sewastopol i przejmuje kontrolę nad Axelem. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji nowej mapy, obejmującej m.in. prywatne kwatery Lorenz oraz rezerwową elektrownię stacji. Realizację zadania, podzielonego na dziesięć wyzwań, utrudniają kolejne fale przeciwników, złożone z androidów, ludzi i samego Obcego. Na tle innych rozszerzeń dodatek wyróżnia się znacznie większym obszarem do eksploracji, a także tym, że gracz w chwili śmierci odnosi automatycznie porażkę i musi zaczynać zabawę od nowa. Pewnym ułatwieniem jest możliwość skonstruowania przydatnych przedmiotów, w tym nowych rodzajów broni (m.in. kusza i rewolwer). W zamian za ukończenie misji gracz otrzymuje rozmaite nagrody.